Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Arkadaşlar yine lastik patladı bu sefer diken batmış 7 level koruma olan bir lastiği böyle küçük bir dikenin patlatması normal mi ? Videolarda raptiyelerin üzerinden geçiyor fakat lastik patlamıyordu.

Lastiğin asfalta değen yüzeyinden çıkardıysanız anormal ; yanak kısmından çıkardıysanız normal. Lastikler schwalbe marathon mu ?
 
Scudo
Lastiğin asfalta değen yüzeyinden çıkardıysanız anormal ; yanak kısmından çıkardıysanız normal. Lastikler schwalbe marathon mu ?
Cst marka hocam, yanak değil de dişlerin arasındaki boşluktan çıkardım yeni de almıştım lastiği acaba fabrikasyon bir hata mı var yoksa normal mi bilemiyorum ?
 
Cst marka hocam, yanak değil de dişlerin arasındaki boşluktan çıkardım yeni de almıştım lastiği acaba fabrikasyon bir hata mı var yoksa normal mi bilemiyorum ?

7 koruma olan bir lastikte anormal geldi bana . Dediğiniz lastikleri hiç kullanmadığımı da belirteyim. Resimdeki dikenlerin boyutunda olan dikenleri schwalbe marathon plus tour lastiğimden cımbızla söküp alıyordum temizlik yaparken gözüme çarptığı zaman . Cst marka kullanan biri size daha net bilgi verebilir. Sonuçta 2 lastikte 7 koruma olarak geçsede kullanılan malzemeyi kıyaslamak ve ona göre yorum yapmak lazım.
 
Merhabalar. Bisikletimde şu an 700x35 lastik takılı. Tur bisikleti kullanıyorum. Aşağıdaki lastik bisiklete uygun olur mu sizce
(700x32) ?
(link)
 
Merhabalar. Bisikletimde şu an 700x35 lastik takılı. Tur bisikleti kullanıyorum. Aşağıdaki lastik bisiklete uygun olur mu sizce
(700x32) ?
(link)

Byte Padova kullanan birisi olarak söylüyorum (@HakanAydn hocama yeniden teşekkür ederim fırsat bulmuşken), lastiklerde en ufak koruma yok. Çok çok kolay patlıyorlar maalesef. Son turumuzda üçüncü defa patlayınca gruba bensiz devam etmelerini söylemek durumunda kaldım :) Bugün patlak engelleyici şerit uyguladım, umarım sonuçlar başarılı olur. Satın alırken bunu bilerek satın alın
 
Byte Padova kullanan birisi olarak söylüyorum (@HakanAydn hocama yeniden teşekkür ederim fırsat bulmuşken), lastiklerde en ufak koruma yok. Çok çok kolay patlıyorlar maalesef. Son turumuzda üçüncü defa patlayınca gruba bensiz devam etmelerini söylemek durumunda kaldım :) Bugün patlak engelleyici şerit uyguladım, umarım sonuçlar başarılı olur. Satın alırken bunu bilerek satın alın
O zaman paraya kıyıp zırhlı lastik almak lazım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan Köksal
O zaman paraya kıyıp zırhlı lastik almak lazım :)

Bu sefer de lastik ağırlaşıyor :) lastik konusunda benim de kafam karışık ama bu lastik zırhı olayından çok umutluyum. 300-400 km kadar test edip patlamadığına kanaat getirirsem bilgilendireceğim
 
Merhaba ,
Yol bisikletimde bugün tam 4 kere arka tekerim patladi (60km sürüş ). Tekerin içini her seferinde kontrol ettim diken vs batan bişey yok . Bir arkadaşım sibop yerini güzel oturtamamissindir jant kesiyordur dedi , sibop yerini oturtmak ile ilgili dikkat ettiğim tek husus sibobu soktuktan sonra iyice aşağıya kadar çekiyorum sonra hafif yukarıya doğru itip sibopu rahatlatip iç lastiği tekere sokmaya başlıyorum.
Sibopu oturturken dikkat ettiğiniz şeyler neler oluyor birde tekerin bu kadar sık bir şekilde patlamasinin başka bir sebebi olabilir mi ?
 
Merhaba değerli bisiklet formu üyeleri,
Tur bisikletimin arka lastiğinin değişmesi gerekiyor bütçem max 150TL ben 2 lastik arasında kaldım sizce hangisi? ve sizin başka önerileriniz varsa söyleyebilirsiniz şimdiden teşekkürler.
--->
700X35C ADVENTURE LASTİK - PATLAMAYA DAYANIKLI / 37-622 ETRTO VITTORIA

--->
700x35 Michelin Protek Dış Lastik Zırhlı

ayrıca özceylan bisiklet güvenilir mi? alışveriş yapılır mı?
 
