Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik ölçüleri, jant uyumu ve lastik seçimi

Bu yılki yarışlarda Giro'd İtalya veya Parubada filan kaç lastik kullanıyorlar. Rubaix belki kalındır ama Giroda 2023 takımların lastik ebatlarını bilen var mı acaba?

Ara ölçüler de mevcut, 26 24 gibi... S works te falan kullanıyorlar.. Ruble ve ayna kollar değiştikçe ( yeni nesil kablosuz 12 li) etabına göre 30 bile görebiliriz.. Malum 19 lardan nerelere çıktı mevzu :)
 
Scudo
(link)

Sizce mantıklı mı?

Grand Tour Eco için alıp kenara yedek koymak istiyorum. Malum dolar roketini ateşledi gidiyor.
 
(link)

Sizce mantıklı mı?

Grand Tour Eco için alıp kenara yedek koymak istiyorum. Malum dolar roketini ateşledi gidiyor.
aynı mantıktayım fiyatlar çok fazla bu şekilde kalmaz hele ki plastik hammeddesi olan ürünler
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Arkadaşlar bende Kron XC450 var lastik ölçüleri nedir biliyormusunuz 2.10 mu 2.20 lastiği değiltirmek istiyorum ama ne almalıyom seneye de satıp bisikleti değiştirmek istiyorum Maxxis mi alsam yoksa ucuz bişey mi alsam seneye kadar
 
Arkadaşlar bende Kron XC450 var lastik ölçüleri nedir biliyormusunuz 2.10 mu 2.20 lastiği değiltirmek istiyorum ama ne almalıyom seneye de satıp bisikleti değiştirmek istiyorum Maxxis mi alsam yoksa ucuz bişey mi alsam seneye kadar
Lastiklerinin ölçüsünü bilmiyor musunuz ?
 
Arkadaşlar bende Kron XC450 var lastik ölçüleri nedir biliyormusunuz 2.10 mu 2.20 lastiği değiltirmek istiyorum ama ne almalıyom seneye de satıp bisikleti değiştirmek istiyorum Maxxis mi alsam yoksa ucuz bişey mi alsam seneye kadar

Kron XC450'nin 27.5 ve 29" modelleri var, her ikisinde de Kenda'nın 2.10" genişlikli lastikleri var.
Doğrudan lastiklerin yanaklarına da bakabilirsiniz. Üzerinde ölçüleri yazmayan lastik görmedim bu güne kadar. Ya 29x2.10 gibi inç olarak ölçüleri, ya 54-622 şeklinde ETRTO değeri, çoğu zaman da ikisi birden yazar. ETRTO değerinde ilk grup lastiğin mm cinsinden genişliği, ikinci grup mm cinsinden jantın efektif çapı.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Marka TPU iç lastiklerden uçuk fiyatları sebebiyle uzak duruyordum. Geçen yıl alıp kullandığım 100gr civarında ağırlığı olan "(link)" lastiklerden memnun kalınca 8 adet alıp kenara koymuştum.

Bu yılın başında Çin'lilerin alternatif TPU iç lastik üretip makul denilebilecek fiyatlarla sattığını ve kullananların genellikle memnun olduğunu gördüm. Aliexpress'den 4 adet lastik ve 16 adet kendinden yapışkanlı yamadan oluşan bir seti toplam 732TL ödeyerek aldım.

Monte ederken daha önce bir iç lastiğimin çöp olmasına sebep olan jant şeridi yine başıma bela oldu. Şişirirken dış lastik, jant şeridini kavrayıp yan duvara kaydırıyor ve tel delikleri açığa çıkınca o noktadan iç lastik gümlüyor. Açılan kocaman delik yamada tutmuyor. Güzelim TPU lastiğimin biri de bu şekilde çöp oldu.

Jant şeritlerini çıkarıp topak haline getirdikten sonra ağırlığını ölçüp çöpe tıktım. İki şerit 20+20=40gr geliyor. Jant üreticisi Vision ürün açıklamalarında sanırım bu ağırlığı janta dahil saymıyor, onu da söyleyeyim.

Elimde başka amaçla bulunan "kapton bant" denilen bir ürün vardı. Çekme dayanımı bu iş için yeterli bir bant türü. Jantlara dörder kat olacak şekilde onu sarıp bu beladan kurtuldum. Üstelik kullandığım bant toplamı yaklaşık 14-15gr civarı oldu.

