HexfeT
Daimi Üye
- Kayıt
- 22 Ağustos 2012
- Mesaj
- 206
- Tepki
- 468
- Şehir
- Ankara
- Başlangıç
- 2012—13
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Sınırsızca genişlemenin sakıncası yoksa örnek verdiğim "bazı lastiklerde 1.75-2.50 gibi oldukça geniş, bazı lastiklerde 1.90-2.35 gibi daha dar aralığın olması" konusu nasıl açıklanabilir? Ya da "biraz daha genişleyebiliyor" ise, o "biraz daha" ne kadar, neden üretici "o kadar"ı da aralığa eklemiyor?
Fark etmiyor olsaydı iç lastikler "23 mm ve üstü", "1.90 inç ve üstü" diye satılmaz mıydı? Ya da alt-üst sınırsız sadece "27.5 inç", "28 inç"?
İç lastikler esneklik ve genişleme konusunda pek sorun çıkarmıyorlar. Mesele belirtilen maksimum genişlikte sahip oldukları duvar kalınlığı. Belirtilenin üzerinde genişliğe sahip dış lastik ile kullanılırsa duvar çok inceldiği için daha kolay patlıyorlar. fark abartılırsa lastik içinde kalan bir kum zerresi, janttaki ufacık bir kusur, hatta kullanılan zırh şeridinin kenarları bile basınç altında iç lastiği kolayca delebiliyor.
Hafiflik iddiası olan butyl iç lastiklerin de esprisi duvar kalınlığının azaltılmış olması. Schwalbe'nin böyle bir iç lastiğini kullanmıştım. Dışarıdan hiç bir delinme olmadığı halde defalarca patlayıp illallah ettirdi, çıkarıp attım.
Geniş aralığa sahip lastiklerin duvar kalınlığı ekstra fazla, buna karşılık ağırlıkları da hatırı sayılır ölçüde artıyor. Bu yüzden en mantıklısı dar aralığa sahip uygun ebatta iç lastik seçmek. 30C dış lastiğe 25-32 ya da 28-32 dururken gidip 28-42 iç lastik alıp 100gr+ daha yüklenmek mantıklı değil.
Bu arada duvar kalınlığı lastiğin durduk yerde ne kadar basınç kaybettiğini de ilgilendiriyor. "Eskiler betona koyma iner" derlerdi. Aslında hiç alakası yok. Hava karışımındaki küçük moleküller öncelikli olmak üzere zamanla lastik duvarından geçip firar ediyor. Basınç ne kadar yüksek, iç lastik duvarı ne kadar ince ise o kadar hızlı kayıp oluyor. Bu konuda latex ve tpu iç lastikler özellikle çok berbat.
Son düzenleme: