Bisikletimi aldıktan hemen sonra karar verdim kendimce turlar yapacaktım. Uzun yada kısa. Düz(flat) gidon iyi hoş, tamam elcikler de destekli ama içimden bir his madem tura çıkacaksın o zaman neden Kelebek gidona geçmiyorsun dedi. Çünkü hemen hemen bütün uzun tur yapıp da blog yazanlar kelebek gidonu kullanıyordu ben de neden olmasın dedim. Kullanıcı yorumları, görseller derken kendimi sipariş verirken buldum. Karar vermekle de bitmiyor bir de açı hatalı gidonlar varmış onu da öğrenmiş olduk. Derken siparişim geldi. Epeyde güzel paketlemişler. Doğa bisikletten Mücahit Bey' e teşekkürlerimi sunarım. Bu da benim canavar kafası kopmuş vaziyette montajı bekliyor. Malzeme listemiz 1 adet Kelebek, Trekking (hangisini sevdiysen o olsun) Gidon (Xlc marka 25,4 mm). Ayarlanabilir gidon boynu (Eldeki kullanamıyoruz o da mecburen 25,4 mm Uno marka). Gidon bandı (Xlc marka(Alırken kelebek gidon için gibi bir ibare göremedim biraz rastgele oldu galiba yol bisikleti için ama tam oldu.)
Montaja başlamadan benim gibi bakım sehpası olmayan arkadaşlar montajda iken daha rahat olması açısından kadro ile ön tekeri fazla hareket etmeyecek şekilde birbirlerine bağlasınlar. (Youtube' daki Jana ablamız sağolsun.) Heyecandan elcikleri takmadan boynu takınca tekrar sök tak yapmak zorunda aldım. Montaj dan sonra tek başıma olduğum için ve bir an önce bitmiş vaziyetini görmek için son hali; Bunlarda artan parçalar. Eee ne demişler ustanın iyisi parça arttırandır.
Elciklerimi çok sevdiğim için çok da rahat oldukları için biraz zorda olsa takmayı becerdim. Fren ve vites kabloları cümbüş şeklindeler. Belki kabloları kısaltabilirim. Km sayacı, aydınlatma, zil için en uygun yerleri buldum. Zil klipsi bandı sarınca biraz küçük geldi ve vidası takılmadı ama iyi şekilde sabitlendi. Kelebek gidon diyince akla hemen şehir içi kullanım gelir ben şehir içinde de kullanıyorum hatta bu gidon eskisinden tam 7,5 cm daha kısa ve daha hafif. Boynun ayarlanabilir olması da ayrıcalık. Gidon bandını sarması biraz uğraştırdı ama her iki tarafı da eşit şekilde sardım. 12.30 da başladım 3 gibi anca bitti tabi arada biraz soluklandım. Başta kolay geliyor ama işin içerisine girince daha kompleks ayarlarda yapmak gerekiyor. Fren kollarını ölçerek konumlandırdım. Toplam maliyeti kargo da dahil 90,60 tl tuttu. Ama her açıdan değdiğini düşünüyorum. Gidon bandını alırken acaba dedim ama montajdan sonra iyiki almışım diyorum. Yakın zamanda da bir kaç eksiğimi tamamladıktan sonra yola revan olurum
Başlık taki söz de anneme ait görünce ilk lafı "Düz'ü hallettin kelebeği kaldı" oldu.
Bu arada unutmadan Uğur Kırelli' ye de karar aşamasındaki yardımlarından dolayı teşekkür ederim. Esen kalın.