@ErzincanLee Dış lastiğin havayla çok ilgisi var. Havasını indirip dış lastiğinizi sökün. Biraz sabunlu köpüklü süngerle silin janta gelen yerlerini, ondan sonra yavaş yavaş hava basın. Fazla şişirmeden elinizle lastiği ezebileceğiniz kadar içinde hava varken gözle kontrol edin lastik yanaklarını ve parmağınızla bastıra bastıra yerine yerleştirin dışa çıkıntı varsa. Sibobun olduğu yerde dış lastik bombe yapıyorsa yine lastik yarı şişikken sibobu biraz içeri itin iç lastik dış lastiğin içine yerleşsin. Sonra Yavaş yavaş gözlemleyerek şişirin lastiğinizi. Lastiğin üstünde yazan basınç aralıklarında kalın.
Dış lastik tam olarak oturmazsa yüksek basınçlarda iç lastik dışarı çıkabilir patlar. Yol bisikletlerinin basınçları diğerlerinden daha yüksek, şehir bisikleti gibi değil yukarıda cevap veren arkadaşınki gibi. Şehir bisikleti lastiği belki o basınçta iç lastiği dışarı çıkarmayabilir ama sizinki tol bisikleti. Basıncı daha yüksek.

Yol bisikleti lastiğini istasyonda da maksimuma kadar kesinlikle şişirmemek gerekiyor.

İç lastiğim patlarken dış lastiği komple janttan çıkarttı. Aşırı Yüksek basınçta doğrudan jantın üstüne düşebiliyorsunuz.
Merhaba ,
Yol bisikletimde bugün tam 4 kere arka tekerim patladi (60km sürüş ). Tekerin içini her seferinde kontrol ettim diken vs batan bişey yok . Bir arkadaşım sibop yerini güzel oturtamamissindir jant kesiyordur dedi , sibop yerini oturtmak ile ilgili dikkat ettiğim tek husus sibobu soktuktan sonra iyice aşağıya kadar çekiyorum sonra hafif yukarıya doğru itip sibopu rahatlatip iç lastiği tekere sokmaya başlıyorum.
Sibopu oturturken dikkat ettiğiniz şeyler neler oluyor birde tekerin bu kadar sık bir şekilde patlamasinin başka bir sebebi olabilir mi ?

Jant bandınız ne durumda? İç lastiğin janta geldiği kısımda jant bandında sıkıntı varsa sürekli patlar lastiğiniz. Sorunu tespit etmek için patlak lastiği sökerken dikkat edin, patlak içe bakıyorsa jant bandınızdadır. Teller genelde esnerken patlatıyor lastiği.

Elektrik bandı işe yaramıyor maalesef. Doğru düzgün bir jant bandı tercih etmelisiniz.
 
Yol bisikleti lastiğini istasyonda da maksimuma kadar kesinlikle şişirmemek gerekiyor.

İç lastiğim patlarken dış lastiği komple janttan çıkarttı. Aşırı Yüksek basınçta doğrudan jantın üstüne düşebiliyorsunuz.


Jant bandınız ne durumda? İç lastiğin janta geldiği kısımda jant bandında sıkıntı varsa sürekli patlar lastiğiniz. Sorunu tespit etmek için patlak lastiği sökerken dikkat edin, patlak içe bakıyorsa jant bandınızdadır. Teller genelde esnerken patlatıyor lastiği.

Elektrik bandı işe yaramıyor maalesef. Doğru düzgün bir jant bandı tercih etmelisiniz.
Sıkıntının bastıgım psı degerinden olabilecegini düşünerekten 90 psı hava basarak bugün kısa bir test sürüsü yaptım 20 km kadar neyseki patlamadı bugün.Lastigimde max 115psı yazıyor 4 defa lastigin patladıgı gün ilk defa 100 psı hava basmıstım.Jant bandı hususuna gelecek olursak,jant bandımın sıkıntılı olup olmadıgını nasıl anlayabilirim.Bir sonraki lastik degisimimde jant bandımın görselini atarım.
 
Sıkıntının bastıgım psı degerinden olabilecegini düşünerekten 90 psı hava basarak bugün kısa bir test sürüsü yaptım 20 km kadar neyseki patlamadı bugün.Lastigimde max 115psı yazıyor 4 defa lastigin patladıgı gün ilk defa 100 psı hava basmıstım.Jant bandı hususuna gelecek olursak,jant bandımın sıkıntılı olup olmadıgını nasıl anlayabilirim.Bir sonraki lastik degisimimde jant bandımın görselini atarım.

