Scudo Sports

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Butcem olsa gonul isterdi bi tiagra veya 105 ama olsun :)) Bir sorum daha olucak boyum 1.80 onceki kullandigim bisiklet 55cm. Bu alacagim bisiklette 54 cm olanini mi almaliyim yoksa 52cm olanina mi bakmaliyim? bilemedim.


bacak boyunuz önemli ayni boydayiz 81 cm ic bacak boyu ile 54 kullanıyorum. 52 size çok yuksek ihtimalle küçük gelecektir. bu arada aleti kesinlikle tavsiye ederim beni 3bin kmdir üzmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Scudo
Butcem olsa gonul isterdi bi tiagra veya 105 ama olsun :)) Bir sorum daha olucak boyum 1.80 onceki kullandigim bisiklet 55cm. Bu alacagim bisiklette 54 cm olanini mi almaliyim yoksa 52cm olanina mi bakmaliyim? bilemedim.

Ben 1.75 cm boy, 80 cm bacak boyu ile 54 kadro kullanıyorum. Size 52 kadro küçük gelebilir.

Arkadaşın dediği gibi bacak boyu da önemli. Eğer bacak boyunuz uygunsa 54 kadro sizin için daha iyi olacaktır.
 
Tesekkur ederim yardimlariniz icin ic bacak boyum 85bucuk cm sanırım 54 uyar
 
  • Beğen
Tepkiler: celotr
s.aleyküm arkadaşlar uzun süre dağ bisikleti kullandım, şehir bisikletinde Mosso Legarde modelinden hangisi uygundur fikirlerinizi almak isterim.Bazı notlarım var şehir bisikletinde Alimünyum alaşım kadro ,27,5 tekerin jantın ve V tipi fren mekanizmasının, ön arka artırıcı olarak ALTUS modelinin uygun olduğunu, amartisörün gereksiz olduğu, en önemliside boyum 1,70 mt bacak iç boyum 72 cm kadro ölçüm tam olarak nedir ,21/24/27/30 vitesden hangisi uygundur vede MSM ve MDM farkı nedir ŞEHİR bisikleti için...
 
s.aleyküm arkadaşlar uzun süre dağ bisikleti kullandım, şehir bisikletinde Mosso Legarde modelinden hangisi uygundur fikirlerinizi almak isterim.Bazı notlarım var şehir bisikletinde Alimünyum alaşım kadro ,27,5 tekerin jantın ve V tipi fren mekanizmasının, ön arka artırıcı olarak ALTUS modelinin uygun olduğunu, amartisörün gereksiz olduğu, en önemliside boyum 1,70 mt bacak iç boyum 72 cm kadro ölçüm tam olarak nedir ,21/24/27/30 vitesden hangisi uygundur vede MSM ve MDM farkı nedir ŞEHİR bisikleti için...

Mosso ve diğer tüm şehir ve trekking bisikletlerinde jantlar 28 inç. 27.5" dağ bisikleti jant ölçüsü.
Tüm Mosso Legarda modelleri Alüminyum.

Mosso'nun (link) modellerinde çamurluk, ışık ve bagaj var, (link) modellerinde yok. Bagaj, çamurluk v.b. kullanmak istiyorsanız hazır olsun diye şehir modellerine, bunlara ihtiyaç yoksa ya da ne ekleyeceksem kendi zevkime göre eklerim diyorsanız trekking modellerine bakın.

Mosso modellerinde, (örneğin 2121 MDM V) ilk iki rakam yıl, sonraki iki rakam vites sayısı, üçlü harf grubunun ilk harfi M ise step-over (erkek bisikleti denilen yüksek üst borulu), L ise down-step (kadın bisikleti denilen alçak alt borulu), sonraki harf D ise düz maşa, S ise amortisörlü maşa, en sondaki tek harf ise V ise V fren, H ise hidrolik disk fren. Araya CT harfleri girdiğinde de çamurluk, bagaj ve lambalı şehir bisikleti oluyor.

2121 CT MSM H
21: yıl
21/24/27/30: vites sayısı
[CT]: şehir modeli
M/L: Erkek-Kadın
DM/SM: Düz/amortisörlü maşa
V/H: V fren, Hidrolik fren

2130'a kadarki tüm modeller Altus, 2130 ise Deore vitesli. Bu 2130'un V frenli ve düz maşalı modeli yok. Diğerlerinin hepsinin var. Sadece 2121 modellerinde ön attırıcı Tourney, 2124 ve 2127'lerde vites sistemi komple Altus.

