Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mavic Aksium Jant Seti

Akort varsa vardır yoksa yoktur teller doğru gerginlikte değilse değildir
Ne seviyede bir balans beklediğine bağlı o. Kimi yarım milimetrelik salınımı bile dert eder, kimi etmez. Sen eden taraftasın. Ayrıca, gerilim ölçerde yassı-silindirik ayrımı yok. Tek fark, aero telde aleti çember düzlemine tam dik tutmak zorundasın, telin yassı yüzeyine basması için.
 
Scudo
Böyle bir derdim yok, tel gerginlikleri ve akort kabul edilir tolerans içerisindeyse mesele yok ancak şuan görüldüğü gibi özellikle tel gerginlikleri kabul edilebilir tolerans dahilinde değil.
 
Dün sportif pedal bisiklet, bugünde bisiklet sepetine gittim pedal bisikletteki Bülent denen şahıs akort anahtarını aldı bodoslama janta daldı tel tutucu kullanmadığı için teli burdu tel tansiyonlarının içine etti. Bisiklet sepetine gittim oradaki arkadaş daha itinalı gibi göründü ama elinde ne tel tansiyonunu ölçecek nede tabaklama için ekipman vardı akort ve gerginlik iyi sayılır ancak simetriyi kaçırmış maşaya oturttum hizalı değil tahrik tarafı 3mm yanaşık, radyal pekte iyi değil. Kısaca İstanbul da bu işi layıkıyla yapacak usta bulamadım...
 
Dün sportif pedal bisiklet, bugünde bisiklet sepetine gittim pedal bisikletteki Bülent denen şahıs akort anahtarını aldı bodoslama janta daldı tel tutucu kullanmadığı için teli burdu tel tansiyonlarının içine etti. Bisiklet sepetine gittim oradaki arkadaş daha itinalı gibi göründü ama elinde ne tel tansiyonunu ölçecek nede tabaklama için ekipman vardı akort ve gerginlik iyi sayılır ancak simetriyi kaçırmış maşaya oturttum hizalı değil tahrik tarafı 3mm yanaşık, radyal pekte iyi değil. Kısaca İstanbul da bu işi layıkıyla yapacak usta bulamadım...


Merakla bekliyorum bu iş nereye varacak😩 Gerçekten işinin ehli birine sonunda ulaşmanızı canı gönülden istiyorum eğer jantta ısrar edecekseniz. Olmadı iade kapısı hala açık bence müşteri memnuniyeti veya ayıplı mal seçeneklerinden sanki,,,
 
Merakla bekliyorum bu iş nereye varacak😩 Gerçekten işinin ehli birine sonunda ulaşmanızı canı gönülden istiyorum eğer jantta ısrar edecekseniz. Olmadı iade kapısı hala açık bence müşteri memnuniyeti veya ayıplı mal seçeneklerinden sanki,,,
İş en sonunda bana vardı kalan simetri ve radyal ayarını kendim hallettim sürüşten öncede loctite ile akordu uzun soluklu koruma niyetindeyim bisiklet sepetinde loctite vardı uygulatacaktım dalgınlığıma geldi.. En nihayetinde iade etmem için hiçbir sebep kalmadı.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ricochet
Örülmüş janta nasıl loctite uygulamayı düşünüyorsun? Nipel kafasından damlattığında dişlere nüfuz etmez loctite.
 
İş en sonunda bana vardı kalan simetri ve radyal ayarını kendim hallettim sürüşten öncede loctite ile akordu uzun soluklu koruma niyetindeyim bisiklet sepetinde loctite vardı uygulatacaktım dalgınlığıma geldi.. En nihayetinde iade etmem için hiçbir sebep kalmadı.
o kadar sordun, usta gezdin ve sonunda kendin hallettin. bravo!
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Buradan şunu anlıyorum yassı telli jant almamak lazım.
Alakası yok, söz konusu jant setini işe gidiş gelişlerde ve antrenmanlarda 2022 temmuz ayından bugüne kullandım ve hiç bir sorun çıkartmadı.

@awakening jant setinin eski üretim yılı olduğunu ve bundan dolayı sorunlu olabileceğini yazmıştı mesajlarında.
 
Alakası yok, söz konusu jant setini işe gidiş gelişlerde ve antrenmanlarda 2022 temmuz ayından bugüne kullandım ve hiç bir sorun çıkartmadı.

@awakening jant setinin eski üretim yılı olduğunu ve bundan dolayı sorunlu olabileceğini yazmıştı mesajlarında.

