Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik ölçüleri, jant uyumu ve lastik seçimi

Sınırsızca genişlemenin sakıncası yoksa örnek verdiğim "bazı lastiklerde 1.75-2.50 gibi oldukça geniş, bazı lastiklerde 1.90-2.35 gibi daha dar aralığın olması" konusu nasıl açıklanabilir? Ya da "biraz daha genişleyebiliyor" ise, o "biraz daha" ne kadar, neden üretici "o kadar"ı da aralığa eklemiyor?
Fark etmiyor olsaydı iç lastikler "23 mm ve üstü", "1.90 inç ve üstü" diye satılmaz mıydı? Ya da alt-üst sınırsız sadece "27.5 inç", "28 inç"?

İç lastikler esneklik ve genişleme konusunda pek sorun çıkarmıyorlar. Mesele belirtilen maksimum genişlikte sahip oldukları duvar kalınlığı. Belirtilenin üzerinde genişliğe sahip dış lastik ile kullanılırsa duvar çok inceldiği için daha kolay patlıyorlar. fark abartılırsa lastik içinde kalan bir kum zerresi, janttaki ufacık bir kusur, hatta kullanılan zırh şeridinin kenarları bile basınç altında iç lastiği kolayca delebiliyor.

Hafiflik iddiası olan butyl iç lastiklerin de esprisi duvar kalınlığının azaltılmış olması. Schwalbe'nin böyle bir iç lastiğini kullanmıştım. Dışarıdan hiç bir delinme olmadığı halde defalarca patlayıp illallah ettirdi, çıkarıp attım.

Geniş aralığa sahip lastiklerin duvar kalınlığı ekstra fazla, buna karşılık ağırlıkları da hatırı sayılır ölçüde artıyor. Bu yüzden en mantıklısı dar aralığa sahip uygun ebatta iç lastik seçmek. 30C dış lastiğe 25-32 ya da 28-32 dururken gidip 28-42 iç lastik alıp 100gr+ daha yüklenmek mantıklı değil.

Bu arada duvar kalınlığı lastiğin durduk yerde ne kadar basınç kaybettiğini de ilgilendiriyor. "Eskiler betona koyma iner" derlerdi. Aslında hiç alakası yok. Hava karışımındaki küçük moleküller öncelikli olmak üzere zamanla lastik duvarından geçip firar ediyor. Basınç ne kadar yüksek, iç lastik duvarı ne kadar ince ise o kadar hızlı kayıp oluyor. Bu konuda latex ve tpu iç lastikler özellikle çok berbat.
 
Son düzenleme:
Scudo
Herkese merhaba, Carraro 340 28" bisikletimde Schwalbe Kojak 700X35C lastikler var. Lastiklerim eski olmamasına rağmen bazen kayıyorlar ve yalpalıyor. Bir kere ince bir yerden çapraz geçmeye çalışırken lastik araya girdi kaza yaptım maalesef. Bu gibi sebeplerden bir an önce yenilemek istiyorum, nitekim tedirginlikten bisikleti sürmemeye başladım.
Şehir kullanımı için, bisikletimde amortisör olmadığından biraz amortisör görevi de görebilecek, 4 mevsim yani yağmurda bana problem çıkartmayacak bir lastik almak istiyorum. Kesinlikle daha geniş lastikler takmak istiyorum fakat uyumlulukları konusunda tam emin olamadım.

Jantımda ETRTO 622x21 yazıyor, aşağıda verdiğim lastiğin ise bu ölçüde modeli sanırım yok.
Schwalbe G-One Allround 700x40C uygun olur mu acaba? Bisiklete sorunsuz uysa bile kullanım alanı vs. pek emin olamadım, iyice kalın gravel lastiğine gideyim derken fazla hantallaşmakta istemiyorum. Daha önce hiç lastik değiştirmedim ve açıkçası bisiklet seçerken bu kadar kafam karışmamıştı.

Teşekkürler şimdiden.
 
Herkese merhaba, Carraro 340 28" bisikletimde Schwalbe Kojak 700X35C lastikler var. Lastiklerim eski olmamasına rağmen bazen kayıyorlar ve yalpalıyor. Bir kere ince bir yerden çapraz geçmeye çalışırken lastik araya girdi kaza yaptım maalesef. Bu gibi sebeplerden bir an önce yenilemek istiyorum, nitekim tedirginlikten bisikleti sürmemeye başladım.
Şehir kullanımı için, bisikletimde amortisör olmadığından biraz amortisör görevi de görebilecek, 4 mevsim yani yağmurda bana problem çıkartmayacak bir lastik almak istiyorum. Kesinlikle daha geniş lastikler takmak istiyorum fakat uyumlulukları konusunda tam emin olamadım.