Bence eski/düşük konfigürasyonu (Shimano olmayan göbekler, Tourney ön attırıcı, vidalı ruble, 14-34 dişli oranı v.b.) nedeniyle 2121'in üstündeki her model alınabilir. O da alınabilir (ben zamanında düz maşalı tek seçenek o olduğu için 1921 aldım) ama sonra yükseltmek/geliştirmek isteyebilirsiniz ve baştan o şekilde almaya göre daha pahalıya gelir (yükselttim, geldi).

Size 46 kadro uygun. Aslında daha büyükleri de uygun, çünkü Mosso'da sadece selenin bağlandığı borunun yüksekliği artıyor, üst kadro borusunun arkası da onun bittiği yere göre yükseliyor. Ben 175 boyla 46 kullanıyorum, 51'de de sıkıntı yaşamadım. 56'da sele en dibe oturabilir, çok az yüksek kalabilir.
 
Genel açıklayıcı bilginiz için teşekkür ederim, MOSSO ana bayi sitesinde şehir bisikletleri sanırım Trekingbike grubunda, kadro boyunda; benim boy 170 cm , bacak iç boyum 72 cm bu şekilde çok orantısız sanırım (43 olursa boy 157 cm),(46 olursa 162 cm) iç bacak boyunun trekinglerde 0,63 katsayısına göre (72 cmx0,63) 45,36 kadro , şehir bisikleti kadro boyun kat sayısı trekinge göre farklımıdır, Şehir bisikletlerinde amortisor-hidrolik fren gereksizliğine ne diyorsunuz, MDM dezavantaj yaratırmı
 
Genel açıklayıcı bilginiz için teşekkür ederim, MOSSO ana bayi sitesinde şehir bisikletleri sanırım Trekingbike grubunda, kadro boyunda; benim boy 170 cm , bacak iç boyum 72 cm bu şekilde çok orantısız sanırım (43 olursa boy 157 cm),(46 olursa 162 cm) iç bacak boyunun trekinglerde 0,63 katsayısına göre (72 cmx0,63) 45,36 kadro , şehir bisikleti kadro boyun kat sayısı trekinge göre farklımıdır, Şehir bisikletlerinde amortisor-hidrolik fren gereksizliğine ne diyorsunuz, MDM dezavantaj yaratırmı

Mosso'nun Trekking bisikletleri (link) , aksesuarlı şehir bisikletleri (link) sayfasında ama çoğu zaman trekking bisikletlerine de şehir bisikleti deniyor.

Kadro boyu hesabı trekking ile şehir bisikletlerinde aynı.

MDM olup amortisörün olmaması bence dezavantaj yaratmaz, tam tersi bence şehir kullanımında amortisör dezavantaj yaratıyor. Amortisör hakkındaki fikrimi bu konunun birkaç sayfa öncesinde şöyle açıklamıştım:
Mosso Legarda'mı alırken ilk kriterim amortisörsüz olmasıydı ve o zaman (2019 modellerde) sadece en düşük model olan 1921'in düz maşalısı vardı, mecburen onu aldım, hala yavaş yavaş yükseltiyorum. Şimdi alanlar rahat, en üst model hariç her modelin düz maşalısı var.
Aktif olarak 4 bisiklet kullanıyorum; oğlumun karbon yol, kendimin düz maşa trekking, eşimin amortisörlü şehir, bir de düz maşa alışveriş bisikleti. Fazladan 1.5-2 kg ağırlık, kilitli değilken hakimiyete verdiği olumsuz etki, kilitlense bile yaptığı lakırtı nedeniyle kendi kullandığım şartlarda, işin içine arazi şartları girmedikçe amortisörlü bisiklete çok soğuk bakıyorum. En basitinden ani hızlanma isteklerinde bisikletin zıplamaya başlamasını ya da zor bir durumda diğer bisikletlerle küçük bir frenli manevrayla çok kıvrak bir şekilde sıyrılabileceğim yerlerde bocalatmasını hiç sevmiyorum. Eşimi ikna edebilsem onun bisikletini de düz maşaya çevireceğim.
Bu nedenlerle düz maşa isteğinizi çok haklı buluyorum.
(Alıntıda bahsettiğim 1921'im şu anda 24 vites Acera setli, Acera göbekli, sadece ön attırıcı hala Tourney ve öyle kalacak)

