Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kilitli pedal çekme kuvveti hakkında

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
Öncelikle merhaba arkadaslar;

Kilitli pedala geçtikten sonra yeni bir çekme kuvveti kazanarak %30"a yakin daha fazla performans alabiliyoruz, bunu hepimiz biliyoruz.

Peki kilitli pedala geçtikten sonra çekme kuvvetini vücudumuz direk olarak kendisi kazaniyormu yoksa yeniden bir çekme kuvveti aliskanligi kazanmamiz gerekiyormu?

Yani kilitli pedala ilk geçtigimiz dakikadan itibaren çekme kuvvetine sahip olabiliyormuyuz yoksa zamanla çekme kuvvetini vücudumuzami kazandiriyoruz?

Cevaplariniz için simdiden tesekkür ederim.

HEPINIZE ÇOK TESEKKÜR EDERIM ARKADASLAR, AKLIMDA HERHANGI BIR SORU KALMADI :)
 
Scudo
Yakın zamanda geçmiş biri olarak şunu söyleyebilirim, rampalarda bu çekme olayı sürekli aklınızda olmak zorunda.Yoksa yararı pek fazla olmaz.En azından ben iki haftalık kullanımımdan sonra bunu tecrübe ettim.
 
Çekme kuvveti çalışmaları boş bir alanda tek pedalı kilitleyip diğer ayağı boşta bırakarak yapılabilir. Bu alışkanlığı kazanmak açısından güzel bir antreman. Tam alıştım derken aniden önüme çıkan köpek yüzünden durduğum yerde yere kapaklandım. Yaklaşık 4 aydır tekrar cesaret edip çıkamadım. Gözü karartma zamanı geliyor yavaş yavaş.
 
Bende geçeli uzun zaman olmadı ama standart pedal alışkanlığı ile hep itme uyguluyorsunuz, bir süre akılda tutup it - çek mantığını kas hafızasına yazmak gerekiyor. Zamanla çekme işi standart hale gelecektir.
Bu %30 güç artışından ziyade arazide bisikleti bir engelden zıplatırken veya yüksekten atlarken çok faydası dokundu, taşa kayaya çıkarken pedalı hızlıca ayarlayabilmek veya ters pozisyonda çekme yaparak engel geçmek için gayet kullanışlı kilitli pedallar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
kendim edindigim tecrübeyle şunları söyleyebilirim düz yolda gezi modunda kullanımında şahsen bir faydasını görmedim
ama nezaman performans ve yukuş cıkarken kulandıysam denildigi gibi % 30 olmasada % 20 gibi faydasını gördüm
bir diğer faydasıda bana göre büyük artı hızlı giderken mazgal cukur gibi yerden kacamadıgımız anda bisikleti sıcratabilmemiz
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
İkisini de kullanan varsa, mtb ile yol pedalı/ayakkabısı arasında fark var mı çekme hareketi konusunda? Yani daha etkili daha etkisiz veya daha rahat gibi.
 
İki haneli performans yüzdeleri artışı abartı, onu baştan söyleyeyim :) Zaten powermeter ekipmanıyla doğru düzgün ölçüm yapmadıktan sonra SPD pedalın getirisini anlayamazsınız.

Peki hiç mi faydası yok? Tabii ki var. Fakat performans artışından ziyade bisikletin kontrolünü, bisiklete hakimiyetinizi hatırı sayılır derecede iyileştiriyor SPD.
 
yüzde kac etkiliyor derseniz benim kendi test ettigim aynı yolda kullandım örnegim şöyle ilk 1 saat icin normal pedalla ortalama 27,00 km spd pedalla 31,300 km oldu buda yaklaşık %16 gibi oran ediyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Mehmet Altuğ Konu başka yöne kaymasın diye yazmadım ama size katılıyorum, en basitinden spd'den önce ellerimi bırakıp fazla yol alamıyordum şuan bayağı uzun mesafe gidebiliyorum (tabi ki trafikte değil :)).
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmetkya
Düz yollarda neredeyse hiç farkı yok normal pedal ile SPD pedalın. Ne zaman rampaya geliyorsunuz ya da sprinte kalkıyorsunuz o zaman mevzuyu hissediyorsunuz :) Ama %30 falan çok abartı rakam, %10 civarı olabilir en fazla o da sürüş stiline bağlı olarak.

Performanstan ziyade sürüş kontrolü vs. konularda katkısı çok daha fazla.
 
@Godzilla

Daha önce paylaştığım bir konu var. Orada nedenini biraz açıklamıştım: Pedallarken hangi kaslarımız çalışıyor?

Kısaca yazarsam, hiçbir kas durup dururken güçlenmez. Siz sürekli çalıştıracaksınız ki çekme kasları güçlensin. Başka yolu yok. Çekme işini hangi kaslar yapıyor? Hamstring ve kalf.

