Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mavic Aksium Jant Seti

Jantların kısa vadede akort bozma sebebinin tel başlarının gevşemesi olduğunu pek sanmıyorum. Sorun jantın geri kalanında esneme, burkulma, sünme, kayma vs. kaynaklı olabilir. Tel başlarının sabitlenmesi tekrar akort gerektiğinde sorun olabilir. Örülü jantta sabitleyicinin vida yoluna nüfuz edeceğini de hiç sanmıyorum. İade yolu açık ise ben jantlardan kurtulun derim.

Anlaşılan Aksium jantlar memnun olanlar olsa da sıkça sorunlu ürün çıkan, işin şansa kaldığı bir model. Geçen sene elinden çok bisiklet donanımı geçen ve evdeki atölyesinde hem kendi, hem çevresinin teknik işlerini halleden bir arkadaşıma sormuştum. "Aksium jantlar yaramaz, akort tutmuyor abi" demişti.
Arkadaş japonla yapıştırdığı jant tellerini asetonla kolayca sökmüştü, bu daha az mukavim bir sıvı sabitleyici kolayca sökülecektir. Somunla sıkılı bir vidaya sürdüm somun bitimine kadar nüfuz etti.
Maalesef bu şekilde muvaffak olmanız mümkün olmayacaktır..
Nedenini öğrenebilir miyim?
 
Scudo
Farkındayım ancak oldukça akışkan bir madde olduğu için nipel boşluklarından içeri sızacaktır, en olmadı jant bandını söker birde nipel başından içeri damlatırım👍
Loctite ve türevleri olan sabitleyiciler, anaerobik yapıştırıcılar sınıfına giriyor. Yani bu sıvının çalışması için oksijen ile bağlantısının kesilmesi gerekiyor. Bundan dolayıdır ki, vidanın en uç kısmına loctite uyguluyor ve yuvasına sıkıyoruz. Üstte kalan dişler, altta kalan dişlerin hava ile temasını kesip loctite’ın kürleşerek boşlukları doldurmasını sağlıyor. Bu şekilde de sıkışarak vidanın gevşememesi amaçlanıyor.

Sizin üstten damlatacağınız loctite, nipelleri maviye boyamak ve loctite’ı israf etmekten başka bir işe yaramayacaktır. Zira sıvı formda olan loctite’ın, halihazırda montajlanmış dişlere nüfuz edebildiği noktaya, hava da ulaşabilecektir.
 
Loctite ve türevleri olan sabitleyiciler, anaerobik yapıştırıcılar sınıfına giriyor. Yani bu sıvının çalışması için oksijen ile bağlantısının kesilmesi gerekiyor. Bundan dolayıdır ki, vidanın en uç kısmına loctite uyguluyor ve yuvasına sıkıyoruz. Üstte kalan dişler, altta kalan dişlerin hava ile temasını kesip loctite’ın kürleşerek boşlukları doldurmasını sağlıyor. Bu şekilde de sıkışarak vidanın gevşememesi amaçlanıyor.

Sizin üstten damlatacağınız loctite, nipelleri maviye boyamak ve loctite’ı israf etmekten başka bir işe yaramayacaktır. Zira sıvı formda olan loctite’ın, halihazırda montajlanmış dişlere nüfuz edebildiği noktaya, hava da ulaşabilecektir.
Hocam bir teli kontrol ettim gayet sağlam biçimde sıkışmış yani uygulama işe yaramış! Her zaman teorik bilgiler pratikte aynı sonucu vermez.
 
Hocam bir teli kontrol ettim gayet sağlam biçimde sıkışmış yani uygulama işe yaramış! Her zaman teorik bilgiler pratikte aynı sonucu vermez.
Murat Bey siz kendinizi ikna etmişsiniz zaten biz ne desek faydasız. Ama jantın tellerinin kırılmaması için tel başlarının biraz esnemesi gerektiğini düşünüyorum Loctite buna da mani olabilir diyeceğim ama demeye korkuyorum. Mavic jantınız ile mutluluklar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhatteacher
Murat Bey siz kendinizi ikna etmişsiniz zaten biz ne desek faydasız. Ama jantın tellerinin kırılmaması için tel başlarının biraz esnemesi gerektiğini düşünüyorum Loctite buna da mani olabilir diyeceğim ama demeye korkuyorum. Mavic jantınız ile mutluluklar.
Kendini ikna etmek??? Tellerin esnemesine neden mani olsun ki? Tel başı zaten esnemez ancak titreşim sonucu gevşer bu da zaten istemediğimiz bir durum. Uygunsuz bir müdahale olsa Dt Swiss spoke freeze gibi tel başı sabitleyici ürün piyasaya sürmezdi👍