Jantımda ETRTO 622x21 yazıyor, aşağıda verdiğim lastiğin ise bu ölçüde modeli sanırım yok.
Schwalbe G-One Allround 700x40C uygun olur mu acaba? Bisiklete sorunsuz uysa bile kullanım alanı vs. pek emin olamadım, iyice kalın gravel lastiğine gideyim derken fazla hantallaşmakta istemiyorum. Daha önce hiç lastik değiştirmedim ve açıkçası bisiklet seçerken bu kadar kafam karışmamıştı.

Teşekkürler şimdiden.

Benim eski 328 modelinde lastiklerin inceliğinden sikayetciyidim, mtb alıp kurtuldum ancak almasaydım lastik degistirecektim. Çok arastırdım aynı jant ölçülerine sahiptik 622x21 bu ölçülere 46mm kadar lastik takılabiliyor. Hatta cevremde 700x45c lastik takanda vardı 47mm civarı etrto ölçülerine göre. Son sınır sanırım bu jantta.

Carraro 3xx seri kadrolarında 45c lastik takilacak kadar yer mevcut.

Benim 38c lastiklerim 40mm ölçülerindeydi yinede tam yeterli gelmiyordu. Sizde madem degisiklik yapacaksanız en az Etrto ölçülerine göre 42-45mm arası bir ölçü alın rahat edin diye düşünüyorum. Sizin alacağınız 40c lastiklere baktım Etrto ya göre 40mm onlarda.

Continental Ride Tour var 42mm

Schwalbe Road Cruiser Plus 42 mm
 
  • Beğen
Tepkiler: exotic
Herkese merhaba, Carraro 340 28" bisikletimde Schwalbe Kojak 700X35C lastikler var. Lastiklerim eski olmamasına rağmen bazen kayıyorlar ve yalpalıyor. Bir kere ince bir yerden çapraz geçmeye çalışırken lastik araya girdi kaza yaptım maalesef. Bu gibi sebeplerden bir an önce yenilemek istiyorum, nitekim tedirginlikten bisikleti sürmemeye başladım.
Şehir kullanımı için, bisikletimde amortisör olmadığından biraz amortisör görevi de görebilecek, 4 mevsim yani yağmurda bana problem çıkartmayacak bir lastik almak istiyorum. Kesinlikle daha geniş lastikler takmak istiyorum fakat uyumlulukları konusunda tam emin olamadım.

Jantımda ETRTO 622x21 yazıyor, aşağıda verdiğim lastiğin ise bu ölçüde modeli sanırım yok.
Schwalbe G-One Allround 700x40C uygun olur mu acaba? Bisiklete sorunsuz uysa bile kullanım alanı vs. pek emin olamadım, iyice kalın gravel lastiğine gideyim derken fazla hantallaşmakta istemiyorum. Daha önce hiç lastik değiştirmedim ve açıkçası bisiklet seçerken bu kadar kafam karışmamıştı.

Teşekkürler şimdiden.

Öncelikle jant üreticisinin verilerine ulaşmaya çalışarak, ulaşamıyorsanız aşağıdaki gibi kaynaklardan yararlanarak hangi jantın hangi aralıktaki lastikleri desteklediğini bulabilirsiniz:

(link)

Dropbar_Tire_Rim_Compatibility.jpg

Tabloda noktayla işaretli genişlikler "kullanımı mümkün", tam dolu kareler "sorunsuz kullanılır" anlamında. Üst kısım jant genişlikleri, sol kısım lastik genişlikleri. "ETRTO 622x21" jant iç genişliğinin 21 mm olduğu anlamında.

Kojak lastikler, bu lastikle gelen Carraro bisikletlerden daha yeniyken sökülüp satılmasıyla ya da daha sonra bisiklet satılırken yanında hediye edilmesiyle ünlü. Pratikte pek kullanım alanı yok, trekking bisikletlerinde o kadar düz lastik kullanışlı değil, o kadar düz lastik kullanma ihtiyacı olan da zaten yol bisikleti üstünde oluyor. Her malın alıcısı vardır, üretici firma bu ihtiyacı görüp üretmiştir ama Carraro'nun hiç istenmeyen bu lastiği yıllardır kullanma çabasına pek anlam veremiyorum.
 
