Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Katlanır bisiklet tavsiyeleri

Merhaba arkadaşlar, potansiyel bisiklet kullanıcısı olarak aranıza yeni katıldım. Evimin ve işimin konumu sebebiyle elektrikli bisiklet almayı düşünüyordum çünkü dönüş yolum yukarı yokuşlu. Apartmanın dışında güvenilir park yeri olmadığı için katlanır tercih etmek istiyorum. Kağıt üstünde alba çok mantıklı duruyor ama emin de olamadım. Carraro‘nun e-flexi modeli gerçekten çok hoşuma gitti ama 70binli fiyatlara çıkabileceğimi sanmıyorum. Yine Carraro’nun elektrikli olmayan flexi modellerinden birini alıp alba kit mi taktırsam diye düşünüyorum şu an. Ki onda da İkisinin uyumuyla ilgili youtube’da bazı bisiklet sever arkadaşların videolarını izledim, videoların alttaki yorumları da okudum. Kimisi kit ile uğraşmak yerine direkt alba bisiklet almanın daha iyi olacağını, videodaki sürüşten çok daha hızlı deneyimleri olduğunu yazmışlar. Ayrıca önden ya da arkadan ya da ortadan takılan bir sürü seçeneği mevcut bu kitlerin, yabancı biri olarak bu konulara kayboldum açıkcası bir yerden sonra. Bir yandan da uzun süreli kullanım önemli diye düşünüyorum. Carraro’nun flexi modellerinin çok tutulmasının stabilitesi ile de ilgili olduğunu düşünüyorum. Velhasıl kelam bu kardeşinize samimi bir tavsiyede bulunursanız çok mutlu olurum. Ne kadar çok şey okursam o kadar kafam karışıyor çünkü :) Buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim.
 
Scudo
Katlanıra karar verdim ancak; orman patikalarında gezi(MTB değil), şehirde kullanım kolaylığı , otobüse uyumluluk olsun.
Boy 1,53 Kilo 70
24 mü 20 inç mi 2 aydır kendi içimde debelenip duruyorum ızdırap oldu artık.
Koskoca 9 gün tatili inceleme yazıları, youtube videoları izlemekle geçirdim. Bir işe yaramadı.
Bir ışık lütfen..
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Katlanıra karar verdim ancak; orman patikalarında gezi(MTB değil), şehirde kullanım kolaylığı , otobüse uyumluluk olsun.
Boy 1,53 Kilo 70
24 mü 20 inç mi 2 aydır kendi içimde debelenip duruyorum ızdırap oldu artık.
Koskoca 9 gün tatili inceleme yazıları, youtube videoları izlemekle geçirdim. Bir işe yaramadı.
Bir ışık lütfen..
20 inç katlanir için en uygunu bence
Toplu taşıma da daha fazla kullanacaksaniz
16 inç bile olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: glaZEDX
Katlanıra karar verdim ancak; orman patikalarında gezi(MTB değil), şehirde kullanım kolaylığı , otobüse uyumluluk olsun.
Boy 1,53 Kilo 70
24 mü 20 inç mi 2 aydır kendi içimde debelenip duruyorum ızdırap oldu artık.
Koskoca 9 gün tatili inceleme yazıları, youtube videoları izlemekle geçirdim. Bir işe yaramadı.
Bir ışık lütfen..
Hocam hangi modeli alacağınıza dair fikirden ziyade toplu taşıma da kullanılacaksa benim naçizane tavsiyem ne alırsanız alın kesinlikle bavul gibi sürülebilir olsun. Ben de otobüs tren seyahatlerimde kullanıyorum o yüzden aldığım bisan fx 3500 te mıknatıs takma yerleri mevcut. Alırken buna dikkat ederek aldım. 1 yıldır kullanıyorum memnunum. Bisan'ın fiyatı diğer modellere göre çok uyguna denk geldiği için aldım. Şimdi fiyatlar nasıl bilmiyorum. İkinci tavsiyem 21 vitesli bisikletlerin selesi zemine kadar inmiyor, sele indiğinde dahi baya yukarıda kalıyor sizin için sorun teşkil etmeyecekse 21 viteslilere de bakabilirsiniz bana sorun teşkil ettiği için ben listemden elemiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: glaZEDX
Merhabalar

