Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Çok yokuş çıkmak, dağ bayır gezmek gibi bir niyetin yoksa ben olsam 121 e yönelmezdim (121 kullanıyorum).
121 de en düşük vites oranın 28 diş ön 28 diş arka 1 oluyor. 108'de 52 / 32 den 1.6 oluyor. Uzun yol gitmeyeceksen 1 oranla sürene kadar in bisikleti it, çünkü nerdeyse yürüme hızındasın.
Düz ve yokuş aşağı 48 / 14 -> 3.4 orana sahipsin 121 ile, bu oran 108 de 4.3.
Ben 121 aldıktan sonra arka göbek, ruble, arka aktarıcı ve zinciri değişip 11/28 arka oranlara sahip oldum. Şu an ön dişli sayısını nasıl arttırabileceğimi araştırıyorum. İlk alırken 108 almak çok daha mantıklı olabilir. (Ankara'da sürekli yokuş olmasına rağmen 121 e gerek var mıydı bilmiyorum)

Bir de ufak not: Katlanır bisiklette tüm üreticiler tekli ayna kol kullanıyor nerdeyse. Bir bildikleri olabilir.

Tabi ki dağ bayır var ama genelde işe gitmek için kullanacağım. Deneyimlemediğim için yokuş performansı ne olur bilmiyorum.

mosso marin için ne düşünüyorsunuz?
 
Scudo
Tabi ki dağ bayır var ama genelde işe gitmek için kullanacağım. Deneyimlemediğim için yokuş performansı ne olur bilmiyorum.

mosso marin için ne düşünüyorsunuz?
Bende flexi 121 var. %6 ve üstü yokuşlarda üçlü aynakolun faydasını anlıyorsun. Yokuş performansı kullanıcıya bakıyor sonuçta. Bacağı güçlü olan adam tekli aynakol ile de çıkar o yokuşu.
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Tabi ki dağ bayır var ama genelde işe gitmek için kullanacağım. Deneyimlemediğim için yokuş performansı ne olur bilmiyorum.

mosso marin için ne düşünüyorsunuz?
Hocam katlanırı brompton tern dahon carraro peugeot bianchi diye giderseniz bunlardan şikayet ben şahsen pek görmedim.
Flexi108 gayet ideal, hd'sini alırsanız mis, bir de ona 11-40 ruble ve acera arka aktarıcı takarsanız aliyyül ala oluyor. Yapan arkadaşlarım var çok verim aldılar. Forumda da deneyen oldu. Ama öncelik kadro sağlamlığı tabi ki.
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Hocam katlanırı brompton tern dahon carraro peugeot bianchi diye giderseniz bunlardan şikayet ben şahsen pek görmedim.
Flexi108 gayet ideal, hd'sini alırsanız mis, bir de ona 11-40 ruble ve acera arka aktarıcı takarsanız aliyyül ala oluyor. Yapan arkadaşlarım var çok verim aldılar. Forumda da deneyen oldu. Ama öncelik kadro sağlamlığı tabi ki.

Evet 108 hd kadro yapısı da beni kendine çekiyor. Ama yakından görüp almak istiyorum. Daha önce hiç deneyimim yok katlanırda.
 
nahtar konu tekerlek çapı.

52 tam boy bir bisiklet için çok büyük görünebilir ama 28" tekerlek ile 20" (bazen 16") tekerleği oranlayınca normalleşiyor.

Örneğin
Katlanırda aynakol 52, rublede 11 diş seçili, bir pedal turunda arka teker 4.73 tur dönüyor, bisiklet 20" lastikle 754 cm kadar ilerliyor.
Aynı oranlarla bir pedal çevriminde 28" lastikli bir bisiklet 1056 cm kadar ilerliyor.
44 aynakollu, rublede 11 diş seçiliyken bir pedal turunda arka teker 4 tur dönüyor, 28" lastikle 893 cm kadar ilerliyor.
Yani 44 aynakollu 28"
Herkese selamlar,
FLEXI 121HD 21-V "HD" hiçbir yerde bulamıyorum, FLEXI 108 HD var genelde.
tabi ki vites farkı var ama beni memnun eder mi?
yada farklı bir marka tavsiyeniz olur mu?
(link) kendi sitesinde var ama bi bakarsanız
 