Öncelikle jant üreticisinin verilerine ulaşmaya çalışarak, ulaşamıyorsanız aşağıdaki gibi kaynaklardan yararlanarak hangi jantın hangi aralıktaki lastikleri desteklediğini bulabilirsiniz:

(link)

Dropbar_Tire_Rim_Compatibility.jpg

Tabloda noktayla işaretli genişlikler "kullanımı mümkün", tam dolu kareler "sorunsuz kullanılır" anlamında. Üst kısım jant genişlikleri, sol kısım lastik genişlikleri. "ETRTO 622x21" jant iç genişliğinin 21 mm olduğu anlamında.

Kojak lastikler, bu lastikle gelen Carraro bisikletlerden daha yeniyken sökülüp satılmasıyla ya da daha sonra bisiklet satılırken yanında hediye edilmesiyle ünlü. Pratikte pek kullanım alanı yok, trekking bisikletlerinde o kadar düz lastik kullanışlı değil, o kadar düz lastik kullanma ihtiyacı olan da zaten yol bisikleti üstünde oluyor. Her malın alıcısı vardır, üretici firma bu ihtiyacı görüp üretmiştir ama Carraro'nun hiç istenmeyen bu lastiği yıllardır kullanma çabasına pek anlam veremiyorum.
Hocam bana da yardımcı olur musunuz?
Triban 500 26 jant için dış lastik arıyorum ama hala bulamadım
23-571 / 650x23c - Hutchinson Equinox 23 C/ Kenda Tires. mevcut ama yenisini 29 ekimden önce almam lazım aradım taradım ve 700x25 denedim ama olmadı.

decathlon atölyedeki çalışan 25-622 arayacaksın dedi.
 
Son düzenleme:
Hocam bana da yardımcı olur musunuz?
Triban 500 26 jant için dış lastik arıyorum ama hala bulamadım
23-571 / 650x23c - Hutchinson Equinox 23 C/ Kenda Tires. mevcut ama yenisini 29 ekimden önce almam lazım aradım taradım ve 700x25 denedim ama olmadı.

Yurtdışında var ama yetişmez tabii: (link)
(link) güzel mesela ama yine yurtdışına bakmak lazım.

O ölçüdeki lastiği pek üreten de yok, talep olmayınca firmalar da getirmiyordur.

Tubeless olarak ise Erdoğanlar'da şu var: (link)
 
Yurtdışında var ama yetişmez tabii: (link)
(link) güzel mesela ama yine yurtdışına bakmak lazım.

O ölçüdeki lastiği pek üreten de yok, talep olmayınca firmalar da getirmiyordur.

Tubeless olarak ise Erdoğanlar'da şu var: (link)
700x23 veya 25 olur mu?
 
700x23 veya 25 olur mu?
"23-571 / 650x23c - Hutchinson Equinox 23 C/ Kenda Tires" yazarken ölçüler iki farklı türde verilmiş. Biri iç çapı temel alan ETRTO üzerinden, diğeri dış çap üzerinden.
Önemli olan 23-571'deki 571 kısmı. Lastiğin iç çapı 571 mm.
23 veya 25 ise mm olarak genişlik, kadronun izin verdiği genişliğe kadar takılabilir ki 25'i çoğu kadro destekliyor, 28 bile çoğu kadroya uyar.
Diğer yazım türüyle 650x23 ise dış çap üstünden gösterim. Lastiğin dış çapı 650 mm, genişliği yine 23 mm.

700x lastiklerde iç çap 622 mm, size gerekenden yaklaşık 5 cm daha büyük.
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
yeni aldığım bisikletimin lastiği patladı kendim daha önceden başka bisikletlere çok fazla kez yama yaptım sorunsuz sıkıntısız bir şekilde ancak bu bisiklette lastiği janttan çıkartamıyorum çok sıkı olduğu için bir yol gösterme imkanınız var mı şimdiden teşekkürler.
bisiklet: Kron XC750 2016 orijinal jant, lastiği bilmiyorum
kullandığım ekipmanlar: decathlon plastik levyesi.
teşekkürler.
 
yeni aldığım bisikletimin lastiği patladı kendim daha önceden başka bisikletlere çok fazla kez yama yaptım sorunsuz sıkıntısız bir şekilde ancak bu bisiklette lastiği janttan çıkartamıyorum çok sıkı olduğu için bir yol gösterme imkanınız var mı şimdiden teşekkürler.
bisiklet: Kron XC750 2016 orijinal jant, lastiği bilmiyorum
kullandığım ekipmanlar: decathlon plastik levyesi.
teşekkürler.
Dış lastiğin kenarında yazması gerek. Ekstra olarak buradan faydalanabilirsin