bugün katlanır bisiklet almayı düşünüyorum aklımdaki model carraro 121d dikkat etmem noktalar varmıdır kurulum esnasında vs veya fiyat olarak yakın farklı ürünlerede bakabilirim tavsiyeniz doğrultusunda. Şehir içi işe geliş gidiş olarak kullanılacak 5+5 10 km. Diğer vakitlerde yine şehir içi sahil bölgelerde ufak gezintiler yapabilirim. Önerilere ve model ile ilgili tavsiyelere açığım. Flexi 121d ve 121hd modelinin farkını anlayamadım bilen varsa öğrenmek isterim. Teşekkürler
 
Son düzenleme:
Selamlar herkese, bende son zamanlarda katlanır bisiklete merak sarmış biri olarak aranıza katıldım. 10.000TL bütçem var bana hangi bisikleti önerirsiniz? Sahil kesiminde oturduğumdan sahilde daha çok süreceğim lakin yokuşlarda beni yorması pek istemiyorum şehir içi de kullanabilirim, Boy 1.82 kilo 60. Birde 21 vitese gerek var mı yoksa 7 vites de yeterli olur mu.
 
2016'dan beri Mosso Marine 26 2d kullanıyorum. Güzel ve sorunsuz bir bisiklet. Ama biraz sıkıldım, Uzun süredir aklımda geotech fold up 26 var. Özellikleri kağıt üzerinde mosso'dan daha iyi. Fiyatı da taksitle makul gözüküyor. Marka hakkında çok bilgim yok. Geotech bisikletleri Delta Bisiklet ürettirip satıyor ama nerede, hangi markaya ürettiyor gibi soruların cevabı yok. Youtube'da 2 inceleme videosu var, onları izledim, ama bazı parça değişiklikleri olmuş son versiyonda. Bursa'daki bayisine bir ara ulaşıp konuşmayı da düşünüyorum.

Hocam merhaba bende iki bisiklet arasında kaldım. Mosso ile dağ yolları, patikalar sıkıntı olacağı için Geotech düşünüyordum. Siz satın aldınız mı? Aldıysanız hangi bisikleti tavsiye edersiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: n500
Merhabalar, nişanlım için bisiklet alacağım.
Boy 163 kilo 65
Kron alt markası olan Geroni klapp 20 modeli var. Kron fold 4 aynısı. Hepsiburada da çalışan arkadaşım vesilesi ile 6000tl alabiliyorum. Hobi amaçlı kullanım yapacağız. Sehir içi, sahil ve düzgün yolu olan orman içinde kullanacağız. Tavsiyeleriniz nelerdir ? Bütçemiz dusuk maalesef
 
Merhaba kendim için bir katlanır bisiklet almayı düşünüyorum.
Boy 187 Kilo 105
Bisikleti hem spor hem de evden işe işten eve giderken kullanmak istiyorum kendim biraz araştırdım aklımda 3 seçenek var İlki Salcano SLCN400 HD çünkü 24 janta sahip bu sebepten dolayı 20 jantlardan daha rahat kullanacağımı düşünüyorum diğer seçeneklerde Dahon Hemingway D9 ve Tern Link B8 MD bunları seçmemin sebebi de sağlamlık olarak kendini kanıtlamış markalar acaba bunlardan hangisini seçmeliyim ya da farklı bir öneriniz var mıdır teşekkürler.
 
Merhaba kendim için bir katlanır bisiklet almayı düşünüyorum.
Boy 187 Kilo 105
Bisikleti hem spor hem de evden işe işten eve giderken kullanmak istiyorum kendim biraz araştırdım aklımda 3 seçenek var İlki Salcano SLCN400 HD çünkü 24 janta sahip bu sebepten dolayı 20 jantlardan daha rahat kullanacağımı düşünüyorum diğer seçeneklerde Dahon Hemingway D9 ve Tern Link B8 MD bunları seçmemin sebebi de sağlamlık olarak kendini kanıtlamış markalar acaba bunlardan hangisini seçmeliyim ya da farklı bir öneriniz var mıdır teşekkürler.