Bende flexi 121 var. %6 ve üstü yokuşlarda üçlü aynakolun faydasını anlıyorsun. Yokuş performansı kullanıcıya bakıyor sonuçta. Bacağı güçlü olan adam tekli aynakol ile de çıkar o yokuşu.
@sinancetinkaya

merhabalar Sinan bey, ben de Datça’da kullanacağım ancak tümüyle acemiyim. 1.57 boy ve 43 kiloyum bana teknik problem mümkün mertebe çıkarmayacak bir bisiklet arıyorum. Sizinkinin fiyatı bugünün fiyatları içinde harika!
Ancak daha yukarıda daha iyi bir model önerirseniz ona da bakarım. Yokuşlar ve taşlı topraklı yollarda iyi performans, hafiflik, parça bulunurluk ve kafa yormayan bi alet olması benim gibi bir acemi için çok önemli..

(Forumda nasıl soru soracağımı da tam bilmiyorum açıkçası/ bu bir deneme)
Datçadan bahsettiğinizi görünce size sanılmak istedim ama herkesten fikir almak güzel olur tabii ki

sevgiler
 
@sinancetinkaya

merhabalar Sinan bey, ben de Datça’da kullanacağım ancak tümüyle acemiyim. 1.57 boy ve 43 kiloyum bana teknik problem mümkün mertebe çıkarmayacak bir bisiklet arıyorum. Sizinkinin fiyatı bugünün fiyatları içinde harika!
2018'de almistim ve hala aldigim ilk gunku gibi seviyorum :) Tabi ki istediginizi sorabilirsiniz.
Ancak daha yukarıda daha iyi bir model önerirseniz ona da bakarım.
Dediginiz diger pahali modelleri hic kullanmadim o yuzden onlar hakkinda yorum yapamam.
Yokuşlar ve taşlı topraklı yollarda iyi performans, hafiflik, parça bulunurluk ve kafa yormayan bi alet olması benim gibi bir acemi için çok önemli..
Katlanir bisikletlerin genel olarak problemi tekerlekleri kucuk oldugu icin yoldaki tumsek/cukurlardan asiri etkileniyorsunuz.
Carraro'da parca ve servis konusunda bir sikinti yasamadim.
Flexi'nin kadrosu cok saglam 5 yildir sorun yasamadim. Sadece ortadan katlandigi yer bir sure sonra gicirti yapmaya basladi, kagit katlayip araya koyunca kesti.

%6 ustu uzun yokuslar varsa 21 vites alin, rahat edersiniz.
Yollar kaymak asfalt degilse 20" alti bisikletlere bakmayin bile.

Datçadan bahsettiğinizi görünce size sanılmak istedim ama herkesten fikir almak güzel olur tabii ki
Datca'dan hic bahsetmedim.


Ekleme:
Ha bir de soyle birsey var, katlanir bisikleti nerede kullanacaksiniz?
Sehir icinde saga sola giderim, arada 50km uzun yol yaparim diyorsaniz eyvallah.
Ancak katlanir bisikleti alir MTB, yol bisikleti gibi kullanirim diye dusunuyorsaniz unutun.

Ekleme:
Bir arkadas disli oranlarinin cok agir oldugundan bahsetmis. 2 saat 200-250W pedal cevirebilen bir bisikletci icin soyledikleri dogru.
Ancak katlanir bisikleti ilk defa bisiklete binecek olan, bacaklari gucsuz insanlar aliyor genelde.
Ben ilk aldigimda son viteste pedal basamiyordum. Simdi ise son vites bana cok yavas geliyor.
Bacaginizin ne kadar guclu oldugunu siz biliyorsunuz. Bisiklet ucmaz bisikletci ucurur :)
 
Son düzenleme:
Bisiklet ucmaz bisikletci ucurur :)

🙂🙂

Bir ekleme yapayım, ben uçurmaya hazırım da katlanırım uçmuyor derseniz de dahon mu lx (çok beğendim şahane bisiklet) tern verge d9, biraz eski olsa da carraro flexi 109 gibi uçuşa daha müsait modeller var. Yahut keyifle uğraşırım derseniz iyi bir kadro üzerine ince lastik, ruble aynakol yükseltme ile yine uçacak bir bisiklet toplayabilirsiniz.
 