(link)

(link)

1666853322357.png
 
yeni aldığım bisikletimin lastiği patladı kendim daha önceden başka bisikletlere çok fazla kez yama yaptım sorunsuz sıkıntısız bir şekilde ancak bu bisiklette lastiği janttan çıkartamıyorum çok sıkı olduğu için bir yol gösterme imkanınız var mı şimdiden teşekkürler.
bisiklet: Kron XC750 2016 orijinal jant, lastiği bilmiyorum
kullandığım ekipmanlar: decathlon plastik levyesi.
teşekkürler.

İlk levyeyi soktunuz, kanırtırken orası mı çıkmıyor, ilk kısım çıkınca fazla gerildiğinden ikinci levye sokulup devam mı edilemiyor?
 
evet tam olarak dediğiniz gibi durum.
plastik levye ile ilerleme kaydedemedim bisikletçiye götürdüm kendisi metal levye ile bana oranla çok az ama yine de zorlanarak çıkardı 1 dk içerisinde ekipman yanlışlığı var diye düşünüyorum. aynı işlemi plastik levye ile nasıl yapabilirim? metal levye mi almam gerekir teşekkürler şimdiden.
 
evet tam olarak dediğiniz gibi durum.
plastik levye ile ilerleme kaydedemedim bisikletçiye götürdüm kendisi metal levye ile bana oranla çok az ama yine de zorlanarak çıkardı 1 dk içerisinde ekipman yanlışlığı var diye düşünüyorum. aynı işlemi plastik levye ile nasıl yapabilirim? metal levye mi almam gerekir teşekkürler şimdiden.

Metal levyenin dış koruması yoksa janta zarar verme olasılığı yüksek. Farklı levye modeli kullanabilirsiniz. Decathlon'un levyelerinin hem uçları kalın, hem genişlikleri fazla. İlk levyeyi sokup kanırttığınızda açılacak boşluğa girecek ince bir levye işin sonrasını kolaylaştırır. İlk levyenin yanındaki boşluğa bir levye, açılan boşluğa 3. bir levye, aradakini alıp sonraki boşluğa derken gittikçe rahatlar ve levyeyi sürükleyerek kalan kısmı çıkarırsınız.

Örneğin bu tür levyeler sadece çok rahat çıkan lastikleri sökebiliyor, dar alanlarda çalışmaya uygun değil:
unknown.png

(link)

Decathlonunki daha ince görünüyor ama pratikte pek kullanışlı değil:
unknown.png


Bunlar ince işlerde daha iyi:
unknown.png

(link)

Yama kitlerinin içinde de gelen bu daha ince modeller araya girme konusunda daha başarılı ama biraz zorlayınca kırılıyor:
unknown.png

(link)

Demirler zoru başarmakta en iyi çözüm belki ama janta hasar verme ihtimali çok yüksek:
unknown.png

İkili: (link) , üçlü: (link) , (link)
 
Benim eski 328 modelinde lastiklerin inceliğinden sikayetciyidim, mtb alıp kurtuldum ancak almasaydım lastik degistirecektim. Çok arastırdım aynı jant ölçülerine sahiptik 622x21 bu ölçülere 46mm kadar lastik takılabiliyor. Hatta cevremde 700x45c lastik takanda vardı 47mm civarı etrto ölçülerine göre. Son sınır sanırım bu jantta.

Carraro 3xx seri kadrolarında 45c lastik takilacak kadar yer mevcut.

Benim 38c lastiklerim 40mm ölçülerindeydi yinede tam yeterli gelmiyordu. Sizde madem degisiklik yapacaksanız en az Etrto ölçülerine göre 42-45mm arası bir ölçü alın rahat edin diye düşünüyorum. Sizin alacağınız 40c lastiklere baktım Etrto ya göre 40mm onlarda.

Continental Ride Tour var 42mm

Schwalbe Road Cruiser Plus 42 mm

Çok teşekkürler değerli tecrübeleriniz için. Road cruiser da güzel ve daha uzun ömürlü duruyor fakat yol tutuşu konusunda g-one'ın gerisinde kalabilir diye tereddütte kaldım. Onda da 700x40 bulabildim en fazla Türkiyede maalesef, dediğiniz gibi 700x45 alırsam güvenlik açısından kayda değer fark olabilir.