Tern Link gibi bisikletlerin maksimum sürücü ağırlığı 105 kg, maksimum boy 190 cm.
(link)
1722365685669.png
Diğerlerinde de bu değerler çok farklı değil. 24" Salcano'da biraz daha iyi olabilir ama tabii ki bu bilgileri üretici sitelerinde bulamıyoruz. (link) jantları bakımından kilolu kullanıcılar için avantajlı.

Güvenli bir kullanım için ya ekstra dikkatli olmanızda ya da önceden biraz kilo vermenizde fayda var. Boy için yapacak bir şey yok tabii.
Boydaki sınırın en büyük nedeni, çok fazla dışarı çıkmış ele borusunun kaldıraç etkisiyle kadroyu çatlatma olasılığı. Riski azaltmak için daha çok kısmı içeride kalacak şekilde daha uzun sele borusu kullanılamıyor, çünkü katlanmış bisiklette o kadar uzun bir boruya yer yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Zerseys
Herkese selamlar, forumda yeniyim,
Bisiklet alma macerasina girişince keşfettim.

Hızlı bi soru sormak istiyorum

Bianchi F021 / adhoc, Bisan Fx3500 / 3600

Bu modeller arasında kaldım....
Bianchi 21 vites oluşu çok cezbederken,
Bisan'da ise, nexus on dinamo ve ışık tertibati olması büyük artı bana göre

Bisan alsak, bunu 21 vitese çevirebilir miyiz?
Yada bianchi alsak, buna nexus göbekten dinamo ve ışık tertibati takabilir miyiz?

Hangisi daha avantajlı olur, hem performans hem fiyat anlamında


21 vites, nexus dinamolu, katlanır, 20 inc güzel Bi bisiklet bulamadım. Fren konusunda ben hala V frencilerdenim 😅 mekanik yada hidrolik disk fren hiç kullanmadım, bilgim sıfır... O sebeple, disk fren olsun takıntım yok

Yurtdışında sık kullanacağım için, on ve arka ışık tertibati olmazsa olmaz, valla polis ceza yazıyor, arka ışık yoksa 15 euro min, o derece..
Haliyle nexus dinamo sistemi çok cezbedici duruyor..


Bilgisi veya önerisi olanları cevap vermeye beklerim, biraz forumu kurcalamaya gidiyorum şimdilik, görüşmek üzere
 
  • Beğen
Tepkiler: Eray BAYĞAR
Herkese selamlar, forumda yeniyim,
Bisiklet alma macerasina girişince keşfettim.

Hızlı bi soru sormak istiyorum

Bianchi F021 / adhoc, Bisan Fx3500 / 3600

Bu modeller arasında kaldım....
Bianchi 21 vites oluşu çok cezbederken,
Bisan'da ise, nexus on dinamo ve ışık tertibati olması büyük artı bana göre

Bisan alsak, bunu 21 vitese çevirebilir miyiz?
Yada bianchi alsak, buna nexus göbekten dinamo takabilir miyiz?

Hangisi daha avantajlı olur, hem performans hem fiyat anlamında


21 vites, nexus dinamolu, katlanır, 20 inc güzel Bi bisiklet bulamadım. Fren konusunda ben hala V frencilerdenim 😅 mekanik yada hidrolik disk fren hiç kullanmadım, bilgim sıfır... O sebeple, disk fren olsun takıntım yok


Bilgisi veya önerisi olanları cevap vermeye beklerim, biraz forumu kurcalamaya gidiyorum şimdilik, görüşmek üzere

Ön maşa açıklığı 100 mm göbek alan, 32 veya 36 delikli jant kullanan her bisiklete Nexus dinamolu göbek takılabilir.

"Bisan Fx3500 / 3600" olabilecek 7 farklı model saydım (link). Bisiklet tam olarak hangi model?