Ben de 2009dan beri crossride kullanıyorum, hiç sorun yaşamadım, hatta akord ihtiyacı dahi duymadım. Muhtemelen 2007 üretimidir, 2. el almıştım. Akord gerekse, belki yapacak kimse bulamayacağımdan sorun yaşar, kendim yapmak durumunda kalırdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Arkadaştan 8 yıllık aksium jant seti aldım modifiye ettiğim dağ bisikleti için. Jant hiç akort görmemiş ve yaklaşık 30 bin km kullanılmış. Şimdi ben kullanmaya devam edeceğim. Hala ilk günkü kondisyonda jant. Bence sizin jant seti üretim kaynaklı sorunlu. Çünkü bu jantlara fabrikada özel mekanik aletlerle akort yapıyorlar ve aynı şekilde tekrar yapılması çok zor. Hatta şöyle bir şey duymuştum mavic bir jant ile kaza yaparsanız falan hiç düzeltmeye uğraşmayın ve elden çıkarın çünkü eski haline dönmesi zor ve ayar tutmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Çünkü bu jantlara fabrikada özel mekanik aletlerle akort yapıyorlar ve aynı şekilde tekrar yapılması çok zor. Hatta şöyle bir şey duymuştum mavic bir jant ile kaza yaparsanız falan hiç düzeltmeye uğraşmayın ve elden çıkarın çünkü eski haline dönmesi zor ve ayar tutmuyor.
Salla babam salla...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Çünkü bu jantlara fabrikada özel mekanik aletlerle akort yapıyorlar ve aynı şekilde tekrar yapılması çok zor. Hatta şöyle bir şey duymuştum mavic bir jant ile kaza yaparsanız falan hiç düzeltmeye uğraşmayın ve elden çıkarın çünkü eski haline dönmesi zor ve ayar tutmuyor.

Öyle bir şey olması imkansız. Jant setlerinde kullanılan çemberler, teller ayrı olarak da satılıyor. O denilen doğru olsaydı, çember, tel, göbek alıp kendi jantını örmek isteyenlerin hali harap olurdu :)

Aluminyum jant çemberine sahip olan herhangi bir marka jantın kazada deforme olduktan sonra eski haline gelmesi elbette ki çok zor; bu da malzemenin yapısından kaynaklanan bir şey. Deforme olmuş aluminyumun yeri geri dönüşümdür; böyle bir durumda yeni jant çemberi kullanılması gerekir.
 
Akort ve tansiyon tam istediğim seviyeye geldi. Bunu korumak için Dt swiss in spoke freeze isimli bir tel sabitleyicisi var ancak epey pahalı. Muadil orta mukavemetli sökülebilir sabitleyici aldım onu uygulama niyetindeyim.
 

Dosyalar

  • 1009926446713-595-AA.jpeg
    1009926446713-595-AA.jpeg
    44,3 KB · Okunma: 27
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
Akort ve tansiyon tam istediğim seviyeye geldi. Bunu korumak için Dt swiss in spoke freeze isimli bir tel sabitleyicisi var ancak epey pahalı. Muadil orta mukavemetli sökülebilir sabitleyici aldım onu uygulama niyetindeyim.

Bunu tel başlarına nasıl uygulayacaksınız? Jant örülürken uygulanması gereken bir madde bu. "Thread locker" diye anılan bu maddeyi, tel başlarındaki yivlere sürerek uygulamanız lazım.
 
Bunu tel başlarına nasıl uygulayacaksınız? Jant örülürken uygulanması gereken bir madde bu. "Thread locker" diye anılan bu maddeyi, tel başlarındaki yivlere sürerek uygulamanız lazım.
Farkındayım ancak oldukça akışkan bir madde olduğu için nipel boşluklarından içeri sızacaktır, en olmadı jant bandını söker birde nipel başından içeri damlatırım👍
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
Jantların kısa vadede akort bozma sebebinin tel başlarının gevşemesi olduğunu pek sanmıyorum. Sorun jantın geri kalanında esneme, burkulma, sünme, kayma vs. kaynaklı olabilir. Tel başlarının sabitlenmesi tekrar akort gerektiğinde sorun olabilir. Örülü jantta sabitleyicinin vida yoluna nüfuz edeceğini de hiç sanmıyorum. İade yolu açık ise ben jantlardan kurtulun derim.

Anlaşılan Aksium jantlar memnun olanlar olsa da sıkça sorunlu ürün çıkan, işin şansa kaldığı bir model. Geçen sene elinden çok bisiklet donanımı geçen ve evdeki atölyesinde hem kendi, hem çevresinin teknik işlerini halleden bir arkadaşıma sormuştum. "Aksium jantlar yaramaz, akort tutmuyor abi" demişti. Genel olarak tepe modeller hariç Mavic'in yol jantları pek tutulmuyor izlenimi edindim. Geçmişteki tasarım ve üretim hataları sebebiyle sabıkalı bir durumu da var.
 
Son düzenleme:
Farkındayım ancak oldukça akışkan bir madde olduğu için nipel boşluklarından içeri sızacaktır, en olmadı jant bandını söker birde nipel başından içeri damlatırım👍
Maalesef bu şekilde muvaffak olmanız mümkün olmayacaktır..
 
Geri