Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

@Spartiat çok teşekkür ederim hocam detaylı bir karşılaştırma olmuş. Kron indirimde iken siparişi vereyim o zaman.
@firestone taksit ile alacağımdan ikinci el hiç bakmadım. Attığınız linkteki bisiklet epey uygun ve sıfır olduğunu iddia ediyor ama incelemek lazım hem ilan ocak zammı öncesi. Şimdilik İstanbul'da da değilim görüp binmeden de ikinci el almak istemem doğrusu. Yine de teşekkürler bilgi için
 
Son düzenleme:
Scudo
Bir tane tern a7 buldum 3900 tl civarında sizce alınır mı? 7 vites olması üzer mi? Bir de aslında dahon'da üst segment ürün almışken tern de iyi bir model olsun diyorduk ama a7 daha alt segment gibi bu konuda ne dersiniz?
güncel fiyatlarına hakim olmasam da temiz kullanılmış ikinci el bir A7'yi iki senedir kullanıyorum. çok yokuşlu bir yerde kullanacaksanız mega range tarzı bir ruble işinize yarayabilir, onun dışında asla bir eksiklik hissettirmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarDemirel
apatmanın 5. katında oturunca katlanabilir şart oluyor
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarDemirel
Herkese merhaba,

Dönem dönem dahil olduğum bisiklet dünyasına bir süre önce Dahon Vitesse D8 ile yeniden dahil oldum. Amacım işe gidip gelirken toplu taşımaya entegre bir şekilde günlük yaklaşık 25-30 km'lik bir mesafe için bisikleti aktif bir şekilde kullanmak. Güzergahımda kısmen yokuşlar da mevcut. Bu sebeple elektrikli bir modele geçmek veya dönüşüm kiti ile bu işi çözmek istiyorum. Birkaç gündür kendi kendime düşünüp içinden çıkamadığım için sizlere de danışmak istedim.

Alternatiflerimden ilki Carraro e-Flexi...

Öncelikle belirtmeliyim ki 27.000 TL civarı fiyatı ile bütçe olarak zorlasa da şu an için bütçemi denkleştirebiliyorum. Dolayısıyla uzun vade kullanmak istediğim için alım gücüm yeterken alayım, bir iki zam geldiğinde zaten alacak durumum olmaz düşüncesi de bir motivasyon benim açımdan. Yılbaşından beri fiyat değişikliği olmadığı için zam gelmesi yakındır diye düşünüyorum. Tabii ki bunun dışında Nexus sistemin bakım gerektirmemesi, zincir atması gibi sorunların yaşanmaması, donanımsal artıları, sistemin entegre bir yapıda olması vb. sebeplerle orta/uzun vade kullanımda avantajlı olabileceğini düşünüyorum.

Bu alternatif için sorularım şunlar:
- Alba kitle dönüşüm yapmak yerine doğrudan bu bisikleti almak donanım, performans vb. açısından aradaki fiyat farkına değer mi?
- Yoğun bir araştırma yapmama rağmen internette pek fazla kullanıcı yorumu bulamadığım için klişe bir soru olacak ama kullananlar genel anlamıyla memnun mu ve kullananların yaşadığı kronik sayılabilecek bir sorun var mı?

Alternatiflerimden ikincisi ise mevcut bisikletime Alba'nın dönüşüm kitini taktırmak. Öncelikle günlük ihtiyacımı karşılarsa daha fazla masraf yapmamış olurum düşüncesi hakim bu alternatif için de. Burada da 250W ve 500W motorların yüksek amperli seçenekleri arasında kararsızım. İnternet sitesinde yer alan bilgiler üzerinden derlediğim temel verileri -hem sorum için hem de daha sonra araştıranlar için kolaylık olması açısından- aşağıda paylaşıyorum.

