Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Sadece sahillerde veya bisiklet yollarında kullanılacaksa aorunnteşkil etmez ancak ulaşım amaçlı kullanılacaksa 16 jant 1.50 lastikler İstanbul’un bozuk yollarında tehlikeli oluyor..Bir de bunlarada çıkacaksam Ulaşım amaçlı kullanacaksın mutlaka hidrolik fren tercih ederdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: yine bir tane
Scudo
Merhabalar, linkteki katlanır bisiklet hakkında yorumlarınız var mıdır? Bisikleti şehir içinde günlük ulaşımda kullanacağım. Kompakt olması, kolay katlanıp açılması, katlandığı zaman elle sürülebilir olması benim için önemli. Katlandığı zaman muadillerine göre epey minik oluyor gibi. Varsa yorumlarınızı duymak isterim.

(link)

Maşaların tek taraflı olması, dolayısıyla tekerleklerin göbeğin tek yanından bağlanması özellikle kilolu kullanıcılar için riskli geliyor bana. Uzun dönem kullanım yorumu olmadan çoğunluğun temkinli yaklaşacağı bir model olacak gibi görünüyor.

Edit, ek: Zaten bisiklet dahil 100 kg sınır koymuşlar. 12 kg bisiklet, 1 kg aksesuar, su, çanta falan desek sürücüye brüt 87 kg kalıyor. Bu bisikleti alacak kullanıcı en fazla 85 kg ağırlığında olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: yine bir tane
Katlanır bisiklet alacaksanız mutlaka ön aynakol 3 vites olmalı. Tekli aynakol olanları görüyorum arkayı en büyük dişliye alıp kullanıyorlar, çaprazlama olduğu için zinciri mahvediyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: yine bir tane
Katlanır bisiklet alacaksanız mutlaka ön aynakol 3 vites olmalı. Tekli aynakol olanları görüyorum arkayı en büyük dişliye alıp kullanıyorlar, çaprazlama olduğu için zinciri mahvediyor.


Katlanır bisikleti icat eden Dahon ve daha kalitelilerini üreten Tern bu dediğiniz meseleyi düşünemeyecek mi? Ya da yeni nesil Gravel ve Mtb ler de de Aynakolda tek dişli yaprak kullanıyorlar. Sizin dediğiniz zincirin çapraza düşmesi abartıldığı kadar kötü bir mesele değil bence.
 
11-36 hatta 11-40 da vardı sanırım tek ön aynakol dişlili bazı modellerde , dişli oranı ön aynakol dişlisinin çapına göre değişiklik gösterir , çok yokuş etabı varsa 48 aynakol yada 44 tercih edilebilir
 
11-36 hatta 11-40 da vardı sanırım tek ön aynakol dişlili bazı modellerde , dişli oranı ön aynakol dişlisinin çapına göre değişiklik gösterir , çok yokuş etabı varsa 48 aynakol yada 44 tercih edilebilir

Bir çok arkadaşım ön aynakol standart tek 52 dişli olacak şekilde arkayı 11-40 ruble + acera aktarıcı ile güncelledi, gayet memnunlar hocam. Önü küçültmeye gerek bile kalmamış.
 
  • Beğen
Tepkiler: Folding Man
Bir çok arkadaşım ön aynakol standart tek 52 dişli olacak şekilde arkayı 11-40 ruble + acera aktarıcı ile güncelledi, gayet memnunlar hocam. Önü küçültmeye gerek bile kalmamış.
Dediğiniz gibi flexi 109 da sora uzun bacak 11-36 yı destekliyordu bende yapmıştım , önemli olan dişli oranı tabi , şuan kullandığım Brompton da ön aynakolum 44t , oldukça memnunum , dişli aralığı çok çok iyi Bromptonda.
 
Katlanır bisikleti icat eden Dahon ve daha kalitelilerini üreten Tern bu dediğiniz meseleyi düşünemeyecek mi? Ya da yeni nesil Gravel ve Mtb ler de de Aynakolda tek dişli yaprak kullanıyorlar. Sizin dediğiniz zincirin çapraza düşmesi abartıldığı kadar kötü bir mesele değil bence.
5 yildir katlanir bisiklet kullaniyorum, tecrubelerimi yazdim.
Katlanir bisikletlerde arkada disli ile aynakol mesafesi MTB ve Gravel'lerden daha kisa.
Cevremde bir suru decathlon katlanir bisikleti arka en buyuk disliye almis insanlari goruyorum. Zincirin gicirdama sesi 30 metreden duyuluyor.
 