Sadece vites sayısına bakmayın, genel olarak oranlara ve vites teknolojisine de bakın.
Bianchi'de hem (link)'de hem (link)'da vidalı ruble var, en küçük dişlisinin 14 olması hız konusunda sınırlayıcı (en büyük dişli 28, attırıcı o kadarla sınırladığı için 14-34 takılamıyor). Aynakol 48-38-28. Bu modelin hız oranı 48/14 = 3.43, tırmanma oranı 1/1 = 1.
Bianchi'deki en sevdiğim model olan 2x8 vitesli, diğerlerindeki gibi çelik değil alüminyum maşalı, diğerlerindeki gibi kullanışsız çevirmeli değil, kelebek (mandallı) vites kollu (link)'de kaset ruble, 46-30 aynakol var. Bianchi'nin neredeyse hiçbir modelde ruble dişlilerini belirmemesi saçmalığı nedeniyle tam bilemesek de 11-32, 11-34 ya da 12-32 ruble var. En kötü ihtimalle hız oranı 46/12 = 3.83, tırmanma oranı 30/32 = 0.94; en iyi ihtimalle hız oranı 46/11 = 4.18, tırmanma oranı 30/34 = 0.88. Yani her durumda vites sayısı daha az olmasına rağmen hızda da tırmanmada da bu ve diğer tüm marka ve modellerdeki 3x7 viteslilerden iyi.
 
@Spartiat
Ne kadar güzel ve ne kadar teknik bir yorum, vallahi teşekkürler!

Bisan da 3600s ACERA yada ALTUS , yada
3500 TRN yada ALTUS
Yani 3600 oluyorsa, acera, altustan daha iyi gibi
3500 olursa da, pek farkı yok, 3500 TRN mantıklı gibi

Tabi teknik kısımlara bakınca, kanımca en iyi 3600S Acera gibi geldi bana...

Ama bisan konusunda da, bunda on dişli sistemi değişikliği ve vites ilavesi yapabilir miyiz, işte hiç bilmiyorum 😅
3600 Un gövde yapısı farklı sanki ve ön vites sistemi takmak sıkıntı olacak gibi


Hala almadığım için, net şu model diyemiyorum, ama en mantıklı modeli seçip, akabinde ona göre eksiklik giderme işlemi zamanla

Model seçimi konusunda da görüşlerinizi almak en faydalisi
Bahsettiğiniz F10D ye baktım, o da gayet güzel bir alet...
Ama takıntı haline gelen dinamo ışık sistemi kurulumunu buna yapma imkanımız olur mu? Nexus göbek dinamo alsak Vs Vs
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Eray BAYĞAR
@Spartiat
...
Ama takıntı haline gelen dinamo ışık sistemi kurulumunu buna yapma imkanımız olur mu? Nexus göbek dinamo alsak Vs Vs

Dinamolu ışık sistemi bende de bir bisiklette var (B'twin Original 520), özellikle şehir içinde ve sık kullanılan bir bisiklet için çok kullanışlı.

Shimano'nun tüm dinamoları 100 mm OLD için, yani neredeyse tüm QR ya da somunlu milli standart bisikletler. 74 mm gibi özel aralıklı göbek kullanan katlanır modellerine olmuyor. Neyse ki yerli yaygın modeller genelde öyle değil.

Takılabilmesi için gereken, dinamoyu ve dinamonun göbek ölçülerine göre hesaplanmış uzunlukta tel almak, ön jantı tekrar ördürmek. Söylemde oldukça basit ama jantı örmek kadar tel uzunluğunu hesaplamak da oldukça dikkat gerektiren ve zahmetli bir iş ( şurada birçok tel uzunluğu hesaplama aracına link vermiştim: Jant Telleri ). Hesaplamada kullanılacak, değerlerinin bilinmesi ya da ölçülmesi gereken iki parça var: Göbek ve jant. Bir bisikletçiye yaptırmaz da kendiniz yapmak isterseniz hangi ölçünün nereden/nasıl alınacağını yazarım.