Peki çekme hareketini nasıl alışkanlık haline getiririz? Bununla ilgili de bir konu açmıştım: Doğru pedallama tekniği
 
Çekme hareketini zaman zaman unutuyorum, özellikle yokuş yukarı çıkarken sürekli hatırlamaya çalışıyorum ki faydası hissedilir derecededir. Bu konuda yine gcnin videoları mevcut özellikle müsait olan yollarda tek ayağı kilitlemek ve diğer ayağı pedal üzerinden çekmek suretiyle egzersiz yapmakta fayda var.
 
Kilitli pedalla yuzde 30 performans artisi var diyen kisi ile mtb ile düz yolda 80 yapan adam akraba :D :D

Bende kilitli pedala gectim ve cekme olayini yapiyorum ancak bu yuzde 30 performans vermiyor. Yuzde 5-6 veriyor diyebilirim. Düz yolda cabuk hizlanmami sagliyor. Yokusta da cekme kuvvetinin etkisiyle biraz daha hizlaniyorum ancak daha cok yoruluyorum.
 
çekme gücü sürekli uygulanacak bir şey değil. spd kullanımı pedal çevirme tekniğinin tutarlı olmasını ayağın pedaldan kaymamasını sağlar. pedalı itmeyen ayağın pedala ağırlık vermemesi sayesinde aynakolun olması gerektiği gibi dönmesi sağlanır. çekme gücünü sürekli kullandığınızda kaslar daha çabuk yorulacaktır. onun için kısa bir yokuşu hızlı tırmanmak, kısa süreli sprintler atmak için ara ara patlayıcı güç uygularken kullanılabilecek bir teknik.
 
Kilitli pedala geçme arefesinde birisi olarak kendimce gerekçelerim.

1-"Yol bisikleti kilitli pedal ile kullanılır" genel ifadesi.
2-Normal pedal da yüksek kadans yapamıyorum. İstenilen şekilde. Kilitli pedal ile bunun mümkün olacağını düşünüyorum.
3-Yüksek kadans çevirmek daha hızlı gitmek değil gücünü ekonomik ve daha uzun süre korumak. Anladığım ve fayda umduğum.
4-Özellikle yokuşları daha kolay çıkabilecek olacağım. Öyle olmasını umuyorum.

Yazdıklarım doğru değilse bilgi kirliliği yapmayayım bari. Nasıl olsa doğru bilenler yazıyor.
 
@Auron Sanchez

sonuçta farklı kaslar yorulacak, yorgun kasın yaptığı işe farklı kaslar da yardımcı olacak.
%5-6 bana gerçekçi gelmiyor, yokuş çıkarken ben işin çoğunluğunu ayağımı ileri iterek ve saat 6 pozisyonundan 9'a getirirken sağlıyorum. dizimde halen daha korktuğum ağrı oluşabiliyor basarken.
ki öyle düz yolda bisiklet süren biri de değilim, çok uzun mesafeler sürecek vaktim olmasa da sürdğüm zaman yokuşlu rotaları tercih ederim. kilometre başına 15.1 metre irtifa alıyorum ortalama. (çok iddialı olmasa da ortalama bir sürücü için iyi olduğu inancındayım)

düz yolda %5-6'ya katılırım, ama yokuşta şahsen o yüzde benim için çok daha fazladır. hatta dizimin ağrıdığı zamanlarda sadece çekmeyle yokuş çıktığımı bile bilirim.
 
@hashus1099
Yok hocam az degil zaten ben de cok memnunum da arkadaslarin oranlari ile alakali yazdim. Benim de dizlerimde agri olusuyor 60 km sonrasinda, cekme yaparken agri azaliyor oyle hallediyorum
 
Kilitli pedal daha ritmik pedal çevirmenizi sağlar. Kilitli pedal ile 5000km civarı yol yapmış birisi olarak şunu söyleyebilirim, benim için bisiklette olmazsa olmaz bir donanımdır. Düz bir pedalda tek yönlü kas grubunu çalıştırırken kilitli pedalda destek olan diğer kas grubu zamanla daha çok yorulmanızı engelliyor.
Yüzdeler vermek imkansız bence bu durumda. İlk 1000km de alışmak için baya çabaladım. Zamanla şunu farkettim ki düz yolda bile baya etkili oluyor. Normal bir sürücü olmama rağmen (pro ya da fit biri değilim) ortalama 85 kadansla bitiriyorum çoğu turumu. Bunda kilitli pedal kullanımının etkisi olduğunu düşünüyorum.
Rampalarda kaslardaki yanma ve acı olayı daha geç oluşuyor. Trainer üstünde 2 saat zaman geçirince bile(ilk dört kademe direnç arasında ve vites 2x6) bitkin bir şekilde inmiyorum.
Kilitli pedalın çalıştırdığı baldırın arka kısmındaki kaslar (isimlerini bilmiyorum) günlük hayatta pek sık kullanmadığımız bir kas grubu. Zamanla gelişim sağladıkça size faydası daha çok olacaktır. Profesyonel bisikletçilere bakarsanız zaten kariyerinin zirvesi genelde 30 yaş üstüdür. Bunun sebebi fazla kullanılmayan kasların zamanla gelişerek onları bu noktalara taşımasıdır.
 
Geri