Lastikleri son 1200km'dir kullanıyorum. Çok memnun kaldım ve hiçbir sorun yaşamadım. Paylaşmak için bir patlak vakası yaşayıp yama tutup tutmayacağını denemek istiyordum ama bir kaç kere lastiğe saplanmış cam parçası bulup çıkarsam da yeterince derine inemedikleri için olsa gerek bir türlü patlak vakası olmadı. Kış aylarında arabada soda-bira- gazoz içip, şişesini camdan fırlatan hayvan sayısı düştüğü için patlak vakaları da epey azalıyor. Yazın sürekli lastikten cam ayıklıyoruz, bunların bir kısmı amacına ulaşıp içeriye kadar giriyor. Eğer yama açılması gibi bir sorun yaşatmazlarsa benim notum tam.

Konfor, yuvarlanma direnci gibi avantajlarından bahsedilse de asıl cazip nokta çok hafif olmaları. Butyl iç lastikten geçiş yapınca en az 130gr avantaj sağlıyorlar. Ve bu ağırlık jantın en dış kısmından tasarruf edildiği için ivmelenme konusunda önemli fark yaratıyor olmalı. Patlamaya direnç konusunda da daha başarılı oldukları iddia ediliyor. Sanırım bunun kaynağı TPU malzemenin oldukça elastik olan yapısının kolayca delinmeye karşı biraz daha dirençli olması.

Hiç öyle küçümsenecek uyduruk bir ürün değil. Düşünen varsa bence şans vermeli. Monte ederken üreticinin de belirttiği, kesinlikle dikkat edilmesi gereken belli başlı şeylere riayet edilirse sorun yaşamak pek olası değil.

Kafamdaki tek soru işareti yama konusu. Butyl iç lastiklerde delik çok küçük olursa kendinden yapışkanlı yamalar sorun çıkarmıyor. Fakat delik birazcık büyük ya da kesik şeklinde ise açılma oluyor. Mecburen solüsyonlu yama kullanmak gerekiyor. TPU lastiklerin solüsyonlu yama tutacağını hiç sanmıyorum. Kendinden yapışkanlı yama şart. Bakalım nasıl bir tecrübe yaşayacağız...

Ben de bu hafta itibariyle 2 bisikletimde TPU'lara geçtim. Bugün ilk sürüşümü yaptım. Yeni taytın da etkisi olabilir ama bariz bi şekilde konforlu gibi geldi bana. Ağırlıkları cidden çok iddialı. Totalde 200 gram falan fark çıktı benim iç lastiklere göre. Arisun-Cst-Decathlon iç lastikler falan kullanıyordum. İlk gün için patlak vs. sorunu yaşamadım.

Ben kolayca montajını yaptım bu arada. Normalde önerilen takma biçimi olarak, dış lastiği komple söküp takın falan diye gösteriliyor ama bana baya zor geldi. Normal iç lastik takar gibi taktım. Son açıklığı kapatırken ekstra bi dikkat ederek yerleştirdim. Levye çok kolay zarar verebilir gibi duruyor. Ondan biraz dikkat etmek gerekiyor. Montajdan sonra da hava basmadan önce iç lastikler iyice yerleşmiş mi diye kontrol ederek şişirdim. 0 kayıpla şimdilik ilk denemeyi atlattım.

Uzun vadede umarım sorunsuz bi şekilde, uzun süre dayanırlar. Yani ciddi anlamda avantajlı bir ürün gibi duruyor şimdilik. Eğer memnun kalırsam TPU'larla devam edicem gibi duruyor. Özetle totalde 150-200 tl fazla vererek jantları 200 gram hafifletiyorsunuz. Sürtünme konusunda da klasik iç lastiklerden öndeler. Latex gibi sürekli hava kaçırma derdi de yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: AeroKnight
Arkadaşlar, Amazondan yedeklemek amacıyla 28 mm dış lastik sipariş etmiştim. Bugün lastikler elime ulaştı ama 25 mm yollamışlar. :)
Yedek oldukları için tekrar iade ve tekrar 28 isteme ile uğraşmayı düşünmüyorum. Ben yol bisikletine geçtiğim günden bugüne hep 28 mm kullandım. :) Bu yüzden de 25 mm lastiğin 28 mm ile konfor farkının ne kadar olduğunu merak ediyorum. Aslında kendim tecrübe ederek öğrensem daha iyi olur ama şa aralar vaktim yok. Bisikletimden 3 hafta kadar ayrı kalacağım :)
Mesela kullanacağım zaman 25 mm lastiklerin basınç değerini üzerindeki min max değerlerinin ortasında belki biraz minimuma yakın tutsam, 28 mm arasındaki konfor farkını tolere eder mi? Acaba düşük psi kullanmakla bu konfor farkı kapanır mı, yoksa aradaki konfor farkı zaten hissedilmesi zor bir fark mıdır? Özellikle 23 - 25 - 28 mm lastikleri tecrübe etmiş kişiler var mıdır aramızda? Aralarında ne derece farklar ne kadar hissedilebilir olabiliyor?
 