Ancak finalde Mavic Aksium u kimseye tavsiye etmiyorum bir jant insanı bu kadar uğraştırmamalı. Şimdiye kadar 5 farklı jant seti kullandım böyle sorunlusuna kesinlikle denk gelmedim!!!
 
Son düzenleme:
Salla babam salla...
Hocam bu nasıl üslup böyle. Ben duyduğum ve bizzat yaşadığım bir tecrübeyi aktardım. 2016 yılında aluminyum mavic cosmic elite kullanıyordum ön jantta. Küçük bir kaza oldu ve jant hafiften yamuldu. Sonra o jant mükemmel bir şekilde akort yapıldı ama eski performanısına ulaşamadı. Sürerken esnediğini hissediyordum ve başka bir arakadaşa da test erttirdim o da aynı şeyi söyledi.Eskisi gibi değildi jantın performansı. Adamlar nasıl yaptıysa bozulunca eski haline gelmiyor. Bu belki her modelinde değildir ama alt seviye jantları bu şekilde bana göre.
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Nedenini öğrenebilir miyim?
Dişlerin sıkılması; zaten çok basit bi şekilde erkek ve dişi yüzeyleri birbirine öptürerek aralarında sürtünme oluşturmak, haliyle birbirine kuru şekilde temas etmiş yüzeylerin arasına bu ve benzeri ürünleri uyguladığınızda penetrant özellikleri olmadıkları için pek bi verim almanız mümkün olmayacaktır. Başlangıçta uygulama yapıp sonradan montaj yapılmış olsa @theGenius 'ın da dediği gibi aradaki boşluklar doldurulabilir ve sürtünme kuvvetti arttırılabilir.

Ayrıca bu tip ürünlerin etkisi biraz daha uzun vadede görülebilir. Neticede jant teli döndürülmek suretiyle yerinden çıkmaya zorlanmıyor normal kullanım koşullarında, o yüzden döndürerek iyi tutup tutmadığını test etmek size iyi bir sonuç alıp almadığınızla ilgili bir değerlendirme imkanı sunmayacaktır. Bunlar daha çok darbelere ve titreşimlere karşı fayda sağlaması beklenen ürünler olduğu için performansını uzun vadeli kullanım neticesinde değerlendirmek daha doğru olacaktır diye düşünüyorum.

Bunun yerine tüm tellerdeki gevşeme miktarını tespit etmeye çalışmak daha mantıklı bi sonuca ulaştırabilir belki. Jant akordundan hiç anlamam ama mekanik açıdan düşünüyorum, aynı işi aynı anda yapmakta olan onlarca bağlantının aynı sürede kullanılmasının ardından içlerinde bi kaç tanesinin bariz şekilde daha fazla gevşediğini tespit ederseniz örneğin, o tellerin dişlerinde veya o tellere denk gelen yuva dişlerinde problem var şeklinde bi yorum yapılabilir (mi acaba?).
 
  • Beğen
Tepkiler: erhan erhan
@Kadir Eskici Sallarsan "sallama" derim "hocam". Kendi fikrin mi, birinden mi duydun, o beni ilgilendirmez. Sonuçta buraya insanları bilgilendirme kisvesinde yazıyosun. Doğruluğundan emin olmadan bişey yazmaman gerekir.

Çünkü bu jantlara fabrikada özel mekanik aletlerle akort yapıyorlar ve aynı şekilde tekrar yapılması çok zor.
Neymiş o özel "mekanik" alet? (Mekanik olmayıp ne olacaktı o da ayrı bi konu). Tekerler fabrikada da akort sehpasında tecrübeli akortçular (ing. wheelbuilder) tarafından yapılıyor. Akort robotları var ama onları sadece seri imalat yapan fason imalat yapan çin fabrikaları kullanıyor nedense. Büyük markalar halen ata usulü sehpada akortluyor tekerleri. Videodaki de bildiğin bir akort sehpası aslında. Tek farkı sehpada temas ucunu manuel olarak gözlemlemiyor da, makine biraz daha hızlandırıyor işi. "5. tel 1 mm sağda, 7. tel 2 mm solda" gibisinden okuyor çemberi. Operatörün elinde yine bildiğimiz akort anahtarı var.


