Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mavic Aksium Jant Seti

Hayırlı olur inşallah. Bu defa ukt olarak bir inceleme atmayı planlıyorum en azından 300km devirdikten sonra deneyimlerimi paylaşırım.
Merakla bekliyorum, keyifli sürüşler dilerim.🤙
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Scudo
Bana yazmamış olmanız ne fark eder konuma yazdığınız da aşikar! Onu geçtim komik olmak gibi bir gayem de komik duruma düştüğüm ifadem de yok. Öyle olsa dediğim gibi mavic Dt swiss gibi markalar loctite kullanmazdı!!! Yandaş toplar gibi "üyeler farketmiş" gibi popülist söylemlere hiç gerek yok...Bazı üyeler şıracının şahidi bozacı gibi hareket ediyor orası ayrı konu..

Bu başlıkta daha önce benimde bu forumda başıma gelen bir vaka olmuş.

Tecrübenizi paylaşıp ek bilgi sorup yardım istiyorsunuz.
Vay sen misin onu öyle diyen, bu bilgiler yanlış vb.. birden bire sadece bir üye değil, üye grubu tarafından .. tekrar yazıyorum ÜYE GRUBU tarafından taciz edilme, küçük düşürülmeye çalışma. Özetle mafya vari bir operasyon söz konusu.
Bu nedenle bu üyeler bende engelli listesindedir.
Bilgilerinize.:):)

Edit: moderatör yetkisi olmadığından, bu üyeler aynı IP adresinden mi yazıyor, bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Bu başlıkta daha önce benimde bu forumda başıma gelen bir vaka olmuş.

Tecrübenizi paylaşıp ek bilgi sorup yardım istiyorsunuz.
Vay sen misin onu öyle diyen, bu bilgiler yanlış vb.. birden bire sadece bir üye değil, üye grubu tarafından .. tekrar yazıyorum ÜYE GRUBU tarafından taciz edilme, küçük düşürülmeye çalışma. Özetle mafya vari bir operasyon söz konusu.
Bu nedenle bu üyeler bende engelli listesindedir.
Bilgilerinize.:):)

Edit: moderatör yetkisi olmadığından, bu üyeler aynı IP adresinden mi yazıyor, bilmiyorum.
Tam tarif ettiğiniz gibi...bazıları bende de engelli.
 
Güzel denk geldi paylaşalım;
Loctite konusunda bilgisi olmadığı halde fikir yürüten, ukalalık eden hatta karşısındakini küçük görmeye çalışan o çook bilgili üyelere gelsin... ingilizce bilmeyenler altyazıyı açabilir 👍
 
@awakening En hakiki mürşit ilimdir diyosun ya hani, ilmi bilgilerinle açıklar mısın. Nipelin tel tarafından loctite damlatıldığında, (loctite, nipel ile telin dişleri arasına giremeyecek, onu yineleyelim) telin açıktaki yivlerinin üstünde katılaşacak. Sonra zamanla tel esneyip germen gerektiğinde nipel telin dişleri üstünde dönemeyecek çünkü katılaşmış loctite nipelin dönmesine direnç oluşturacak. Çok çok zor çevireceğin bir nipel oluşturmuş olacaksın. Anahtarla çevirmeye çalışırken yumuşak malzemeden yapılmış nipeli yalama yapacaksın, veya da, hem gerilme hem de katılaşmış loctitedan dolayı burulmaya maruz kalan tel çat diye kopacak nipeli çevirmeye çalışırken. Sonra al başına belayı. Bu mantıklı geliyor mu sana ilimci kardeş?
 
Bu tartışma bana yaşadığım trajikomik jant vakasını hatırlatıyor. Sürekli telleri gevşeyen jantım artık bisikletçimi illallah ettirmişti ve jant bandının altından boşluklara silikon basmıştı. Ben yine de o janttan randıman alamamıştım ve göbeği ve çemberi ayrı ayrı satmaya karar vermiştim. Göbek satıldı iyi hoş sıra çembere geldi. Arkadaşla anlaştık falan kargolamak için çemberi elime aldım bir de baktım ki jantın içi tamamen silikonlu. Jant bandının alt tarafındaki o küçük boşlukların içi alabildiğine silikon ve asla temizlenemiyor. Mahçup bir şekilde arkadaşa durumu belirttim ve duvarıma süs olarak astım. Her trainera binişimde karşımdaki duvardan pis pis sırıtıyor hala :) Bu tartışma artık miadını doldurdu bence. Can abinin bahsettiklerine katılıyorum. Zaten başka açıklamalar da gelmiş bence uzatmanın da bir manası yok.
 
