Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kışın neden bisiklet sürülmez?

Adil bu kadar kalabalıkta hayatta bisiklet süremem. Oyun olarak da sanırım beceremem. Şimdi siz Zwiftte yarışlara katılıyorsunuz. Zwiftte peleton yada grup sürüşlerinde kaza yapma olasılığı veya simülasyonu var mı?
Cevabın evet var ise, rakibinizi veya sizi bu kazalar etkiliyor mu? Ceza puanı gibi işlemler oluyor mu?
Abi kaza yapma olasılığın 0 (Sıfır) Hatta imkansız. Sağa veya sola yön vermek gibi bir şey söz konusu değil. Yukarıdaki fotoğraf (C) Klasmanı gurup sürüşü. Bu bende dinlenik, yağ yakım nabzında bisiklet sürmeye denk geliyor. Fakat yarışlarda klasmanın (B) Gurubu olduğundan yarış içerisinde zaten gerekli olan gücü elde etmeye çalışırken çok sağına soluna bakmıyorsun. Benim kullandığım interaktif trainer cihazı da yokuşları simüle (benzeri-aynı hissiyatı verme) ediyor. Bu sebeple gerçek hayattaki gibi pedal ağırlaşıyor ve vites değiştirmek hatta %8-10'u geçen yokuşlarda bir süre ayakta sürmek zorunda kalıyorsun.

Ceza puanı gibi işlemler oluyor. (Yarışı yarım bırakmak başta olmak üzere) Mesela aşağıda ekran görüntüsünü paylaştığım yarışta ben (C) gurubu yarışa girmiştim. Çünkü Zwift Power Bana En düşük (C) neredeyse (B) gurubu yarışa girebilirsin demişti. Bende onun dediğine dayanarak içinde bulunduğum E-Sport takımı Zwift Turkey adına (C) grubundan yarışa girdim. Fakat yarış sonrası gördüğün gibi bana 1.'lik kürsüsü vermek yerine (WKG) verdi. Yani ürettiğim Watt/Kg (C) gurubu için çok fazlaydı. Böylelikle bir manada beni diskalifiye etmiş oldu. İşin içine girdiğin gerçekten çok ciddi ve emek isteyen bir olay.

Hani insanlar sağa sola dönemiyorsun. Şu yok, bu yok diyor ama; Seni yarışlarda o kadar çok yoruyor ve efor sarf ettiriyor ki inanamazsın.

1644273529580.png

1644273858874.png
 
Scudo
@Adil ÜNALDI 2022 de 1614 km yapmışsın. 40 gün ortalamaya vursan 40 km eder. Yükseklik kazanımı da baya olmuş.
Benim 40 günde 300 km ancak oldu. Bugün akşam üstü 6 km kadar yaptım. Giyim kuvvetli olmasa imkanı yok 3 pedal gidemezdim. Hava gerçekten soğuk. Diğer bir sıkıntı yol kenarlarında buzlar tam olarak erimedi. Ana sürüşlerimi saat 11.00 ile 15.00 arası yaparsam çok bir sıkıntı olmuyor. Diğer saatler kesinlikle soğuk ve tehlikeli.
Aslında trainer sıkıcı da olsa kış sürüşlerinden daha sağlıklı ve muhtemel bir tehlike de barındırmıyor. Zwift gibi uygulamalarda yapılan yarış ve sürüşler sıkıcı olmaktan çıkıp eğlencelidir kanaatindeyim. Kim bilir ilerleyen yıllarda belki bu tarz sistemlere geçerim.
Cevap için teşekkür ederim. Sağolasın. :harika:
 
Sürmesı pahalı oluyor. Sırf bu iş için 800-900 civarı gidiyor en az. Sürdükten sonrasıda ayrı zahmet yollar tuzlu yıkamasan için rahat etmiyor yıkasan silmesi kurutması ve üzerinde gıydıklerının çamurunu temizlemesı. Keşke bulasmasaydım bu işe :D dikkat etmezsen hastasın bırde
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Kışın neden sürülmezin çok sebebi var. Temel olarak soğuk ve yağış oluyor. Gerekli önlemleri alınca kışın da sürülür. Özellikle ulaşımcılar için pek birşey değişmez ama performansçılar için soğuk havalarda yüksek vücut ısısı sorun olabiliyor. o yüzden onlar için trainer daha uygun.

