Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Merhaba
Salcano Avanos hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum. Tavsiye eder misiniz?
 
Scudo
Bianchi ve Carraro'nun 2018 modellerini inceleme fırsatı bulan oldu mu? İkisi de 21 vites. İkisi arasında tercih yaparken nelere dikkat etmek gerekiyor. Sanırım ikisi de aynı gövdeyi kullanıyor. Fiyatları da 1300 tl bandında.
 

Dosyalar

  • accel-bianchi-folding-21-00191.jpg
    accel-bianchi-folding-21-00191.jpg
    84,3 KB · Okunma: 40
  • accell-carraro-flexi-121-sari-00671.jpg
    accell-carraro-flexi-121-sari-00671.jpg
    76,7 KB · Okunma: 43
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
@headshotci

24" katlanır için bence uygun değil (aslında bana göre 20" ve üzeri) çünkü katlanırlığın ve pratikliğin pek de esprisi kalmıyor boyut büyüdüğü için. Ancak forumda 24" kullanıp memnun olanlar da var. Ne için kullanacağınız, katlanınca boyutları, araçta mı taşınacak toplu taşıma mı vs kriterlere göre seçebilirsiniz.
 
@Hamunpatra

Oğlunuzun boyu 1.35 varsa mümkün. Benimkinin boyu 1.35'ken ben almıştım kullanabiliyordu.

Çocuk bisikletlerinde olay selenin önde gidona daha yakın olması, ayrıca gidonun biraz daha alçak olması. Sözkosu Tilt 120'nin selesi arkada, gidonu da yüksek. Bu sorunu şöyle çözüyorsunuz : Tilt120'nin gidonu düz değil kıvrık, kıvrık tarafı sürücünü en kolay ulaşabileceği şekilde geriye ve aşağıya doğru sabitliyorsunuz, buna uygun olarak fren kollarını, zili ve ışığı ayarlıyorsunuz, sorun çözülüyor.

Eğer sizin de aynı bisiklete binmek gibi amacınız varsa dikkat edin boyunuz 1.73m'den uzun kilonuz 73kg'den fazlaysa sele borusunu yamultursunuz. (boru yamulunca katlanıken kadronun içine girmiyor) Böyle bir niyetiniz varsa Tilt500'ü tercih edin.

Anladığım kadarıyla siz özellikle katlanır bisiklet istiyorsunuz, aksi takdirde bu forum sayfalarına takılmadan doğrudan bir çocuk bisikleti alıp işi bitirirdiniz. Bu durumda şu konu da ilginizi çekecektir :

Grand Challenge: Bagaja katlanır bisiklet sığdırmak
 
@akinomatata
Renkleri dışında hiçbir komponent yada özellik farkı yok. Aynı fabrikadan aynı ekipmanlar kullanılarak üretiliyor.
 
Merhaba ben Alanya şehir içinde kullanmak ve Sırf tipi hoşuma gittiği için katlanır bisiklet istiyorum. Belki de hiç katlamayabilirim. Bütçem de pek yok.

Ümit Folding - Btwin tilt 100 - Btwin tilt 120 düşünüyorum.

İkinci el veya 0 fark etmez temiz olsun yeterli. Sizce max 800-850 tl ye kadar bu bisikletler haricinde başka önerisi olan var mı? Yoksa bu 3'ü arasında sizce hangisi alınmalı?
 
Aslında normal bir bisiklet bakıyordum ama katlanırların tipi hoşuma gitti. Pratikliği vs olsun gayet iyi. %99 asfalt kullanımı olacak. Arada sırada bozuk-sert topraklı hafif taşlı yollara girerdim eskiden. Dahon vitesse d8 modeli ihtiyacımı karşılar mı sizce?
 
iyi akşamlar arkadaşlar,bu güzel için fikirlerinize ihtiyacım var. Teşekür ederim.
Carraro Flexi 109
carraro109.png
 
@Üye Adı

Dahon olsa fiyatı 3700 olurdu derim [emoji846]


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
@mgencer05 kesinlikle haklısın markası Dahon veya Tern olsaydı 3.000TLnin altı olmazdı. Yorum için teşekkür ederim.

@1dost Evet tesadüfen o konuya giriş yaptım fakat olumlu yada olumsuz hiç yorum bırakılmamış malesef. Yorum için teşekkür ederim.
 
@Bisikletreis Merhaba, yorumunuz dikkatimi çekti, lütfen biraz açıklar mısınız, almaya değmez mi, performansı çok mu düşük? Katlanır bisikletler ilgimi çektiği ve almayı düşündüğüm için olumlu tecrübelerin yanı sıra olumsuz tecrübeleri de öğrenmek isterim.

Arkadaşlar, katlanır bisiklet ilgimi çekiyor ve almayı düşünüyorum, bu sebeple kafama takılan bir noktayı sizlerle paylaşmak isterim.