Bu tartışma bana yaşadığım trajikomik jant vakasını hatırlatıyor. Sürekli telleri gevşeyen jantım artık bisikletçimi illallah ettirmişti ve jant bandının altından boşluklara silikon basmıştı. Ben yine de o janttan randıman alamamıştım ve göbeği ve çemberi ayrı ayrı satmaya karar vermiştim. Göbek satıldı iyi hoş sıra çembere geldi. Arkadaşla anlaştık falan kargolamak için çemberi elime aldım bir de baktım ki jantın içi tamamen silikonlu. Jant bandının alt tarafındaki o küçük boşlukların içi alabildiğine silikon ve asla temizlenemiyor. Mahçup bir şekilde arkadaşa durumu belirttim ve duvarıma süs olarak astım. Her trainera binişimde karşımdaki duvardan pis pis sırıtıyor hala :) Bu tartışma artık miadını doldurdu bence. Can abinin bahsettiklerine katılıyorum. Zaten başka açıklamalar da gelmiş bence uzatmanın da bir manası yok.
Hocam silikon ile loctite çok farklı şeyler öncelikle loctite nipel içine uygulanıyor jant boşluğuna değil temizlenmesi gayet kolay nipel söküldüğü vakit jant üzerinde yada içerisinde herhangi bir artık madde kalmaz. Silikon ise yumuşaktır ve mukavemeti olmaz. Uzasın hocam bunda ne zarar var konu içerisinde yalan yanlış şeyler düzeltiliyorsa isterse 50 sayfa olsun okurum. Okumak istemeyen pas geçer.
Bir sedona konusu var 164 sayfa gayet doğal şeyler bunlar 👍
 
Son düzenleme:
Loctite nedir, Loctite 290 nedir, Loctite 2701 nedir gibi soruları sormak lazım evvela. Eğer beni de;
... Loctite konusunda bilgisi olmadığı halde fikir yürüten, ukalalık eden hatta karşısındakini küçük görmeye çalışan o çook bilgili üyelere gelsin...
diyerek tanımladığınız kişilerden görüyorsanız, üzgünüm ama benim bu konuyla ilgili bilgim var. Hatta bilfiil uzunca bir süre edinmiş olduğum tecrübem de var. Ayrıca da şunu söyleyeyim;
Loctite 290 bir yapıştırıcıdır ve sökülmesi/temizlenmesi öyle kolay değildir. Loctite 290 uygulanmış bağlantıların sökülmesi için ısı verilmesi tavsiye edilir (üretici tarafından). Ayrıca da Loctite'ın ürünlerinin optimum performansı göstermesi için yine üretici tarafından tavsiye edilen uygulama kriterleri de vardır, bilginiz olsun.

Ha ben yine de dile getirmekten asla imtina etmediğim ve daha önce bu konuda da forumda muhtelif pek çok konuda da dile getirdiğim üzere şunu söylemek isterim; bisiklet mekaniğiyle ilgili hiç bir tecrübem yok ve jant sökmek-takmak işlerinden de hiç anlamam. O yüzden yaptığım yorumlar ve verdiğim bilgiler bu konu genelinde değil, ilgili mekanik bağlantılar özelindedir.
 
Bir youtube videosunun bilimsel kanit olarak sunuldugunu da gorduk cok sukur.

Bu arkadasin paylasim ve goruslerini hicbir sekilde dikkate almiyorum, cunku kendi beyninin icinde yarattigi bir boyutta yasiyor.

Yukaridaki arkadaslardan birinin şu ifadelerini destekliyorum, bence bir an once evlenip gercek hayat ile tanismasi lazim.
Yoksa sikinti gercekten buyuk.
 
Dün sportif pedal bisiklet, bugünde bisiklet sepetine gittim pedal bisikletteki Bülent denen şahıs akort anahtarını aldı bodoslama janta daldı tel tutucu kullanmadığı için teli burdu tel tansiyonlarının içine etti. Bisiklet sepetine gittim oradaki arkadaş daha itinalı gibi göründü ama elinde ne tel tansiyonunu ölçecek nede tabaklama için ekipman vardı akort ve gerginlik iyi sayılır ancak simetriyi kaçırmış maşaya oturttum hizalı değil tahrik tarafı 3mm yanaşık, radyal pekte iyi değil. Kısaca İstanbul da bu işi layıkıyla yapacak usta bulamadım...
Gebze de rüzgar bisiklete sor.
 
Konu hali hazırda oldukça ilginçken, bir de üstüne mantık sınırlarını zorlayan cevaplar birikiyor ve gelecekte bu konuyu okuyup bilgi almaya çalışacak insanlar için ciddi bir bilgi kirliliği yaratılıyor.