______________________________ Alba 250RHF _________ Alba 500RHF
________________________________________________________________________

Nominal Motor Gücü __________ 250W _________________ 500W
Maksimum Motor Gücü _______ 450W _________________ 850W
Maksimum Tork _______________ 32Nm _________________ 65Nm
Motor Ağırlığı _________________ 2,5kg __________________ 4,5kg
________________________________________________________________________
Batarya ___________________ 36V13Ah (468Wh) ____ 48V13Ah (614Wh)
Batarya Ağırlığı ________________ 3,7kg __________________ 3,4kg
Şarj Süresi _______________________ 4h ____________________ 5-7h
Menzil ______________________ 50-100km ______________ 60-100km
________________________________________________________________________
Ek Toplam Ağırlık ______________ 6,2kg _________________ 7,9 kg
Peşin Fiyat* __________________ 8.738,00 TL __________ 10.117,00 TL
Taksitli Fiyat* ________________ 9.198,00 TL __________ 10.649,00 TL

* Her iki fiyat da sunulan opsiyonların hepsi dahil edilmiş hali olup sadece Alba 500RHF için hızlı şarj aleti stokta olmadığından fiyata bir tek o dahil değil.

Bu alternatifler için de sorularım şunlar:
- Günlük 25-30km kullanım dikkate alındığında Shimano'daki verimi alabilir miyim ve uzun vadeli kullanım açısından mantıklı bir tercih olur mu?
- 500W olanı için mevcut bisikletim açısından güvenlik riski yaratıp yaratmayacağını merak ediyorum. Malum bisiklette halihazırda V fren mevcut ve yağmur yağar mı yağmaz mı diyerek böyle havalarda da bisikleti kullanmaktan çekinmek de istemiyorum. Frenleri değiştirmek bir seçenek olabilir belki ama böyle böyle ilave masraflar yapmak mantıklı olur mu?
- 500W olanı için de ilave bir sorum. Yasal sınırlamanın üzerinde olması sebebiyle ilerleyen dönemde herhangi bir ceza durumuyla veya kayıttır vb. ilave bir masraf çıkması söz konusu olabilir mi?

Yorumlarınız/yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:
500 luk kitlerden bakmanızı tavsiye ederim. 25-30 km uzun bir yol. Bende ki bisan fx3700 de byqee ön tekerleğe takılı 250 lik kit mevcut, günlük 14-15 km yapıyorum işe gidiş gelişte, memnunum ama birazcık daha hızlı olsun isterdim. Ortalama 20-22 km hız yapıyor el gazı ile. 500 luk alırsanız en azından 30 km ye yakın hızlara çıkarsınız düz yolda, mesafe de gözünüzde buyumemis olur. Ön tekere takılan kitleri de tavsiye ederim. Bisikletin ruble kısmı zarar görmüyor en azından.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozzo
Merhabalar. Aranızda yeniyim. Ve acilen tavsiyelerinize ihtiyacım var. Normalde şehir bisikleti almayı düşünüyordum. Ama 6. katta oturmam ve asansör ün küçük olması sebebiyle katlanır bisiklete yöneldim. Haftada 3-4 gün toplamda 10 km lik düz yol yapicam. Onun dışında 3 yaşında 15 kg olan kızım ile arkaya çocuk koltuğu takarak hafta sonları kullanmayi düşünüyorum. Bütçem maksimum 4000 TL. Almışken iyi bişey olsun 2. El piyasası iyi olsun diye araştırma yapıyorum. Şu an n11 dahon hit 20 jant 6 vites 4400 TL. Bir de 2.el dolap ta mosso marine hidrolik bisiklet var. Onun çocuk koltuğu da dahil fiyatı 4380 TL . Koltugu 2. El alsam bile 500 TL tutar diye düşünüyorum. Hangisini tercih etmeliyim bilemedim. Yada başka tavsiyelere de açığım. 6 ve 7 vites çok bı farklılık olur mu
 

