Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Gerek otomobil, gerek bisiklet lastiklerinde, lastiğin sırtında bulunan diş/kanalların bir amacı var ve o da ıslak zeminde sürüş yapıldığında lastiğin üzerine bastığı suyu tahliye etmek ve zeminle lastik arasında bir su yastığı oluşmasını önlemek. Slick-dişsiz/kanalsız lastikler kuru zemin lastiğidir.
O zaman bana yarış tipi (otomobil, motorsiklet ya da bisiklet) lastiklerinin neden slick olduğunu açıklar mısınız? Ben su kanallarından bahsetmiyorum, dişlerden bahsediyorum.
Dişsiz slick lastikler yola daha iyi tutunur, dişli lastiklere göre daha fazla ıslak zemine uygundur.

Örnek verecek olursam Schwalbe Smart Sam "dişli" bir lastiktir. Schwalbe Kojak ise slick bir lastiktir. İkisini de kullanan biri olarak söylüyorum ki Kojak ıslakta daha iyidir.
Şöyle düşünebilirsiniz, ıslak zeminde yola temas eden kısım ne kadar fazla ise tutunma o kadar artıyor. Dişli lastikte diş kısmı temas ettiğinden temas eden yüzey daha az oluyor bu da slick lastiğe göre tutunmasını azaltıyor. Tabi lastikten lastiğe ve yol durumuna göre değişen bir şey bu ama genellikle bu bahsettiğimi referans alabilirsiniz.
 
Scudo
Basima gelen bir olayi paylasmak istiyorum. Aldigim DT Swiss jantlar tubeless tape olarak gelmisti. Ben ic lastikli olarak kullaniyordum. Dun lastigim patladi. Dis lastigi kontrol ediyorum batan bisey yok. Yeni ic lastik taktim yine patladi. Sabah ise yetisme telasi ugrasamadim biraktim. Aksam kontrol ettigimde jant uzerindeki bandin bir tel basinda delindigini farkettim. Tel basindaki capakta lastigin patlamasina neden oluyordu. Elektrik bandiyla deligi kapattim, ama icimde bir suphe var diger tel baslari da delinir mi diye. Bantlari sokup jant seridi takmayi dusunuyorum. Jant seritleri daha sert oluyor. Eger siz de tubless tape li jant kullaniyorsaniz arada kontrol etmekte fayda olabilir.
 
O zaman bana yarış tipi (otomobil, motorsiklet ya da bisiklet) lastiklerinin neden slick olduğunu açıklar mısınız? Ben su kanallarından bahsetmiyorum, dişlerden bahsediyorum.
Dişsiz slick lastikler yola daha iyi tutunur, dişli lastiklere göre daha fazla ıslak zemine uygundur.

Örnek verecek olursam Schwalbe Smart Sam "dişli" bir lastiktir. Schwalbe Kojak ise slick bir lastiktir. İkisini de kullanan biri olarak söylüyorum ki Kojak ıslakta daha iyidir.
Şöyle düşünebilirsiniz, ıslak zeminde yola temas eden kısım ne kadar fazla ise tutunma o kadar artıyor. Dişli lastikte diş kısmı temas ettiğinden temas eden yüzey daha az oluyor bu da slick lastiğe göre tutunmasını azaltıyor. Tabi lastikten lastiğe ve yol durumuna göre değişen bir şey bu ama genellikle bu bahsettiğimi referans alabilirsiniz.
Slick lastikler de motorsporlarında kuru zeminler için kullanılıyor. Islak zeminde su tahliyesi yapan kanallı lastikler takıyorlar. Arabalar ile bisikletlerin lastiklerini karşılaştırmak anlamsız, tamamen farklı koşullar. Okuyucunun da kafasını karıştırıyor bence.

Islak zeminde tutuşu tamamen kesen olay aquaplaning. Bisiklette de yüzey fizikleri nedeniyle aquaplaning olmayacağını açıklayan yazılar var. Islak zemindeki asıl problemimiz sürtünmesi az olan yüzeyler oluyor. Bisiklet lastiğinde su tahliyesine gerek kalmadığı doğru ama araba ile karşılaştırmak mantık olarak yanlış.
 
Slick lastikler de motorsporlarında kuru zeminler için kullanılıyor. Islak zeminde su tahliyesi yapan kanallı lastikler takıyorlar. Arabalar ile bisikletlerin lastiklerini karşılaştırmak anlamsız, tamamen farklı koşullar. Okuyucunun da kafasını karıştırıyor bence.

