Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kilitli pedal çekme kuvveti hakkında

@BerkEvren aynakolun 12 yönünde olduğu taraftaki ayak çok zor çıkıyor tek zorluk o
 
Scudo
Konuya farklı bir bakış getireyim, yoksa bu olayı yüzdelerle çözemeyiz :)

Performanslarını takip edip gelişimlerine katkı yaptığım arkadaşlardan ikisi, geçen ay çift pedaldan ölçen power metre aldılar. Sağ-sol güç dağılımlarını incelerken bir grafik ilgimi çekti. Grafiğin anlaşılması için, pedala hangi noktalarda tork uyguladığımızı gösteren bir şema paylaşayım:

17098703_10154422041903004_3802178106949409136_n.jpg


Bu şema diyor ki; pedalın açısı saat yönünde 90 ve 270 derecedeyken maksimum tork uyguluyoruz. Geri kalan kısımda tork düşüyor.

Şimdi iki arkadaşın tork dağılımları şöyle:

A Atlet

upload_2017-3-8_18-24-37.png


B Atlet

upload_2017-3-8_18-25-36.png


Grafiğin en sol sütunu 0-360 arası dereceleri gösteriyor. En alt satır 1 sn - 2 saat arası süreleri gösteriyor. Bu süreler şu anlama geliyor (20 dk örneği için yazıyorum): atlet 20 dk boyunca maksimum güç üretirken, pedalın en çok hangi konumunda bu gücü elde ediyor?

Derecelere dikkatli bakarsanız, en çok güç pedala basma hareketinde değil, çekme hareketinde ortaya çıkmış (power metreler bir süredir kullanıldığından 1 dk altı ve 1 saat üstü veriler çok gerçekçi değil).

İki farklı insan ve değerler birbirine çok yakın. Özetle; maksimum güç üretirken ortaya çıkan güç basma hareketinden değil de çekme hareketinden gibi görünüyor. Veriler toplandıkça bu rapor belki değişebilir.
 
@Bahadır Gürel sanirim kitli pedalin faydasi 2. ceyrekten sonra ortaya cikiyor ve aktarilqn guc burdan sonra dusmeye basliyor. 3. ve 4. ceyrekte aktarilan guc 1. ve 2. ceyrekte aktarilan guce denk getirilebilir mi merak ettim dogrusu
 
@yusufgs3625

Şu an bunu neye bağlayabilirim ben de emin değilim. Ama eğer insan yerine robot olsaydı ve dik otursaydı, çıkacak tork eğrisi sanırım ilk paylaştığım şemadaki gibi olacaktı. Tabii biz insanız; maksimum gücü optimum noktada üretmiyor olabiliriz. Ayrıca max güç üretirken duruş pozisyonumuz asla dik değil. Mesela düz yolda bir Strava segmentine denk geldiniz. Segmentin uzunluğu da, max güç harcarsanız sizin için 1 dk sürsün. Böyle bir segmentte tüm gücünüzü vermeniz demek, tamamen bitiş noktasına odaklanmak demektir. O esnada pedalı nasıl çevirdiğiniz ve duruş şekliniz tamamen otomatik olacaktır. Eğer gidona doğru eğilerek sürüyorsanız bacak açılarınız ve tork üretme açılarınız değişecektir. Ayrıca kendi tecrübelerimden bildiğim kadarıyla, dik otururken basma kuvvetini daha iyi yaparken drop bar altından tuttuğumda basma kuvvetim o kadar iyi değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@Bahadır Gürel teorik olarak mumkun mu arastirmak lazim. Bacaklardaki kas gruplari sanirim kilit nokta. Bu kaslari gelistirecek destek olmadan basarilabilecek bir sey degil gibi
 
Ben de şöyle bi tecrübe aktarayım; aşil tendonumu zedelediğim için bisiklete binemiyorum aslında ama dayanamayıp bindiğim zaman sadece pedalı yukarı çekerek gayet iyi hızlanabiliyorum. Ayrıca çekme kuvveti sürekli sıkışan diz eklemlerini de esnetip rahatlatiyo sanırım
 
@Dethagorf kırmızıdayken arabaya doğru düşüp çizerim korkusu, kısaca g*t korkusu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: A.Tahsin
@Hamit.Ç
@Hamit.Ç

Strava climb segmentlerine bakin goreceksiniz " ) bizdeki yaris bisikleti kullanicilari da baya iyi.
bu arada ben de ucak simulasyon oynuyorum onu full gercekcilikte oynarsaniz boing i kullanabilirsiniz pilot egitim oyunudur o .

