Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kırmızı ışıkta duruyor musunuz?

"Bisikletlileri fark edin, bisiklet de bir taşıttır, şöyledir, böyledir, yol hakkı bendeyken geldi bana vurdu, yol benimken üzerime çıktı, yol benimken bilmemne yaptı" tarzı cümle ve söylemleri dillendirmeden önce kendimize bakmak gerekir.

İşaret parmağınız karşınızdakini işaret ederken, altındaki diğer üç parmak da kendinizi gösterir demişler.

Bugün trafikte en büyük derdimiz bu. Çoğu kişi başkasına kızarken 2dk sonra benzer saçmalıkları kendisi de yapıyor. Gelişemememizin de sebeplerinden biri bu. Karşılıklı saygı. Fakat bizde niyeyse "karşılıklı" değil, herkes öncelikli olarak "kendisine" saygı gösterilmesini bekliyor.

Hadi bisiklet çok zararlı değil vb falan gibi düşünceler doğabilir ama farkında mısınız bilmiyorum, kırmızı ışığa aslında yayalar bile uymak zorundayken bisikletin nasıl bir ayrıcalığı var da durmayacak? Bildiğim kadarıyla "geçiş önceliğine sahip" bir araç değil bisiklet :) İster kaldırımda gidip karşıdan karşıya geçmeye çalışın, ister yolda gidin, kırmızıyı gördünüz mü duracaksınız, bu kadar basit. Ha evet, etrafı kontrol edip basıp gidebilirsiniz. Ama atıyorum Bağdat Caddesi gibi yerde karşıdan karşıya geçerken çok az da olsa bazı salaklarla burun buruna geldiğim oldu. Sadece gözlerinin içine baktım :D

Bunu bazı motorcular da yapıyor.
Efendim motorcuya saygı efendim yok bilmemne. Ama bakıyosun adam 2dk sonra arabaların arasından makas atıyor, öbürü kırmızıda durmuyor, başkası kaldırıma çıkıp oradan gidiyor, diğeri bilmemne yapıyor. Eh ben bu adama mı saygı göstereyim? Yolda "bu düzgün motorcu, bu hıyar motorcu" diye ayrım yapayım... E oldu...

Kaç defa ışıkta yine hem yaya hem arabayla bisikletli ve motosikletli aptallara denk geldim. Kırmızıda geçmiş geliyor, üzerine gidince bir de laf edecek oluyorlar, onlara da "o ışık sana yanmıyo mu?!" diye bağırıyorum. Pek savunma yapacak durumları olmuyor haliyle :)
 
Scudo
Duruma göre değişiyor ama ne zaman durmasam kılpayı kazadan kurtarıyorum(O kadarda dikkatli olmama rağmen aniden tali yollardan araba-yaya çok çıkıyor)
 
Ben devamlı olarak dudullu-bostancı yolunu kullanıyorum, bu konuda ki bakış açım şu şekilde,trafik akış hızının hızının 30-40 km arası seyrettiği bir yolda olduğumuzu düşünelim kırmızı yanmış olsun en önde durmak yerine 2. ya da 3. aracın arkasında bir şeridi kapatacak şekilde durmanın güvenli olacağını düşünüyorum(genellikle orta ya da sağ şerit), hem kalkış açısından acele etmemizin önüne geçer nihayetinde önümüzde ki araçların da belirli bir kalkış süreleri olacaktır, hem de arkamızda ki aracın bizi taşıt olarak kabullenmesi,görmesi vs sağlanacaktır böylelikle sıkıştırma ya da telaşa sevkedecek hareketlerde bulunmasının önüne geçilmiş olunur diye düşünüyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: T.Erk
Kurallara uyalım tabii ki doğru olan bu. Ama ne zaman kırmızı ışıkta dursam, yeşil yanınca arkamdan gelen veya sağa sola dönecek olan araçlar tarafından sıkıştırılıyorum ve daha fazla tehlike yaşıyorum. Onun için kırmızıda tüm araçlar durduğunda diğer yollar boşsa kendimi daha güvende hissederek kırmızıda geçiyorum. Yeşil yandığında beni sıkıştırmayacaklarını bilsem tüm araçlar gibi ben de beklerim
 