Islak zeminde tutuşu tamamen kesen olay aquaplaning. Bisiklette de yüzey fizikleri nedeniyle aquaplaning olmayacağını açıklayan yazılar var. Islak zemindeki asıl problemimiz sürtünmesi az olan yüzeyler oluyor. Bisiklet lastiğinde su tahliyesine gerek kalmadığı doğru ama araba ile karşılaştırmak mantık olarak yanlış.

Düzelttiğiniz için teşekkür ederim. Ben anlatmak istediğim olayı yanlış örnekle açıklamaya çalışmışım.
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Arkadaşlar merhabalar. Bilenlere tavsiye vermek isteyenlere bir sorum olacak.

Sportive 224 bisikletimi 1.5 yıldır hergün kullanmaktayım. Ocak ayı gibi üzerindeki mitas flash lastikleri değiştirmiştim. İyidir diye michelin protek lastik takmıştım. ( plus modelini istemiştim ama ellerinde yoktu). Ancak o günden beri en ufak su birikintisinde kayma yaşıyorum. Özellikle ıslak zeminde fren yaparsam ya da dönüş yaparsam bisiklet altımdan kayıyor. 3-4 kere ciddi kayma ve düşüş yaşadım. Daha önceki lastiklerimle bu sorun olmuyordu.

Malum kış ayı ve yağışlar yaklaşırken yine aktif olarak her gün bisikleti kullanacağımdan önerebileceğiniz, yağmurda ve ıslak yolda iyi bir sonuç alabileceğim bir lastik öneriniz olur mu? Deneyimlerinizden "şu lastikte sorun yaşamadım" diyen var mı?

Arka tekerim dişlileri yine öncekiler gibi bitik duruma yaklaştı. En son çare eski mitas ön lastiği arkaya kullanıp kullanıcam. (Önceki arkayı atmıştım tamamen bitik olduğundan).

Lastik ebatim. 28 700 35c

Şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Daytona
Sanırım üstünde gelen mitaslar cidden f/p lastikler. Bende de var kullanıyorum. Yağmurda sürdüm kaymadı, soğukta sürdüm kaymadı, bir tek freni aniden sıktığımda kaydığını hissettim o da güvensiz bir kayma değildi. Akıcılığı biraz düşük gibi ama patlak koruması ve tutuşu cidden iyi galiba. Özellikle Protek'e göre. Bulursanız geri dönün bence hem ucuzlar.
 
@ExKyotoo evet bakınca fiyat olarak da çok uygunlar. Benimde ilk aklıma gelen yine bu lastiklerden almaktı açıkçası ama merak ettim acaba forum bu konuda ne düşünür diye. İnternette aratınca tek yazan şey havayı düşürün oluyor. Ben daha çok kullanıcı deneyimine göre bir tavsiye olur mu acaba diye merek ettim.
Cevap için teşekkürler. Dediğim gibi bir çözüm de mitaslara dönüş yapmak olacak.
 
@Adem Kaya Bende arıyorum,bulursanız Haberim olsun :)
 
Arkadaşlar merhabalar. Bilenlere tavsiye vermek isteyenlere bir sorum olacak.

Sportive 224 bisikletimi 1.5 yıldır hergün kullanmaktayım. Ocak ayı gibi üzerindeki mitas flash lastikleri değiştirmiştim. İyidir diye michelin protek lastik takmıştım. ( plus modelini istemiştim ama ellerinde yoktu). Ancak o günden beri en ufak su birikintisinde kayma yaşıyorum. Özellikle ıslak zeminde fren yaparsam ya da dönüş yaparsam bisiklet altımdan kayıyor. 3-4 kere ciddi kayma ve düşüş yaşadım. Daha önceki lastiklerimle bu sorun olmuyordu.

Malum kış ayı ve yağışlar yaklaşırken yine aktif olarak her gün bisikleti kullanacağımdan önerebileceğiniz, yağmurda ve ıslak yolda iyi bir sonuç alabileceğim bir lastik öneriniz olur mu? Deneyimlerinizden "şu lastikte sorun yaşamadım" diyen var mı?

Arka tekerim dişlileri yine öncekiler gibi bitik duruma yaklaştı. En son çare eski mitas ön lastiği arkaya kullanıp kullanıcam. (Önceki arkayı atmıştım tamamen bitik olduğundan).