Öncelikle jant üreticisinin verilerine ulaşmaya çalışarak, ulaşamıyorsanız aşağıdaki gibi kaynaklardan yararlanarak hangi jantın hangi aralıktaki lastikleri desteklediğini bulabilirsiniz:


Dropbar_Tire_Rim_Compatibility.jpg

Tabloda noktayla işaretli genişlikler "kullanımı mümkün", tam dolu kareler "sorunsuz kullanılır" anlamında. Üst kısım jant genişlikleri, sol kısım lastik genişlikleri. "ETRTO 622x21" jant iç genişliğinin 21 mm olduğu anlamında.

Kojak lastikler, bu lastikle gelen Carraro bisikletlerden daha yeniyken sökülüp satılmasıyla ya da daha sonra bisiklet satılırken yanında hediye edilmesiyle ünlü. Pratikte pek kullanım alanı yok, trekking bisikletlerinde o kadar düz lastik kullanışlı değil, o kadar düz lastik kullanma ihtiyacı olan da zaten yol bisikleti üstünde oluyor. Her malın alıcısı vardır, üretici firma bu ihtiyacı görüp üretmiştir ama Carraro'nun hiç istenmeyen bu lastiği yıllardır kullanma çabasına pek anlam veremiyorum.

Teşekkür ederim. Kolaj lastikler konusunda sonuna kadar haklısınız, maalesef birinci elden tecrübe ettim. Hele İstanbul için çok anlamsız.
Bu tabloya göre 50ye kadar sorunsuz takılabiliyor yanlış yorumlamıysam.
 
Corelli snoop 5.3 kullanıyorum ve lastikler kabak oldu
Şu an aklımda Cst Rock Hawk ve Jack Rabbit var
Genel olarak toz toprak yoldan gideceğim mahallede asfalt yok bildiğimiz çünkü hangisini önerirsiniz.
 
Sevgili arkadaşlar Corelli şehir bisikletim var lastik ölçüleri 700x35c üstünde orijinalde cst var pek memnun değilim ve eskidiler mitasın başlangıç seviyesi 1mm zırhlı lastiği cst'den iyi midir ? bütçem maksimum 200 tl her bir lastik için buna uygun lastik önerisinde bulunsanız çok mutlu olurum bu konularda bir miktar cahilim bilgilenmek isterim biraz detaylıca bir de estetik ve doku açısından mitası tercih ettim belki daha iyi markalar vardır sizden yanıt bekliyorum
 
Arkadaşlar Merhabalar,

Bisiklet piyasası aldı başını gitti, değiştiririm bisikletimi dedim ama makas çok açıldı.
Profesyonel değilim, vakit buldukça düzenli olarak bisiklete binmeye çalışan biriyim.
Bisikletin ağırlığında ve akışında bir nebze olsun etkisi olabileceği yorumlarını okuduktan ve araştırdıktan sonra en azından lastik ve jant değişimi yapayım dedim.

Görseldeki bisikletim için, stok jantları yerine aşağıdaki ürünleri almak istiyorum.
Sizce uygun kombinasyon mudur ?
Yoksa Sora grup set için başka jant-lastik kombinasyonu tavsiye edecek varsa memnun olurum.

Ve ayrıca bisikletim 56 kadro ama biraz büyük geldi. 54 kadro olsa tam olacakmış bana.
Biraz araştırdım gidon boğazı değiştirilerek bu telafi edilebiliyormuş.
Bunu yine aşağıda linki bulunan gidon boğazı ile halledebilir miyim ?

(link)
(link)
(link)
(link)

1678990652822.png
 
Jantlar için, baktığınız jantlar 2.1kg. upgrade etmek için ağırlığı bence fazla. benzer bütçelerde yerinizde olsam aşağıdaki jantı tercih ederim. en azından 200 gram 200 gramdır.
(link)
Veya Vision team 30'da gönderdiğiniz janttan daha hafif:
(link)

Lastik için ise Zafiro'nun patlama direnci, ve tutuş konusunda diğer Vittoria modellerinden düşük kaldığını biliyorum. Vittoria'da Rubino Pro ya da farklı marka olarak Continental GP5000 önerebilirim.

Bunlar benim kendi görüşlerim, elbette farklı fikir beyan eden olacaktır.
 
Teşekkür ederim tavsiyeleriniz için, tabii bütçe biraz aşmam gerekecek bu durumda.
Sağolun.
 
Back