Hatta şöyle bir şey duymuştum mavic bir jant ile kaza yaparsanız falan hiç düzeltmeye uğraşmayın ve elden çıkarın çünkü eski haline dönmesi zor ve ayar tutmuyor.
Her duyduğunu doğru kabul ediyosan bu yaşa kadar baya yanlış şeyi doğru olarak kabul etmişsin demek. Bir çemberin balanslanamaması mümkün değil. Fakat balanslandıktan sonra balansını uzun süre koruyamaması olabilir. 1 - Çember telsiz halde çok yamuktur. Bu sebeple akortlandığında aynı taraf teller arasında bile anormal gerilim farkı oluşur. Bu da akortun erken bozulmasına sebep olur. Böyle çemberler daha örülmeden çarpıklığı düzeltilip akortlandığında bir sorun olmaz. 2 - Çember telsiz halde düzgün olsa bile tellerin ortalama gerilimi düşük tutulmuştur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Bir tecrübemi aktarayım. Mavic Cosmic jantım ek yerinde sıkıntı çıkarınca (açılma yaptı pabucu yiyordu) o yıllarda (2014-2015) sponsorum olan Marintek bana depodan sıfır Cosmic çember vermişti. Çember telsizken de jilet gibiydi, mermer zemini tam öpüyordu yere koyduğumda.

Aktarma işini yaparken telleri belli bir seviyeye kadar eşit sıktım, eşit gerginliğe aletle getirdiğimde ip gibiydi jant, yapışkan ile de sabitlemedim hiç. Belki bundan dolayı Mavic jant markasına sempatim var, 20 bin km sorunsuz geçmiştim o jantlarla, sadece 2 takım rulman değiştirmiştim, yağmurda da antrenman yaptığım için. Aero profilinden dolayı Aksium'lardan biraz daha ağırdı.
 
Dişlerin sıkılması; zaten çok basit bi şekilde erkek ve dişi yüzeyleri birbirine öptürerek aralarında sürtünme oluşturmak, haliyle birbirine kuru şekilde temas etmiş yüzeylerin arasına bu ve benzeri ürünleri uyguladığınızda penetrant özellikleri olmadıkları için pek bi verim almanız mümkün olmayacaktır. Başlangıçta uygulama yapıp sonradan montaj yapılmış olsa @theGenius 'ın da dediği gibi aradaki boşluklar doldurulabilir ve sürtünme kuvvetti arttırılabilir.

Ayrıca bu tip ürünlerin etkisi biraz daha uzun vadede görülebilir. Neticede jant teli döndürülmek suretiyle yerinden çıkmaya zorlanmıyor normal kullanım koşullarında, o yüzden döndürerek iyi tutup tutmadığını test etmek size iyi bir sonuç alıp almadığınızla ilgili bir değerlendirme imkanı sunmayacaktır. Bunlar daha çok darbelere ve titreşimlere karşı fayda sağlaması beklenen ürünler olduğu için performansını uzun vadeli kullanım neticesinde değerlendirmek daha doğru olacaktır diye düşünüyorum.

Bunun yerine tüm tellerdeki gevşeme miktarını tespit etmeye çalışmak daha mantıklı bi sonuca ulaştırabilir belki. Jant akordundan hiç anlamam ama mekanik açıdan düşünüyorum, aynı işi aynı anda yapmakta olan onlarca bağlantının aynı sürede kullanılmasının ardından içlerinde bi kaç tanesinin bariz şekilde daha fazla gevşediğini tespit ederseniz örneğin, o tellerin dişlerinde veya o tellere denk gelen yuva dişlerinde problem var şeklinde bi yorum yapılabilir (mi acaba?).
Penatrant özellik olmasa üst yivden geçip somunun arkasından çıkması mümkün olmazdı! o bakımdan dediğim gibi bazı konular teoride olduğu gibi şekillenmiyor pratik kullanıma bakmak lazım... Jantı çok hızlı ve uzun süre çevirerek merkezkaç kuvvetiyle sabitleyicinin nipelden geçerek tellerin arasına sızmasını kolaylaştırdım. Aşırı mukavim olması zaten istenen bir şey değil 👍
 
