@Bisikletreis Merhaba, yorumunuz dikkatimi çekti, lütfen biraz açıklar mısınız, almaya değmez mi, performansı çok mu düşük? Katlanır bisikletler ilgimi çektiği ve almayı düşündüğüm için olumlu tecrübelerin yanı sıra olumsuz tecrübeleri de öğrenmek isterim.
Arkadaşlar, katlanır bisiklet ilgimi çekiyor ve almayı düşünüyorum, bu sebeple kafama takılan bir noktayı sizlerle paylaşmak isterim.
Piyasadaki çeşitli markaların internet sitelerini inceliyorum ve şöyle veriler ile karşılaşıyorum: Dahon MU SL11, 11 vites, 5730 TL; Dahon Mariner D8, 8 vites, 2420 TL; Tern Link D8, 8 vites, 3710 TL; Bianchi Folding 21, 21 vites, 1296 TL; Carraro Flexi 121, 21 vites, 1302 TL.
Katlanır bisikletin performans düşüklüğünün en fazla yokuşları tırmanmak noktasında kendini gösterdiği söylendiği için farklı marka ve modellerin vites sayıları arasındaki fark özellikle dikkatimi çekiyor. Elbette bu ürünler sadece vites sayısı ile değerlendirilemez; kullanılan aksam ve parçalar, işçilik kalitesi, katlanma mekanizması, ağırlık, hepsi rol oynar; fakat yine de vites de önemli diye düşünüyorum.
Endişem, tanınmış markalı ama sadece 8 vitesli bir Dahon veya Tern alıp sonra yokuşlarda sıkıntı yaşayıp pişman olmak. Bu açıdan, Bianchi ve Carraro'daki 21 vites dikkatimi çekiyor. Bu 21 vites gerçekten işlevsel mi? Dahon ve Tern gibi markalar neden 11 vitesin üzerine çıkmıyorlar, herhalde bir bildikleri vardır diye düşünüyorum. Dahon ve Tern kullanan arkadaşlarımız, 8 vites yokuş tırmanmakta yeterli oluyor mu?
Yokuş tırmanmak kuşkusuz sürücünün kondisyonu ile yakından bağlantılı, bunu biliyorum, fakat halihazırda şehir bisikleti kullandığımdan ve katlanır bisikleti alırsam sırf zevk için alacağımdan (yani bir zorunluluk söz konusu değil) pişman olmak istemiyorum.
Vites konusunda sizler neler düşünürsünüz, tecrübeleriniz nelerdir, yorum-görüş-önerilerinizi merakla bekliyorum, şimdiden teşekkürler