Tabii dinamoyla beslenebilen bir far ve arka lamba da almak gerekecek. Dinamoyla beslenen arka lambaların çoğunda 1-2 dakika (hatta bazılarında 5 dakika) şarj tutup aydınlatmaya devam etme özelliği var. Bu sayede bisiklet durunca birden karanlığa gömülmüyor.

@Spartiat
...
Bisan da 3600s ACERA yada ALTUS , yada
3500 TRN yada ALTUS
Yani 3600 oluyorsa, acera, altustan daha iyi gibi
3500 olursa da, pek farkı yok, 3500 TRN mantıklı gibi

Tabi teknik kısımlara bakınca, kanımca en iyi 3600S Acera gibi geldi bana...

...

Bütçeye sığıyorsa, Bisan'ların içinde en iyisi (link) . Diğerleri az ucuzlamayla çok özellik kaybediyor.

@Spartiat
...
Ama bisan konusunda da, bunda on dişli sistemi değişikliği ve vites ilavesi yapabilir miyiz, işte hiç bilmiyorum 😅
3600 Un gövde yapısı farklı sanki ve ön vites sistemi takmak sıkıntı olacak gibi
...

Bu kadar 3500-3600'ün içinde bir tane ön vitesli model olsa kesinlikle takılabilir derdim. 3600'e takılsa takılsa alttan salınımlı, kelepçesi üstte olan ön attırıcılardan takılabilir, 3500'ler her türe daha uygun gibi. Yine de boru çaplarına, açısına ve yerine bakmak lazım. Çap adaptörle halledilir, açı biraz dik gibi, attırıcının sınırı içindeyse sorun olmaz ama attırıcı olması gerekenden biraz geride duracak, çalışır mı diye denemek lazım.

1722796001967.png1722796175117.png1722796283491.png

Bir yandan da bu kadro ön vites takmaya uygun olsa Bisan 1-2 tane ön vitesli model üretirdi diye düşünüyorum.
 
Dediklerinizden, özetle,
F10D baya mantıklı duruyor ve hem bianchi hem de Peugeot da aynı model olduğunu gördüm.

Gayet hoş, İnternette de Nexus göbek var, far ve arka stop da bulunur illa..

Şimdi mesela şu ki, bu f10 d montaj olur mu olmaz mı 😅
Dediğiniz detaylara biraz Fransız, QR mil Vs... Ama bu ve bulduğum benzer urenlerde hep QR mil yazıyor ve sizin dediklerinizden yola çıkarsam, bu aşağıdaki ürün, şu katlanır bisiklete olabilecek bir ürün...
Bilmiyorum doğru mu anladım.


Dediğiniz gibi, çok kullanışlı bi durum bu aydınlatma sistemi, ve ülkemizde hala bir çok bisiklette on yada arka aydınlatma olmadan satış olduğunu görmek üzücü ve dediğim gibi, şoförüm, Avrupa'da arac kullanıyorum,
Ve tüm bisikletler aydınlatmali, ve aydınlatma yoksa, polis kesin CEza yaziyor,kask Vs o kadar önem vermiyorlar bisiklette ama görünür olmak farz, ona çok dikkat ediyorlar

  • Marka:Shimano
  • Model:Nexus
  • Seri:DH-C3000-2N
  • Renk:Gümüş
  • Delik Sayısı:32
  • Terminal:E2
  • Güç:6 volt 2.4watt
  • Teker bağlantısı: QR mil
  • Qr mil ve e2 fiş pakete dahildir.
1000291007.jpg
 
Son düzenleme:
...
Dediğiniz detaylara biraz Fransız, QR mil Vs... Ama bu ve bulduğum benzer urenlerde hep QR mil yazıyor ve sizin dediklerinizden yola çıkarsam, bu aşağıdaki ürün, şu katlanır bisiklete olabilecek bir ürün...
Bilmiyorum doğru mu anladım.
...
320030 dosyayı görüntüle

Hepsi QR milli değil. Mavi daire işaretliler QR milli, kırmızı daireliler somun milli. Ayrıca bakmak gereken, sarı işaretlediklerim center lock rotorlu disk frene uygun, yeşil işaretlediklerim V frene. Bir de her ürünün 32 ve 36 delikli olanları var, delik sayısı jantla aynı olmalı. Bisiklet disk frenli ve 6 vidalı rotorluysa (F010-D'de öyle) rotor da değişecek. Adaptör satılıyor ama rotordan daha pahalı. Ayrıca 1.5, 2.4 ve 3 W seçenekleri var, 1.5 W aydınlatma için yeterli ama çok fark yoksa yüksek güçlü olanı alınabilir.