Ulaşımcılar için kıyafeti bir şekilde hallediyorsunuz ama yağış bisiklete çok zarar verebiliyor. çamurluk, ıslak hava yağı gibi masraflar çok yüksek olmasa da bisikleti sürekli temizlemek ve zarar görmemesi için daha sık bakım yapmak bana ciddi külfet geliyor. Bu sebeple ben de yağışsız havalarda istediği kadar soğuk olsun sürerim tayfasındayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
@Adil ÜNALDI 2022 de 1614 km yapmışsın. 40 gün ortalamaya vursan 40 km eder. Yükseklik kazanımı da baya olmuş.
Benim 40 günde 300 km ancak oldu. Bugün akşam üstü 6 km kadar yaptım. Giyim kuvvetli olmasa imkanı yok 3 pedal gidemezdim. Hava gerçekten soğuk. Diğer bir sıkıntı yol kenarlarında buzlar tam olarak erimedi. Ana sürüşlerimi saat 11.00 ile 15.00 arası yaparsam çok bir sıkıntı olmuyor. Diğer saatler kesinlikle soğuk ve tehlikeli.
Aslında trainer sıkıcı da olsa kış sürüşlerinden daha sağlıklı ve muhtemel bir tehlike de barındırmıyor. Zwift gibi uygulamalarda yapılan yarış ve sürüşler sıkıcı olmaktan çıkıp eğlencelidir kanaatindeyim. Kim bilir ilerleyen yıllarda belki bu tarz sistemlere geçerim.
Cevap için teşekkür ederim. Sağolasın. :harika:
1600 km daha fazlasını yapardı ama yaklaşık 2 hafta kadar rahatsızdı pek sürüş yapamadı. Adil canavar füze gibi geçip gidiyor tırmanışlarda yanımızdan. Birde @trainspotting35 Çetin reisi görebilsek iyi olacak. Reis dedik bağrımıza bastık ama hep kaytarıyor 😂😂
 
Sert hava koşullarında trainer daha mantıklı benim tercihim. Sabahın köründe işe kalkıp akşam karanlığında geliyorum , sonrasında soğuk ve karanlık yolda sürüşe çıkacağıma trainer da mis gibi sürüşümü yapıyorum. Üstelik başlangıç seviyesi bir trainer.

Günün sonunda tamamen kişisel bir tercih ve bünye meselesi.

Akşam 3 kere kullandım. Apartman gurubu coştu. Kafamda helikopter sesleri var diyenler, çok ses diyenler. Nasıl kesebildiniz sesi ? Tacx blue motion trainerım .
 
Akşam 3 kere kullandım. Apartman gurubu coştu. Kafamda helikopter sesleri var diyenler, çok ses diyenler. Nasıl kesebildiniz sesi ? Tacx blue motion trainerım .
IO trainerın sesini komşuların rahatsız olmayacağı kadar kesemezsin malesef. Sessiz bir teainer için direct driver trainer lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: samet akkaya
Kış geliyor ve soğukta bisiklet sürmekten gram zevk alan birisi değilim. Sıcak seven insanım ben...
Böyle bir tranier zwift ile kullanılabilir mi?
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Kış geliyor ve soğukta bisiklet sürmekten gram zevk alan birisi değilim. Sıcak seven insanım ben...
Böyle bir tranier zwift ile kullanılabilir mi?
(link)

@TatanQa_tr bununla alakalı youtube videosu çekmiş. Az araştırsan bulacaksın.

 
Kışın bisiklet sürülür. Biz Ankara'da gözlük buğulanırken sürüyoruz. Hatta benim en sevdiğim mevsim ocakta buğday tarlalarına kırağı düşmüşken sürmek.
Kışın sürmenin yalnız incelikleri var. Polar kumaşlı ucuz ve hava geçirmeyen forma, hava alışverişi sağlayan sentetik vücuda yapışan elastik formadan daha iyidir. Kesinlikle soğukta vücut ısısını koruyabilmek, bunun için de buharlaşma yoluyla ısı kaybını kesebilmek çok önemli, yoksa sürantreman olursunuz. Vücut hipotermideyken sürmek çok kötü oluyor, nasıl bir ağrı saplandığını öğrenmek istemezsiniz, çünkü sakatlanıyorsunuz. Eğer formanızın sizi üşüttüğünü farkedip yolda durduysanız, bence sakın tekrar binip sürmeyin benden tavsiye.
Yol bisikleti lastiğine yazın güvenemezken, kışın şehir bisikleti kullanıyorsanız karda bile rahatça sürebiliyorsunuz. Hem lastik tutuyor, hem bisikletin pozisyonu sizi her daim dik tutuyor. O nedenle ikinci bir şehir bisikletinizin olmasını öneririm, ön lastik kayarken ağırlığın arkada olduğu bir şehir bisikletiyle çok rahat sürebiliyorsunuz ama mutlaka kalli "kilitli" pedal olması gerek, onu da belirteyim.
 
