Bisikletim ilk aldığım günden bu güne kadar SPD ile kullandım ve çok memnunum SPD olayından
1- Alındığında SPD'ye ayar yapılmalı, SPD'sine ayar yapmıyor çoğu insan onu fark ettim.
2- SPD pedallara el kuvveti ile kilidinizi takabiliyor olmanız lazım ! Aynı el kuvvetiniz ile çıkarabiliyor olmanız lazım, Ayakkabıyı elinize geçirip içinde yumruk yaparak çok basit bir şekilde test edilebilir.
3- Kısa mesafede veya trafikte hemen spd'nin 2sini de kilitlememek lazım ! Ayağınızın hangisi ile yola basacak iseniz onu bir süre boşta tutun, baktınız yol alıyorsunuz yapıştırın sonuçta düz pistlerde veya kapalı yollarda yarışmıyor sunuz.
4- SPD'yi alıp halen bas çek yapamıyorsanız ->
-A : Selenin yüksekliği gerekli seviyede değildir
-B : Eğer sele seviyesi gerekli oranda olduğuna inanıyor iseniz, Bas çek hareketini kombine yapmıyorsunuzdur. Kedinizi alıştırmanız lazım hareketi bilekten değil bacağın kendisinden komple yapmanız gerekli diğer türlü kas ağrısı sadece.
-C : Ayağa kalkıp yokuş yukarı pedallara asılmıyor olduğunuz gerçeğini değiştirmiyor.
5- : SPD farkınız yokuş yukarı çıkarken özellikle hissediyorsunuz ve ürettiğiniz torq'un daha iyi yola aktarmanızı sağlıyor özellikle sprint'e kalkınca veya yokuş yukarı ivme kazanmak istediğinizde x2 daha fazla atak olup, düz pedallı kişiye göre aynı gücü harcıyorsunuz.. Düz pedallı birinin arkasından çok rahat yetişip bassana kardeş diye taciz edebilir duruma geliyorsunuz. Tecrübeyle sabit.
Çünkü düz pedallı biri; Ayağından pedalı kaçırma korkusundan veya artık o Kadans da savrulmaya başladığında hareketini kısıtlanmak zorunda kalıyor ve hem tedirginlik hemde güç kaybı demek, Çevirdiği viteslerin de sınırına gelip zorlanmaya başlaması, ağır vitese geçerek pedalı ayağında tutmaya çalışmakta başka bir güç kaybı ve zarar.. Çevirecek o kadar devir varken
) ( sürekli vites yükseltmek kazanç getirmez dize yük yazık )
6- : Yukarı doğru bir eğimi çıkarken tüm yükü koltuğa verip pedala asılmak yerine SPD'nin avantajını kullanım Orta düzeyde gidona asılarak seleden popoyu hafif kaldırıp ( yani yükü azaltıp) bacaklara daha fazla kuvvet verilebiliyor olması eğimlerde daha seri bir çıkış avantajı sağlıyor alışınca harika oluyor.
7-: Harbiden rampa çıkıyorsunuz
ve kısa veya orta halli diyelim 6. Maddeyi bir yere kadar yaptınız ama eğim arttı yoruluyorsunuz işte o zaman ayağa kalkıp var gücünüzle gidona sarılma vakti gelmiştir demek tüm vücuda kuvvet, gücü olabildiğinde toplayıp bacaklara oradan pedallara oradan yola aktarmanız ve ayakta olmanın verdiği denge ile tüm rampayı veya dik eğimi yardıra yardıra çıkabilirsiniz. !! Girdiğiniz vites çok önemli hafif viteslerde çok seri çeviremiyor iseniz bacakları çok yük bindirmeyecek bir oranı tutturmanız lazım bunu da bir kaç deneme ile anlar ve alışırsınız.
8- : Yükselen eğimden kaçan veya yolunu değiştiren arkadaşlar hayati hata yapıyor.. Düz yolda gitmek gerçekten bir getiri sağlamıyor. Yaldır yaldır pedal çevirseniz de bacak kaslarına etki etmiyor neredeyse ... " Rampa eğitim yokuş " Artık ne derseniz diyin SPD ile asıla asıla çıktığınızda düz yol performansınız ve bacak kuvvetiniz çok ciddi artıyor.
Ben şahsen ilk aldığımda korka korka kullandım, söküp takamama tekini çıkaramama denge kaybetme, 1 Haftada alıştım yokuşta kalkamama sorununu gidona asılarak çözdüm
salınca kendinizi güç kuvvet dağılıyor çok iyi bir destek noktası.. Sonrasında ayarları mı yaptım nerede nasıl çıkıyordum kullandıkça nasıl etkisi olacak diye beklerken fark ettim ki 1x3 ile ( 3. vites ) çıktığım yerleri 2x3(6 ile) çıkabildiği mi gördüm sonra sonra daha seri ve daha atak ağır vitesler ile de çıkabildim. Hemde can çekişmeden
.
Genel kanım, SPD kullanılması gerektiği gibi kullanır ise düz pedalla arada farkı bariz ortaya çıkıyor ve güven veriyor tabi her zaman güvenlik önemli hazırlıklı ve atik olmak lazım. O kilidi 1 sn geç çıkarmak belki çok farklı durumlara neden olabilir.
Sevgiler.