Piyasadaki çeşitli markaların internet sitelerini inceliyorum ve şöyle veriler ile karşılaşıyorum: Dahon MU SL11, 11 vites, 5730 TL; Dahon Mariner D8, 8 vites, 2420 TL; Tern Link D8, 8 vites, 3710 TL; Bianchi Folding 21, 21 vites, 1296 TL; Carraro Flexi 121, 21 vites, 1302 TL.

Katlanır bisikletin performans düşüklüğünün en fazla yokuşları tırmanmak noktasında kendini gösterdiği söylendiği için farklı marka ve modellerin vites sayıları arasındaki fark özellikle dikkatimi çekiyor. Elbette bu ürünler sadece vites sayısı ile değerlendirilemez; kullanılan aksam ve parçalar, işçilik kalitesi, katlanma mekanizması, ağırlık, hepsi rol oynar; fakat yine de vites de önemli diye düşünüyorum.

Endişem, tanınmış markalı ama sadece 8 vitesli bir Dahon veya Tern alıp sonra yokuşlarda sıkıntı yaşayıp pişman olmak. Bu açıdan, Bianchi ve Carraro'daki 21 vites dikkatimi çekiyor. Bu 21 vites gerçekten işlevsel mi? Dahon ve Tern gibi markalar neden 11 vitesin üzerine çıkmıyorlar, herhalde bir bildikleri vardır diye düşünüyorum. Dahon ve Tern kullanan arkadaşlarımız, 8 vites yokuş tırmanmakta yeterli oluyor mu?

Yokuş tırmanmak kuşkusuz sürücünün kondisyonu ile yakından bağlantılı, bunu biliyorum, fakat halihazırda şehir bisikleti kullandığımdan ve katlanır bisikleti alırsam sırf zevk için alacağımdan (yani bir zorunluluk söz konusu değil) pişman olmak istemiyorum.

Vites konusunda sizler neler düşünürsünüz, tecrübeleriniz nelerdir, yorum-görüş-önerilerinizi merakla bekliyorum, şimdiden teşekkürler
 
@Dadyamo
Forumda katlanır nedir ne değildir bir sürü yazı var.
Katlanır bisiklet başka türde bisikletin ikamesi olamaz. Yerine geçemez.
MTB ya da yol bisikletinden alınan verim, keyif katlanırla kıyas kabul etmez ve de tam tersi.
Alın kullan diyorum.. Performansı düşük mü diye sormussunuz, ne performansı?
İlk aklıma gelen az eforla çokmu yol almak istiyorsunuz?

:)
ben sorarken yazmışsınız..

MTB ve yol kullanıyorum uzun zamandır.
Son 3 ay oldu sanırım Dahon mariner d8 aldım.
Benim katlanırdan beklentim şöyleydi alırken;
1- Katlansın, sıkıstığımda toplu taşımaya atabileyim her saat..
2- Yol bisikleti gibi hızlı gitmek istediğimde gitsin. Dahon mariner 52 aynakol-11/32 ruble 8 vites ile bu isteğimi karşıladı.
Siz yokuş çıkmak istiyorsanız 52 yerine daha küçük aynakol dişlili 48 mesela, ve 6 ya da 8 vites olması farketmez ek büyük dişlisi mesela 36 olan rubleli bir katlanır seçebilirsiniz.
Çok dişli yokuş çıkartmaz, uygun dişli oranı olması gerekir.
3- Fiyat 1800tl yi geçmesin.
4- Birazda minik olsun, minimalist de olsun.

Bu gidişle bir tane de vitessiz fixie bisiklet canım çekiyor. Niye yazdım bunu?
Bahsi geçen bu 4 bisiklette birbiriyle mukayese edilecek gibi değiller.
 
bende 7 vites tilt500 var. koşuyolundan acıbademe bilfen kolejine kadar çıkmam gerekiyor, 2.2km boyunca 90m yükselti oluyor bu ve yokuş aralıksız malesef. Özellikle %10'lara varan yerlerde dizim de sıkıntıya girmesin diye inip bisikleti itiyorum artık. Evet katlanır bisiklet harika, ama stabilite eksikliği var. Maksimum hızı 35-40km kadar. Bende aynakol dişliyi küçültmek istiyorum, ama hızım düşer bisikletin zevki iyice kaçarmı diye yapamıyorum... Ama bir deneyeceğim diğer türlü yokuş çıkarken öldürüyor.. Aslında 21 vitesli bisikletin iş görmesi lazım
 