2019 model Cararo Flexi 21 kullanıyorum.

3. yılıma girdim.

21 vites, 3 ayna kol.

Lastikleri orjinal hiç değiştirmedim 2000 km'yi geçmiştir diye tahmin ediyorum(2. el aldım ilk sahibi hariç), ön iç lastik de orjinal, arka iç lastik de yine tahmini 1500 km sonra patladı ve yama tutmadı onu da yeni iç lastik ile değiştirdim ve koruyucu bant sardım dış lastik içine patlamasız devam ediyoruz.

Vites sistemi orjinal değil aldığım kişi kelebek yapmış ama yine giriş seviye sistem.

Katlama mekanizması vb. sorunsuz lakin mıknatısları pert oldu, sürerken düşmüş zaten çok dandikti kesin düşer diyordum düşmüş.

Ankarada Harikalar Diyarı-Göksu arasındaki hemen hemen her sokağa caddeye girerek tur atıyorum.

25 km'lik bir turda ortalama 300m tırmanışım oluyor.

Yokuş çıkma konusunda gördüğüm en dik yokuşlara girebiliyorum ki Ankara yokuşlarından bahsediyorum bugün çıktığım 150 metrelik bir yokuşun en dik noktasında google earth %34 eğim diyor ortalama %15'lerde ki gerçekten çok çok dik bir yokuş, yokuşun sonuna geldiğimde 1 apartmanın çatısına çıkmış kadar oluyorum.

D100 yolunda ortalamada 25 km çok rahat yakaladım hafif aşağı eğimde ise 30 km rahatlıkla koruyabiliyorum.

Genel olarak normal caddelerde düz yolda 16-20 km arası bir hızım oluyor ama bizim buralarda düz yol bulmak çok zor 100 metre düzse 300 metre hafif de olsa eğimli oluyor yani tam düz yol istatistiği çıkartamadım o yüzden d100 örneği verdim ama orada da araç trafiği çok fazla olduğundan uzun sürmüyorum korkuyorum.

21 vites olması benim için büyük avantaj, 3 aynakolun 3'ünü de aktif olarak kullanıyorum, en küçük aynakolun avantajı olmasa tur yapmanın keyfi de olmazdı çok yorulurdum muhtemelen.

Artı yönleri

+Temeli sağlam, güven veriyor. (Sanırım kadro deniliyor.)
+21 vites.

Eksi yönlerine gelecek olursak

-Tekerler en büyük eksi benim için çok fazla kayıyor, internet için açılan uzun ince yarıklarda bile kayma riski var dikkatli olmak lazım ama bu genel olarak tüm katnanırlarda olan ortak sorundur diye düşünüyorum malum teker çapları.
-Katlanınca sabit durmuyor gerçi benimkinin mıknatısı yok ama varken de durmuyordu.
-Üzerindeki sistemler giriş seviye kalıyor. (fren, vitesler, ruble, aynakol vb.)

Tek seferde çıktığım yokuşun bir görüntüsü bunu çıkabiliyor tabi sonunda sorgu meleklerine cevap vermeye başlıyorum ama 3. soruya geçmeden kendime geliyorum :D
1,85-90 kiloya yakın biriyim.

1690331353306.png
 
Son düzenleme:
Merhaba, dahon vitesse d8 mi? carraro flexi 121 HD mi? konu ile ilgili yardımcı olabilir misiniz. dahon da karar kılmıştım bazı yerlerde kronik gidonda gevşeme sorunundan filan bahsetmiş kararsız kaldım..
 
Merhaba, dahon vitesse d8 mi? carraro flexi 121 HD mi? konu ile ilgili yardımcı olabilir misiniz. dahon da karar kılmıştım bazı yerlerde kronik gidonda gevşeme sorunundan filan bahsetmiş kararsız kaldım..
Hocam herkes adına ben sormuş olayım :) hangi güzergahta daha çok kullanacaksınız.

