Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

@Altuğ Aktaş 9-10 km için elektrikli bisiklete gerek yok tabi. 2. el dahon ve ternler işinizi görür.
 
Scudo
@Altuğ Aktaş Boyunuzu ve kilonuzu gözönüne alınca Türkiye piyasası için Tern ve Dahon'dan başka seçenek kalmıyor.

Katlanır bisikletin tartabileceği ağırlığı belirleyen özelliklerden açık ara önde giden ilk ikisi :

1. Sele borusunun kalınlığı. Tern ve Dahon'un sele borusu diğerlerinden bariz daha kalındır. 30-40 yıllık katlanır bisiklet üretme tecrübesi onlara 3-5 şey öğretmiş.

2. Sele borusu kelepçesinin yerden yüksekliği. Borunun kadrodan çıktığı yer ne kaadar yüksekse, sele borusuna binecek moment o kadar az olur. Özellikle uzun boylu arkadaşlar için önemli bir parametredir bu. Ben kendi adıma boru kelepçesinin diz hizamdan en az birkaç santim üstte olmasını beklerim (boy 1.73)

Tabii başka kriterler de var örneğin kadronun rijidliği, katlama menteşesinin sağlamalığı, jantların çift kat olması vs. fakat boy ve kilo açısından en belirleyici olan üstteki ikisi.
 
Decathlondaki katlanırların sele borusu sorunu kullanıcı hatasından kaynaklanıyor galiba. Maximum minimum değerler arasına dikkat edilmeden fazla yukarı ya da aşağıda kullanıldığı için yamuluyor büyük ihtimal.
 
@Burcuu

Kullanıcı hatası değil. Kullanıcı hatası olması için azami boy ve kilo bilgisini vermeleri gerekirdi. Sitelerine şimdi girdim baktım Tılt120 için yok. Bundan 7-8 ay önce 173cm 73kg diye belirtiyorlardı, evvelki sene yine belirtilmiyordu. Eğer müneccim değilseniz veya benim gibi takip etmediyseniz bu rakamlara ulaşmanız mümkün olmayacaktı.

Tilt500 modeli için de azami boy kilo verilmemiş. Sele borusunun çapı aynı, şekli farklı, Tilt500'ünki oluklu. Borunun kadrodan ayrıldığı kelepçe hizası yerden 8-9 cm daha yüksek, yani borunun kadronun üzerinde kalan kısmı %20-30 daha kısa, dolayısıyla üzerine binen moment %20-30 daha az olacaktır.
 
Tilt500 ün boru çapı veya malzemesi de farklı olabilir. Otururken hiç esneme yapmıyor eğilecek gibi de durmuyor. Tilt120 nın sele meselesi facia malesef..Tilt500de borunun üstündeki oluk da profilin yerel olarak buruşmasını engelliyor ve selenin dönmesini engelliyor
Ben sadece 7 vites olmasına takıyorum, sadece göbekte bir küçük dişli daha olsa çok süper olurdu... ama bu haliyle bile parasını hak ediyor bence
 
Kullanici hatasından kastım sınır çizgisine dikkat etmiyor kullanıcilar. Boy kiloyla alakası yok.
 
Merhaba arkadaslar. Katlanir bisiklet ariyorum. 1500 tl civari butcem var. Tavsiye edeceginiz f/p urunu bir katlanir tavsiye edermisiniz?
Benim boy 182, kilo 95. Bisiklet 3 vitesli yeter sanirim.
Onceden tesekkur ederim.
 
Merhaba arkadaşlar. Katlanır bisiklet almayı düşünüyorum ve alırken dış görünüşüne bakarak almak yerine bisikletin artılarını ve eksileri karşılaştırarak f/p olarak en uygun olanı almaya çalışıyorum.
Katlanır bisiklet denince akla ilk gelenler markalar Dahon ve Tern oluyor sanırım. Fiyatları uygun ve yüksek olan modelleri var ama donanım olarak genelde düşük donanımlı olduklarını düşünüyorum. Donanımdan kastım daha çok vites ve frenler. Donanımları düşükken fiyatlarının yüksek olması sadece kadro olayı mı peki? Hepsi alüminyum kadro, kadroyu etkileyen başka ne faktörler var bununla ilgili çok fazla bilgim de yok.
Dahon ve Tern' den başka Geotech'i inceledim donanım olarak çok yüksek ama fiyat olarak Dahon ve Tern in yanında çok uygun gözüküyor. Karşılaştırmak istediğim modeller şu şekilde;

-Dahon Vybe D7 2.070,00 TL
-Dahon Mariner D8 2.420,00 TL
-Dahon MU SL11 5.730,00 TL

-Tern Link C8 2.590,00 TL
-Tern Link D8 3.710,00 TL
-Tern Verge N8 4.830,00 TL
-Tern Verge P9L 5.551,00 TL

-Geotech Fold Up 20.1 Pro 2.999,00 TL

Genel olarak baktığım bisikletler bunlar, 3.000,00 TL 'nin üstünde fiyatları olanların neden bu kadar pahalı olduklarını anlayamadım açıkçası. Aslında söyleyeceğim daha çok şey var bu konuda ama çok uzun yazmak istemedim.