Dosyalar

  • IMG_20220314_170613.jpg
    IMG_20220314_170613.jpg
    122,6 KB · Okunma: 35
  • Screenshot_2022-03-16-10-47-29-109_com.dolap.android.jpg
    Screenshot_2022-03-16-10-47-29-109_com.dolap.android.jpg
    58,9 KB · Okunma: 36
Merhabalar. Aranızda yeniyim. Ve acilen tavsiyelerinize ihtiyacım var. Normalde şehir bisikleti almayı düşünüyordum. Ama 6. katta oturmam ve asansör ün küçük olması sebebiyle katlanır bisiklete yöneldim. Haftada 3-4 gün toplamda 10 km lik düz yol yapicam. Onun dışında 3 yaşında 15 kg olan kızım ile arkaya çocuk koltuğu takarak hafta sonları kullanmayi düşünüyorum. Bütçem maksimum 4000 TL. Almışken iyi bişey olsun 2. El piyasası iyi olsun diye araştırma yapıyorum. Şu an n11 dahon hit 20 jant 6 vites 4400 TL. Bir de 2.el dolap ta mosso marine hidrolik bisiklet var. Onun çocuk koltuğu da dahil fiyatı 4380 TL . Koltugu 2. El alsam bile 500 TL tutar diye düşünüyorum. Hangisini tercih etmeliyim bilemedim. Yada başka tavsiyelere de açığım. 6 ve 7 vites çok bı farklılık olur mu

Şehir bisikleti arka tekerleğin üstüne dik olarak kaldırılıp asansöre çapraz olarak bindirildiğinde sığmaz mı? Ben 4. katta oturuyorum, ilk bisikleti alırken asansöre sığmayacağını düşünüyordum ama denediğimde sığdı. Gidonu yüksek konumda ve ucunda barendleri de olan trekking bisikletini arka teker üstüne kaldırıp çapraz olarak bindirdiğimde sol barendin ucu iç kapıya 1 cm mesafede kalıyor, yanına geçerek kendimle birlikte indirebiliyorum. Önceden bir emanet bisikletle deneme yaparsanız belki de sığar.

Katlanır bisiklette sele borusuna bağlı çocuk koltuğu kullanmak gerekiyor ve bunun stabil olacağından şüpheliyim. Oldukça yaylanacakmış gibi görünüyor. Normal bisikletinkinden uzun olan sele borusuna üretirken planlanmamış 17 kg'lik sallanıp duran yanal kuvvetin etkisinin pek iyi olmayacağını düşünüyorum.
 
Asansör için evet öyle de olabilir. Ama 32 yaşında bı kadın olarak 3-4 gün ve günde 2 kere onunla ugrasabilir miyim bilemiyorum. Bunun beni yoracagini ve yipratacagini düşünüyorum.
 
Asansör için evet öyle de olabilir. Ama 32 yaşında bı kadın olarak 3-4 gün ve günde 2 kere onunla ugrasabilir miyim bilemiyorum. Bunun beni yoracagini ve yipratacagini düşünüyorum.
Kapıcı dairesi veya bodrum var ise buralara koyabilirsiniz, eğer apartman içinde bisiklet koymak serbest ise sağlam bir kilit alıp güven ile kilitleyebilirsiniz.

Örneğin şöyle bir şey. (link)
 
Merhabalar, bir haftadır okuma yapıyorum. Kısaca aşağıdaki bilgiler dahilinde:

181cm boy, tahmini 100kg, 39 yaş.
Yer yer yokuşlu şehir içi kullanım (günlük ortalama 13km yol)
‌Zayıflama, güç, kondisyon, yakıt tasarrufu vs.
7‌-8 bin bütçe (indirim takip)
Katlanır ve şehir bisikleti öne çıkıyor gibi.

‌Katlanır bisiklette f/p olarak önerilen Dahon Vitesse D8 gibi (yokuş performansı ..? , kondisyon kazanınca rahat edersin diyenler var ama yine de düşündürüyor). Katlayıp sedan bagaja koysam büyük valizle sığar mı ? Yoksa katlanır olmasının evde az yer kaplaması dışında bir artısı yok benim için (daha doğrusu hanım için :))

Şehir bisikleti ise hiç bilgim yok. Cararro sportive serileri öneriliyor, bütçe de belli ama hangisi? İlgili başlıkları da okuyacağım zaman ayırıp

Dağınık yazdım kusura bakmayın. Bilgilerinizi rica ediyor, peşinen teşekkür ediyorum.
 
Merhabalar, bir haftadır okuma yapıyorum. Kısaca aşağıdaki bilgiler dahilinde:


Katlanır ve şehir bisikleti öne çıkıyor gibi.