Bülent Bey yanıtınız için çok teşekkür ederim. Sizin katlanır bisikletten olan 1 no.lu beklentiniz ile benimki örtüşüyor, şehir bisikletime ilaveten bir de katlanır almayı düşünmeye beni iten başlıca faktör bu. 2 no.da verdiğiniz bilgi benim için önemli, bu noktayı değerlendireceğim. Tekrar teşekkürler, selamlar,
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent_K
@Dadyamo Ben her yerde katlanır bisiklet pişmanlıktır diyorum. Tabi biraz da şaka yollu bu ifadem. Katlanır bisiklet şehiriçi ulaşımda harika. Özellikle İstanbul gibi büyük şehirlerde hayat kurtarıyor. Kendi şehrimde işe gitmek için katlanır alan dostlar var. Ben bisiklete daha çok fitnes amaçlı bindiğim için katlanır bende pişmanlık yarattı. 2. Bisiklet olarak alınabilir. Bir de kusura bakmasınlar ama maddi durumu kısıtlı insanlar için 3 bin 5 bin çok para. Carraro flexi alan dostlarım memnun. Yokuş konusuna gelince. Hiç totomuz zora gelsin istemiyoruz. Bir arkadaşın dediği gibi zorlanırsan al eline çık. Biraz dağınık oldu. Karnım aç ne yapayım:)
 
Merhabalar,
Son 2-3 aydır, ben de bir katlanır bisiklet sahibi olma düşüncesindeyim ve sanırım artık son dönemece geldim. Ancak, gerek katlanır gerekse normal bisikletler ile ilgili detaylı bilgi sahibi değilim. Sizin gibi arkadaşlarımızın paylaşımları sayesinde edindim mevcut bilgimi, kesinlikle yeterli düzeyde olduğunu düşünmüyorum.
Bildiğiniz gibi piyasada çok fazla marka ve modelleri mevcut, seçim yapmak gerçek manada bir işkence haline gelebiliyor. Bugün 20" Bianchi folding bike 21-V baktım canlı olarak, sanırım 2017 modeli, 1.300 TL gibi bir fiyatı var. Özel olarak gidip bu marka için kontrol etmedim, bisikletlere bakmak için mağazaya uğradığımda yetkili arkadaşın yönlendirmesi ile inceledim.
Yoğunluğumdan ve biraz da tembelliğimden, hayatımda sportif aktivite yok. Arabayla işe gitmenin hem maliyeti hem de trafik malumunuz,İstanbul'da yaşıyorum, vasıtalar ise iş saatlerinde felaket kalabalık. Bu sebepler ile bisiklet kullanımına başlamak istiyorum ve bisikleti gözüm kapalı kitleyip gidebileceğim hiçbir yer yok maalesef, ne evin ne de işin çevresinde. Bu sebeple de katlanır bir bisiklet ile işe gidince ofise, akşam da eve balkona koyarak bu sorunları aşabileceğime inanıyorum. Yeri geldiğinde de toplu taşımayı kullanabilmek de benim için ayrıca bir artı tabi ki.

Sizden ufak bir ricada bulunacağım. Bütçem en fazla 1.400-1.500 gibi bir rakam. Her ne kadar 700-800 TL bandındaki bir ürün beni çok cazip etse de, kaliteli bir bisiklete binmeyi tercih ediyorum. Boyum 1-76 ve kilom 114. Kesinlikle vitesli modelleri düşünüyorum. Bana uygun olabileceğini düşündüğünüz marka ve modelleri söyleyebilirseniz çok sevinirim.

Kusura bakmayın biraz uzun oldu, bir türlü marka seçimi yapamadığım için biraz içlenmiş durumdayım :) Ayrıca kilomun katlanır bisiklette sorun olabileceğini düşünen var mıdır?

Saygı ve sevgilerimle
 
@Altuğ Aktaş Kilo ile ilgili bir sorun yaşamamak için dahon veya tern tercih etmeniz daha iyi olur. Örneğin decathlonun bir modelinde daha düşük kilolarda bile sele borusu yamulabiliyordu kronik bir sorundu bu bisikletlerde.
Günlük yapacağınız yol ne kadar bilemiyorum ama kondisyonunuz başta yeterli gelmeyebilir. Belki bütçeyi arttırıp elektrikli katlanırlara bakmak daha mantıklı bir seçim olur.
 
@Bahadır ÖZEL bey öncelikle cevabınız ve ilginiz için teşekkür ederim, önerinize dikkat edeceği. Esenler'de oturuyorum, işim Bakırköy'de. Ortalama 9-10 KM gibi bir mesafe söz konusu. Kilomun problem olabileceğini düşündüğüm için 26" modellere de bakmıştım, fiyat olarak aklıma en çok kron fd1500 yatmıştı. Ama araba ile yanımda taşımak gibi durumlarda 20" çok daha kullanışlı.
Kondisyon ilk etapta sorun olabilir, ama spor geçmisim var, kısa sürede kendimi toparlarım diye düşünüyorum. Elektrikli bisikletlerin fiyatı beni gerçekten aşıyor maalesef
 
Geri