Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Scudo
Yarın bir sorayım bakalım ne diyecekler :)
 
@yavuzkosar 25 ise iç lastik de 25 olmalı çünkü basınç farkları janta zarar verebilir riske girmeye değmez iç lastik için. jantın ucuzu da yok bu piyasada
 
İç lastik sıfır taktım, şişirdim ve sonuç bu, bombe yok şuan ama siz karar verin, harici olarak içten bir mudahale yapalım mı dersiniz ve koruma bandı vs? Yada ön arka yer mi değiştirsek. Jantta bir hasar yok çok şükür, zaten çok yavaş gidiyordum tıs sesini duyar duymaz durdum ve indim, ama iç lastiği çift taraflı yarmis ve parçalamış. Delik çok büyük değil fotoğrafa aldanılmasın ama dediğiniz gibi yüksek basınç altında ne gibi sonuç verir bilinmez. Parlayan yerler lastiğin kendi kauçuğu cam vs değil. Bu arada 23c iç lastik taktım sanırım bir sıkıntı olmaz benim dış lastikler 25c ?

Vidanın parçaladığı yer; lastiğin sürekli yere değen sırt denilen kısmı değil de, sadece virajda yatırdığınız zaman yere değen omuz kısmı olduğu için cam kırığı gibi cisimlerin oluşmuş delikten girip lastiğinizi tekrar patlatması düşük ihtimal gibi geliyor bana. Asıl riskin iç lastiğin o delikten dışarı çıkarak patlaması olduğunu düşünüyorum.

İçten bir sağlamlaştırma şart bence. Duct tape olabilir, eski bir (dış) lastikten parça kesip koli bandı ile yapıştırmak olabilir, yukarıda tavsiye edildiği gibi patlak önleyici şerit olabilir, hepsi makul geliyor ama tecrübem olmadığı için hangisi en iyisidir bilmiyorum.

Ön-arka değişimini sakın yapmayın, patlayacaksa arka patlasın. Ön lastiğin ani patlaması çok daha ciddi kazaya sebep olabilir.

23c iç lastik normalde sorun olmaz. Fakat daha geniş hacme şişmek lastiği incelteceği için ilk paragrafta yazdığım şekilde patlama riskini arttırabilir.
 
25 lik iç takayım müsait zamanda o vakit, birde tavsiyeler üzerine i.ten ve koruyucu şerit gibi uygulamaları yapayım en kısa zamanda.
 
Yaklaşık bir hafta on gün önce aldığım Corelli KR300 le stabilize yolda tam rampaları çıktım yokuş aşağı sallanmaya başladığım anda ilk defa başıma geldi ve arka lastik BOMMM diye patladı.Zor bela frenleyerek ilerde durabildim.Kenara çekip lastiği sök falan baktım ki hem iç hem dış lastık 2-3 cm yarılmış.Lastikler Schwalbe Lugano.Yani bu iş biraz da şans mı artık bilmiyorum.Giant ım daki Maxxis Detonatör lerimle en az 4.000 km yaptım bana mısın demedi ama yepyeni lastik bomladı.Şimdi paraya kıydım ve buna da Schwalbe Durano Plus aldım ... :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
Vidanın parçaladığı yer; lastiğin sürekli yere değen sırt denilen kısmı değil de, sadece virajda yatırdığınız zaman yere değen omuz kısmı olduğu için cam kırığı gibi cisimlerin oluşmuş delikten girip lastiğinizi tekrar patlatması düşük ihtimal gibi geliyor bana. Asıl riskin iç lastiğin o delikten dışarı çıkarak patlaması olduğunu düşünüyorum.

İçten bir sağlamlaştırma şart bence. Duct tape olabilir, eski bir (dış) lastikten parça kesip koli bandı ile yapıştırmak olabilir, yukarıda tavsiye edildiği gibi patlak önleyici şerit olabilir, hepsi makul geliyor ama tecrübem olmadığı için hangisi en iyisidir bilmiyorum.