Arkadaşlar, Amazondan yedeklemek amacıyla 28 mm dış lastik sipariş etmiştim. Bugün lastikler elime ulaştı ama 25 mm yollamışlar. :)
Yedek oldukları için tekrar iade ve tekrar 28 isteme ile uğraşmayı düşünmüyorum. Ben yol bisikletine geçtiğim günden bugüne hep 28 mm kullandım. :) Bu yüzden de 25 mm lastiğin 28 mm ile konfor farkının ne kadar olduğunu merak ediyorum. Aslında kendim tecrübe ederek öğrensem daha iyi olur ama şa aralar vaktim yok. Bisikletimden 3 hafta kadar ayrı kalacağım :)
Mesela kullanacağım zaman 25 mm lastiklerin basınç değerini üzerindeki min max değerlerinin ortasında belki biraz minimuma yakın tutsam, 28 mm arasındaki konfor farkını tolere eder mi? Acaba düşük psi kullanmakla bu konfor farkı kapanır mı, yoksa aradaki konfor farkı zaten hissedilmesi zor bir fark mıdır? Özellikle 23 - 25 - 28 mm lastikleri tecrübe etmiş kişiler var mıdır aramızda? Aralarında ne derece farklar ne kadar hissedilebilir olabiliyor?
Şu an 3 seti de aktif olarak kullanıyorum. 23mm'den 25'e geçtikten sonra cidden "bu eziyete ne gerek varmış!" dedirtiyor. 28mm'de ise "bu kadar konfora gerek yok" dedim.:D İstanbul'da sürdüğümden kısmen yollar bozuk olsa da, soğuk asfalt vs. pek olmadığı için 28'i şimdilik kötü havalarda vs. kullanıyorum. Konfor farkı var ama nedense 28'lerde çok atik hissedemedim. 25mm olarak gp5000. 28 ve 23mm lastiklerde ise gp4000s2 serisi kullanıyorum. Açıkça bana en ideali 25mm gibi geldi. Yani yağışlı ve bozuk yolda sürecek olsam 28mm leri tercih ederim muhtemelen. Ama ileride 28mm'lerin ömrü biterse yerine 25mm alırım diye düşünüyorum. Dediğim gibi biraz hantal hissettiriyor.

Testlerde 25mm ile 28mm arasında yuvarlanma direnci açısından çok fazla fark yok. Hatta geniş olan lastikler bi tık daha iyi gibi duruyor. Ama max psi farkıyla çok küçük yüzdelere tekabül ediyor. Sanırım lastiğin kendisinin ağır olmasının getirdiği bir hantallık ve yolu tam hissedememe durumunun getirdiği psikolojik bi yanılsama da olabilir. Ben çok sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum açıkça. 110 değil de 95psi basarsınız vs. kısmen daha konforlu hale gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Merhaba, zozo marka jantların ölçülerini öğrenmek için Kron'a yazdım. 20.9-13xH:30/622 bilgisini aldım. Buradan tek anladığım jant 622 yani 28 inç. Diğer bilgiler ne işe yarıyor?

Screenshot_2023-08-15-12-32-07-223.jpg
 
Bu ürünü almak istiyorum;
resim_2023-10-30_202608409.png
Sizce nasıl? Elimde kalır mı? MTB bisiklet topluyorum ama jant için pek bütçem kalmadı o yüzden farklı markalara kaçmak zorunda kaldım.
27.5 32H arka göbek

Bide ekstara olarak düzeltme yapıcam;
resim_2023-10-30_203429437.png
V-Fren jant alıp disk fren kullansam sorun olur mu?
 
....
V-Fren jant alıp disk fren kullansam sorun olur mu?

Olur, tersi olmaz.

Bu ürünü almak istiyorum;
310995 dosyayı görüntüle
Sizce nasıl? Elimde kalır mı? MTB bisiklet topluyorum ama jant için pek bütçem kalmadı o yüzden farklı markalara kaçmak zorunda kaldım.
27.5 32H arka göbek
...

Bu yüksek profilli ve ekonomik Vona = Sedona jantları bisikletçiler jant değişiminde çok kullanıyorlar. Ben de bir kere acil durumda (mazgal kazasında yola devam edebilmek için) seçeneğim olmadan kullanmak zorunda kaldım (2. resimdeki Sedona'nın Vona markalı olanı). Oldukça ağır olduklarını söyleyebilirim. Şu kadar ağır: 28" olarak Mosso Legarda'daki Star J19SZ arka jantın 7'li vidalı ruble takılıykenki ağırlığıyla Vona ön jantın ağırlığı neredeyse aynı. Yani ortalama bir janttan yaklaşık 1 ruble kadar daha ağır.
Bir de birleşim noktasında işçilik kötü görünüyordu ama freni korktuğum gibi etkilemedi. Disk frende hiç önemli değil.