Sizde yaris bisikleti var mi ve yokuslarda itme cekme cok hizli baslama kadans yukseltme atak vb bir sey yaptiniz mi hic yapmadiysaniz spd in etkisini abartmayin cok da etki yok normal kullanici normal kullanir demeyin ben o sekil kullaniyorum diyin
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
Spd pedala geçtikten sonra yaşadıklarım şu şekilde:

İlk olarak o performans artışını hemen hissetmedim. Çünkü çekme kuvvetini oturtmak hemen yapılabilecek bir şey değil. Fakat yinede bilerek ve isteyerek yaptığım çekme kuvveti beni bir nebze farkı ortaya koydu.
Beynin arabayı otomatik kullanması gibi bir süre sonra çekme kuvvetini otomatik yapmaya başladım.
Herkesin söylediği gibi kesinlikle yokuşta ve sprintte acayip etkisi oldu.
Fakat bu acayip etki nedir? Önemli olan soru işte burda yatıyor.

İlk önce şunu söyleyeyim bence spd'nin kesinlikle hıza doğrudan bir etkisi yok. Yani normalde ortalama 20 ile giderken şimdi 25 ile gidiyorum demek çok doğru değil belki maksimum 2 km artı etkisi olabilir. Bu da önemli tabi ama yani %30 falan bir etkisi halinde bu hızların 20'den 25 çıkması gerekiyor bu mümkün değil.

Bence bu etki kişinin kondisyon ve bacak gücüne yaptığı katkıdır. Yani örneğin X kondisyonla 100 km yol gidebiliyorken spd pedal ile yine x kondisyonla 110 km gidilebilir. Burdaki 10 km artış tahminidir ve kişiden kişiye değişir bence.

Bacak gücüne katkısı ise zamanla olacaktır. Çünkü çekme kuvveti ile gelişen kaslar zamanla bizim 110 km'yi 120'ye hatta 140'a çıkaracaktır.

Peki bu durum sadece bize kondisyon artışı mı sağlar? Tabiki de hayır. Aynı zamanda yokuşlardaki verimliliğimizi arttırır. Önceden %4 eğimli bir yokuşta tüm kondisyonu bitirirken bu kaslar sayesinde %7 yokuşları çıkmak ve bunu kan ter içinde kalmadan yapmak mümkün olacaktır.

Sonuç olarak spd pedallar sporcuya farklı alanlarda pozitif etkiyi hemen değil zamanla gösterecek ve o zaman geldiğinde de spd pedala geçtiğiniz anla aranızda ciddi farklar oluşacaktır.

Yaşadığım bir olayı anlatarak bitireyim. Spdye geçtiğim andan sonra (5 ay sonra falan) bir gün eşimin bisikletini sürdüm. Onun bisikletinde sod yok bende de spor ayakkabı vardı. Ayaklarım otomatik olarak çekme zamanında havaya kalkmaya başladı. Bunu hissedince çok şaşırdım.

Umarım yardımcı olmuşumdur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Bende yaşadığım bir olayı anlatayım o zaman:
Spd pedala ilk geçtiğim gün bir iki deneme yaptım gayet normal takıp çıkarıyorum sonra çıktım yola gayet iyi giderken bir durakta hoş bir bayan bekliyordu tam önünden geçerken sen otobüs gel yolumu kes dur. Ben o anda ayağı pedaldan ayırama kızın önünde lappssss diye yere yapış. Kütük gibi... arkadaştan "are You okey"ler filan hemen kalktım oradan o utançla uzaklaşmak için bir sprint, o gün performansıma %70 etki ettiğini farkettim. :koptum:

Edit: alıştıktan sonra çok mutluyuz
 
Bisikletim ilk aldığım günden bu güne kadar SPD ile kullandım ve çok memnunum SPD olayından :)

1- Alındığında SPD'ye ayar yapılmalı, SPD'sine ayar yapmıyor çoğu insan onu fark ettim.

2- SPD pedallara el kuvveti ile kilidinizi takabiliyor olmanız lazım ! Aynı el kuvvetiniz ile çıkarabiliyor olmanız lazım, Ayakkabıyı elinize geçirip içinde yumruk yaparak çok basit bir şekilde test edilebilir.