🙂🙂

Bir ekleme yapayım, ben uçurmaya hazırım da katlanırım uçmuyor derseniz de dahon mu lx (çok beğendim şahane bisiklet) tern verge d9, biraz eski olsa da carraro flexi 109 gibi uçuşa daha müsait modeller var. Yahut keyifle uğraşırım derseniz iyi bir kadro üzerine ince lastik, ruble aynakol yükseltme ile yine uçacak bir bisiklet toplayabilirsiniz.
Denedim hocam, ince lastik ruble falan ama inanin degmez. En buyuk sorun katlanir bisikletlerin oturus pozisyonu nedeniyle pedala tam guc veremiyorsunuz.
Ben bunun farkinda degildim ta ki bir arkadasim "hamallik yapiyorsun al kendin gor" deyip denemem icin bana yol bisikletini verene kadar.
Yol bisikleti ile katlanir bisiklet arasinda hem yokusta hem de duz yolda daglar kadar fark var.
Yol yapilacaksa yol bisikleti, daga cikilacaksa MTB, sehir icinde gezilecekse kesinlikle katlanir. Hepsinin yeri ayri.
 
Merhaba,
Hem bisiklet camiasına hem foruma yeni katıldım.
İkinci el Dahon Mariner D8 mi, sıfır Tern Link A7 mi tavsiye edersiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat devrim
Selamlar,
Maşası hi-ten çelik değil de alüminyum olan, 1x8 vitesli, vites değiştiricisi çevirme kolu olmayan bi katlanır bisiklet arıyorum. Öneriniz var mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat devrim
Merhaba. Bu sene okula giderken metroya kadar sürmek, metroda taşımak, metrodan okula gitmek ve kampüs(İTÜ) içinde sürmek amacıyla katlanır bisiklet almayı düşünüyorum. Okula otobüsle gidince metrodan 15-20 dk kısa oluyor katlanır+metro yaparsam süre eşitleniyor ve üstüne kampüste sürebiliyorum. Kampüste yürümesi de 15 dk civarı alıyor. Aynı zamanda otobüsteki kalabalığı ve diğer sorunları çekmemiş oluyorum.

Bunun için katlanır bisiklet alınır mı? M3-M7- M.2'ye sokarken sorun yaşar mıyım? Ne kadar süre götürür? Bisikletle aram iyidir pedal çevirebilirim. Elektrikli almaya değer mi yoksa normalini almak daha mı mantıklı? Orta segmentten üzmeyecek birkaç model(mümkünse denediğiniz) önerebilir misiniz?

Piyasaya hakim değilim, aklımda 8-15k gibi bir bürçe vardı fakat bu bütçeye alınacak her şey üzerse yükseltebilirim. En az 2 sene aktif kullanmayı düşünüyorum.
 
Metronun katlanır bisiklet kabul etmediği, yoğun yolcu trafiğinin olduğu saatler var mı bakmak lazım.
Yağışlı günlerde kullanmak sıkıntı doğurabilir.
Derslerde bisikleti nereye bırakacağınızı belirlediniz mi?
Kask eldiven kilit derken, bu fazladan ağırlık sizi zorlar mı?
 
Merhaba. Bu sene okula giderken metroya kadar sürmek, metroda taşımak, metrodan okula gitmek ve kampüs(İTÜ) içinde sürmek amacıyla katlanır bisiklet almayı düşünüyorum. Okula otobüsle gidince metrodan 15-20 dk kısa oluyor katlanır+metro yaparsam süre eşitleniyor ve üstüne kampüste sürebiliyorum. Kampüste yürümesi de 15 dk civarı alıyor. Aynı zamanda otobüsteki kalabalığı ve diğer sorunları çekmemiş oluyorum.

Bunun için katlanır bisiklet alınır mı? M3-M7- M.2'ye sokarken sorun yaşar mıyım? Ne kadar süre götürür? Bisikletle aram iyidir pedal çevirebilirim. Elektrikli almaya değer mi yoksa normalini almak daha mı mantıklı? Orta segmentten üzmeyecek birkaç model(mümkünse denediğiniz) önerebilir misiniz?

