Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kırmızı ışıkta duruyor musunuz?

Yol gerçekten müsaitse yayaların olmadığı ışıklarda kırmızı da geçerim. Bazen bana yeşil yanarken de durabiliyorum. Tamamen yolun durumuna bağlı.
 
Scudo
Hiçbir zaman geçmiyorum kırmızıda. Yol ıssız ada kadar boş olsa da. Çok acelem varsa kırmızıda durunca yaya moduna geçerim ve bisikletten inip, kaldırıma, yaya geçidine geçip elimle iterek geçerim karşıya. Kural kuraldır, orasından burasından çeşitli bahanelerle sündürüp mundar etmeye gerek yok. Hakkımız da yok.

Kırmızıda duran ilk araç olacaksam sağ şeridi ortalayıp duruyorum ve yeşil yanınca yine ortalamış vaziyette devam ediyorum. Işıkta araçlar varken gelirsem de sağ şeritte en öne geçip, en öndeki aracın da az önüne geçip geri dönüp aracın şöforu ile göz teması kuruyorum. Ben burdayım, dikkat et, ezme diye mesaj veriyorum bir bakıma. Dünyanın en hödük şöförü bile olsa, göz göre göre üstüne sürmezler. Sürmediler.

Ekleme: Işıkta duran bisikeltçilerden ne kadar gurur duyuyorsam, ışıkta kafasına göre geçenlerden utanıyorum. En iyi temennilerimi iletiyorum. Hiç kimse kusuruma bakmasın. Ya da ne kusuru yahu. Ben de mi ki kusur?
 
Geldiğim kavşağa sağdan bağlanan bir yol yok ise yavaşlıyorum, etrafı kolaçan ediyorum, ortam uygunsa (yayalar geçmiyorsa, tehlike görünmüyorsa) gene fazla hızlanmadan geçiyorum. Aksi takdirde yeşil yandığında arabalarla beraber kalkış yapmak daha tehlikeli oluyor.
Kavşağa sağdan bağlanan bir yol varsa kesinlikle kırmızıda duruyorum.
 
Arabalara yeşil yanıyorsa direk geçiyorum,yayalara yeşil yanıyorsa kaldırıma yaklaşıp yaya gibi geçiyorum....Nasıl??? :alkis: :D
 
  • Beğen
Tepkiler: topraq14
konu bayağı eski 2012 den kalma ,evet kırmızıda durma olayının az olduğu yer, ora şile-teke güzergahıdır, antreman sahamızdır,
dudulludan çıkışta 2 yerde ışıklar vardır zati sabah erken pazar günü pek araç olmaz kırmızı yandığı halde geçeriz çünki araç yoktur hız kesmeyiz 58 km non stop pedal basarız 1000 de bir araç olur o vakit ekip hızını aynen keser ,bunları zati baştan konuşuruz nerede ne yapacağımızı ,şile yollarında ışıkların olmadığı yerler var ama kavşaklarda var bu kavşaklar çok önemlidir arkadan araç gelmediğini kontrol ederek tam kavşağın başladığı yerden sola kaçarız hız kesmeden ,eğer araç geliyor ise ne yapacağı belli olmadığından geçmesini bekleriz,çünki bizim millet son anda sağa kırar nitekim çok böyle sazan yakaladım o sazanlar asla beni yakalayamadı ,kavşaklarda kesin arkama bakarak araç gelip gelmediğine dikkat ederim ,ömerli inişi risklidir rüzgar var ise risk büyür yanınızdan kamyon geçer ise vakum olur en sağdan inişi yaparım yol geniştir.kömürlük girişden itibaren köy içlerinde ışık yoktur ta tekeye kadar tekeden sonra darlık-ovacık-mudarlı köylerindede ışık yoktur ,oradan formulaya gelince zati tempoyu keseriz ışıklarda durma olur nitekim öğlen sonrası trafik başlar,,kartepe yolu üzerinde oldukça fazla ışık var tabi sadece 16 km eğimde yok özellikle sabah saatlerinde ct günü pek araç olmuyor güney yolunda topçular-suadiye köyü arası ama genede bize kırmızı an hız keseriz bakarız araç yok basarız ama öğlen sonrası dönüşte durma yapıyoruz çünki araç fazlalaşır...
 