3- Kısa mesafede veya trafikte hemen spd'nin 2sini de kilitlememek lazım ! Ayağınızın hangisi ile yola basacak iseniz onu bir süre boşta tutun, baktınız yol alıyorsunuz yapıştırın sonuçta düz pistlerde veya kapalı yollarda yarışmıyor sunuz.

4- SPD'yi alıp halen bas çek yapamıyorsanız ->
-A : Selenin yüksekliği gerekli seviyede değildir
-B : Eğer sele seviyesi gerekli oranda olduğuna inanıyor iseniz, Bas çek hareketini kombine yapmıyorsunuzdur. Kedinizi alıştırmanız lazım hareketi bilekten değil bacağın kendisinden komple yapmanız gerekli diğer türlü kas ağrısı sadece.
-C : Ayağa kalkıp yokuş yukarı pedallara asılmıyor olduğunuz gerçeğini değiştirmiyor.

5- : SPD farkınız yokuş yukarı çıkarken özellikle hissediyorsunuz ve ürettiğiniz torq'un daha iyi yola aktarmanızı sağlıyor özellikle sprint'e kalkınca veya yokuş yukarı ivme kazanmak istediğinizde x2 daha fazla atak olup, düz pedallı kişiye göre aynı gücü harcıyorsunuz.. Düz pedallı birinin arkasından çok rahat yetişip bassana kardeş diye taciz edebilir duruma geliyorsunuz. Tecrübeyle sabit. :)

Çünkü düz pedallı biri; Ayağından pedalı kaçırma korkusundan veya artık o Kadans da savrulmaya başladığında hareketini kısıtlanmak zorunda kalıyor ve hem tedirginlik hemde güç kaybı demek, Çevirdiği viteslerin de sınırına gelip zorlanmaya başlaması, ağır vitese geçerek pedalı ayağında tutmaya çalışmakta başka bir güç kaybı ve zarar.. Çevirecek o kadar devir varken :)) ( sürekli vites yükseltmek kazanç getirmez dize yük yazık )

6- : Yukarı doğru bir eğimi çıkarken tüm yükü koltuğa verip pedala asılmak yerine SPD'nin avantajını kullanım Orta düzeyde gidona asılarak seleden popoyu hafif kaldırıp ( yani yükü azaltıp) bacaklara daha fazla kuvvet verilebiliyor olması eğimlerde daha seri bir çıkış avantajı sağlıyor alışınca harika oluyor.

7-: Harbiden rampa çıkıyorsunuz :) ve kısa veya orta halli diyelim 6. Maddeyi bir yere kadar yaptınız ama eğim arttı yoruluyorsunuz işte o zaman ayağa kalkıp var gücünüzle gidona sarılma vakti gelmiştir demek tüm vücuda kuvvet, gücü olabildiğinde toplayıp bacaklara oradan pedallara oradan yola aktarmanız ve ayakta olmanın verdiği denge ile tüm rampayı veya dik eğimi yardıra yardıra çıkabilirsiniz. !! Girdiğiniz vites çok önemli hafif viteslerde çok seri çeviremiyor iseniz bacakları çok yük bindirmeyecek bir oranı tutturmanız lazım bunu da bir kaç deneme ile anlar ve alışırsınız.

8- : Yükselen eğimden kaçan veya yolunu değiştiren arkadaşlar hayati hata yapıyor.. Düz yolda gitmek gerçekten bir getiri sağlamıyor. Yaldır yaldır pedal çevirseniz de bacak kaslarına etki etmiyor neredeyse ... " Rampa eğitim yokuş " Artık ne derseniz diyin SPD ile asıla asıla çıktığınızda düz yol performansınız ve bacak kuvvetiniz çok ciddi artıyor.


Ben şahsen ilk aldığımda korka korka kullandım, söküp takamama tekini çıkaramama denge kaybetme, 1 Haftada alıştım yokuşta kalkamama sorununu gidona asılarak çözdüm :) salınca kendinizi güç kuvvet dağılıyor çok iyi bir destek noktası.. Sonrasında ayarları mı yaptım nerede nasıl çıkıyordum kullandıkça nasıl etkisi olacak diye beklerken fark ettim ki 1x3 ile ( 3. vites ) çıktığım yerleri 2x3(6 ile) çıkabildiği mi gördüm sonra sonra daha seri ve daha atak ağır vitesler ile de çıkabildim. Hemde can çekişmeden :).