Daha önceki sayfalarda yazdım fakat bu sefer biraz daha detayına gireceğim. Loctite ve Vibratite gibi ürünler endüstriyel amaçla üretilmiş sabitleme ürünleridir. Her ne kadar isimlerinde "adhesive" yani yapıştırıcı ibaresi bulunsa da, bu ürünler yapıştırıcı değil anaerobik ortamda, metal iyonları ile etkileşime geçerek kürleşen boşluk dolduruculardır. Genel olarak iki tip ürünleri mevcuttur. Bunlar, "threadlocker" denen vida sabitleyicileri ve "retaining compound" sıkı ya da tatlı geçme sabitleyicileridir.

Konumuz olan threadlocker yani vida sabitleyicileri, adından da anlaşılacağı üzere üzerine diş açılmış ürünlerin sabitlenmesinde kullanılır. Diğer ürün olan retaining compound ise, preslenerek montajlanan elemanların, tatlı ya da sıkı geçme toleranslarında, sabitlenmesine yardımcı olan ürünüdür. Buna da örnek olarak yuvasına preslenen rulmanı örnek gösterebiliriz. Tabi bu retaining compound denen yüzey yüzeye sabitleyiciler şu an konumuz ile ilgili değil.

Şimdi gelelim konumuz olan threadlocker tipindeki Loctite ürünlerine. Bu çözümler de kendi arasında genel olarak üçe ayrılır. Kendi içlerinde de titreşim, ısı, tozlu ortam, asidik veya korozif ortam gibi özelleştirilmiş durumlar için özel ürünleri olsa da, onlar şu anda konumuz değil.

"Low strenght" isimli düşük ekili sabileyici (mor loctite olarak da isimlendirilir) etkisi en minimal olan threadlocker ürünüdür. Özellikle alüminyum ve pirinç gibi sertliği düşük malzemeler ile çalışılacak ise bu tercih edilir. Loctite 222 isimli ürün buna örnektir. Sertliği az olan parçaların, düşük-orta titreşim altında gevşemelerini önler. Kalıcı bağlanma sağlamaz, el aletleri ile sökümü oldukça rahattır. Örülecek jantların nipelleri pirinç ya da alüminyum ise kullanımı en uygun olan üründür.

"Medium strenght" isimli orta etkili sabitleyici (mavi loctite olarak da geçer) en yaygın kullanılan üründür. Sertliği yüksek (çelik-çelik birleşimi gibi) parçaların sabitlenmesinde kullanılır. Loctite 242 isimli ürün buna örnektir. Orta seviye titreşim altında, gevşemeyi önler. Kalıcı bağlanma sağlamaz ve el aletleri ile sökümü oldukça rahattır. Örülecek jantın nipelleri çelik ise, kullanımı en uygun olan üründür.

"High strenght" isimli yüksek ve kalıcı etkili sabitleyici (kırmızı loctite olarak da geçer) kullanımı çok yaygın olmamakla beraber, @Umur Bora 'nın yukarıda bahsettiği gibi el aletleri ile sökülmesi çok zordur. Kalıcı bağlantı sağlar ve yüksek ısı uygulanarak sökülmesi ancak mümkün olur. Loctite 262 ya da 271 isimli ürünler buna örnektir. Yüksek titreşim ve darbe etkisiyle çalışan birleşimlerde kullanılır ve gevşemeyi engeller. Bisiklet üzerinde kullanılan hiçbir parçada bu ürünün yeri yoktur.

Bisiklet jantları, yol şartları esaslı titreşimleri ilk göğüsleyen ve absorbe eden parçalardır. Nipellerin malzemesine göre, loctite 222 ya da 242 ürünlerinin kullanımı tercih edilebilir. Kullanmayana da, neden kullanmadın denmez zira olmazsa olmaz bir bileşen değildir. Bu ürünlerin doğru kullanımı sonrası, titreşim ve darbe esaslı tansiyon kayıpları azalacaktır. Her jant üreticisi bu ürünleri kullanmamakla beraber, kullanan üreticiler de mevcuttur. Dtswiss buna bir örnek olup, kendi markası ile threadlocker ürünü satmaktadır. Yani kullanacağınız doğru ürün ile, tel başı ya da nipellerinize herhangi bir zarar verme ihtimalini ortadan kaldırırsınız.

Hocam bir teli kontrol ettim gayet sağlam biçimde sıkışmış yani uygulama işe yaramış! Her zaman teorik bilgiler pratikte aynı sonucu vermez.