Merhaba,
Eski bir konuyu tekrardan gündeme getirmiş olacağım ama mevcutta böyle bir konu varken tekrar aynı konuyu açmak istemedim.
Bostancı Bağdat caddesi girişindeki ışıkları hemen hemen herkes bilir. Bugün akşam saat 20:15 civarında yayalar için kırmızı ışık yanıp sönüyordu, arabalara da kırmızı yanıyordu. Kırmızı yayalar için yanıp sönünce kontrollü bir şekilde geçilebileceğini düşünüp geçtim ve geçtiğim gibi hemen arkamdan çok hızlı bir şekilde ne kaskı nede ışıklandırması olmayan bisikletli geçti. Bir saniye geç kalmış olsaydım kaza yapıp ciddi yaralanabilirdik.
Tamam kırmızıda beklemek bana da gereksiz geliyor bende geçiyorum. Ama en azından yavaşlamak risk fazla ise daha bir yavaşlayıp kontrollü geçmek lazım. Bisiklet kazalara şakaya alınacak gibi değil başına gelenler iyi bilir. Böyle bir kaza geçirmektense bir iki dakika beklemek veya en azından hızı azaltmak lazım. Kendimizi düşünmüyorsak bile tutki kim düşünmez :) karşımızdakini düşünelim.
 
  • Beğen
Tepkiler: AliG.
Kontrollü olduğum için şehir içinde her kırmızı ışıkta beklemiyorum. Beklememe nedenim yolun benim açımdan %100 güvenli olması onun haricinde %99 bile olsa asla geçmeye yeltenmem. Sürücü kendini güvende hissettiği sürece beklemek gereksiz diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Sefa SEFER
@enqinHLC
Yasal olarak %100 beklemek zorundayız ancak dediğiniz gibi bomboş bir yolda güvenle geçebiliyorsak hepimiz geçiyoruz zaten :)
Trafik kurallarında bisiklet için belirtildiği gibi ''Trafikte motorlu taşıtlarla aynı sorumluluklara sahibiz.''...
 
  • Beğen
Tepkiler: enqinHLC
bisiklet için ışıklandırma yoksa ve çok yoğun değilse araçlarla birlikte beklemem. Çok tehlikeli oluyor. Mümkün olduğunca en öne geçerim, yoğunsa beklerim değilse müsait olduğu zaman devam ederim. Kuyruğa takıldıysam en sağa geçerim ki önümdeki yanımdaki ve arkamdaki aracın nereye gideceğini sinyallerine bakarak kestirmeye çalışırım.Ne kendimi ne de trafiği tehlikeye atarım.
 
Kırmızı ışıkta geçmenin sadece trafikte Avantaj sağlıyorsa yararı var. Bazı kırmızı ışıklar trafiği tutar onu kırmızıda geçtiğinizde ve hızınızı Sabit tutarsanız ki kırmızının tam başlangıcında geçmeniz gerekir, uzun süre arabalardan uzak kalırsınız. Bu avantaj elinizde yoksa kırmızıda geçmeninde bir anlamı yok.
Sadece yaya Geçidi kırmızıları, kavşak girişi kırmıziları, bildiğiniz tali yol katılımımkırmızıları gibi kırmızılar geçilir.
V şeklinde katılım kırmızıları, 4 lü kesişme kırmızıları ve tali yoldan ana yola geçerken kırmızıları uyulması beklenmesi gereken kırmızılardır.
Bütün bunların en kolayı biraz bekleyip yeşil size yandığında geçmek ama bildiğiniz tanıdığınız yollarda viraj avantaj çok değil hatta diğer arabalara bisikletin özgür yüzünü göstermiş oluyorsunuz. Onları kırmızıda tutan tek şey plakalarının olması bisikletin plakası yok ama yinede can taşıyor. Yani kendi riskinizin kararı sizde.
Dikkatli olun, yeşilde geçin.
 
Ben kesinlikle uyuyorum, ben beklerken bazı bisikletliler yanımdan uçup gidiyor kırmızı yanmasına rağmen. Ve yanımda da polis varken.
 
