Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Made in Italy kullanıcıları kulübü

Scudo
@Erhan Ertan Rahatsız etmiyorsa paşa keyfin bilir tabii... Ben kaza sonucu mu oldu onu merak ettim daha çok.

İtalyan orta göbek var mı bu iki bisiklette? Veya İtalyan orta göbekli bisikletin oldu mu? Ne marka idi?
 
@Erhan Ertan Rahatsız etmiyorsa paşa keyfin bilir tabii... Ben kaza sonucu mu oldu onu merak ettim daha çok.

İtalyan orta göbek var mı bu iki bisiklette? Veya İtalyan orta göbekli bisikletin oldu mu? Ne marka idi?
Şuan bisiklet şehir dışındayım, ama gidince kafama takıldı kadroyu ölçeyim yükseklik farkı var mı diye.
Bottecchia'da Athena orta göbek var. Ciclo Piave'yi söküp bakarım markasına.
Peugeot Competition bisikletim vardı, Campagnolo Avanti grupset, orta göbeği Campagnolo Avanti idi.
Eskişehir bisiklet sporu yaparken 1980'ler Alan Rowona kullanmıştım, onda da Campagnolo orta göbek vardı.
"İtalyan orta göbekli bisikletin oldu mu?" sorusunu neden sordunuz, anlamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Erhan Ertan Kastettiğim takılı orta göbeklerin markası değildi. Kadroların orta göbekleri "İtalyan diş" denen tipten mi onu öğrenmek için. Yani İtalyan marka kadroda hepsi İtalyan mı, yoksa standart göbek de oluyor mu onu öğrenmek için. @Murat Cömez'in fikrini sormak lazım.

İtalyan dişin diş üstü çapı 35.5 mm civarı geliyor. Yani standart BSA göbekten 1 mm kadar fazla. Ayrıca, iki taraf da düz diş oluyor, saat yönünde sıkılıyor.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
@Erhan Ertan Kastettiğim takılı orta göbeklerin markası değildi. Kadroların orta göbekleri "İtalyan diş" denen tipten mi onu öğrenmek için. Yani İtalyan marka kadroda hepsi İtalyan mı, yoksa standart göbek de oluyor mu onu öğrenmek için. @Murat Cömez'in fikrini sormak lazım.

İtalyan dişin diş üstü çapı 35.5 mm civarı geliyor. Yani standart BSA göbekten 1 mm kadar fazla. Ayrıca, iki taraf da düz diş oluyor, saat yönünde sıkılıyor.
Italyan kadrolarin tabiki %95 i ITA göbege sahip ama aralarinda yinede nadiren de olsa BSA olanlari var. Söyle bir misal vereyim, mesela Bianchi önceden Almanyaya sattigi bisikletlerin göbeklerinde BSA da kullandigi oluyordu.
Ölcüye gelecek olursak ITA disli capi 35,5mm civari degil tam olarak 36mm oluyor, 35mm ise Fransiz göbekler oluyor. Disli capinda 1-2mm oynama bile olmasi imkansiz aksi taktirde göbegi yuvaya oturtma sansiniz bile yok.
Bunada söyle bir misal vereyim.
Mesela BSA 34,8mm oluyor ve Fransizda 35mm yani aralarinda 2mm bir fark var ve Fransiz göbek 2mm farkla BSA göbek yuvasina sigmiyor.
 
İtalyan Bianchi olduğuna emin miyiz? Türkiye'de satılan Bianchi'ler Accell Bisiklet'in Manisa'daki fabrikasında üretiliyor çünkü.
Eskilerde öndeki logo sticker ise yerli üretim, plaka gibiyse İtalyan oluyor diye biliyorum ve sanırım arkadaşınki metal gibi duruyor. Eski model gerçek İtalyan olabilir.
 
Eskilerde öndeki logo sticker ise yerli üretim, plaka gibiyse İtalyan oluyor diye biliyorum ve sanırım arkadaşınki metal gibi duruyor. Eski model gerçek İtalyan olabilir.
Logonun sticker veya plaka olmasinin bir anlami yok. Bianchinin klasiklerden paha bilcilmez Specialissima modelinde de Sticker war. Evet olabilir dediginizi biliyorum, ben sadece bilgi olsun diye yazdim. :)
 
@OmegA Badge'li kadrolar çelik döneminde kaldı gibi. Alüminyum kadro olup badge'li olan var mı? Hiç görmedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: OmegA
@OmegA Badge'li kadrolar çelik döneminde kaldı gibi. Alüminyum kadro olup badge'li olan var mı? Hiç görmedim.
Emin değilim, Bianchi'ye pek hakim değilim ama doğru şuanda yeni model ithal Bianchi yol bisikletleri de geliyor, onlarda badge'siz. :D Doğru dediniz, teşekkürler.
Logonun sticker veya plaka olmasinin bir anlami yok. Bianchinin klasiklerden paha bilcilmez Specialissima modelinde de Sticker war. Evet olabilir dediginizi biliyorum, ben sadece bilgi olsun diye yazdim. :)
Eski model ya, maddesinden de emin değilim. :)
 
Colnago Arabesque Kadromuzun ilk 50. yil (Campagnolo 50th anniversary) özel üretim parcasi seneler sonra cok Sükür bulundu.
IMG_3283.JPG

20190615_220300.jpg
20190615_220452.jpg


Kadroyu ilk aldigimdan bir kac ay sonra (2017/2018 olmasi lazim tam hatirlamiyorum) Campagnolonun colnago pantolu furj takimini almistim.
1.jpg3.jpg

Ve dedigim gibi seneler sonra yani hasabima göre +/- 4 sene sonra Campagnolonun 50th anniversary gidonbagazini buldum.
(Neden Campagnolo 50th anniversary derseniz kadroya komple Campagnolo 50th anniversary komponentleri takilacak. Neden bulunmasi uzun sürüyor derseniz, ben üretim sayisinin 1, 2 veya 3 haneli olmasini istiyorum, 4 hanelisini istemiyorum ama mecbur kalinca yada ucuz bulursam tabiki 4 haneliyi de düsünürüm.

IMG_3280.JPG
IMG_3282.JPG
IMG_3283.JPG
 
İtalyan alacak param yok ama izleyip hayal kurmak para bedava :agla: Coppi'nin pist yarışlarında kullandığı Bianchi. Yol kadrosu aslında. "Block chain" denen, dişli temasının sadece dış baklalardan olduğu zincirden kullanmışlar pist bisikleti olduğu için. Bu sistem normal zincire göre ağır oluyor ama uzama ve dişli ömrü bakımından çok daha uzun ömürlü. Diğer dikkat çeken bir şey ise, boyu kayıtlara 1.77 olarak geçmiş Coppi için dev gibi bir kadro olduğu. Arka boru C-T 59 cm, üst boru C-C 57 cm.


1684276444977.jpeg
 
Hayal etmesi parayla arkadaş .
 
3000 euro gibi bir paraya karbon 105/ultegra bisiklet alabiliyorken neden 5200 euroya Campagnolo wireless grupset alayım ki?
 
O paraya frenlerin de elektronik hatta kombine ABS olması gerekiyor.Konu bisiklet oldugunda fiyat konusunda hiç bir şiraze tartı yok malesef.
 
3000 euro gibi bir paraya karbon 105/ultegra bisiklet alabiliyorken neden 5200 euroya Campagnolo wireless grupset alayım ki?
2700 Euro ya karbon disk frenli 105 di2 bisiklet alınabiliyor yurtdışında.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Geri