Ön-arka değişimini sakın yapmayın, patlayacaksa arka patlasın. Ön lastiğin ani patlaması çok daha ciddi kazaya sebep olabilir.

23c iç lastik normalde sorun olmaz. Fakat daha geniş hacme şişmek lastiği incelteceği için ilk paragrafta yazdığım şekilde patlama riskini arttırabilir.
@yavuzkosar Oraya uygun bir parça dış lastik iç lastik ne bulunursa japon yapıştırıcısı gibi bir yapıştırıcı kapatmak için iş görecektir. Bunun üzerine birde bez bantlar vardı tam adını bilmiyorum 1 2 kat sadece o bölgeye çekilebilir. Üzerine bir zırh yine iç lastiği koruyacaktır. Bence bu şekilde yapılıp çok yüksek süratlere çıkmadan (20-30 km/sa) şehir içinde 50 100 km boyunca denenebilir. Risk mi evet risk ama olmaz değil.
 
Meraba Arkadaşlar.

4 Yıla yakındır bisikletin üzerinde geldiği shawalbe road plus lastiklerin bir kaç görselini atmak istiyorum. Ne kadar anlaşılır bilmiyorum ama profesyonel arkadaşlar bir yorumda bulunabilir mi? Değişm zamanı gelmişmidir sizce? Asfaltta lastik patlamıyor iyi gidiyor hala ancak arazilerde son zamanlarda lastik patlamaya başlıyor.

Ön Tekerlek

75446501_797503194014249_5595972641543421952_n.jpg

Arka Tekerlek

75521716_405827993636902_3230498383701475328_n.jpg

shimano-sm-rt30s-rotor.jpg
 
merhaba schwalbe lastikleri raf ömrü konusunda dayanıklılar ancak bu lastiklerle yaptığınız toplam km ve kullandığınız yerde önemli 4 sene uzun bir dönem lastiğin içini incelediğinizde çatlaklar mevcut ise değişmenizi tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus
@speederman 4 yılda ne kadar yol yaptığımı bende bilmiyorum. Bu süreçte lastikleri zorlamadan sadece ara ara şehir içi turlar yapmıştım. İlk profesyonel bisiklet deneyimim olmakla beraber lastiklerden genel anlamda memnun olduğumu söyleyebilirim. 2-3 Pedal çevirip bisikletin hızlanması göbekle mi alakalı yoksa yoksa lastiğin kalitesinemi bağlı bilmiyorum ve bu yüzden lastik seçimi beni biraz tedirgin ediyor. Ayrıca aradan 4 yıl geçmesine rağmen hala lastiklerde herhangi bir çatlamayada denk gelmedim.

Kafamda olan ürün

(link) indirim de iken almayı düşündüm ancak dediğim gibi schwalbe gibi akıcı olur mu uzun süre dayanır mı vaat ettiği gibi 7 katman zırhlı olması patlakları ciddi anlam da azaltır mı bilmiyorum.

Benim için en önemlisi akıcı ve uzun süre dayanması almışken zırhlı olmasıda extra iş çıkarmaz bana die düşündüm.

Bu arada iç lastiklerde yamalar mevcut. Yani lastik aldığım da iç lastikleride değiştirmem mantıklı olur mu?

Kafam karışık baya :)
 
2-3 Pedal çevirip bisikletin hızlanması göbekle mi alakalı yoksa yoksa lastiğin kalitesinemi bağlı
Bisiklette akıcılık genelde aktarım organlarına bağlıdır bu nedenle göbek daha önemli diyebilirim ancak tabiki lastiğinde yuvarlanma direnci önemli bir etken
Cst C1920 sizlere gayet yeterli gelir kaliteli zırhı ve güzel yol tutuşu olan bir lastik iki lastik için 200 gayet makul bir fiyat :D Schwalbedan daha kaliteli geleceğine eminim uzun bir süre kullanma fırsatım oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: Arseyus
@speederman Hocam kullanıp tecrübe etmeniz güzel oldu ancak kafama bir şey daha takıldı. (link) Şu linkte ki model ise 6 derece korumalı ve 715 gr iken diğeri 7 derece korumalı ve 977 gram. Lastik başına arada 262 gram fark oluşuyor.