Kırmızı ışığı beklemeye çalışıyorum. Mümkünse yavaşça ilerlemeye devam ederek ışığın değişmesini bekliyorum. Olmazsa en öne geçip bekliyorum. En çokta yeşil ışıkla başlayan yarış hoşuma gidiyor. Beni önde ilerlerken görmeyi hazmedemeyen motorlu araç sürücülerinin vites değiştirme sesleri durumlarını açığa veriyor. Gülüyorum. Birazda zorlayıp tahrik etmiyorum desem yalan olur. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Ben eskiden uyuyordum, her kırmızı ışıkta duruyordum, lakin bir kaç kere önde gittiğim halde sağa dönmek için üstüme direksiyon kırılınca vazgeçtim. Abi biraz frene bassa benim arkamdan temiz temiz dönecek, hani hizim öyle yavaş da değil. Lakin bilmem ne evladı geliyor üstüme kırıyor. Bundan sonra tövbe beklemem kimse kusura bakmasın
 
  • Beğen
Tepkiler: olympos
Bende yaya ışığı yada araba ışığında yeşili gördümmü geçiyorum şimdiye kadar hiç sıkıntı yaşamadım ama 2side kırmızı ise asla geçmem çünkü nalum saniye sayan şoförlerimiz var daha yeşil yanmadan geçiyorlar felan sıkıntı
 
diğer araçlar kırmızıda beklerken kontrollü bir şekilde geçmek en iyisi..

çünkü bisikleti adam yerine koyan sürücü sayısı çok az, yeşil yandığı anda bütün araçlarla aynı anda hareket etmek daha tehlikeli bir boyut alabiliyor.
herkes kırmızıda beklerken, önümüzdeki yol boş oluyor, temiz temiz uzaklaşmak en güzeli.
araçlar sonradan yetişiyorlar ama olsun en azından o kalabalık dağılmış oluyor.
 
Dün yazdığım mesajı bu gün düşündüm de ne diye yazdıysam buraya bu kadar uzun diye düşündüm ve fazla ayrıntıya girmeden kısaltmaya kar verdim yol boşsa hiç önemsemiyorum ışıkları nede olsa bisiklet bu her yerden gider gerekirse kaldırıma çıkar yine gider.
 
Işıklar, bisiklet kullananlar için çok güzel halkla ilişkiler çalışması yapabileceğimiz alanlar madde madde yazayım.
a. 5-10 arabadan oluşan bir ışık kuyruğunu geçerken insanlar sizi fark ediyor akıllarında ufak da olsa yer ediyoruz(akılda kalmak çok önemlidir)
b. En ön sıraya gittiğinizde çevrenizle iletişim kurmanız kolaylaşıyor zaten üstümüzde çoğunlukla fosforlu kıyafetler oluyor veya ışıklarımız yanıyor insanlarla göz teması kurabiliyorsunuz uzaylı olmadığınızı anlıyorlar
c. Bisiklete fazlasıyla ilgi gösterenler genelde çocuklar oluyor mümkün mertebe çocuklarla göz teması kurup sevimli şekilde el falan sallıyorum unutmayalım ki gelecekte onlar da araç kullanacak
d. Işıklarda arabalar gibi beklediğimiz zaman bizim de araç olduğumuzu az biraz aklı çalışan her araç sürücüsü anlayabiliyor. 10 aracın durduğu ışıkta 1 kişiye pozitif ibare bırakırsak %10 gibi bir etkiye sahip oluruz :D
Bonus olarak meraklı kitle ile karşılaşınca o insanı ikna etmek için fırsatınız oluyor "kardeş sen neden bekliyorsun ki?" diyenlere bisikletin de aynı otomobil gibi bir araç olduğunu ve kanuni olarak trafik taşıtı olduğunu söylediğiniz zaman karşıdaki kişiye bedavadan bilgi aktarıp bisikletin ne olduğunu oğretmiş oluyoruz.

aklıma gelmeyen birkaç faydası daha vardır illaki :D bir iletişimci olarak ben sırf bu sebepler için bile ışıklarda duruyorum.

Tedbiri elden bırakmamakta fayda vardır, bisikletler ve motorsikletler durdukları anda kaza tehlikesini arttırırlar her ne kadar bir araç da olsak o an orada dikilen korunmasız biri oluyoruz, mümkün olduğunca emniyetli yerlerde bekleyin, dönüş yapmak için yolda durmak zorunda olursanız halkla ilişkileri falan boşverip kavşaktaki trafiği inceleyin sürekli arkanızı kontrol edin.
 
Geri