Scudo Sports

Made in Italy kullanıcıları kulübü

Mehmet yazacagim elestriyi lutfen kesinlikle üzerine alinma seninle alakali degil bisikletci ile alakali bir elestiri ve söylemeden de edemiyecegim.
Bisikleti kuran bisikletci mahalle bisikletcisimiydi? Adam bence hic karbon bisiklet kurmamis yada nasil ve ne sekilde kuruldugunu bilmiyor. Bu kadroyu kuran bisikletcide bazi özel anahtarlari gectim hic yoktan bir tork anahtari olmasi gerekiyor. Tork anahtari cok önemli bir anahtar ve hele hele karbonda olmasa olmazlardan birsey.
Karbonu resmen demir testeresi ile kesiyor ve bunuda gectim kestigi yere gereken islemi yapmiyor.
Tamam herseye göz yumdum ama usta bir bisikltecinin bir tamir standi olmazmi yahu. Traineri stand diye kullanmak da nedir Allah askina.
Daha neler neler ama yazmama gerek yok galiba.

Yinede bisikletin hayirli olsun, güle güle kullan.
 
Scudo
Mehmet yazacagim elestriyi lutfen kesinlikle üzerine alinma seninle alakali degil bisikletci ile alakali bir elestiri ve söylemeden de edemiyecegim.
Bisikleti kuran bisikletci mahalle bisikletcisimiydi? Adam bence hic karbon bisiklet kurmamis yada nasil ve ne sekilde kuruldugunu bilmiyor. Bu kadroyu kuran bisikletcide bazi özel anahtarlari gectim hic yoktan bir tork anahtari olmasi gerekiyor. Tork anahtari cok önemli bir anahtar ve hele hele karbonda olmasa olmazlardan birsey.
Karbonu resmen demir testeresi ile kesiyor ve bunuda gectim kestigi yere gereken islemi yapmiyor.
Tamam herseye göz yumdum ama usta bir bisikltecinin bir tamir standi olmazmi yahu. Traineri stand diye kullanmak da nedir Allah askina.
Daha neler neler ama yazmama gerek yok galiba.

Yinede bisikletin hayirli olsun, güle güle kullan.
Teşekkür ediyorum abi.
Bazı şeyler imkan meselesi, arkadaşın projeleri var bu konuların farkında o da. Söylediklerinin hepsi doğru ama karbon kesme muhabbetini açıklayım.
Testere çok kötü bi testere değildi ama biraz yıpranmış bir tetere idi. Burada çok kullanılmıyor zaten 2 yılda bir karbon ya kesilir ya da kesilmez öyle söyleyim. Kestikten sonra gereken işlemleri yaptı video uzun olmasın diye kırptım ekran görüntüsünü aşağıya bırakayım birazdan.

maşa2.PNGzımpara.PNG

İlave.
Abi yalnız bir şeye de cevap yazayım onu atlamışım. Tork anahtarı yok evet karbon için bir gereklilik evet. Ama bu çocuk ve babası bu dükkanda onlarca karbon bisikletin bakımını yapıyor. Bunların hiç birinde Tork anahtarı kullanmıyor bu bisikletler resmi yarışlarda bile kullanılıyor. Şimdiye kadar bir sorun yaşanmadı şükürler olsun. Elleri alışmış ne kadar sıktıklarını biliyorlar yani ustalık konusunda benim şüphem yok. Kurulumda bu konunun da konuşulduğu bölümler var ama onları da kırpmıştım.
 
Son düzenleme:
Teşekkür ediyorum abi.
Bazı şeyler imkan meselesi, arkadaşın projeleri var bu konuların farkında o da. Söylediklerinin hepsi doğru ama karbon kesme muhabbetini açıklayım.
Testere çok kötü bi testere değildi ama biraz yıpranmış bir tetere idi. Burada çok kullanılmıyor zaten 2 yılda bir karbon ya kesilir ya da kesilmez öyle söyleyim. Kestikten sonra gereken işlemleri yaptı video uzun olmasın diye kırptım ekran görüntüsünü aşağıya bırakayım birazdan.