Full düzlük, çok çok az in çık varsa dahon
Düzlükte seri gitmeme gerek yok, rampalarım çok tırmanırken yormasın derseniz de 121.

Kadro kaliteleri yakındır ama dahon dahondur. Ayrıca mekanizması, katlama şekli daha stabil. Daha da ihtiyacınıza göre detaylandırılabilir artıları eksileri.

Kafanızı karıştırmak gibi olmayayım ama dahonun yeni modelleri de çok iyi, tern de iyi, flexi 108hd de iyi. 121'in de hd'sini almanızı öneririm ayrıca.
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
5 yildir katlanir bisiklet kullaniyorum, tecrubelerimi yazdim.
Katlanir bisikletlerde arkada disli ile aynakol mesafesi MTB ve Gravel'lerden daha kisa.
Cevremde bir suru decathlon katlanir bisikleti arka en buyuk disliye almis insanlari goruyorum. Zincirin gicirdama sesi 30 metreden duyuluyor.

Decatlon un katlanırları çok iyi olmadığı için dediğiniz gibi sesler olabilir, birşey diyemem. Ben de 1 buçuk yıldır Tern Byb P8 kullanıyorum. Üst seviye olduğu için şimdiye kadar hiçbir sıkıntı ile karşılaşmadım şükür. 40-50 km lik turlara katıldım. Sadece yol bisikletlerinin olduğu turlarda bile müthiş performans aldım. Herkes de bendeki modeli çok beğenir. Tek bir olumsuz nokta olarak (bana göre olumsuz değil) kondisyonu iyi olmayan kişiler yokuş yukarı çıkarken zorlanabilir. Çünkü aynakolu tek dişli 52 lik. Dediğim gibi abartı zorlanacak bir durum da olmuyor. Katlanırlarda kaliteli almanın önemi, diğer tarz bisikletlerdekinden daha fazla bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcadirci
Merhabalar, linkteki katlanır bisiklet hakkında yorumlarınız var mıdır? Bisikleti şehir içinde günlük ulaşımda kullanacağım. Kompakt olması, kolay katlanıp açılması, katlandığı zaman elle sürülebilir olması benim için önemli. Katlandığı zaman muadillerine göre epey minik oluyor gibi. Varsa yorumlarınızı duymak isterim.

(link)
Jantları kötü, tek kat jant yapmışlar. Rublesi de 11-28 yokuş varsa yorabilir. Tekerlek boyutu da önemli. Onun dışında nispeten hafif olması, katlanınca iyice küçülmesi, sürüklenebilmeai falan güzel. Fiyat biraz tuzlu geldi. Dahon bisikletlere landing Gear denilen ayaklar takıldığında onlar da valiz gibi sürüklenebiliyor ve çok çok daha üstün bisikletler.
 
Hocam herkes adına ben sormuş olayım :) hangi güzergahta daha çok kullanacaksınız.

Full düzlük, çok çok az in çık varsa dahon
Düzlükte seri gitmeme gerek yok, rampalarım çok tırmanırken yormasın derseniz de 121.

Kadro kaliteleri yakındır ama dahon dahondur. Ayrıca mekanizması, katlama şekli daha stabil. Daha da ihtiyacınıza göre detaylandırılabilir artıları eksileri.

Kafanızı karıştırmak gibi olmayayım ama dahonun yeni modelleri de çok iyi, tern de iyi, flexi 108hd de iyi. 121'in de hd'sini almanızı öneririm ayrıca.
Cevabiniz icin tesekkurler istanbulda sahil yollarinda kullanmak ilk amacim butce olarak 15 k ayirdim.. sizin öneriniz ne olur benim cok hakim oldugum bir koni degil acikcasi
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazm
Cevabiniz icin tesekkurler istanbulda sahil yollarinda kullanmak ilk amacim butce olarak 15 k ayirdim.. sizin öneriniz ne olur benim cok hakim oldugum bir koni degil acikcasi