1722801082479.png

...F10D baya mantıklı duruyor ve hem bianchi hem de Peugeot da aynı model olduğunu gördüm...

Bütün Peugeot modelleri artık Bianchi. Bianchi modellerinde ilk harften sonra fazladan bir tane 0 eklediler, F10-D > F010-D gibi oldu. Ucuza Peugeot bulunursa o da olur.

...Şimdi mesela şu ki, bu f10 d montaj olur mu olmaz mı 😅...

Ön göbek genişliği 100 mm ise takılır. Muhtemelen öyledir ama kesin diyemiyorum. Hiçbir yerde ön göbek genişliği yazmıyor. Copilot da öyle dedi:
1722801919690.png1722801989873.png

Sundu'da Peugeot F10-D var: (link) . Onlara ya da satan başka bir yere sorulabilir ya da uğranıp ölçülebilir. Forumda kullanan birisi varsa ve ölçebilirse çok makbule geçer.
 
  • Beğen
Tepkiler: evoizm
Aydınlatıcı Bilgiler için çok teşekkür ederim 🙏🙏🙏

Ve akabinde de bazı detayları daha iyi anlar hale gelince biraz daha araştırdım, yani bu sefer anlayarak baktım.

Dinamo konusunda Bisan da SHIMANO DH-3D32 QR modeli var ve 6 vidalı rotor görünüyor, ki kanımca bu F10 da uyar gibi, sizin bahsettiğiniz bilgilere dayanarak...
Almanya'da yaklaşık 2bin TL, 55 Euro, düz hesap bin TL de ışıklar olsa, işçilik hariç 3bin gibi bi maliyet.

Ama hala kafamda netleşmeyen soru
Bisan alıp vites takmak mi?
F10 alıp dinamo takmak mi?

Kabaca parça değişim maliyet aynı olacak gibi, bugünün parası 3 bin TL civari. F10 daha ucuz bi bisiklet, sanırım f10 üzerinden gideceğim
Peugeot yada bianchi diye bi ayrım yapmadan, hangisini bulursam hızlı bi şekilde. Fiyat, bisan fiyatına gelecek ama
İstediğim özelliklerin hepsinin olacağı bisi olmuş olacak, güzel olacak


O detaylı mesajı yazmasanız, illa 21 vites diye düşünüyordum,
Ama verdiğiniz bilgiler sayesinde 16 vites, oranlar sayesinde hem düzde hem yokuşta daha performanslı olduğu anlaşılıyor, illa 21 diye diretmeye gerek yok, onu anladım
Şimdi de, Peugeot mu Bianchi mi, ona bakıyorum,
Bianchi de on aktarma microshift, Peugeot da işe shimano var, shimano bi nevi hastalık 😅 sanırım Peugeot bulmaya ve almaya, bulamazsam, bianchi yi alıp geçeceğim
 
Son düzenleme:
....
Bianchi de on aktarma microshift, Peugeot da işe shimano var, shimano bi nevi hastalık 😅 sanırım Peugeot bulmaya ve almaya, bulamazsam, bianchi yi alıp geçeceğim

Bianchi Peugeot'nun mirasını ucuzlatıyor. Claris pahalı tabii, yerine Microshift koymuşlar. Ön viteste sıkıntı olmaz, gerekirse uygun bir Shimano modeliyle değiştirilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: evoizm
Çok değişik bir tasarım gibi geldi bana.
Bu nasıl tasarım, bu nasıl fiyat!
 

Dosyalar

  • 20240805_143217.jpg
    20240805_143217.jpg
    132,5 KB · Okunma: 39
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
Geri