Hidrolik fren alırken de pahalı, sonrası da pahalı. Bisikletlerinin tüm tamirini, bakımını, parça değişimini kendi yapan biri olarak hidrolik freni hassas, zahmetli ve maliyetli buluyorum. Yoksa teknoloji ve fren kalitesi bakımından mutlaka daha iyi. Dağ bisikleti kullanıyor olsam dezavantajlarına katlanır, hidrolik frenli alırdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şenol U.
Tşkler, 🙄Cevaplarınızı aldıkça daha sorularım oluyor kusura bakmazsanız Asfalt zemin genelde hafif rampa bazende agır rampa çıkılacak mesafeler için şehir bisikletinde sadece ön attırıcı vıtes sistemi yeterli olurmu? yoksa trekıng ön ve arka vitesli mı
 
Tşkler, 🙄Cevaplarınızı aldıkça daha sorularım oluyor kusura bakmazsanız Asfalt zemin genelde hafif rampa bazende agır rampa çıkılacak mesafeler için şehir bisikletinde sadece ön attırıcı vıtes sistemi yeterli olurmu? yoksa trekıng ön ve arka vitesli mı

Sorular sorun değil, zaten forumun amacı bu.
Sadece arka vitesli bisiklet olabilir ama sadece ön vitesli yok zaten. Hem trekking hem şehir bisikletlerinde çoğunlukla önde üçlü vites var, Mosso'da hep üçlü, bazı markalarda ender olarak önde ikili.
Maksimum hız ve dik rampa performansı dişli oranlarına bağlı. Fazla detay olduğu için spoiler'a aldım:
Trekking (ve şehir) bisikletlerinde ön dişli sayıları 48-38-28 (en büyük dişlide 48 diş, en küçüğünde 28 diş var), ender olarak 42-34-24 ya da daha farklı diş sayıları var. Mosso için 2127 ve 2130'da 48-36-26, diğerlerinde 48-38-28.
Çoğunluğun aynakolu 48-38-28 ya da yakın değerlerde olduğundan rampa performansı ve maksimum hız daha çok arka dişliye bağlı.
Mesela Legarda 2121'de arka en küçük dişlide 14 diş, 2124'lerde 12 diş, daha üst modellerde 11 diş var. Bu bisikletlerde en yüksek viteste (ön en büyük, arka en küçük dişlide) pedal aynı hızda çevrilirken en küçük dişlisi 11 diş olan 14 diş olandan daha yüksek hıza ulaşır, tabii o kuvvet uygulanabilirse, çünkü uygulanması gereken kuvvet de daha fazla. Birinde bir pedal turunda arka tekerlek 4 turdan fazla, diğerinde 4 turdan az dönüyor.
Arka büyük dişli ise tüm modellerde 34 diş. Ön küçük arka büyükteyken bir tur pedal çevrildiğinde arka tekerlek bir tur bile dönmüyor. Bu da yokuşlarda çok az kuvvet kullanarak ama çok hızlı pedal çevirerek rahatça tırmanabilmeyi sağlıyor. Bazı eski Legarda modellerinde en küçük arka dişlide 28 diş vardı, yüklü olarak dik rampa çıkmak zor oluyordu, şimdi hepsinde 34, o yüzden bu ayırıcı bir özellik değil artık. Dişli sonradan değiştirilebilir bir şey ama 2121 alınırsa vidalı göbekle geldiğinden dişliyi göbekle birlikte değiştirmek gerekeceğinden diğerlerine göre daha masraflı olur.

Legarda seçerken önce tabii ki bütçenize, sonra fren ve maşa tercihinize, sonra vites sayısına göre karar vermek en iyisi. Sadece bütçeniz yetiyorsa 2121'in üstüne çıkın, sebeplerini yazmıştım. Geriye kalan özelliklerinde modelden modele pek fark yok.

Tümüyle asfalt zemin için belki daha sonra lastiği inceltmek isteyebilirsiniz. 19XX ve 20XX Legarda'larda lastikler 700x37 idi, 21XX'lerde kalınlaştırıp 700x40 kullanmaya başladılar. Bozuk yolda kalın ama düz zeminde akıcılık için ince lastik daha iyi. Bende şimdi 700x35, bir sonrakinde 700x30 yapacağım.
 
merhaba. mosso marine katlanir bisikletim var 6 vites. elektrik motoru da taktirdim. pil bittiginde rahat yokus cikabilmek icin megarange taktiracagim. ist anadolu yakasinda nerede bulabilirim. simdiden tesekkurler
 