Istasyonlardaki makinelerin sanırım tamamının kalibrasyonu doğru değil. Arabalar ve mtbler 30~40 psi bastığı için fark edilmiyor ancak 100-110 psi'da ciddi sıkıntı yaratabiliyor. Benim çıktığım bir turda artık makine kaç psi bastıysa istasyondan çıktıktan birkaç yüz metre sonra iç lastik patlarken dış lastiği janttan tamamen çıkarttı ve jantın üzerinde zor durdum.

Jant bandı ise patladıktan sonra lastiğin yönünü değiştirmeden patlağın yerini tespit edin. İçeriye bakiyorsa baktığı noktayı işaretleyin. Telde sıkıntı varsa aynı yer patlar, bant sikintiliysa patlak noktası değişir.

Basınç düşükse genelde dış yüzeyde iki patlak oluyor. Veya diken vs durumu olursa dış yüzeyde olur patlak noktası.

Sorunu cozene kadar bir süre daha lastik değiştirmeniz gerekir muhtemelen. Yol bisikletinin keyfi burada
 
Istasyonlardaki makinelerin sanırım tamamının kalibrasyonu doğru değil. Arabalar ve mtbler 30~40 psi bastığı için fark edilmiyor ancak 100-110 psi'da ciddi sıkıntı yaratabiliyor. Benim çıktığım bir turda artık makine kaç psi bastıysa istasyondan çıktıktan birkaç yüz metre sonra iç lastik patlarken dış lastiği janttan tamamen çıkarttı ve jantın üzerinde zor durdum.

Jant bandı ise patladıktan sonra lastiğin yönünü değiştirmeden patlağın yerini tespit edin. İçeriye bakiyorsa baktığı noktayı işaretleyin. Telde sıkıntı varsa aynı yer patlar, bant sikintiliysa patlak noktası değişir.

Basınç düşükse genelde dış yüzeyde iki patlak oluyor. Veya diken vs durumu olursa dış yüzeyde olur patlak noktası.

Sorunu cozene kadar bir süre daha lastik değiştirmeniz gerekir muhtemelen. Yol bisikletinin keyfi burada
Her zaman tura başlamadan önce shell de tekerlerime hava vuruyorum,yaklasık 700 km 90 psı basarak kullandım ve 3-4 defa tekerim patladı.İlk defa 100 psı denedigimde ise 50 km de 4 defa patladı.En iyisi psı göstergeli kaliteli pompa edinmek.

Bir sonraki patlagımda bahsettiginiz husuları göz önünde bulundururum.

Lastik değiştirmek konusuna alıştık artık baya pratikleştik eskisi kadar gözümüzü korkutan bir durum degil :)

Sibop u oturturken dikkat ettiginiz bir husus oluyor mu bundan önceki bir patlagımda arkadasım sibop u düzgün oturtamadıgın için jant kesmis demisti,sibop u oturturken tamamen asagıya dogru çekip sonra hafif geri iterek o sekilde sabitliyorum.
 
Arkadaşlar merhaba,

Flexi 121 bisikletim var. Geçen seneden beri kullanıyorum. Bu sene patlaklar ile başım belada. 2 hafta önce ilk defa arka lastiğim patladı ve yolda kaldım. Birden bir anormallik hissettim ve bir baktım arka lastik patlamış.

Kontrol ettiğimde dış lastikte bir şey yoktu. Elimle de kontrol ettim lastiği söktükten sonra ama her şey normaldi. İç lastik böyle birleşim yerinden patlamış gibi. Yani bir şey batma olayı değil. 78 kiloyum bu arada. Lastik üzerinde 35-45 psi yazıyor ve 40-45 arası vuruyorum havayı. Neyse yama yaptım. Üzerine 60-70 km gittim farklı günlerde ve ilginçtir aynı düz yolda yine arka lastiğim patladı. Hava karanlık olduğu için uğraşamadım ve yine katlayıp bindim otobüse.

Lastiği bugün tekrar söktüm ve yamayı düzgün yapamadığımı tahmin ettim kesin ordan patlak verdi dedim. Yine düz kaymak gibi asfaltta patladı çünkü. Bir baktım önceki yamanın 2 cm yanında aynı şekilde iç lastik birleşim yerinden patlamış. Neyse yama yaptım ama lastiği tekrar takamadım. Göbek ayarını bozdum sanırım frene sürtüyor. Bir türlü ayarlayamadım. Kurcalarken iyice bozdum. Ruble tarafı artık sıkılmıyor bile. Nasıl çözebilirim? 2 saat uğraştım artık pes ettim.
 