Lastik ebatim. 28 700 35c

Şimdiden teşekkürler.
1500km kadar kullandım, Protek'ler çok kayıyor.Kuru havada güzel lastikler ama kış lastiği olarak kullanmanızı tavsiye etmem. Şimdiki bisikletimde Schwalbe G one Speedler var 38 ebadında bir kaç defa kaysa da şimdiye kadar kullandığım lastikler içinde bunlar en iyisiydi. Panaracer Gravelking'lerinde ıslakta iyi olduğunu duymuştum ama deneyimlemedim henüz.

Uygun fiyatlı bir şey arıyorsanız Protek'lere göre eski lastiğinize dönmeniz daha hayırlı olur. Zırhlı lastikler zırhı ne kadar kalın olursa o kadar sert ve kaygan olur, mümkün olduğu kadar yumuşak hamurlu seçmenizde fayda var.
 
Merhana, benim ön lastiğimde gizli bir patlak var bunu anladım. Normalde bir kaç sayfa geriye giderseniz yine benzer sorunu yaşadığımı ama çözdüğümü söylemiştim. Ama asla emin olamadım sanki lastikte bir sorun varmış gibiydi. En sonra benzin istasyonuna gittim ve 35 PSI hava bastım ( Min 33 maks 55 PSI yazıyor. ) ve hem ön hem arka lastik taş gibi oldu. İlk günler pek fark edilmezken bu sabah baktığımda arka lastik taş gibiyken tamir ettiğimi sandığım ön lastik yine bir miktar inmiş azıcık hava bastım pompa ile. Sizce sorun ne olabilir?
 
Merhana, benim ön lastiğimde gizli bir patlak var bunu anladım. Normalde bir kaç sayfa geriye giderseniz yine benzer sorunu yaşadığımı ama çözdüğümü söylemiştim. Ama asla emin olamadım sanki lastikte bir sorun varmış gibiydi. En sonra benzin istasyonuna gittim ve 35 PSI hava bastım ( Min 33 maks 55 PSI yazıyor. ) ve hem ön hem arka lastik taş gibi oldu. İlk günler pek fark edilmezken bu sabah baktığımda arka lastik taş gibiyken tamir ettiğimi sandığım ön lastik yine bir miktar inmiş azıcık hava bastım pompa ile. Sizce sorun ne olabilir?

Önceki mesajlarınızı da okudum ama görünen o ki aynı süreç tekrarlayarak devam ediyor sizin lastikte.

Arkadaşlar yapılabilecekleri büyük ölçüde söylemişler zaten.

İç lastiğinizdeki yamalarda küçük kaçak var büyük ihtimalle.
İç lastiği söküp az olmayacak şekilde hava basın, içinde basınç olsun ki hava kendini dışarı atmaya çalışsın hızla. O şekilde bulabildiğiniz en büyük leğende su testi yapın. Komple batırın, üstüne bişeyler koyun, suya batsın tamamen. Ya yamalardan ya da bir ihtimal siboptan mutlak hava kaçağı olacak. Tespit edemezseniz biraz daha şişirin.

Sorun yamadaysa, yamayı sökebilirseniz çok ince olmayan bir zımpara uygulayın. Çok ince zımparalar yüzeyi yeterince pürüzlendiremediğinden yapışkan açılıyor yama sonrası.
Birkaç yama uygulaması videosu izleyin youtubedan. Aklınıza yatanı örnek alıp uygulayın. Fazla yapıştırıcı sürmeyin. Yaklaşık iki mercimek tanesi kadar sürüp yayın. Bi beş dakika kadar bekleyin, yapıştırıcının matlaşması gerek. Yamayı yapıştırdıktan sonra lastiği ezmeden üçlü koltuk ayağı altına serin, baskı altında kalsın bir süre. İşlem tamamlandıktan sonra iç lastiği biraz şişirip su testini tekrarlayın. Üzerinde dış lastik yokken fazla şişirmeyin ki lastik fazlaca büyüyüp yamayı yeniden atmasın.

Yok eğer sibop başında minik kaçak varsa, bisiklet tamircisinden sibop üzerine takılan, hava kaçmasını önleyen aparattan temin edin. Bir iki tl birşeymiş.
 