Sorular sorun değil, zaten forumun amacı bu.
Sadece arka vitesli bisiklet olabilir ama sadece ön vitesli yok zaten. Hem trekking hem şehir bisikletlerinde çoğunlukla önde üçlü vites var, Mosso'da hep üçlü, bazı markalarda ender olarak önde ikili.
Maksimum hız ve dik rampa performansı dişli oranlarına bağlı. Fazla detay olduğu için spoiler'a aldım:
Trekking (ve şehir) bisikletlerinde ön dişli sayıları 48-38-28 (en büyük dişlide 48 diş, en küçüğünde 28 diş var), ender olarak 42-34-24 ya da daha farklı diş sayıları var. Mosso için 2127 ve 2130'da 48-36-26, diğerlerinde 48-38-28.
Çoğunluğun aynakolu 48-38-28 ya da yakın değerlerde olduğundan rampa performansı ve maksimum hız daha çok arka dişliye bağlı.
Mesela Legarda 2121'de arka en küçük dişlide 14 diş, 2124'lerde 12 diş, daha üst modellerde 11 diş var. Bu bisikletlerde en yüksek viteste (ön en büyük, arka en küçük dişlide) pedal aynı hızda çevrilirken en küçük dişlisi 11 diş olan 14 diş olandan daha yüksek hıza ulaşır, tabii o kuvvet uygulanabilirse, çünkü uygulanması gereken kuvvet de daha fazla. Birinde bir pedal turunda arka tekerlek 4 turdan fazla, diğerinde 4 turdan az dönüyor.
Arka büyük dişli ise tüm modellerde 34 diş. Ön küçük arka büyükteyken bir tur pedal çevrildiğinde arka tekerlek bir tur bile dönmüyor. Bu da yokuşlarda çok az kuvvet kullanarak ama çok hızlı pedal çevirerek rahatça tırmanabilmeyi sağlıyor. Bazı eski Legarda modellerinde en küçük arka dişlide 28 diş vardı, yüklü olarak dik rampa çıkmak zor oluyordu, şimdi hepsinde 34, o yüzden bu ayırıcı bir özellik değil artık. Dişli sonradan değiştirilebilir bir şey ama 2121 alınırsa vidalı göbekle geldiğinden dişliyi göbekle birlikte değiştirmek gerekeceğinden diğerlerine göre daha masraflı olur.

Legarda seçerken önce tabii ki bütçenize, sonra fren ve maşa tercihinize, sonra vites sayısına göre karar vermek en iyisi. Sadece bütçeniz yetiyorsa 2121'in üstüne çıkın, sebeplerini yazmıştım. Geriye kalan özelliklerinde modelden modele pek fark yok.

Tümüyle asfalt zemin için belki daha sonra lastiği inceltmek isteyebilirsiniz. 19XX ve 20XX Legarda'larda lastikler 700x37 idi, 21XX'lerde kalınlaştırıp 700x40 kullanmaya başladılar. Bozuk yolda kalın ama düz zeminde akıcılık için ince lastik daha iyi. Bende şimdi 700x35, bir sonrakinde 700x30 yapacağım.
Son tahlilde MOSSO LEGARDA 2124 VEYA 2127 den birini alacağım inşallah MSM mi MDM mi veya CİTY veya TREKİNG seçenekleri şuan karar vermemde zorlayan
,bu marka tercihim hakkında başka bir seçenek önerirmisiniz? demiyim en iyisi:)
 
Son tahlilde MOSSO LEGARDA 2124 VEYA 2127 den birini alacağım inşallah MSM mi MDM mi veya CİTY veya TREKİNG seçenekleri şuan karar vermemde zorlayan
,bu marka tercihim hakkında başka bir seçenek önerirmisiniz? demiyim en iyisi:)

Vites sayısı, amortisör ve aksesuar ve dolayısıyla bütçe artık kişisel tercihe bağlı konular.
Satın alma aşamasında bayiler ve siteleri mutlaka karşılaştırın, özellikle N11'de ve GG'de çok iyi fiyatlar veriliyor. Bir de GG'nin sık sık yaptığı outdoor indirimlerine ya da N11'in "şu kadar üstü alışverişe bu kadar indirim kuponu" günlerine denk gelirse tadından yenmez.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: CengoCenk
Gözüm gibi baktığım Mosso Cavalier Claris bisikletimi fazlalıktan dolayı satıyorum. İlgilenen olursa ilanlara da koydum. Fiyat 4.400 TL

Fotoğraf dün çekilmiştir.