Her zaman tura başlamadan önce shell de tekerlerime hava vuruyorum,yaklasık 700 km 90 psı basarak kullandım ve 3-4 defa tekerim patladı.İlk defa 100 psı denedigimde ise 50 km de 4 defa patladı.En iyisi psı göstergeli kaliteli pompa edinmek.

Bir sonraki patlagımda bahsettiginiz husuları göz önünde bulundururum.

Lastik değiştirmek konusuna alıştık artık baya pratikleştik eskisi kadar gözümüzü korkutan bir durum degil :)

Sibop u oturturken dikkat ettiginiz bir husus oluyor mu bundan önceki bir patlagımda arkadasım sibop u düzgün oturtamadıgın için jant kesmis demisti,sibop u oturturken tamamen asagıya dogru çekip sonra hafif geri iterek o sekilde sabitliyorum.

İstasyon açısından şimdi tekrar düşündüm de opet shell gibi büyük istasyonlarda aşırı fazla basınç olayının ihtimali çok düşük. Benim lastik fırlatan patlağımda bisiklette kamp yükü vardı ve en son ilçe girişinde x petrol bir yerde basmıştım. Özellikle bu tarz küçük istasyonlara dikkat etmekte fayda var.

Bence en mantıklısı yol bisikletinde bisikleti sağlıklı götürecek kadar hava basabilen bir el pompası taşımak. Ben decathlonun göstergesiz el pompasını kullanıyorum, yolda zor olsada ideal basıncı yakalatıyor. Pompanın bittiği noktada lastik basıncı tamam oluyor 😀

Bisiklette biraz mekanik bilmek lazım zira özellikle tura çıkayım derseniz ne kadar imkansız olay varsa yaşanıyor. Lastiğim bomba gibi infilak ettikten sonra yedek iç lastiğim ki decathlonun klasik 700x25c paketi, jelatinini açıp takmaya çalıştığımızda janta büyük geldi 4 parmak kadar 😂 2 kişi olmasak sıcaktan yanlış görüyorum diyeceğimde böyle saçma sapan olayları yaşamanız olası ve oluyor.

Sibop konusunda özellikle dikkat ettiğim bir nokta yok, yerleştirip vidasını sıkılıyorum, birde şişirdikten sonra sıkılıyorum o kadar. El pompası ile de şişirirken o kadar güce maruz kalmasına rağmen sibop çevresinden bir problem yaşamadım henüz. Jant bandı ve yılan ısırığı en çok sıkıntı yaratan iki sebep oldu bende.
Arkadaşlar merhaba,

Flexi 121 bisikletim var. Geçen seneden beri kullanıyorum. Bu sene patlaklar ile başım belada. 2 hafta önce ilk defa arka lastiğim patladı ve yolda kaldım. Birden bir anormallik hissettim ve bir baktım arka lastik patlamış.

Kontrol ettiğimde dış lastikte bir şey yoktu. Elimle de kontrol ettim lastiği söktükten sonra ama her şey normaldi. İç lastik böyle birleşim yerinden patlamış gibi. Yani bir şey batma olayı değil. 78 kiloyum bu arada. Lastik üzerinde 35-45 psi yazıyor ve 40-45 arası vuruyorum havayı. Neyse yama yaptım. Üzerine 60-70 km gittim farklı günlerde ve ilginçtir aynı düz yolda yine arka lastiğim patladı. Hava karanlık olduğu için uğraşamadım ve yine katlayıp bindim otobüse.

Lastiği bugün tekrar söktüm ve yamayı düzgün yapamadığımı tahmin ettim kesin ordan patlak verdi dedim. Yine düz kaymak gibi asfaltta patladı çünkü. Bir baktım önceki yamanın 2 cm yanında aynı şekilde iç lastik birleşim yerinden patlamış. Neyse yama yaptım ama lastiği tekrar takamadım. Göbek ayarını bozdum sanırım frene sürtüyor. Bir türlü ayarlayamadım. Kurcalarken iyice bozdum. Ruble tarafı artık sıkılmıyor bile. Nasıl çözebilirim? 2 saat uğraştım artık pes ettim.

Hocam patlak ve yama janta mı bakıyor yoksa dış lastiğe mi?

Arka tekeri yerine takarken somunlu sistem mi yoksa qr mandallı mı? Dengemi sağlarım diyorsan lastiği yerine ittirdikten sonra pedala yüklenirsen tam yerine oturur. Ama bunu yolda yapmanı tavsiye etmem. Tabi kadroda çizikler oluşturabilir. Baktın olmuyor çözümü.

Sürten fren V frense elinle sağa sola biraz bacaklarını çekiştirirsen normale dönmesi lazım. Birde bazılarında açma kapama mandalı var, katlanırda olmaz muhtemelen ama oda yerleşmesini engelliyor olabilir.
 