Diğer bir bilgi kirliliği ise, bu ürünlerin uygulama yöntemi. Threadlocker ürünleri anaerobik olarak birleşim sağlayan ürünlerdir. Kürleşmesi için mutlaka şu iki şartın sağlanması gerekir. Bunlar, hava ile temasın kesilmesi ve metal ve metal-metal birleşim yüzeylerinde kullanılmasıdır. Yani öncelikle vidanın uç kısmına bir miktar uygulanır ve yuvasına montajlanır. Montaj sonrası, ürünün hava ile temasının kesilmesi ve metal iyonları ile kimyasal olarak etkileşimi sayesinde kürleşme sağlanır. Bu kürleşme, diş ve kılavuz arasındaki mikro boşlukları doldurarak, vidanın gevşememesine yardımcı olur. Konu sahibinin pratikte vardığı sonuç bundan dolayı hatalıdır. Kürleşme ve kuruma aynı şey değildir. Loctite'ı alıp bir madeni paranın üstüne de sıksanız bir süre sonra kuruduğunu görürsünüz. hava ile teması kesilmediği için bu kuruma, kürleşme olmayacak ve herhangi bir sabitleme sağlamayacaktır. Titreşim ve darbe esaslı gevşemeleri önleyen bu prosesi, teli elle kontrol ederek işe yarayıp yaramadığını kontrol etmek sizi herhangi bir sonuca götürmeyecektir. Aşağıda üreticinin, ürünün çalışma prensibini anlattığı kısmı ekliyorum.

Ekran Resmi 2024-01-10 10.52.27.png

Dolayısıyla konuyu ileride sonradan okuyacaklar için kısa bir özet geçmek gerekirse, hali hazırda montajlanmış tel başlarından ya da nipellerin içinden loctite dökmeye çalışmayın zira bir anlamı yok. Yani pratikte alındığı iddia edilen sonuçlara bakılacak olsa, herhangi bir tıbbi ve bilimsel dayanağı olmamasına rağmen 2024 Türkiye'sinde deve idrarından şifa bulduğunu iddia binlerce insan da bulabilirsiniz. Bakıldığı zaman teoride tıp bilimi haklı olsa da, pratikte de o insanlar haklı. Mutlaka üretici bilgilendirme ve kullanım talimatlarını okuyarak ürün tercihi yapın. Loctite kullanacaksanız kullanın, anti-seize kullanacaksanız kullanın ya da isterseniz keten yağı kullanın ama mutlaka beklentinize uygun ürünü, doğru şekilde kullanın.
 
Bir youtube videosunun bilimsel kanit olarak sunuldugunu da gorduk cok sukur.

Bu arkadasin paylasim ve goruslerini hicbir sekilde dikkate almiyorum, cunku kendi beyninin icinde yarattigi bir boyutta yasiyor.

Yukaridaki arkadaslardan birinin şu ifadelerini destekliyorum, bence bir an once evlenip gercek hayat ile tanismasi lazim.
Yoksa sikinti gercekten buyuk.
Adam ruh hastası hem engelliyor hem de engellediği kişilerin mesajlarını görmek için engellenmiş yorumu okuyor. 🤣 Doktor değilim fakat bunun gibi vakalara gerçekleri inkar ederek yaşamak deniyordu sanırım.
(link)
 
Konu hali hazırda oldukça ilginçken, bir de üstüne mantık sınırlarını zorlayan cevaplar birikiyor ve gelecekte bu konuyu okuyup bilgi almaya çalışacak insanlar için ciddi bir bilgi kirliliği yaratılıyor.

Daha önceki sayfalarda yazdım fakat bu sefer biraz daha detayına gireceğim. Loctite ve Vibratite gibi ürünler endüstriyel amaçla üretilmiş sabitleme ürünleridir. Her ne kadar isimlerinde "adhesive" yani yapıştırıcı ibaresi bulunsa da, bu ürünler yapıştırıcı değil anaerobik ortamda, metal iyonları ile etkileşime geçerek kürleşen boşluk dolduruculardır. Genel olarak iki tip ürünleri mevcuttur. Bunlar, "threadlocker" denen vida sabitleyicileri ve "retaining compound" sıkı ya da tatlı geçme sabitleyicileridir.

Konumuz olan threadlocker yani vida sabitleyicileri, adından da anlaşılacağı üzere üzerine diş açılmış ürünlerin sabitlenmesinde kullanılır. Diğer ürün olan retaining compound ise, preslenerek montajlanan elemanların, tatlı ya da sıkı geçme toleranslarında, sabitlenmesine yardımcı olan ürünüdür. Buna da örnek olarak yuvasına preslenen rulmanı örnek gösterebiliriz. Tabi bu retaining compound denen yüzey yüzeye sabitleyiciler şu an konumuz ile ilgili değil.