255948 dosyayı görüntüle255949 dosyayı görüntüle
Yanlis anlasma olamsin ben testerenin yipranmis oldugunu söylemek istemedim, Karbon testere yapragi baska oluyor yani metal testeresi gibi disli olmuyor ve o yapragi almak imkan meselesi vs degil zira cok ucuz bir yaprak sadece arkadas öyle bir sey oldugu bilmiyor gibi geliyor bana. Arti karbonunu kestikten sonra eye ile düzeltme islemini demek istemidim, karbonun kesildikten sonra yapiskan gibi veya epoksi gibi bir ilaci var, kesilen yerin dagilmasini önlemek icin onu sürmesi gerekiyordu. Bunlar karbon bisiklet kurumunda cok ama cok ufak detaylar, bunlari bir bisikletcinin bilmesi gerektigini düsünüyorum.
Senin yerinde olsam karbonun zarar görmemesi icin özel karbon gresi ile greslenecek yerleri greslerdim ve tüm vidalari bilhassa aynakolun sol kolunu tork anahtari ile sıkardım. Normal gres mesela gidon ve gidon bagazi arasina sürünce yada seleborsuna sürünce kayma yapiyor, karbon gresi ise kaymayi önlüyor.

Kusura bakma rahatsizligimdan dolayi fazla yazamiyorum, yoksa tabiki biraz daha yazmak isterdim.
 
1980 Tommasini Prestige Custom.
Tommasini tarafindan özel üretilmis, ikinci esi olmayan bir kadrodur. Limeted sayisi 1/1 ve en büyük özelligi ise kadro hem yol olarak hemde Cross olarak kullanila biliyor. Alt borudaki vites kollari ve normalde kadroda sabit olan soketleri dahil sökülüyor.

Kadro sadece 1 defa toplanmis ve hic kullanilmamis, yani daha yeni NOS kadrodur.

1.JPG2.JPG3.JPG4.JPG5,1.JPG5.JPG6.JPG7.JPG8.JPG9.JPG10.JPG11.JPG
 
@
1980 Tommasini Prestige Custom.
Tommasini tarafindan özel üretilmis, ikinci esi olmayan bir kadrodur. Limeted sayisi 1/1 ve en büyük özelligi ise kadro hem yol olarak hemde Cross olarak kullanila biliyor. Alt borudaki vites kollari ve normalde kadroda sabit olan soketleri dahil sökülüyor.

Kadro sadece 1 defa toplanmis ve hic kullanilmamis, yani daha yeni NOS kadrodur.

282835 dosyayı görüntüle282836 dosyayı görüntüle282837 dosyayı görüntüle282838 dosyayı görüntüle282839 dosyayı görüntüle282840 dosyayı görüntüle282841 dosyayı görüntüle282842 dosyayı görüntüle282843 dosyayı görüntüle282844 dosyayı görüntüle282845 dosyayı görüntüle282846 dosyayı görüntüle
Murat Abi alt borudaki vites kollarını daha önce hiç görmemiştim. Nasıl kullanılıyor, o kollardan mı vştes değiştiriliyor?
Kadro çok güzel görünüyor, maşallah diyelim 🧿
 
Bende 1 ay önce bisiklete yeni başlayan arkadaşım için 1800tl ye almıştım.Güzel bir temizlik ve bakımdan sonra gözlerimi kamaştırdı.
İtalyan Bianchi olduğuna emin miyiz? Türkiye'de satılan Bianchi'ler Accell Bisiklet'in Manisa'daki fabrikasında üretiliyor çünkü.
 
Bu da benim ilk ve şimdilik son İtalya'nım. Satacağım da ☹️

Bottecchia /Duello 54B/ Campagnolo Veloce Mix 20S

Kadro Asya'dan gelse de, tüm donanımları İtalyan. Elle montaj yapılan bir fabrika. Kadroyu alıp İtalya'da elle montaj yaparak üretiyorlar. Jantlardaki tricolore detayı çok hoş.