Penatrant özellik olmasa üst yivden geçip somunun arkasından çıkması mümkün olmazdı! o bakımdan dediğim gibi bazı konular teoride olduğu gibi şekillenmiyor pratik kullanıma bakmak lazım... Jantı çok hızlı ve uzun süre çevirerek merkezkaç kuvvetiyle sabitleyicinin nipelden geçerek tellerin arasına sızmasını kolaylaştırdım. Aşırı mukavim olması zaten istenen bir şey değil 👍
Aynı şeylerden bahsetmiyoruz ama siz faydalı olduğunu düşünüyorsanız sıkıntı yok elbette, neticede yaptığınız uygulama beklenenin aksi şekilde bi etki yaratmayacak..
 
İnceleme ve tanıtım konusundan tavsiye ye, tavsiyeden de tartışma konusuna döndü. Değişik.
 
İnceleme ve tanıtım konusundan tavsiye ye, tavsiyeden de tartışma konusuna döndü. Değişik.
İnceleme bazılarının beğenmediği şekilde eleştirel olunca, iade et kardeşim, o iş öyle olmaz böyle olur, sen bilmezsin aslı böyledir şeklinde üstten notalar gelince ister istemez iş oraya evriliyor. Halbuki bu konuda kimseden akıl isteyen olmadı!
Sorduğum tek soru hassas akort yaptırabileceğim bir yer varmıydı.

İnsanımız bilgili olsun yada olmasın akıl vermeye çok meraklı vesselam...
 
İnceleme bazılarının beğenmediği şekilde eleştirel olunca, iade et kardeşim, o iş öyle olmaz böyle olur, sen bilmezsin aslı böyledir şeklinde üstten notalar gelince ister istemez iş oraya evriliyor. Halbuki bu konuda kimseden akıl isteyen olmadı!
Sorduğum tek soru hassas akort yaptırabileceğim bir yer varmıydı.

İnsanımız bilgili olsun yada olmasın akıl vermeye çok meraklı vesselam...
Akıl vermek olarak algilarsaniz sizi rahatsiz edecektir. Ben yazılanların çoğunu sizin daha fazla ızdırap cekmemeniz icin yardım çığlıkları olarak algıladım mesela. Çoğu iyilik icin yazılmış yazılardi. Bence sizin tutumunuz daha çok oyle olmaz böyle olur şeklinde. İyi akşamlar.
 
Ben tel baslarinin kimyasal maddelerle jant tellerine sabitlenmesini zararli hatta jant icin tehlikeli goruyorum. Zira 1,8 kglik bir jant seti, bisikletle birlikte neredeyse 100 kg'a yakin bir agirlik tasiyor, cemberlerde surekli ve duzensiz bir basinc olusuyor, jantin bu basinci absorbe edebilmesi icin tel baslarinin gevsemesi ve tekrar sikilmasi lazim. Tel baslari bu sekilde gevsemezse jant tellerinin ve cemberin zarar gormesi olasiligi cok artiyor.
Ayrica yasanmis hikayedir, bir arkadasimin bisikletinin akorda ihtiyaci vardi, lastigi ve jant bandini soktugumde "cok akilli" eski sahibinin tel baslarinin uzerine mavi bir kimyasal enjekte ettigini gordum. Bunlar yuzunden akord yapamadik. Ama bunlar belli ki akord kacmasini engelleyememis, tum tel baslarini degistirdik akordunu yaptik jant kendine geldi. Hikaye bu kadar.
 