Şimdi gelelim konumuz olan threadlocker tipindeki Loctite ürünlerine. Bu çözümler de kendi arasında genel olarak üçe ayrılır. Kendi içlerinde de titreşim, ısı, tozlu ortam, asidik veya korozif ortam gibi özelleştirilmiş durumlar için özel ürünleri olsa da, onlar şu anda konumuz değil.

"Low strenght" isimli düşük ekili sabileyici (mor loctite olarak da isimlendirilir) etkisi en minimal olan threadlocker ürünüdür. Özellikle alüminyum ve pirinç gibi sertliği düşük malzemeler ile çalışılacak ise bu tercih edilir. Loctite 222 isimli ürün buna örnektir. Sertliği az olan parçaların, düşük-orta titreşim altında gevşemelerini önler. Kalıcı bağlanma sağlamaz, el aletleri ile sökümü oldukça rahattır. Örülecek jantların nipelleri pirinç ya da alüminyum ise kullanımı en uygun olan üründür.

"Medium strenght" isimli orta etkili sabitleyici (mavi loctite olarak da geçer) en yaygın kullanılan üründür. Sertliği yüksek (çelik-çelik birleşimi gibi) parçaların sabitlenmesinde kullanılır. Loctite 242 isimli ürün buna örnektir. Orta seviye titreşim altında, gevşemeyi önler. Kalıcı bağlanma sağlamaz ve el aletleri ile sökümü oldukça rahattır. Örülecek jantın nipelleri çelik ise, kullanımı en uygun olan üründür.

"High strenght" isimli yüksek ve kalıcı etkili sabitleyici (kırmızı loctite olarak da geçer) kullanımı çok yaygın olmamakla beraber, @Umur Bora 'nın yukarıda bahsettiği gibi el aletleri ile sökülmesi çok zordur. Kalıcı bağlantı sağlar ve yüksek ısı uygulanarak sökülmesi ancak mümkün olur. Loctite 262 ya da 271 isimli ürünler buna örnektir. Yüksek titreşim ve darbe etkisiyle çalışan birleşimlerde kullanılır ve gevşemeyi engeller. Bisiklet üzerinde kullanılan hiçbir parçada bu ürünün yeri yoktur.

Bisiklet jantları, yol şartları esaslı titreşimleri ilk göğüsleyen ve absorbe eden parçalardır. Nipellerin malzemesine göre, loctite 222 ya da 242 ürünlerinin kullanımı tercih edilebilir. Kullanmayana da, neden kullanmadın denmez zira olmazsa olmaz bir bileşen değildir. Bu ürünlerin doğru kullanımı sonrası, titreşim ve darbe esaslı tansiyon kayıpları azalacaktır. Her jant üreticisi bu ürünleri kullanmamakla beraber, kullanan üreticiler de mevcuttur. Dtswiss buna bir örnek olup, kendi markası ile threadlocker ürünü satmaktadır. Yani kullanacağınız doğru ürün ile, tel başı ya da nipellerinize herhangi bir zarar verme ihtimalini ortadan kaldırırsınız.



Diğer bir bilgi kirliliği ise, bu ürünlerin uygulama yöntemi. Threadlocker ürünleri anaerobik olarak birleşim sağlayan ürünlerdir. Kürleşmesi için mutlaka şu iki şartın sağlanması gerekir. Bunlar, hava ile temasın kesilmesi ve metal ve metal-metal birleşim yüzeylerinde kullanılmasıdır. Yani öncelikle vidanın uç kısmına bir miktar uygulanır ve yuvasına montajlanır. Montaj sonrası, ürünün hava ile temasının kesilmesi ve metal iyonları ile kimyasal olarak etkileşimi sayesinde kürleşme sağlanır. Bu kürleşme, diş ve kılavuz arasındaki mikro boşlukları doldurarak, vidanın gevşememesine yardımcı olur. Konu sahibinin pratikte vardığı sonuç bundan dolayı hatalıdır. Kürleşme ve kuruma aynı şey değildir. Loctite'ı alıp bir madeni paranın üstüne de sıksanız bir süre sonra kuruduğunu görürsünüz. hava ile teması kesilmediği için bu kuruma, kürleşme olmayacak ve herhangi bir sabitleme sağlamayacaktır. Titreşim ve darbe esaslı gevşemeleri önleyen bu prosesi, teli elle kontrol ederek işe yarayıp yaramadığını kontrol etmek sizi herhangi bir sonuca götürmeyecektir. Aşağıda üreticinin, ürünün çalışma prensibini anlattığı kısmı ekliyorum.