  • Beğen
Tepkiler: StratoMaster
@ihtiyar

aslında medeniyetin formulü çok basit: kendine nasıl davranılmasını istiyorsan başkalarına da öyle davran. tüm "yasa"ların temelinde de bu var. "10 emir"den tut, modern hukuk sistemine kadar. ben kurallara uymayı yeğliyorum, çünkü bizim ki gibi kaotik şehirleşen ülkelerde bir şekilde dengeyi sağlamak gerektiğine inanıyorum.
öte yandan yasaların insan için varolduğunun bilincinde olan toplumlarda düzen, yasa olsun veya olmasın bir şekilde dengeye oturuyor. daha geçenlerde youtube yorumlarında, yanlış hatırlamıyorsam danimarka'nın 3-4 sene önce yürürlüğe giren bisiklet yasalarıyla ilgili bir şeyler okudum. özetle şundan bahsediyor adam: güvende olduktan ve kimsenin güvenliğini tehlikeye atmadıktan sonra ışığımın dakikada 120 kere yanıp sönmesi bugüne kadar kimseyi ilgilendirmedi. hiç bir polis beni durdurup ışığımın dakikada kaç kez yandığını saymadı.
kısacası söylemek istediğim şey şu: yasalar, aptal insanlar için uydurulan şeyler. ama gel gör ki aptal oldukları için uymuyorlar. öte yandan belli bir zeka olgunluğuna erişmiş insan yasa olsun veya olmasın zaten empati kurup ona göre davranabiliyor.





@SEL PER
bir üstünüzdeki gönderi bunun için oldukça faydalı bir çözüm. ben de genelde 2. veya 3. araç konumunda bekliyorum. belli bir mesafeden sonra sağa yanaşıyorum. onu da kopyalayayım:
@kingoffuh
 
  • Beğen
Tepkiler: Batu54 ve ihtiyar
ışıklarda durucaksak niye bisiklete biniyoruzki ??
kontrollü olarak geçiyorum.önce duruyorum sonra geçiyorum.ışıklardan transit asla geçmiyorum..
motorumda var motorla asla kırmızıda GEÇMİYORUM

ışıklarda durucaksak niye bisiklete biniyoruzki ??
kontrollü olarak geçiyorum.önce duruyorum sonra geçiyorum.ışıklardan transit asla geçmiyorum..
motorumda var motorla asla kırmızıda GEÇMİYORUM
 
@burak özgüng
Işıklarda geçeceksek niye bisiklete biniyoruz ki? Yapılan önermenin tersi de bu oluyor. Elbette ışıklarda kontrollü de geçilebilir,mesela bir çok aracın da kontrollü olarak geçtiği ışıklar vardır ya da yol bomboştur kontrollü geçilir, ama o kadar araç ile birlikte durmuşken onlardan önce hareket etmek otobüs kuyruğu bekleyen insanların önüne geçip en önden otobüse binmek kadar abes bir hareket bence,ben de bir kaç defa yaptım sonra kendime kızdım,bu hareket bisikleti göze batan, trafikten dışlayan bir vasıta haline getiriyor da olabilir,insanlarda bisiklet algısı oluşması gerekiyor, önce kabullenmeleri sonra da saygı duymaları gerekiyor,ilki olmadan ikincisi de olmuyor, bu bir karmadır , olumlusu da olumsuzu da nihayetinde trafikte bizi bulur .
 
Kırmızı ışıkta geçmeyi kesinlikle kabul etmiyorum. Bisiklet ne kadar hanzo sürücüler üstümüze sürsede bir araçtır. Bu sebeple trafik kurallarına tabidir. Bahaneler bence davranışı normalleştirip yanlışı örtbas etme çabasıdır.
 