Hocam dahon veya tern olur birinci tercihim, daha ekonomik olsun derseniz flexi 108, bulursanız peugeot f12 de olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: mesutaydin
Merak ettigim bir konu var, tek yaprak Aynakol katlanır bisikletlerde neden Aynakol dişli sayısı 52? Sehirlerde genelde kucuk rampalar vs var. Cok duz alanlar harici egimli yerlerde mevcut yola göre. 52 Aynakol yokuslarda zorlamiyormu? Yoksa benim alisik oldugum surus tarzi, vucut yapim ve kondusyonum geregi banami fazla geliyor o vites oranları? 44 diş gibi bir Aynakol daha uygun olmazmı mesela?
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
Merak ettigim bir konu var, tek yaprak Aynakol katlanır bisikletlerde neden Aynakol dişli sayısı 52? Sehirlerde genelde kucuk rampalar vs var. Cok duz alanlar harici egimli yerlerde mevcut yola göre. 52 Aynakol yokuslarda zorlamiyormu? Yoksa benim alisik oldugum surus tarzi, vucut yapim ve kondusyonum geregi banami fazla geliyor o vites oranları? 44 diş gibi bir Aynakol daha uygun olmazmı mesela?

Burada anahtar konu tekerlek çapı.

52 tam boy bir bisiklet için çok büyük görünebilir ama 28" tekerlek ile 20" (bazen 16") tekerleği oranlayınca normalleşiyor.

Örneğin
Katlanırda aynakol 52, rublede 11 diş seçili, bir pedal turunda arka teker 4.73 tur dönüyor, bisiklet 20" lastikle 754 cm kadar ilerliyor.
Aynı oranlarla bir pedal çevriminde 28" lastikli bir bisiklet 1056 cm kadar ilerliyor.
44 aynakollu, rublede 11 diş seçiliyken bir pedal turunda arka teker 4 tur dönüyor, 28" lastikle 893 cm kadar ilerliyor.
Yani 44 aynakollu 28" bisikletin dişli oranı 52 aynakollu 20" bisikletten daha düşük olsa da harekete dönüştüğünde hala ondan hızlı, doğal olarak da hala pedala daha çok kuvvet uygulamak gerekiyor.
Bir katlanır bisiklette 48 aynakollu bir şehir bisikletinin hızını yakalayabilmek için aynakolun 52'den epey daha büyük olması lazım. 50, 52 ya da 53 aynakollu bir yol bisikletinin hızına ulaşabilmek için çok daha fazla.
 
Herkese selamlar,
FLEXI 121HD 21-V "HD" hiçbir yerde bulamıyorum, FLEXI 108 HD var genelde.
tabi ki vites farkı var ama beni memnun eder mi?
yada farklı bir marka tavsiyeniz olur mu?
 
Herkese selamlar,
FLEXI 121HD 21-V "HD" hiçbir yerde bulamıyorum, FLEXI 108 HD var genelde.
tabi ki vites farkı var ama beni memnun eder mi?
yada farklı bir marka tavsiyeniz olur mu?
Ben bir ara arkadasla beraber mekanik disk fren olanını kullandım ikimizde memnunduk yol bisikletleri alınca sattık sizde isterseniz bir bakın. Onlarda olmadı derseniz Peugeot modellerine bakın onları kullanan arkadaslarda genelde memnun
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Çok yokuş çıkmak, dağ bayır gezmek gibi bir niyetin yoksa ben olsam 121 e yönelmezdim (121 kullanıyorum).
121 de en düşük vites oranın 28 diş ön 28 diş arka 1 oluyor. 108'de 52 / 32 den 1.6 oluyor. Uzun yol gitmeyeceksen 1 oranla sürene kadar in bisikleti it, çünkü nerdeyse yürüme hızındasın.
Düz ve yokuş aşağı 48 / 14 -> 3.4 orana sahipsin 121 ile, bu oran 108 de 4.3.
Ben 121 aldıktan sonra arka göbek, ruble, arka aktarıcı ve zinciri değişip 11/28 arka oranlara sahip oldum. Şu an ön dişli sayısını nasıl arttırabileceğimi araştırıyorum. İlk alırken 108 almak çok daha mantıklı olabilir. (Ankara'da sürekli yokuş olmasına rağmen 121 e gerek var mıydı bilmiyorum)

Bir de ufak not: Katlanır bisiklette tüm üreticiler tekli ayna kol kullanıyor nerdeyse. Bir bildikleri olabilir.
 
Geri