Bu bisikletler ilgili bilgisi olan kişilerin fikirlerini ve önerilerini merak ediyorum. Neyi neden almalıyız yoksa ben mi çok fazla sorguluyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonyaz
Arkadaşlar Btwin Tilt 500-ün kötü yanları nelerdir?
Benim kg 95, boy 182. Acaba bana uygunmudur?

Aksamlar 5-10 km yalniz asfalt yolda eglence amacli kullanacagim. Bir MTB daha var, ikinci bisikletim olucak. Fiyati gayet makul geldi. Acaba alinirmi bu?
 
@erdalerdal

Erdal Bey merhaba, ben de katlanır bisiklet almayı düşünüyor ve araştırıyorum. Tern’in uluslararası sitesinde bisiklet modellerinin teknik özelliklerini incelerken okuduğum açıklamalar bu markanın ve muadili Dahon’un fiyatlarının neden yüksek olduğuna dair bana bir fikir verdi: Mesele, alüminyum kadronun ötesinde asıl olarak bisikletin “katlanma mekanizması” ve bu noktada kullanılan “patentli teknoloji”den kaynaklanıyor (Tern’in en düşük fiyatlı modelinden en yüksek fiyatlı modeline doğru ürünün farklı unsurlarında kullanılan patentli teknoloji sayısı artıyor). Çünkü katlanır bisikletin en önemli özelliği “katlanır” olması, bu bisikleti “katlanır” olduğu için aldığınız varsayılıyor ve “katlanma mekanizması” fiyatın ana unsurunu oluşturuyor. Türkiye’de ve başka ülkelerde katlanır bisikleti daha ucuza mal eden firmalar Tern/Dahon’un patentli teknolojisini kısmen kopyalıyor veya bu konuda süresi bitip kamuya mal olmuş patentlerdeki bilgilerden yararlanıyor (katlanır bisikletin geçmişi 1800’lere dek uzanıyor ve o tarihlerden bu yana katlanma mekanizması sürekli geliştirilmiş, bir sürü patent alınmış ve zamanaşımına uğramış). Kısacası, Tern ve Dahon Ar-Ge maliyetini de fiyatlarına yansıtıyorlar (ki kendi aralarında da patent davaları yaşanmış).
 
@Dadyamo Cevap için teşekkürler. Katlanma mekanizmasında sorun yaşamamak önemli tabii ki. Dahon ve Tern Baba-Oğul olayını araştırmalarımda öğrenmiştim. Peki sizin baktığınız marka ve modeller nelerdir acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: sonyaz
@erdalerdal

Ah sormayın, benim kafam iyice karışık! Dahon Mariner D8 kağıt üzerinde + kullanıcı yorumlarına göre (gerçeğini henüz görmedim) ve benim maksimum bütçem çerçevesinde (2500 TL’yi aşmayı düşünmüyorum) en tercihe şayan model gözüküyor. Fakat geçen gün Tern Link B7 gördüm, satıcı nezdinde açtım, katladım, taşıdım ve hoşuma gitti. Tabii Tern Link B7 vites sistemi, dişlileri, lastikleri itibariyle Dahon Mariner D8’den daha alt bir model.

Kafamdan geçenler şunlar:

1. Benim çok memnun olduğum sağlam bir şehir/tur bisikletim var, Kadıköy-Tuzla gibi uzun mesafe addettiğim sürüşlerimi bununla yapmaya devam edeceğim, feribota atıp Bursa’ya götürüp Tirilye’ye sürüş yapacağım bisiklet de budur,
2. Katlanır bisikleti sırf sürüş tarzı hoşuma gittiği için (Decathlon mağazasında B’twin katlanır denedim, sürüşüne bayıldım, tabii mağaza içinde kaymak gibi zemin üstünde) zevk olarak almak istiyorum,
3. Katlanır bisikletle her çıkışta 15-20 km’den fazla süreceğimi sanmıyorum. Arzum, katlanır bisikletle Caddebostan-Bostancı sahilinde, Boğaz kıyısında, tarihi yarımadanın sokaklarında vb. yerlerde gezmek (tarihi yarımadanın dik yokuşlarını şehir bisikletimle dahi çıkamıyorum, o yüzden katlanırdan bu konuda beklentim yok ama mesela Gülhane Parkı sahil girişindeki gibi hafif eğimli yokuşları çıkabilmek isterim), istediğimde katlayıp tramvaya, metroya, metrobüse, Marmaray’a sokabilmek; katlanır bisiklet aracılığıyla kendime şehir içinde yeni rotalar çizebilmek;
4. Dolayısıyla, şehir içinde beni bir yerden diğer bir yere götürebilecek, katlanma-açılma mekanizması sağlam ve dayanıklı, sürüşü rahat bir model arıyorum gibi gözüküyor. Örneğin hız, benim için bir ölçüt değil, katlanır bisiklet ile hız yapma tutkum yok.