313518 dosyayı görüntüle

Dolayısıyla konuyu ileride sonradan okuyacaklar için kısa bir özet geçmek gerekirse, hali hazırda montajlanmış tel başlarından ya da nipellerin içinden loctite dökmeye çalışmayın zira bir anlamı yok. Yani pratikte alındığı iddia edilen sonuçlara bakılacak olsa, herhangi bir tıbbi ve bilimsel dayanağı olmamasına rağmen 2024 Türkiye'sinde deve idrarından şifa bulduğunu iddia binlerce insan da bulabilirsiniz. Bakıldığı zaman teoride tıp bilimi haklı olsa da, pratikte de o insanlar haklı. Mutlaka üretici bilgilendirme ve kullanım talimatlarını okuyarak ürün tercihi yapın. Loctite kullanacaksanız kullanın, anti-seize kullanacaksanız kullanın ya da isterseniz keten yağı kullanın ama mutlaka beklentinize uygun ürünü, doğru şekilde kullanın.
"hali hazırda montajlanmış tel başlarından ya da nipellerin içinden loctite dökmeye çalışmayın zira bir anlamı yok"
Konuyu epey uzunca yazmışsınız ancak videoya bakmamışsınız! O vakit videoda 6:43 ten itibaren göreceğiniz gibi akort işlemi yapıldıktan sonra nipelin başı ve sonuna yani tam olarak benimde uygulandığım şekilde işlemin yapıldığını göreceksiniz! Dediğim gibi oldukça akışkan bir madde olduğu için içeri tam gerektiği kadar nüfuz edip tutunma sağlıyor nipeli gevşetmek istediğinizde örneğin bir nipeli döndürmek için 3nm tork uyguluyorsanız bu defa 4nm tork uygulamak gerekiyor.
Deve idrarı konusunu çözememiş olsamda benim konuma ilgisi olmadığı aşikar...
 
"hali hazırda montajlanmış tel başlarından ya da nipellerin içinden loctite dökmeye çalışmayın zira bir anlamı yok"
Konuyu epey uzunca yazmışsınız ancak videoya bakmamışsınız! O vakit videoda 6:43 ten itibaren göreceğiniz gibi akort işlemi yapıldıktan sonra nipelin başı ve sonuna yani tam olarak benimde uygulandığım şekilde işlemin yapıldığını göreceksiniz! Dediğim gibi oldukça akışkan bir madde olduğu için içeri tam gerektiği kadar nüfuz edip tutunma sağlıyor nipeli gevşetmek istediğinizde örneğin bir nipeli döndürmek için 3nm tork uyguluyorsanız bu defa 4nm tork uygulamak gerekiyor.
Deve idrarı konusunu çözememiş olsamda benim konuma ilgisi olmadığı aşikar...
Abi adam uzun uzun yazmış ama gerçekten bakın salim kafayla okursanız size "haksız olduğunuzu" değil, değerlendirme yönteminizin sizi "yanılttığını", o yüzden de bu sonuca göre insanlara içinde bulunduğunuz yanılgıyla yanlış bilgilendirme yapıyor olduğunuzu anlatıyor, bilimsel olarak anlatıyor üstelik de bahsi geçen ürünün üreticisinin kullanım tavsiyesiyle birlikte anlatıyor. Kullandığınız ürün Loctite olabilir ama hangisi acaba biliyor musunuz? Ayrıca vidyodaki ürün bi önceki mesajımda da bahsettiğim gibi sizin çalıştığını düşündüğünüz şekilde çalışan bir ürün de değil. Ve son olarak; vidyonun jant üreticisi tarafından hazırlanmış olması içindeki tüm bilgilerin (ki burada janttan çok başka bir ürünün kullanımından bahsediyoruz) doğru olduğu anlamına nasıl geliyor sizin için anlamakta zorlanıyorum..

Lütfen, çok rica ediyorum önyargısız ve pozitif bir yaklaşımla okuyunuz @theGenius un mesajını..
 
Abi adam uzun uzun yazmış ama gerçekten bakın salim kafayla okursanız size "haksız olduğunuzu" değil, değerlendirme yönteminizin sizi "yanılttığını", o yüzden de bu sonuca göre insanlara içinde bulunduğunuz yanılgıyla yanlış bilgilendirme yapıyor olduğunuzu anlatıyor, bilimsel olarak anlatıyor üstelik de bahsi geçen ürünün üreticisinin kullanım tavsiyesiyle birlikte anlatıyor. Kullandığınız ürün Loctite olabilir ama hangisi acaba biliyor musunuz? Ayrıca vidyodaki ürün bi önceki mesajımda da bahsettiğim gibi sizin çalıştığını düşündüğünüz şekilde çalışan bir ürün de değil. Ve son olarak; vidyonun jant üreticisi tarafından hazırlanmış olması içindeki tüm bilgilerin (ki burada janttan çok başka bir ürünün kullanımından bahsediyoruz) doğru olduğu anlamına nasıl geliyor sizin için anlamakta zorlanıyorum..