D5738003-3078-416A-B648-8153944D2CB6.jpegE757EAA4-25FD-4199-ACE6-5CD2958BB1E6.jpeg61C810C1-DA79-48E3-BCF2-413C23119B9C.jpeg0014186B-A792-45AD-8B97-3F79F0C52765.jpeg58975594-8CE4-4B9D-9996-E6B1E6CA7F54.jpeg3945E402-FE54-48C4-A43E-49ADBFDF9F4B.jpeg
 
Bu da benim ilk ve şimdilik son İtalya'nım. Satacağım da ☹

Bottecchia /Duello 54B/ Campagnolo Veloce Mix 20S

Kadro Asya'dan gelse de, tüm donanımları İtalyan. Elle montaj yapılan bir fabrika. Kadroyu alıp İtalya'da elle montaj yaparak üretiyorlar. Jantlardaki tricolore detayı çok hoş.

288316 dosyayı görüntüle288317 dosyayı görüntüle288318 dosyayı görüntüle288319 dosyayı görüntüle288320 dosyayı görüntüle288321 dosyayı görüntüle
Bisikletiniz de güzel ama jantlardaki tricolore detayi benimde hosuma gitti. :harika:
 
İtalyan Bianchi olduğuna emin miyiz? Türkiye'de satılan Bianchi'ler Accell Bisiklet'in Manisa'daki fabrikasında üretiliyor çünkü.
[/QUOTET
Tam olarak bilmiyorum, üretim yılı 2002 galiba, dediğiniz gibi de olabilir.
 
Elle montaj yapılan bir fabrika. Kadroyu alıp İtalya'da elle montaj yaparak üretiyorlar.
Robotik montaj yok ki zaten. Yine insan yapıyor bileşenlerin montajını.
 
  • Beğen
Tepkiler: Homer
Robotik montaj yok ki zaten. Yine insan yapıyor bileşenlerin montajını.

Üzerinde öyle yazıyor diye demiştim. Diğer bisikletlerimde yazmıyordu çünkü. Ama dediğiniz gibi robotik montaj bisiklet üretiminde çok işlevsel olmayabilir. 😁😁
 
@guzuli Kaynakları robotla değil de insan tarafından yapılmış anlamında kullanılmış olabilir o ibare.

Ayrıca, naçizane bir tavsiye, bisikletin en temel görüntüsü tam yandan ve 80 cm yükseklikten çekilmiş görüntüsüdür. Bu açılarla bisikletinizin açıları ve güzelliği belli olmuyor, olamıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: guzuli ve MakRo
@guzuli Kaynakları robotla değil de insan tarafından yapılmış anlamında kullanılmış olabilir o ibare.

Ayrıca, naçizane bir tavsiye, bisikletin en temel görüntüsü tam yandan ve 80 cm yükseklikten çekilmiş görüntüsüdür. Bu açılarla bisikletinizin açıları ve güzelliği belli olmuyor, olamıyor.

Fotoğraf çekme konusunda biraz daha çalışmak lazım 😁 Balkon çok kalabalık. Aşağıya indirdiğimde güzel açılardan çekeceğim tekrardan.
 
@Erhan Ertan Maşa, kadro krom kaplatılmadan önce önden çarpma sonucu arkaya doğru eğilmiş sanırım. Hem bacakların kıvrımı (ing. rake) az, hem de bacakların üst kısmı alın borusuna paralel değil. Bu sebepten bisikletin önü 2 cm kadar yukarı kalkmış. Maşa çıkartılıp mengeneye bağlanarak düzeltilebilir.

Bundan ayrı olarak, bu ikisinde orta yatağı italyan olan var mı?
 
@Erhan Ertan Maşa, kadro krom kaplatılmadan önce önden çarpma sonucu arkaya doğru eğilmiş sanırım. Hem bacakların kıvrımı (ing. rake) az, hem de bacakların üst kısmı alın borusuna paralel değil. Bu sebepten bisikletin önü 2 cm kadar yukarı kalkmış. Maşa çıkartılıp mengeneye bağlanarak düzeltilebilir.

Bundan ayrı olarak, bu ikisinde orta yatağı italyan olan var mı?
Boyanın altı nikelaj kaplama, kaplatılmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
@Erhan Ertan Peki ya maşa bükülmesi ve İtalyan orta yatak?
 
Geri