Piyasaya hakim değilim, aklımda 8-15k gibi bir bürçe vardı fakat bu bütçeye alınacak her şey üzerse yükseltebilirim. En az 2 sene aktif kullanmayı düşünüyorum.

Bromton tern dahon carraro modellerine bakabilirsiniz bütçeye göre. Toplu taşımaya sokmaya en uygun brompton, sonra landin gear takarak dahon. Ayrıca katlanır taşımak için çantalar da satılıyor, katlayıp çantaya koyunca sorun olacağını sanmıyorum hiçbir katlanır için.

Elektriklinin 1 maliyet yüksek 2 ağırlığı fazla. Hergün katla kaldır indir çok yorar hem motor hem pil ağırlığı. O nedenle kondisyon iyiyse gerek yok diyebilirim sizin için.

Bütçenize göre temiz ikinci el tern link d8, dahon mariner/vitesse d8, flexi 108 modelleri sanki size en uygunları. Bu üçüne odaklanırsanız verim alırsınız şahsi görüşüm.
 
Gidonu katlamadan sadece kadroyu katlayarak sabit durabilen katlanır modelleri decatlando var katlanır her saat her türlü taşımaya biniyor Gidiş geliş güzergahını bindirip indirme vs düşünüldüğünde elektrikli pişmanlık olur
Yalnız ben dikkatli olun üst modellerini tercih ederim bu Modeller şu an satışta mı bilmiyorum
Ucuza kaçmaya verim alamazsınız sıkılır bırakırsınız ya da yeniden daha üst model almak zorunda kalırsınız iki kere masraf yaparsınız
 
Katlanır bisikletle ilgili fikir soracağım; internette baka baka baka geldiğim nokta şu : Tern link A7 alıp 11-40 ruble takmak (eğer mümkünse) ya da Carraro flexi 108 alıp 11-40 ruble takmak. Arada 2000 küsur tl fark oluşuyor, sizce bu değişiklikler mümün mü- değer mi- hangi bisikleti almalıyım?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Katlanır bisikletle ilgili fikir soracağım; internette baka baka baka geldiğim nokta şu : Tern link A7 alıp 11-40 ruble takmak (eğer mümkünse) ya da Carraro flexi 108 alıp 11-40 ruble takmak. Arada 2000 küsur tl fark oluşuyor, sizce bu değişiklikler mümün mü- değer mi- hangi bisikleti almalıyım?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Ürünün standart halini denediniz mi?
 
:) yerinde bir soru, hayır henüz denemedim. Ancak yaşadığım şehir ve muhit inişi yokuşu çok olan bir yer; 108'in 12-32'si belki yeterli olur ama Link'in 14-28'i zorlayacaktır. Bu noktada da Tern mi Carraro mu sorusu giriyor devreye.
 
:) yerinde bir soru, hayır henüz denemedim. Ancak yaşadığım şehir ve muhit inişi yokuşu çok olan bir yer; 108'in 12-32'si belki yeterli olur ama Link'in 14-28'i zorlayacaktır. Bu noktada da Tern mi Carraro mu sorusu giriyor devreye.

Kadro olarak tern ama a7 hem 7 vites hem de vites kolu çevirmeli 7li.
11-40 yapmak için ruble değişecek, arka göbek değişecek muhtemelen, zincir değişecek, ekstra vites kolu da değişecek, bu hem masraflı hem janta uyan göbek bulmak vs sorun.

108'e bahsettiğiniz yükseltme yapan arkadaşlar var, çok da iyi oldu, 11-40 ruble, acera aktarıcı, zincir zaten paket halinde satışta var, mevcut vites kolları sorunsuz çalıştırdı.

Burada dahon d8 uygulaması var:


Bu başlıktaki paylaşımlar da fikir verebilir: Katlanır bisiklet modifiyesinde uç noktalar...

Yani özetle mevcutta 8li ve vites kolu kelebek bir model tercih ederseniz daha kolay yükseltme olur.

Kafa karıştırmak gibi olacak ama önerim, carraro 108HD alıp ona yükseltme yapın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dr.Hasta
Geri