‌Katlanır bisiklette f/p olarak önerilen Dahon Vitesse D8 gibi (yokuş performansı ..? , kondisyon kazanınca rahat edersin diyenler var ama yine de düşündürüyor). Katlayıp sedan bagaja koysam büyük valizle sığar mı ? Yoksa katlanır olmasının evde az yer kaplaması dışında bir artısı yok benim için (daha doğrusu hanım için :))

Şehir bisikleti ise hiç bilgim yok. Cararro sportive serileri öneriliyor, bütçe de belli ama hangisi? İlgili başlıkları da okuyacağım zaman ayırıp

Dağınık yazdım kusura bakmayın. Bilgilerinizi rica ediyor, peşinen teşekkür ediyorum.

Özetle birkaç görüş yazayım, fikirler netleştikçe daha fazla detaya girilir.
Dahon Vitesse D8'de ruble 11-32, ön dişlinin diş sayısını bulamadım, fotoğraflarda 50'ye yakın gibi görünüyor. Ağırlığı 11.8 kg ile sınıfında en iyilerden biri. Her durumda o küçük lastikleri, ağırlığı ve 11-32 rublesiyle ilk hamlığı atlattıktan sonra yokuşta sorun çıkarmaması lazım. Düzlükte de çoğu katlanır bisikletin aksine en küçük arka dişlinin 14 yerine 11 olması ve yine hafifliği nedeniyle maksimum hız avantajı var.
Yerli katlanırların çoğu mini HB arabaya sığmıyor. Sedana sığmalı ama bagajın ve valizin büyüklüğü bagaja sığması konusunda etkenler. En güzeli valizi arabaya koyup bir satıcıya gitmek, denerler ya da bakıp fikir verirler. Tanıdık birinde varsa o da denenebilir, aynı marka/model olmasa bile az çok fikir verir.
Kullanım şekli arabaya koyup götürebilmek olacaksa zaten şehir bisikletine bakmaya gerek yok ama taşıma ve depolama sıkıntısı olmadığında şehir bisikletleri bence daha zevkli ve kullanışlı. Evde depolarken katlanır bisiklet bir boşluğa sokuşturulmayacaksa bence şehir ile arasında pek fark yok. Tavan ya da duvar askısına asmak, dikine takılan askılardan kullanmak v.b. çözümler denenebilir.
Şehirde Carraro'lar popüler, birçok yerli markaya göre kaliteli ama çoğundan ağır. Kişisel olarak Mosso ve Peugeot'ları daha başarılı buluyorum.
"Hanım" fikirleri zamanla değişiyor. "39 yaşına gelmişim, bir tanecik hobim olmasın mı" genelde işe yarar.
 
500 luk kitlerden bakmanızı tavsiye ederim. 25-30 km uzun bir yol. Bende ki bisan fx3700 de byqee ön tekerleğe takılı 250 lik kit mevcut, günlük 14-15 km yapıyorum işe gidiş gelişte, memnunum ama birazcık daha hızlı olsun isterdim. Ortalama 20-22 km hız yapıyor el gazı ile. 500 luk alırsanız en azından 30 km ye yakın hızlara çıkarsınız düz yolda, mesafe de gözünüzde buyumemis olur. Ön tekere takılan kitleri de tavsiye ederim. Bisikletin ruble kısmı zarar görmüyor en azından.

Forumdaki başlıklara göz gezdirdiğimde başta ön tekere takılan kitler daha yaygın iken ilk kalkışın daha dengeli olması vb. sebeplerle sonradan sonraya arka tekere takılan kitlerin biraz daha yaygınlaştığını anlıyorum. Teknik olarak pek anlamamakla birlikte ben de arka tekerden yanayım aslında ama hem mevcut bisikletim katlanır bisiklet olduğundan hem de bataryayı suluk tipi değil de bagaj tipi almayı planladığımdan acaba motor ve bataryanın her ikisinin yükünün de bisikletin arka kısmına binmesi bisikletin geometrisi açısından sorun yaratır mı bilemiyorum.
 
