sspl
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 9 Aralık 2011
- Mesaj
- 2.042
- Tepki
- 2.688
- Yaş
- 31
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Emre
- Başlangıç
- 2013—14
- Bisiklet
- Carraro
O zaman bana yarış tipi (otomobil, motorsiklet ya da bisiklet) lastiklerinin neden slick olduğunu açıklar mısınız? Ben su kanallarından bahsetmiyorum, dişlerden bahsediyorum.Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Gerek otomobil, gerek bisiklet lastiklerinde, lastiğin sırtında bulunan diş/kanalların bir amacı var ve o da ıslak zeminde sürüş yapıldığında lastiğin üzerine bastığı suyu tahliye etmek ve zeminle lastik arasında bir su yastığı oluşmasını önlemek. Slick-dişsiz/kanalsız lastikler kuru zemin lastiğidir.
Dişsiz slick lastikler yola daha iyi tutunur, dişli lastiklere göre daha fazla ıslak zemine uygundur.
Örnek verecek olursam Schwalbe Smart Sam "dişli" bir lastiktir. Schwalbe Kojak ise slick bir lastiktir. İkisini de kullanan biri olarak söylüyorum ki Kojak ıslakta daha iyidir.
Şöyle düşünebilirsiniz, ıslak zeminde yola temas eden kısım ne kadar fazla ise tutunma o kadar artıyor. Dişli lastikte diş kısmı temas ettiğinden temas eden yüzey daha az oluyor bu da slick lastiğe göre tutunmasını azaltıyor. Tabi lastikten lastiğe ve yol durumuna göre değişen bir şey bu ama genellikle bu bahsettiğimi referans alabilirsiniz.