Fiyatları oldukça iyi ama. 2 sene kadar önce bunlardan az pahalıya Alex Rims jantlar vardı ama artık pek yok sanırım, hızlı bir aramada bulamadım.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Olur, tersi olmaz.



Bu yüksek profilli ve ekonomik Vona = Sedona jantları bisikletçiler jant değişiminde çok kullanıyorlar. Ben de bir kere acil durumda (mazgal kazasında yola devam edebilmek için) seçeneğim olmadan kullanmak zorunda kaldım (2. resimdeki Sedona'nın Vona markalı olanı). Oldukça ağır olduklarını söyleyebilirim. Şu kadar ağır: 28" olarak Mosso Legarda'daki Star J19SZ arka jantın 7'li vidalı ruble takılıykenki ağırlığıyla Vona ön jantın ağırlığı neredeyse aynı. Yani ortalama bir janttan yaklaşık 1 ruble kadar daha ağır.
Bir de birleşim noktasında işçilik kötü görünüyordu ama freni korktuğum gibi etkilemedi. Disk frende hiç önemli değil.

Fiyatları oldukça iyi ama. 2 sene kadar önce bunlardan az pahalıya Alex Rims jantlar vardı ama artık pek yok sanırım, hızlı bir aramada bulamadım.

Peki siz olsanız hangisini tercih ederdiniz?
 
Screenshot_20231101_120420_com.android.chrome.jpg
Merhabalar.Jant bandı almak istiyorum. Jantım 19-622.Görselde görülen Hangi ölçü daha uygun olur?
 
Peki siz olsanız hangisini tercih ederdiniz?

İkisi arasından üsttekini ama bulunacağı fiyata göre değişir. İkinci resimdeki şu anda Aydın Bisiklet stoğunda yokmuş, dolayısıyla o fiyat geçerli değil gibi. V frene göre olan değecek kadar ucuza alınabiliyorsa alınabilir ama normalde disk frenli bisiklette disk fren jantı olsun daha iyi.



311036 dosyayı görüntüle
Merhabalar.Jant bandı almak istiyorum. Jantım 19-622.Görselde görülen Hangi ölçü daha uygun olur?

En alttaki. 622 mm janta, 700C / 29" lastiğe, 17-21C jant genişliğine göre olan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
İkisi arasından üsttekini ama bulunacağı fiyata göre değişir. İkinci resimdeki şu anda Aydın Bisiklet stoğunda yokmuş, dolayısıyla o fiyat geçerli değil gibi. V frene göre olan değecek kadar ucuza alınabiliyorsa alınabilir ama normalde disk frenli bisiklette disk fren jantı olsun daha iyi.





En alttaki. 622 mm janta, 700C / 29" lastiğe, 17-21C jant genişliğine göre olan.
Bir tanesiniz. Sağolun. Satıcı bana 18c olanı almamda inat ediyor. Ne planlıyor acaba? Çapaklardan lastiğimin patlamasını herhalde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Bir tanesiniz. Sağolun. Satıcı bana 18c olanı almamda inat ediyor. Ne planlıyor acaba? Çapaklardan lastiğimin patlamasını herhalde.

Jantın üreticisi belliyse onların tam önerdiği değere bakmak işi garantiler. Örneğin bendeki 19-622 Mavic jantlar için Mavic'in önerdiği şerit 20mm: (link)

1698850940941.png
 
MACH1 ER-20 ÇİFT KAT 19-622. yazıyor jantta hocam.

(link)
(link)

Şerit için özel bir ölçü belirtmemişler, hala en alttaki seçenek uygun.

42_Mach1_ER20_schema_404fd051-6542-4969-98d9-0ba89f7de0b1_220x.png
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Sinyor
(link)
(link)

Şerit için özel bir ölçü belirtmemişler, hala en alttaki seçenek uygun.

42_Mach1_ER20_schema_404fd051-6542-4969-98d9-0ba89f7de0b1_220x.png
(link)
(link)

Şerit için özel bir ölçü belirtmemişler, hala en alttaki seçenek uygun.

42_Mach1_ER20_schema_404fd051-6542-4969-98d9-0ba89f7de0b1_220x.png
Önceden vittoria şu :
(link)
Model kullandım ama 40 hızla inişte çukura girince. Jantın bant tarafında patladı lastik. Shimano denemek istiyorum. Acaba dayanır mı ani darbelerde iç lastiğe zarar vermeden merak konusu bende. Zefalin bu :
(link)
Modelide var ama. Psikolojik olarak Shimanoya eli gidiyor insanın :)
 
Geri