Ben tel baslarinin kimyasal maddelerle jant tellerine sabitlenmesini zararli hatta jant icin tehlikeli goruyorum. Zira 1,8 kglik bir jant seti, bisikletle birlikte neredeyse 100 kg'a yakin bir agirlik tasiyor, cemberlerde surekli ve duzensiz bir basinc olusuyor, jantin bu basinci absorbe edebilmesi icin tel baslarinin gevsemesi ve tekrar sikilmasi lazim. Tel baslari bu sekilde gevsemezse jant tellerinin ve cemberin zarar gormesi olasiligi cok artiyor.
Ayrica yasanmis hikayedir, bir arkadasimin bisikletinin akorda ihtiyaci vardi, lastigi ve jant bandini soktugumde "cok akilli" eski sahibinin tel baslarinin uzerine mavi bir kimyasal enjekte ettigini gordum. Bunlar yuzunden akord yapamadik. Ama bunlar belli ki akord kacmasini engelleyememis, tum tel baslarini degistirdik akordunu yaptik jant kendine geldi. Hikaye bu kadar.
Tüm bu konuşulanlara ekleme yapmak isterim ki mavic aksium serisinde zaten tel sabitleyici(loctite)kullanmış jant bandını söktüğümde nipel sırtlarında bu açıkça görülüyor!
Akıl vermek olarak algilarsaniz sizi rahatsiz edecektir. Ben yazılanların çoğunu sizin daha fazla ızdırap cekmemeniz icin yardım çığlıkları olarak algıladım mesela. Çoğu iyilik icin yazılmış yazılardi. Bence sizin tutumunuz daha çok oyle olmaz böyle olur şeklinde. İyi akşamlar.
Ortada "yardım çığlığı" yada herhangi bir "ızdırap" söz konusu değil siz rahat olun. Rahatsız olduğum şey ise bu tarz gereksiz ifadeler..
 
Olabilecek en özet haliyle yazıcam. Balanslama işlemi sonucunda (ne kadar bunun olmaması için elimizden gelen her şeyi yapsak da) tellerde bir miktar burulma kalır. Ve akort sehpasında kusursuz balanslı dönen tekeri iskelete monte edip sürdüğümüzde (teller sürüşteyken her yere baktıklarında gerilim düşüşü yaşadıklarından) burulmaları ortadan kalkar, ama tel ucu kendi ekseninde dönüp nötral konumunu bulurken nipel tel ile beraber dönemez, çünkü gerilimden dolayı nipel ile çember arasında hatrı sayılır sürtünme kuvveti var. Yani nipel telin dişleri üstünde küçük miktarlarda dönme hareketi yapar ve balanslı bildiğimiz tekerin balansı tekrar bozulmuş olur.

Nipel ve teli yapıştırmak da bu fenomeni atlamak için başvurulan bir hile. Nipel ile tel bütünleştirildiğinde, akort sonrasındaki sürüşte, ikisini birbirine sabitlediğimiz için, nipel, tel ile beraber döner. Bu sayede burulma düzelmesinden kaynaklı balans bozulması yaşanmaz. Ama gel gör ki, bu teker de zamanla balansını kaybediyor. Sebebi tam olarak bilinmiyor ama sonuca bakarsak eldeki doneler bunu gösteriyor. Ve bu aşamada yapıştırıcının artısından çok daha fazla olan eksi tarafı görülüyor. Nipeli çevirmeye çalışırken ikisini yapıştırdığımız için artık nipel çok daha fazla torka ihtiyaç duyuyor, yalama oluyor, hatta gerilmeyle beraber burulmaya maruz kalan tel kopuyor, yan teli kopunca onun yükünü de paylaşan komşu telleri de kopabiliyor.

Olması gereken, dişlere yağ dışında hiç bir madde uygulamadan balanslamak, sonrasında sürüş sonrası üşenmeyip tekeri tekrar bir sehpaya almak, sonra mümkünse sürüşten sonra tekrar bir nihai akort yapmak. Yapıştırmak, sorunu bir süreliğine yaşamamak, ama sonrasında işleri çok daha zorlaştırmak/imkansızlaştırmak oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Arkadaslar tartismayi, kavgayi birakin.
Locklite mis falan bunlar bos isler yani hikaye. En iyi cözüm lastigi sökün, bandi cikarin ve telbaslarina birer kaynak puntasi atin ömürlük olsun. Telbaslarinin kendiliginden gevsemesini gectim, Feriştahı gelse bile gevsetemez.
 
Arkadaslar tartismayi, kavgayi birakin.
Locklite mis falan bunlar bos isler yani hikaye. En iyi cözüm lastigi sökün, bandi cikarin ve telbaslarina birer kaynak puntasi atin ömürlük olsun. Telbaslarinin kendiliginden gevsemesini gectim, Feriştahı gelse bile gevsetemez.
Forumda komedyen arkadaş birdi iki oldu güzeel🤣
 
Geri