@erdalerdal
Ah sormayın, benim kafam iyice karışık! Dahon Mariner D8 kağıt üzerinde + kullanıcı yorumlarına göre (gerçeğini henüz görmedim) ve benim maksimum bütçem çerçevesinde (2500 TL’yi aşmayı düşünmüyorum) en tercihe şayan model gözüküyor. Fakat geçen gün Tern Link B7 gördüm, satıcı nezdinde açtım, katladım, taşıdım ve hoşuma gitti. Tabii Tern Link B7 vites sistemi, dişlileri, lastikleri itibariyle Dahon Mariner D8’den daha alt bir model.
Kafamdan geçenler şunlar:
1. Benim çok memnun olduğum sağlam bir şehir/tur bisikletim var, Kadıköy-Tuzla gibi uzun mesafe addettiğim sürüşlerimi bununla yapmaya devam edeceğim, feribota atıp Bursa’ya götürüp Tirilye’ye sürüş yapacağım bisiklet de budur,
2. Katlanır bisikleti sırf sürüş tarzı hoşuma gittiği için (Decathlon mağazasında B’twin katlanır denedim, sürüşüne bayıldım, tabii mağaza içinde kaymak gibi zemin üstünde) zevk olarak almak istiyorum,
3. Katlanır bisikletle her çıkışta 15-20 km’den fazla süreceğimi sanmıyorum. Arzum, katlanır bisikletle Caddebostan-Bostancı sahilinde, Boğaz kıyısında, tarihi yarımadanın sokaklarında vb. yerlerde gezmek (tarihi yarımadanın dik yokuşlarını şehir bisikletimle dahi çıkamıyorum, o yüzden katlanırdan bu konuda beklentim yok ama mesela Gülhane Parkı sahil girişindeki gibi hafif eğimli yokuşları çıkabilmek isterim), istediğimde katlayıp tramvaya, metroya, metrobüse, Marmaray’a sokabilmek; katlanır bisiklet aracılığıyla kendime şehir içinde yeni rotalar çizebilmek;
4. Dolayısıyla, şehir içinde beni bir yerden diğer bir yere götürebilecek, katlanma-açılma mekanizması sağlam ve dayanıklı, sürüşü rahat bir model arıyorum gibi gözüküyor. Örneğin hız, benim için bir ölçüt değil, katlanır bisiklet ile hız yapma tutkum yok.
Bu yazdıklarımı alt alta koyduğumda Tern Link B7 dahi benim için uygun olur gibi geliyor. Ama karar veremiyorum, çünkü Tern Link C8 de var mesela ... Ya da en iyisi ben maymun iştahlı tüketici olmayı bırakayım, zaten gayet menun olduğum şehir bisikletimle hayatıma devam edeyim ... Bunu da düşünmüyor değilim ...