Genel kanım, SPD kullanılması gerektiği gibi kullanır ise düz pedalla arada farkı bariz ortaya çıkıyor ve güven veriyor tabi her zaman güvenlik önemli hazırlıklı ve atik olmak lazım. O kilidi 1 sn geç çıkarmak belki çok farklı durumlara neden olabilir.

Sevgiler.
 
@A.Tahsin hangi uçuş simülasyonunu oynuyorsunuz? Bu oyunları nereden bulabilirim?
 
Bende yaşadığım bir olayı anlatayım o zaman:
Spd pedala ilk geçtiğim gün bir iki deneme yaptım gayet normal takıp çıkarıyorum sonra çıktım yola gayet iyi giderken bir durakta hoş bir bayan bekliyordu tam önünden geçerken sen otobüs gel yolumu kes dur. Ben o anda ayağı pedaldan ayırama kızın önünde lappssss diye yere yapış. Kütük gibi... arkadaştan "are You okey"ler filan hemen kalktım oradan o utançla uzaklaşmak için bir sprint, o gün performansıma %70 etki ettiğini farkettim. :koptum:

Edit: alıştıktan sonra çok mutluyuz
çok geçmiş olsun 😅 hocam bende kilitli pedala geçmek istiyorum ama artık maliyetler çok arttı. Biraz araştırdım, ayakkabıların altında üçgen yuvalar var birde daire şeklinde olan yuvalar var nedir farkları birde acaba hem bisiklet sürerken hemde bisikletten inip sahilde biraz yürümelik bir model var mıdır ? f/p ne önerebilirsiniz şuan
 
@Acemi_Sürücü "Daire seklinde olan" dedigin Wahoo'nun Speedplay dedigi sistem sanirim. Diger adi "Lolipop pedal". Turkiye'de Shimano ve Look dominasyonu oldugu icin o sistem pahaliya patlar. Emin degilim ama sanirim o sistemde ayakkabinin tabanina ilistirilen bir kal yok. Ayakkabi tabaninda pedala gecen disleri bulunan bir yuva var. Bu sayede tabanda cikinti olmuyor, yurumeye imkan veriyor, ama sonucta yol bisikletleri icin olan bir sistem, sekil olarak musait olsa bile takunya gibi sert bir tabanla yurumek zorunda kalirsin.

Uclu vida deligi olanlar Shimano'nun yol bisikleti icin olan sistemi oluyor. Bu sistemde ayakkabi tabaninda kal denen plastik parca oldugu icin yurumeye izin vermiyor.

Hem surus hem yuruyuse gelen, ayrica f/p olan sistem Shimano'nun SPD'si. Bu sistemde kal tabanin icinde kaliyor, ve yurumeye musaade ediyor. Ayakkabilari trekking ayakkabilarina benziyor. Fakat pedal ve ayakkabi agirligi olarak SPD-SL'den agirdir, yani gram hesabi yapan yolcular bu sistemi kullanmazlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Bisiklet surerken ayak rahat etmesi icin alti sert olmasi gerekiyor. O da yurumeye engel oluyor. (Sertten kastim alti tugla gibi, bir cesit takunya)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Bisiklet surerken ayak rahat etmesi icin alti sert olmasi gerekiyor. O da yurumeye engel oluyor. (Sertten kastim alti tugla gibi, bir cesit takunya)
Hangi tarz ayakkabıdan bahsediyorsunuz bilemedim ama bisiklet ayakkabısında sert taban rahatlık sağlamaz aksine gücün kayıp olmadan pedallara iletilmesini sağlar.
 
çok geçmiş olsun 😅 hocam bende kilitli pedala geçmek istiyorum ama artık maliyetler çok arttı. Biraz araştırdım, ayakkabıların altında üçgen yuvalar var birde daire şeklinde olan yuvalar var nedir farkları birde acaba hem bisiklet sürerken hemde bisikletten inip sahilde biraz yürümelik bir model var mıdır ? f/p ne önerebilirsiniz şuan
(link)
Bu ayakkabı ile yürüyebilirsiniz. Fiyatları bemim aldığım zamana göre uçmuş maalesef.
 
Hangi tarz ayakkabıdan bahsediyorsunuz bilemedim ama bisiklet ayakkabısında sert taban rahatlık sağlamaz aksine gücün kayıp olmadan pedallara iletilmesini sağlar.
Bisiklet pedalina basarken bir cizgiden degil tum ayaktan basmayi sagliyor. Ben normal ayakkabi ile agri yasiyorum.
 
Geri