Lütfen, çok rica ediyorum önyargısız ve pozitif bir yaklaşımla okuyunuz @theGenius un mesajını..
Dostum iyi niyetinin farkındayım ancak bende sana(size) şunu anlatmaya çalışıyorum fabrikasyon sürecinde uygulanan sistemden verim alınıyor ki adamlar bu şekilde(nipel başı ve sonuna) uygulama yı tercih ediyor. Yani akort işlemine başlamadan, niperllerin içerisine yada doğrudan tel yivlerine uygulamıyorlar! Bunun da tahminimce aşırı mukavim bir tutuş istemedikleri için olduğunu tahmin ediyorum.
Önyargılı olmayı gerektirecek bir durum yok. Yukarıdan notalara onca abartılı söze ise hiç gerek yok kullanmış olduğum force TL-43 ü elimde boş duran akortlu çıplak jantta bir nipele uygularım diğerleri ile karşılaştırmalı olarak neticeyi görürüz. . Ortak bir nokta ayarlarız Bundan ala kanıt olmaz.
 
Belki doğrudan kullanılan ürün bazında yorumlamak lazım. Selpak, pimapen, şaşal, atari, sarelle gibi genel olarak "loctite" ifadesini kullanınca aslında hangi ürünün kullanıldığı anlaşılmıyor.

...kullanmış olduğum force TL-43 ü...

(link)
1704888427947.png
(link)
1704888632258.png
1704888844935.png

Bu uygulama ve söküm talimatlarına uyuluyorsa ve uyulduğunda sonuç beklendiği gibiyse kullanılabilir. Dokümanda okuduklarım kullanılmaması gerektiğini düşündürdü (en azından ben bu modeli kullanmazdım); konu boyunca okuduklarım ise uygulama talimatlarına tam olarak uyulmadığını ve söküm konusundaki riskin öngörülmediği izlenimi verdi.
 
Belki doğrudan kullanılan ürün bazında yorumlamak lazım. Selpak, pimapen, şaşal, atari, sarelle gibi genel olarak "loctite" ifadesini kullanınca aslında hangi ürünün kullanıldığı anlaşılmıyor.



(link)
313519 dosyayı görüntüle
(link)
313520 dosyayı görüntüle
313522 dosyayı görüntüle

Bu uygulama ve söküm talimatlarına uyuluyorsa ve uyulduğunda sonuç beklendiği gibiyse kullanılabilir. Dokümanda okuduklarım kullanılmaması gerektiğini düşündürdü (en azından ben bu modeli kullanmazdım); konu boyunca okuduklarım ise uygulama talimatlarına tam olarak uyulmadığını ve söküm konusundaki riskin öngörülmediği izlenimi verdi.
İşte tamda anlatmak istediğim buydu eğer ki uygulama talimatına harfiyen uyularak montaj işlemi yapılırsa demonte yada gevşetme işlemi aşırı zorlaşacaktır. misal aynı muhteviyatlı dt swiss yine resimde görüleceği şekilde montaj öneriyor, tel yiv kısımlarına doğrudan montaj civatalar için uygun olabilir ancak jant telleri için uygun bir metod değil. Videoyu izlemeye üşenenler için resim ekledim
Ekran görüntüsü 2024-01-10 153810.png
6:10-6:30 arasını dikkatli izleyiniz!

"Dolayısıyla konuyu ileride sonradan okuyacaklar için kısa bir özet geçmek gerekirse, ̶h̶a̶l̶i̶ ̶h̶a̶z̶ı̶r̶d̶a̶ ̶m̶o̶n̶t̶a̶j̶l̶a̶n̶m̶ı̶ş̶ ̶t̶e̶l̶ ̶b̶a̶ş̶l̶a̶r̶ı̶n̶d̶a̶n̶ ̶y̶a̶ ̶d̶a̶ ̶n̶i̶p̶e̶l̶l̶e̶r̶i̶n̶ ̶i̶ç̶i̶n̶d̶e̶n̶ ̶l̶o̶c̶t̶i̶t̶e̶ ̶d̶ö̶k̶m̶e̶y̶e̶ ̶ç̶a̶l̶ı̶ş̶m̶a̶y̶ı̶n̶ ̶z̶i̶r̶a̶ ̶b̶i̶r̶ ̶a̶n̶l̶a̶m̶ı̶ ̶y̶o̶k̶"
Kısaca paylaşılan ve 4 lü grubun balıklama atladığı bu bilgi mevcut örnek için YANLIŞTIR.
👍
 
Son düzenleme:
Yukarıdaki videoyu izlediğimde ben açıkça örülü janta yapılan uygulamanın pek işe yaramayacağını görüyorum. Tel başları tele emaneten takılıp threadlocker sıkılırsa zaten neredeyse orada vakum varmış gibi cup diye içine çekecektir, aynen videoda görüldüğü gibi. Çünkü gerilim yokken vida yolunda içeri sızabileceği boşluk var.