İstasyon açısından şimdi tekrar düşündüm de opet shell gibi büyük istasyonlarda aşırı fazla basınç olayının ihtimali çok düşük. Benim lastik fırlatan patlağımda bisiklette kamp yükü vardı ve en son ilçe girişinde x petrol bir yerde basmıştım. Özellikle bu tarz küçük istasyonlara dikkat etmekte fayda var.

Bence en mantıklısı yol bisikletinde bisikleti sağlıklı götürecek kadar hava basabilen bir el pompası taşımak. Ben decathlonun göstergesiz el pompasını kullanıyorum, yolda zor olsada ideal basıncı yakalatıyor. Pompanın bittiği noktada lastik basıncı tamam oluyor 😀

Bisiklette biraz mekanik bilmek lazım zira özellikle tura çıkayım derseniz ne kadar imkansız olay varsa yaşanıyor. Lastiğim bomba gibi infilak ettikten sonra yedek iç lastiğim ki decathlonun klasik 700x25c paketi, jelatinini açıp takmaya çalıştığımızda janta büyük geldi 4 parmak kadar 😂 2 kişi olmasak sıcaktan yanlış görüyorum diyeceğimde böyle saçma sapan olayları yaşamanız olası ve oluyor.

Sibop konusunda özellikle dikkat ettiğim bir nokta yok, yerleştirip vidasını sıkılıyorum, birde şişirdikten sonra sıkılıyorum o kadar. El pompası ile de şişirirken o kadar güce maruz kalmasına rağmen sibop çevresinden bir problem yaşamadım henüz. Jant bandı ve yılan ısırığı en çok sıkıntı yaratan iki sebep oldu bende.


Hocam patlak ve yama janta mı bakıyor yoksa dış lastiğe mi?

Arka tekeri yerine takarken somunlu sistem mi yoksa qr mandallı mı? Dengemi sağlarım diyorsan lastiği yerine ittirdikten sonra pedala yüklenirsen tam yerine oturur. Ama bunu yolda yapmanı tavsiye etmem. Tabi kadroda çizikler oluşturabilir. Baktın olmuyor çözümü.

Sürten fren V frense elinle sağa sola biraz bacaklarını çekiştirirsen normale dönmesi lazım. Birde bazılarında açma kapama mandalı var, katlanırda olmaz muhtemelen ama oda yerleşmesini engelliyor olabilir.
Patlak janta bakıyor hocam. Geçen patlakta vites ayarı bozulmuştu. Onu hallettim. Ama göbek ayarını yapayım derken iyice bozdum. Dediğinizi yapacağım ama önce lastiği sıkabilmem lazım. Ruble tarafı boş dönüyor.
 
Patlak janta bakıyor hocam. Geçen patlakta vites ayarı bozulmuştu. Onu hallettim. Ama göbek ayarını yapayım derken iyice bozdum. Dediğinizi yapacağım ama önce lastiği sıkabilmem lazım. Ruble tarafı boş dönüyor.

Janta bakıyorsa ve aynı noktadan iki kere patladıysa jant telinden kaynaklı olma ihtimali bana göre yüksek. Ben jant teline yoğunlaşırdım. Muhtemelen bir çukur kaynaklı akor kaçması gibi bir durum var ki jant teli lastiğe dokunup patlatıyor.

Çok enteresan somunlu ve qr göbekle defalarca jantı söküp taktım hiç öyle bir boşa düşme durumu yaşamadım. Vidalıysa bir tarafa fazla yakın duruyorsa jant o taraftaki somunu gevşetip diğer tarafı sıkarsanız sürten taraftan uzaklaşması lazım.
 
Zırhlı lastik, en korumalı dış lastik. Bunların bir de nerede koruma varsa orasını gösteren görselleri de vardır. Bu koruyucu şeridin hemen yani artık 5 7 12 vs koruyucu değildir. Bunlar pazarlama taktikleri. Lastikler ile delici unsura tam onikiden basmalısınız. Viraj alırken lastiğin korunmaz bölgesine batan dikenler için koruyucu şeridin yapacağı hiç birşey yok maalesef.
 
@muhammed.sedef Bu lastik basınç değerlerini lastik üzerindeki bilgiler haricinde neyi baz alarak basıyorsun. Örn; lastik fabrika değerleri 80-110ps aralığında uygundur diyor. Ama siz 90 ps başlıyorsunuz, bu değeri neye göre belirliyorsunuz? birde bisiklet üzerindeki sürücünün kilosu önem arz ediyor mu?
 
Geri