Sizce bu durum akıcılık anlamında bir şeyi değiştirir mi? Şu durumda hangisi almak daha mantıklıdır sizce?
 
24x1 3/8 manuel engelli aracı dış lastiği var elimde, 24 inç sadece bunu biliyorum diğer yazan rakamlar neyi ifade ediyor yardım eder misiniz ?
3/8 nedir ordaki neyi belirtir ?
 
@yavuzkosar hocam değiştir lastigi. ucuzundan bir şey tak ama gene de değiştir. 30+ hızla yapacağın her kazanın ciddi sonuçları var.
 
@yavuzkosar hocam değiştir lastigi. ucuzundan bir şey tak ama gene de değiştir. 30+ hızla yapacağın her kazanın ciddi sonuçları var.
Maddi olarak şuan müsait değilim, bisikleti dinlenmeye alalım bari :) haklısınız hayatımızdan önemli değil.
 
6 derece korumalı ve 715 gr iken diğeri 7 derece korumalı ve 977 gram. Lastik başına arada 262 gram fark oluşuyor.
6 ve 7 derece arasında yanlış bilmiyorsam 1mm daha kalın bir zırh mevcut kendim alacak olsam 6 dereceyi alıp 262 gramı her seferinde taşımaktan kendimi kurtarır ve 6mm üstü diken iğne girme riskini göze alırdım
 
Konuyu bilenler vardı belki. Toplama- Yenileme Topladığım bisiklete lastikleri de sıfırlayayım dedim. Yalnız karar veremedim fikri tecrübesi olan paylaşırsa sevinirim.
Maxix Pace 26x2,1 lastik 2 adet iç dış toplam 220 tl sıfır bisikletten sökülme kullanılmadan.
Rapid Rob 2 Adet Dış 170 Tl.
Black Jack 2 Adet Dış 200 Tl.
 
Konuyu bilenler vardı belki. Toplama- Yenileme Topladığım bisiklete lastikleri de sıfırlayayım dedim. Yalnız karar veremedim fikri tecrübesi olan paylaşırsa sevinirim.
Maxix Pace 26x2,1 lastik 2 adet iç dış toplam 220 tl sıfır bisikletten sökülme kullanılmadan.
Rapid Rob 2 Adet Dış 170 Tl.
Black Jack 2 Adet Dış 200 Tl.
+
 
Arkadaşlar öncelikle hepinize iyi forumlar. Ben Salcano NG650 26" V-fren modelini yaklaşık 4 yıldır üstünde gelen Salcano Racing XCM 2.20 lastikleriyle beraber kullanıyorum ancak üstündeki dişler hem arka hem ön için gitti ve arka tekerle önün yerlerini zamanında değiştirmiştim şu an ikisi de aslında kabak denecek durumda ve patlama sıklıkları gerçekten arttı. Artık yeni bir lastik almanın zamanı geldi ve bu lastiğin 2.20 kalınlığından daha ince olmasını beni yormaması ilk isteğim. Genel olarak %80-85 belki daha fazla şekilde bisikletimi asfalt yolda kullanıyorum geri kalan %15de ise mıcır toprak kum yolda kullandığım oluyor ayda ise ortalama aşağı yukarı 100 kilometre civarı bisiklet sürüyorum.Sizden isteğim buna göre bir lastik, iç lastik kombinasyonu önermeniz mümkün olursa dış lastiklerin toplma fiyatı 200 tlyi geçmezse sevinirim olabildiğince f/p önerilerinize açığım. Şimdiden teşekkürler.
 
Geri