Mosso Cavalier Claris
1636304552952.jpg
 
Son düzenleme:
  • Üzgün
Tepkiler: ExKyotoo
Mosso legarde 2127 msm h 28 jant ne yetkili bayilerde stoklarda olmadıgı, buyuk alışveriş sitelerinde bir kaç tane var fakat urun Konya velesbitcim firmasının, yetkili bayi olmamasına rağmen buda
huylandırdı benı, 1 ay sonra fiyatların %30 kadar zamlanacagından yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar
 
Mosso legarde 2127 msm h 28 jant ne yetkili bayilerde stoklarda olmadıgı, buyuk alışveriş sitelerinde bir kaç tane var fakat urun Konya velesbitcim firmasının, yetkili bayi olmamasına rağmen buda
huylandırdı benı, 1 ay sonra fiyatların %30 kadar zamlanacagından yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar

Hiçbir firmaya kefil olmam ama Velesbitcim N11 ve GG'de yıllardır en yoğun Mosso satışı yapan firma olabilir. Ürünü göndermeden önce arar, kadro boyu konusunda emin olunur, gönderdikleri bisikletin ambalajı açılmadığı sürece yerel Mosso servisinde ücretsiz kurulumu yapılır.
Uzaktan alınıyorsa güvenilirliğiyle ünlü bir firmadan doğrudan alınmadıkça HB, N11, GG gibi yerler aracılığıyla almak daha güvenli. Site ve kart kampanyaları ile kuponlardan da yararlanılabilir.
 
Merhaba aranıza yeni katıldım. Mosso LEGARDA-2121-MSM-H-CT Erkek Şehir Bisikleti 560H Hd 28 ürününü aldım. boy 185 bacak boyu 85. acaba 56 santim büyük mü? Aldığım ürünü çok bilmeden aldım ilk bisiklet deneyimim o yüzden doğru tercih mi yorumlarınızı bekliyorum. birde bu bisikleti şehir içi gezmek için alsam da orman gezilerinde de kullanıma uygun mu sizce?
 
Merhaba aranıza yeni katıldım. Mosso LEGARDA-2121-MSM-H-CT Erkek Şehir Bisikleti 560H Hd 28 ürününü aldım. boy 185 bacak boyu 85. acaba 56 santim büyük mü? Aldığım ürünü çok bilmeden aldım ilk bisiklet deneyimim o yüzden doğru tercih mi yorumlarınızı bekliyorum. birde bu bisikleti şehir içi gezmek için alsam da orman gezilerinde de kullanıma uygun mu sizce?

56 kadro size tam olmalı.
2021 modellerde 40mm lastik var, patika kullanımında sorun yaşatmaz ama daha zor araziye uygun değil tabii. Şehir dışında kullanacaksanız daha zırhlı bir lastiğe geçmeniz gerekebilir.
 
56 kadro size tam olmalı.
2021 modellerde 40mm lastik var, patika kullanımında sorun yaşatmaz ama daha zor araziye uygun değil tabii. Şehir dışında kullanacaksanız daha zırhlı bir lastiğe geçmeniz gerekebilir.
çok teşekkürler. ürün henüz kargoda. zamanla deneyimlerimi paylaşacağım.
 
Merhaba aranıza yeni katıldım. Mosso LEGARDA-2121-MSM-H-CT Erkek Şehir Bisikleti 560H Hd 28 ürününü aldım. boy 185 bacak boyu 85. acaba 56 santim büyük mü? Aldığım ürünü çok bilmeden aldım ilk bisiklet deneyimim o yüzden doğru tercih mi yorumlarınızı bekliyorum. birde bu bisikleti şehir içi gezmek için alsam da orman gezilerinde de kullanıma uygun mu sizce?
Arkadaşlar aldığım ürünün ön ve arka aktarıcıları ikiside shimano altus olması gerekirken ön tourney arka altus geldi. çok fark eder mi. ne yapmam gerekir.
 
Arkadaşlar aldığım ürünün ön ve arka aktarıcıları ikiside shimano altus olması gerekirken ön tourney arka altus geldi. çok fark eder mi. ne yapmam gerekir.

2121'lerde ön Tourney, 1921 ve 2021'lerde de öyle. Ön attırıcı 24 viteslilerden sonra Altus oluyor. (link) sayfasında "Ön Attırıcı" alanındaki "SHIMANO FD-TY510" kodu Tourney attırıcıya ait.
Altus olması için (link) ürünündeki gibi "Ön Attırıcı" alanında "ALTUS FD-M310" yazmalıydı.
 
Geri