Forumdaki başlıklara göz gezdirdiğimde başta ön tekere takılan kitler daha yaygın iken ilk kalkışın daha dengeli olması vb. sebeplerle sonradan sonraya arka tekere takılan kitlerin biraz daha yaygınlaştığını anlıyorum. Teknik olarak pek anlamamakla birlikte ben de arka tekerden yanayım aslında ama hem mevcut bisikletim katlanır bisiklet olduğundan hem de bataryayı suluk tipi değil de bagaj tipi almayı planladığımdan acaba motor ve bataryanın her ikisinin yükünün de bisikletin arka kısmına binmesi bisikletin geometrisi açısından sorun yaratır mı bilemiyorum.

Sabah bir instagram paylaşımında gördüm, katlanır bisiklete arka teker motorlu kit uygulanmıştı, batarya önde, ana borunun üstünde duruyordu, bisikletin katlanmasına engel olmadığını yazmışlardı.

Hatta yazarken buldum. Bunda bisiklet Tern, "NOT: Katlanma özelliğini kaybetmemiştir" diye belirtmişler:

Bunda bisiklet Geotech, batarya yine önde ama katlanmaya engel olmadığı ibaresi bunda yok:

Bunda bisiklet Carraro Flexi, batarya bagajda:

Web siteleri: (link)
Instagram: (link)

Tabii bataryanın arkada olduğu çok fazla uygulama da görüyorum, bir sorun olacağını da sanmıyorum. Daha ağır başka yükleri arkada taşınıyor sonuçta.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozzo
4500 tl limit ile alabileceğim sıfır bisiklet listem. Kullanım amacım; şehirler arası seyahat esnasında uçak veya otobüs ile rahat taşınıp gittiğim şehirleri bisiklet ile gezmek. Sıfır alacağım, İkinci el düşünmüyorum.
1) dahon hit d6 (servisi maalesef Kayseri'de yok)-- 4500 tl
2) mosso town( aslında gönlüm bundan yana küçük olması çok büyük avantaj fakat güvenemiyorum yorumlar oldukça az) --3600 tl
3) carraro flexi serisi ( hangi modeller olduğunu bilmiyorum. Bisikletlerin depoda olmasından dolayı bakamadım muhtemelen alt seviye donanıma sahip modeldir.) 4500 tl
4) tilt 500-- 4300tl
5) bisan fx3500 (ön dinamolu model)-- 3500tl
şimdi bu bisikletler arasından uzun vadede sıkıntı çıkartmayacak, servis sıkıntısı yaşatmayacak ve yukarıda bahsetmiş olduğum kullanım amacına uygun olan hangisini seçmeliyim? Veya sizin tavsiye ettiğiniz başka bir marka model varsa onu da listeme ekleyebilirim.
 
4500 tl limit ile alabileceğim sıfır bisiklet listem. Kullanım amacım; şehirler arası seyahat esnasında uçak veya otobüs ile rahat taşınıp gittiğim şehirleri bisiklet ile gezmek. Sıfır alacağım, İkinci el düşünmüyorum.
1) dahon hit d6 (servisi maalesef Kayseri'de yok)-- 4500 tl
2) mosso town( aslında gönlüm bundan yana küçük olması çok büyük avantaj fakat güvenemiyorum yorumlar oldukça az) --3600 tl
3) carraro flexi serisi ( hangi modeller olduğunu bilmiyorum. Bisikletlerin depoda olmasından dolayı bakamadım muhtemelen alt seviye donanıma sahip modeldir.) 4500 tl
4) tilt 500-- 4300tl
5) bisan fx3500 (ön dinamolu model)-- 3500tl
şimdi bu bisikletler arasından uzun vadede sıkıntı çıkartmayacak, servis sıkıntısı yaşatmayacak ve yukarıda bahsetmiş olduğum kullanım amacına uygun olan hangisini seçmeliyim? Veya sizin tavsiye ettiğiniz başka bir marka model varsa onu da listeme ekleyebilirim.