Ben genelde duruyorum hele kalabalıksa kesin duruyorum, nadiren de geçiyorum :)
 
@burak özgüng

İşte önceki mesajımda bahsettiğim HATALI mantık bu.

O zaman "efendim bisiklete de yolda saygı göstermiyorlar, araçlar sıkıştırıyor" bilmemne denilmeyecek, böyle bi hakkınız kalmıyor çünkü.
Karayoluna çıkıyorsanız karayolunun kurallarına uyacaksınız. O zaman niye bisiklete biniyoruz ki diye bişey yok.

Karayolları Trafik Kanunu Traktöre bile düzenleme getirmiş, adamlar diyor mu "ben genelde tarlada gidiyorum, ışıklarda duracaksak niye traktör aldım ben" diye :D Ki bisiklet, motosiklet, vb. hepsi kanunda geçiyor.


Bakın size başka bir örnek;
Hollanda'dan bir fotoğraf koymuşlar, sabah saatlerinde millet bisikletiyle işe giderken mi ne, bazı yerlerde yoğunluk oluyormuş, adamlar 2 şerit bisiklet yolunda trafik yapmışlar, bekliyorlar. Ama kaldırıma veya yola taşan yok.

Bizde olsa herkes yola iner, diğeri kaldırımın kenarından geçer, hemen o yolun, kaldırımın her yerin içine ederiz.

Eh, bakın güya bu tip forumlar "daha bilinçli", daha "belli düzeyde" kullanıcıların olması beklenen yerler. Ama tam tersi oluyor.
Motosiklet forumları da böyle. Adam emniyet şeridinden gitmeyi hak görüyor, sonra otomobil sürücüsüne küfür ediyor. Yok öyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalchinosis
kırmızıda durucam diyen arkadaşlara tavsiyem arabaya binin.
ölümüne ,durmamam lazım ,illaki geçicem ,mecburum, gibi bir terim kullanmadım.
ben stres atmak için bisiklete biniyorum geziyorum.zaten bunlara takılsam 5000 tl lik bisiklet almazdım.
''ne arabayla ne motorla nede bisikletle ışıklarda hiç bir vukuata karışmadım ceza dahil almadım kimsenin hayatınıda tehlikeye atmadım''
 
O zaman bisikletleyken, kara yolundan karşıdan karşıya geçmek için de yayalara kırmızı yanmasını beklemeyin. Nasıl olsa 5.000 TL verdiniz :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalchinosis
Yaya geçidi ışığıysa, beni yada başkası için tehlike yaratmayacaksa, yeşil yandığında araçların arasında kalmaktansa beklemem, geçerim. Ama yol bağlantılarında her durumda beklerim, yeşilde bile kontrollü geçerim.

Kelebek gibi uçarım, arı gibi sokarım:D
 
ingilterede bisikletle kirmizi isikta gecmek 1000£ amerika da 1000$ norvecte 900 NOK almanya da 200€ civarinda.
bisiklet uzerinde on ve arka farlarin bulunmamasi da bir o kdar ceza ve rastgele yapilan kontrollerde polis tarafindan durdurulup cezalar isleniyor .. bizde uygulanmasi mumkum degil tabi su anda hele ki halen gecmekte israr edenler oldukca. yani bir kuralin gelmesi uygulanmasi icin illa da cezanin agir olmasi sart degildir. ilk okuldan itibaren daha kucukken verilen egitimle avrupada ki insanlar artik alisilagelmis bir sekilde gece yarisi dahi kirmizi isikta dururken biz de kurallar cignendigi vakit ballandirarak anlatilmasi ve kurallar zaten cignenmek icin vardir sozunu zihinlerimizden cikarmadikta Allah korusun daha cok kazalar yasanir maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
Geri