Fakat jant üzerinde takılı, sıkılmış, gerilim altındaki tel başına sıkılırsa içeri sızması çok zor. Bu da videoda görülüyor zaten. Sürdüğü sıvı içeri sızmak yerine olduğu gibi duruyor. Bu şekilde ilk birkaç diş ötesine nüfuz etmesi mümkün değil.

Gelelim kullanma kılavuzunda örülü jant görülmesine. DTSwiss bu ürünü sadece "jant örülme aşamasında kullanılmalıdır" diye satsa kolay kolay kimse almaz. Bu konularda hiçbir markaya güven olmaz. Zincir yağının foşur foşur sıkılarak uygulandığı videoları örnek uygulama diye yayınlayan markalar var.

Not: Şimdi bakınca ürün açıklamasında şöyle bir ifade gördüm. "DT Spoke Freeze is a thread locker specifically developed to lock the nipple to the spoke during the wheel building process " Yani diyor ki; Jant üretim sırasında kullanılır. Demek ki kılavuzdaki görsel tel başları takılmış fakat henüz sıkılmamış bir jantı gösteriyor.

Kısacası hali hazırda mevcut janta böyle bir uygulama yapacaksanız tel başlarını gerilimi ortadan kaldırana kadar gevşetip öyle süreceksiniz ve geri sıkacaksınız. Yoksa hiçbir anlamı yok. Jant akordunu kaçırmamak için teller tek tek gevşetilip sürülerek tekrar aynı gerilimde geri sıkılabilir.

Bu arada piyasada bu iş için çok çeşitli marka ve ürün var. Eğer kullanılacak ürün çok koyu kıvamlı ise somun gevşetilerek uygulandığında içeri emilmeyecektir. Bu durumda tamamen sökülerek sürülmesi gerekir.
 
Son düzenleme:
Yukarıdaki videoyu izlediğimde ben açıkça örülü janta yapılan uygulamanın pek işe yaramayacağını görüyorum. Tel başları tele emaneten takılıp threadlocker sıkılırsa zaten neredeyse orada vakum varmış gibi cup diye içine çekecektir, aynen videoda görüldüğü gibi. Çünkü gerilim yokken vida yolunda içeri sızabileceği boşluk var.

Fakat jant üzerinde takılı, sıkılmış, gerilim altındaki tel başına sıkılırsa içeri sızması çok zor. Bu da videoda görülüyor zaten. Sürdüğü sıvı içeri sızmak yerine olduğu gibi duruyor. Bu şekilde ilk birkaç diş ötesine nüfuz etmesi mümkün değil.

Gelelim kullanma kılavuzunda örülü jant görülmesine. DTSwiss bu ürünü sadece "jant örülme aşamasında kullanılmalıdır" diye satsa kolay kolay kimse almaz. Bu konularda hiçbir markaya güven olmaz. Zincir yağının foşur foşur sıkılarak uygulandığı videoları örnek uygulama diye yayınlayan markalar var.

Not: Şimdi bakınca ürün açıklamasında şöyle bir ifade gördüm. "DT Spoke Freeze is a thread locker specifically developed to lock the nipple to the spoke during the wheel building process " Yani diyor ki; Jant üretim sırasında kullanılır. Demek ki kılavuzdaki görsel tel başları takılmış fakat henüz sıkılmamış bir jantı gösteriyor.

Kısacası hali hazırda mevcut janta böyle bir uygulama yapacaksanız tel başlarını gerilimi ortadan kaldırana kadar gevşetip öyle süreceksiniz ve geri sıkacaksınız. Yoksa hiçbir anlamı yok. Jant akordunu kaçırmamak için teller tek tek gevşetilip sürülerek tekrar aynı gerilimde geri sıkılabilir.

Bu arada piyasada bu iş için çok çeşitli marka ve ürün var. Eğer kullanılacak ürün çok koyu kıvamlı ise somun gevşetilerek uygulandığında içeri emilmeyecektir. Bu durumda tamamen sökülerek sürülmesi gerekir.
Bir önceki videoda factory üretimine de bir bakın o vakit orada da akort edilmiş janta UYGULANIYOR! Kendinizi haklı çıkartmak için epey çaba harcadınız ancak üretim sürecindeki insanların bu işi sizlerden iyi bildiğine eminim. Youtube da bu tarz onlarca video mevcut sizler inanmak istediğinize inanın ancak
İnandığınız şey YANLIŞ
 
Geri