Önceki mesajlarınızı da okudum ama görünen o ki aynı süreç tekrarlayarak devam ediyor sizin lastikte.

Arkadaşlar yapılabilecekleri büyük ölçüde söylemişler zaten.

İç lastiğinizdeki yamalarda küçük kaçak var büyük ihtimalle.
İç lastiği söküp az olmayacak şekilde hava basın, içinde basınç olsun ki hava kendini dışarı atmaya çalışsın hızla. O şekilde bulabildiğiniz en büyük leğende su testi yapın. Komple batırın, üstüne bişeyler koyun, suya batsın tamamen. Ya yamalardan ya da bir ihtimal siboptan mutlak hava kaçağı olacak. Tespit edemezseniz biraz daha şişirin.

Sorun yamadaysa, yamayı sökebilirseniz çok ince olmayan bir zımpara uygulayın. Çok ince zımparalar yüzeyi yeterince pürüzlendiremediğinden yapışkan açılıyor yama sonrası.
Birkaç yama uygulaması videosu izleyin youtubedan. Aklınıza yatanı örnek alıp uygulayın. Fazla yapıştırıcı sürmeyin. Yaklaşık iki mercimek tanesi kadar sürüp yayın. Bi beş dakika kadar bekleyin, yapıştırıcının matlaşması gerek. Yamayı yapıştırdıktan sonra lastiği ezmeden üçlü koltuk ayağı altına serin, baskı altında kalsın bir süre. İşlem tamamlandıktan sonra iç lastiği biraz şişirip su testini tekrarlayın. Üzerinde dış lastik yokken fazla şişirmeyin ki lastik fazlaca büyüyüp yamayı yeniden atmasın.

Yok eğer sibop başında minik kaçak varsa, bisiklet tamircisinden sibop üzerine takılan, hava kaçmasını önleyen aparattan temin edin. Bir iki tl birşeymiş.
Teşekkürler. Dediklerini yapacağım ama artık iyice bıktım. Bu arada sibopu suya sokarsam ne olur?
 
Msrhaba, bir sorum olacak arka tekerleğimin iç lastiği patladı yama yaptım takarkenm dış lastiğin içine bakayım dedim çok küçük bir cisim var. Dıştan gözükmüyor ama içten batıyor muhtemelen onun yüzünden patladı. Sorun şu ki ben o cismi çıkaramıyorum nasıl çıkarabilirim?
 
Msrhaba, bir sorum olacak arka tekerleğimin iç lastiği patladı yama yaptım takarkenm dış lastiğin içine bakayım dedim çok küçük bir cisim var. Dıştan gözükmüyor ama içten batıyor muhtemelen onun yüzünden patladı. Sorun şu ki ben o cismi çıkaramıyorum nasıl çıkarabilirim?
Cımbızla çıkarmayı denediniz mi?
 
Msrhaba, bir sorum olacak arka tekerleğimin iç lastiği patladı yama yaptım takarkenm dış lastiğin içine bakayım dedim çok küçük bir cisim var. Dıştan gözükmüyor ama içten batıyor muhtemelen onun yüzünden patladı. Sorun şu ki ben o cismi çıkaramıyorum nasıl çıkarabilirim?
Gerekirse penseyle bile sökebilirsiniz. Sonra dikkatlice tüm lastiğin içini elinizle kontrol etmenizi öneririm.
 
Cımbızla çıkarmayı denediniz mi?
Yapmak istesem bile cımbız bulamam.

Gerekirse penseyle bile sökebilirsiniz. Sonra dikkatlice tüm lastiğin içini elinizle kontrol etmenizi öneririm.
Tamamdır sorunu çözdüm. 1.5 numara alyan ile oraya bastirdım azcık hasar olsa bile dışarı çıktı. Ben de aldım sorun yok.


Hazır yapmışken ön lastiğe bakayım dedim eger geçen sayfalara bakarsanız görursunuz benim on lastikte gizli bir patlak var bir turlu bulamiyordum az once 1 kova suya on lastigi soktum buldum zor oldu ama oldu. O sorunda cozulmus oldu.

Umarim bir sorun olmaz ilerde.
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Arkadaşlar merhaba, Chaoyang dış lastik kullanıyorum 1 hafta içerisinde 6 kez lastiğim patladı. Sizce dış lastiği değişmelimiyim yoksa tamami ile benim şanssızlığım mı?
 
Geri