Seçenekleri 2-1-3-4-5 diye sıralayabilirim.
Bence listedeki ilk iki diğerlerinden belirgin güzel, Brompton taklidi Mosso Town ve "pandemi özel" Dahon Hit D6.
Town'un katlanması çok iyi.
Ön dinamo uzun tura çıkmadıkça gereksiz ağırlık. Farkedilebilirlik için ışığın sürekli yanması iyi ama ihtiyaç halinde pilli lambayla da sağlanır. Zaten durunca ön far söndüğü için sürekli farkedilirlik için ayrıca pilli lamba da gerekli. Arkada da dinamoya bağlı lamba yok gibi görünüyor, öyleyse tek bir far için dinamo pek mantıklı değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: celilyafes
Seçenekleri 2-1-3-4-5 diye sıralayabilirim.
Bence listedeki ilk iki diğerlerinden belirgin güzel, Brompton taklidi Mosso Town ve "pandemi özel" Dahon Hit D6.
Town'un katlanması çok iyi.
Ön dinamo uzun tura çıkmadıkça gereksiz ağırlık. Farkedilebilirlik için ışığın sürekli yanması iyi ama ihtiyaç halinde pilli lambayla da sağlanır. Zaten durunca ön far söndüğü için sürekli farkedilirlik için ayrıca pilli lamba da gerekli. Arkada da dinamoya bağlı lamba yok gibi görünüyor, öyleyse tek bir far için dinamo pek mantıklı değil.
Evet aslında en başından beri gönlümden geçen town. Fakat mosso için burda olumsuz yorumlar okuyunca ve town üretimden kaldırılınca ister istemez insan şüpheye giriyor, kararsız kalıyor. Bundan dolayı buraya da danışma ihtiyacı hissettim. Yardımınız için teşekkür ederim
 
4500 tl limit ile alabileceğim sıfır bisiklet listem. Kullanım amacım; şehirler arası seyahat esnasında uçak veya otobüs ile rahat taşınıp gittiğim şehirleri bisiklet ile gezmek. Sıfır alacağım, İkinci el düşünmüyorum.
1) dahon hit d6 (servisi maalesef Kayseri'de yok)-- 4500 tl
2) mosso town( aslında gönlüm bundan yana küçük olması çok büyük avantaj fakat güvenemiyorum yorumlar oldukça az) --3600 tl
3) carraro flexi serisi ( hangi modeller olduğunu bilmiyorum. Bisikletlerin depoda olmasından dolayı bakamadım muhtemelen alt seviye donanıma sahip modeldir.) 4500 tl
4) tilt 500-- 4300tl
5) bisan fx3500 (ön dinamolu model)-- 3500tl
şimdi bu bisikletler arasından uzun vadede sıkıntı çıkartmayacak, servis sıkıntısı yaşatmayacak ve yukarıda bahsetmiş olduğum kullanım amacına uygun olan hangisini seçmeliyim? Veya sizin tavsiye ettiğiniz başka bir marka model varsa onu da listeme ekleyebilirim.


Bence içlerinde en ideali Carraro Flexi serisidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: celilyafes
Yazılanları olabildiğince okudum ama yol bisikleti kullanıyorum katlanır bisikletler hakkında çok bilgim yok maalesef. Eşime hediye almayı planlıyorum. Tabiki kullanmadığı zamanlarda sehiricinde kısa mesafeler için bende kullanacağım o yüzden en azından orta seviye, sorunsuz bir model arıyorum. Malum fiyatlar uçmuş giriş seviyesi setlerle satılan modeller 4 5 bintl civarlarında.

*Çamurluk olmasada olur yağmurda zaten binilmeyecek
*Olabildiğince hafif ve katlamasi pratik olmalı.
*Bütçem 6-8bin TL arasi nakit alacağım.

Önerileriniz neler acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yokbirşeyxd
Yazılanları olabildiğince okudum ama yol bisikleti kullanıyorum katlanır bisikletler hakkında çok bilgim yok maalesef. Eşime hediye almayı planlıyorum. Tabiki kullanmadığı zamanlarda sehiricinde kısa mesafeler için bende kullanacağım o yüzden en azından orta seviye, sorunsuz bir model arıyorum. Malum fiyatlar uçmuş giriş seviyesi setlerle satılan modeller 4 5 bintl civarlarında.

*Çamurluk olmasada olur yağmurda zaten binilmeyecek
*Olabildiğince hafif ve katlamasi pratik olmalı.
*Bütçem 6-8bin TL arasi nakit alacağım.

Önerileriniz neler acaba?
(link)
(link)
 
Geri