Asıl kışın bisiklet sürülür. Bu işi sezonluk görenler bisikleti sadece ucuz yollu ulaşım diye kullananlardır bence, en verimli performans sürüşlerimi de kışın sıcaktan bunalmadan yapıyorum ve çok daha uzun mesafeleri az eforla gidebiliyorum.
 
Kışın daha rahat bisiklet sürülür. Daha geç terlersin, düzgün giyindiysen her daim sıcak kalırsın, mtb için kışın extraları vardır daha keyifli hale gelir. Yol bisikleti için lastikler doğru seçilirse yaz sıcağına göre bilhassa daha rahat edilir fakat giyinmek önemli, soğuk hava teneffüs etmeye de dikkat etmek gerekir, ciğerleri üşütmemek lazım.

Not: işe gidiş gelişler için kışın yağışlı havalar çok efektif olmaz. Yağmur çamur il yerine girmek bile dert olur, kendi işiniz ise orada da sorun yok 😉
 
Her mevsim sürülür neden sürülmesin fakat zevk almak mesele. Kimi yazın gunes altinda surmekten zevk alır kimi kışın ayazında surmekten.. Ben en çok kıştan ilk bahara geçiş kısmında zevk alıyorum kış soğuğu geçmiş bahar iliman havasi gelirken. Sonbaharı da hiç sevmiyorum çünki çok yağışlı.

Kışın karda sürmek yine normal ama buzlanma varsa ayakta zor dururken kesinlikle bisiklet surulmemeli bence.

Ben de 2 yıldır kışın sürerim tek sorunum -5 ve bu derecelerden de altta yokuşlarda veya yüksek tempoda gittiğim zaman hızlı nefes alıp vermeden ötürü boğazın şişmesi. Geçen yıl polar bir boyunlukla ağzımı kapatacak şekilde surerek idare ettim ama buda çok terletiyor ve üşümeye sebep veriyordu. Önümüzdeki kışa tüm kafayi örtecek bu tarz bir maske düşünüyorum

(link)
 
Soğuk hava, metabolik alkaloz yapıyor, yani kısa süreliğine oksijen miktarınız artmış gibi hissediyorsunuz, benim gibi yokuş çıkamayan düz yol yarışçısı tombiklerin arayıp da bulamadığı fırsat.
Bir de soğukta sürdüğünüzü insanlar anlayabiliyor. Göz kenarlarınız ısırık olduğundan, elmacıkların kızarıklığı sizi eleveriyor. :D
Bence soğuk hava daha kapsayıcı bir mevsim. Yazın zayıf olmayan süremez, en nefret ettiğim şey öğleden sonra güneşi.
 
Sürantreman değildir o, öyle olsa duramazsınız. Ayrıca kıyafetten sürantrene nasıl olunur ben ilk defa duydum. Biraz açar mısınız?
Kışın bisiklet sürülür. Biz Ankara'da gözlük buğulanırken sürüyoruz. Hatta benim en sevdiğim mevsim ocakta buğday tarlalarına kırağı düşmüşken sürmek.
Kışın sürmenin yalnız incelikleri var. Polar kumaşlı ucuz ve hava geçirmeyen forma, hava alışverişi sağlayan sentetik vücuda yapışan elastik formadan daha iyidir. Kesinlikle soğukta vücut ısısını koruyabilmek, bunun için de buharlaşma yoluyla ısı kaybını kesebilmek çok önemli, yoksa sürantreman olursunuz. Vücut hipotermideyken sürmek çok kötü oluyor, nasıl bir ağrı saplandığını öğrenmek istemezsiniz, çünkü sakatlanıyorsunuz. Eğer formanızın sizi üşüttüğünü farkedip yolda durduysanız, bence sakın tekrar binip sürmeyin benden tavsiye.
Yol bisikleti lastiğine yazın güvenemezken, kışın şehir bisikleti kullanıyorsanız karda bile rahatça sürebiliyorsunuz. Hem lastik tutuyor, hem bisikletin pozisyonu sizi her daim dik tutuyor. O nedenle ikinci bir şehir bisikletinizin olmasını öneririm, ön lastik kayarken ağırlığın arkada olduğu bir şehir bisikletiyle çok rahat sürebiliyorsunuz ama mutlaka kalli "kilitli" pedal olması gerek, onu da belirteyim.
 
Geri