Bu yazdıklarımı alt alta koyduğumda Tern Link B7 dahi benim için uygun olur gibi geliyor. Ama karar veremiyorum, çünkü Tern Link C8 de var mesela ... Ya da en iyisi ben maymun iştahlı tüketici olmayı bırakayım, zaten gayet menun olduğum şehir bisikletimle hayatıma devam edeyim ... Bunu da düşünmüyor değilim ...
 
@erdalerdal @Dadyamo aynen sizin gibi uzun uzun araştırıp, kafamı iyice karıştırdıktan sonra anlık bir kararla Dahon Vybe D7 aldım. Hiç pişman olmadım. Çok memnunum. Ümraniye-Üsküdar-Kadıköy güzergahlarında kullanıyorum. Yol bisikletimle nerelerde sürüyorsam katanırla da oralarda sürüyorum. Dahon Vybe D7 yada Tern Link A7/B7 hangisini alsanız alın pişman olmazsınız diye düşünüyorum.
 
@erdalerdal

Bende Tern'in Verge modellerini araştırıyorum, daha çok yokuş performası iyi olan sağlam modellere bakıyorum sizin dediğiniz gibi bir yerden sonra fiyatları anlamama durumu oluyor. Araştırdığım kadarıyla bende açıklayayım mesela Tern Verge P9L kadrosu 6061 Aluminyum değil diğer giriş seviyesi bütün katlanırlar gibi, bu seride Hidroformed 7005-Aluminyum buda daha sağlam bir yapı oluşturmasını sağlıyor yanlış bilmiyorsam. Bir diğeri bu modelde ön tekerleğin göbeğinde dinamo var böylece ön ve arka farların elektriğini kendisi üretebiliyor. Ayrıca arkadaşın belirttiği gibi patent mevzusu fiyatı etkiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: erdalerdal
@DiSturb3d Tern Verge N8 sayfasında gördüğümde çok beğendim ama sonra üstündeki donanımlara bakınca fiyat gerçekten çok yüksek geldi. Peki Geotech Fold Up 20.1 Pro ya baktınız mı hiç. Vites ve fren olarak üst seviye donanım kullanılmış bence ve fiyat olarak daha uygun. Bulunduğum şehirde olmadığından dolayı inceleme şansım yok maalesef ama kağıt üzerindeki verilere baktığımda bunu almak çok mantıklı geliyor.
 
@erdalerdal Ben internetten inceledim o modelide, bir ara almaya karar vermiştim ama sonradan vazgeçtim vites sistemi daha yüksek olan modellere bakıyorum birde jantları çok kalın ağır olabileceğini düşünüyorum.
 
@DiSturb3d vites sistemi yüksekten kastın 9 vitesten daha yüksek olması mı? bisiklet ağırlığı için forumdaki yorumlar 10 kg, 10 kg ın altında sadece Terne Verge X10 var, onunda fiyatı 10.675,00 TL :)
 
@erdalerdal Dahon vitesse d8, dahon dash p18, tern verge n8, ve tern verge p20 kullanmış biri olarak size tavsiyem tern verge n8'dir. Üzerindeki vitese takılmayın sorun çıkarmıyor ve daha önemlisi çok akıcı bir bisiklet. N11'de 2700 e var şu an kaçkar bisiklette. O fiyata çok mantıklı sizin gördüğünüz fiyatlar 2018 liste fiyatları. Daha detay merak ederseniz özelden de yazabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Folding Man
@erdalerdal Aynen 18-20 vites, tern verge x10 çok tuzlu :) Dahon Mu D10 ile Tern Verge P9L bayağı ilgimi çekiyor, bunlardan birisini alıp ilerleyen zamanlarda vites sistemini 18 veya 20 ye çıkartmak güzel olabilir gibi geliyor
 
Geri