Scudo Sports

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Scudo
Anladım. 56 çok gelir de 51 bir ihtimal. Ama satan yer yok yine de.

Bunlarda "Lacivert-siyah"ı seçip "51 cm" seçince sepete ekleniyor: (link)
1716728559622.png

Bu sahibinden'de ama 0: (link)

Süspansiyonsuz tercih ederseniz alternatif: (link)
1716728734636.png
 
  • Beğen
Tepkiler: gokbann
Bir yandan Bianchi de bakıyorum ama bazısında aynakol Prowheel diye bir marka bazısında Shimano. Detaylı fotoğrafları ve bilgileri de bulamadım. Hepsiburada üzerinde 18 bin liraya satılan modelde açıklamada Shimano, 20 bin lira olanda Prowheel yazıyor. Kafam karışmış durumda. Mesela göbeklerin de hangi model olduğu yazmıyor.
 
Bir yandan Bianchi de bakıyorum ama bazısında aynakol Prowheel diye bir marka bazısında Shimano. Detaylı fotoğrafları ve bilgileri de bulamadım. Hepsiburada üzerinde 18 bin liraya satılan modelde açıklamada Shimano, 20 bin lira olanda Prowheel yazıyor. Kafam karışmış durumda. Mesela göbeklerin de hangi model olduğu yazmıyor.

Sitesini temel almak lazım, orada Prowheel (resimde Deore olsa da). Frenleri de Promax. Maliyet düşürme hareketleri. Bunlarla maliyeti düşürmezlerse fiyat Carraro'daki benzer modellere doğru yükseliyor:
(link)
(link)
Carraro'larda arkada 8000 serisi olması fiyatta etkili tabii.
 
Sitesini temel almak lazım, orada Prowheel (resimde Deore olsa da). Frenleri de Promax. Maliyet düşürme hareketleri. Bunlarla maliyeti düşürmezlerse fiyat Carraro'daki benzer modellere doğru yükseliyor:
Carraro'larda arkada 8000 serisi olması fiyatta etkili tabii.
Carraro için bütçem yetmez ne yazık ki. Prowheel promax bilmem ne üzer mi peki?
 
Carraro için bütçem yetmez ne yazık ki. Prowheel promax bilmem ne üzer mi peki?

Decathlon da bazı modellerinde Prowheel aynakol kullanıyor. İsimsiz aynakollar gibi değildir ama sonuçta serinin kendi aynakolu değil. Üzme kısmını kullananlara sormak lazım. Ben ikisini de kullanmadım. Prowheel kullanan tanıdıklarım var, olumsuz görüş bildiren olmadı ama bir yerde çok çabuk deforme olan bir Prowheel aynakola dair içerik görmüştüm. Promax için hiçbir fikrim yok ama şu konu az çok fikir verebilir: promax frenler hakkında bilgisi olan ?
Bence frende kalite farkı hiç olmasa bile parça/sarf bulunabilirliği açısından giriş seviye bile olsa Shimano ürünleri tercih etmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: gokbann
Anladım. Shimano'dan şaşmamak lazım. Aslında Deore şart değil ama Alivio set bir bisiklet göremedim. Ya altus ya deore gidiyor. Yollar bozuk ve biraz kiloluyum, dayanıklılık şart.
 
Mosso Reborn kullanan var mı ? Kadro ağırlığı , düz yol , iniş ve tırmanış performansları hakkında ne söyleyebilir ? Boya kalitesini de merak ediyorum.
 
Mosso kullanıcı değilim ama bir tanıdığım tavsiyem üzerine Aero Reborn aldı. Ofiste bi tane Corelli Aero 105 var, bir arkadaşta Bisan RC9800 var. Bisan ve Corelli için diyebilirim ki çöp, lastik gibi güç verdikçe esnemeyen yeri yok bisikletlerin ama Mosso beni şaşırttı oldukça az esniyor. Arkadaşın aldığı Tiagra setli, pedalsız tam 9 kg. Benim Cipo pedallı 8.2 kg, arkadaşımın Madone Slr 7 8,6 kg. Demem o ki Ultegra set, karbon jant ve kokpitle 8 kg'a inebilecek bir aero bisiklet. Kırmızı beyaz rengini aldı benim gözüme çok hoş geldi. Fiyat/performans ürünü olarak değerlendirip tavsiye edebilirim Mosso Aero Reborn modelini.
merhabalar hala kullanılıyor mu, mossodan memnun mu arkadaşınız ?
 
Oğluma şehir bisikleti olarak Mosso 2330 trekking bisikleti almıştım. Benimle birlikte sürmek isteyince farklı tür olsun diye Carraro 2920 dağ bisikleti aldım.
Belgrad ormanında asfalt dışı orman içi yollarında kullanıyoruz. Ormanda Mosso bende, şehir içinde de Carraro bende :)
Ormanda dik ve engebeli yollardan da indik. Bu yokuşlarda toprağa gömülü kalın dallar ve toprakta oluşan dar kanalımsı çukurlardan falan geçtik.
Carraro muhtemelen daha zorlu yollar için ama Mosso nispeten ince teker olmasına rağmen bu yollarda gayet dengeli ve kararlı gidiyor. Amortisör de görevini yapıyor. Deore de gereken yerlerde tek harekette zincir çıkmadan 2-3 vites düşürebiliyorum.
Bir yandan kullanım performansı ile ilgili bilgi vermek istedim, bir de küçük bir sorum var:
Bu tip kullanımla bisiklete zarar veriyor muyum? Trekking bisikletine bu tip yollar(?) uygun mu? Kadro bir şekilde kırılır mı, tekerler yamulur mu vs Bu tip kullanımlarda ne kadar sürede bakım gerekir? Bilgi paylaşabilirseniz sevinirim
 
...
Bu tip kullanımla bisiklete zarar veriyor muyum? Trekking bisikletine bu tip yollar(?) uygun mu? Kadro bir şekilde kırılır mı, tekerler yamulur mu vs Bu tip kullanımlarda ne kadar sürede bakım gerekir? Bilgi paylaşabilirseniz sevinirim

Şehir içindeki arnavut kaldırımı ya da kazılmış yollar o şartlardan daha kötü.
Belli bir seviyeye kadarki MTB'ler ile trekking bisikletleri benzer bileşenler kullanıyor. Örneğin konuyla ilgili bileşenler bakımından Carraro'nun hem MTB hem Trekking modellerinde, diğer markaların da üst seviye modellerinde göbekler Shimano TX505; jant kaliteleri, yapıları, ölçüleri neredeyse aynı. Mosso'da 36 telli jant kullanılması da avantaj. Süspansiyon kalitesi daha düşük, muhtemelen sıkıntı çıkarsa ilk oradan çıkar. Aşırı kötü şartlar oluşmadıkça (yüksekten düşme, çukura çok sert girme, tümseğe çarpma gibi) iki bisikletin kadroda yaşayacağı sıkıntı ihtimali çok farklı değil, trekking kadrosu biraz daha kolay etkilenebilir.
 
Oğluma şehir bisikleti olarak Mosso 2330 trekking bisikleti almıştım. Benimle birlikte sürmek isteyince farklı tür olsun diye Carraro 2920 dağ bisikleti aldım.
Belgrad ormanında asfalt dışı orman içi yollarında kullanıyoruz. Ormanda Mosso bende, şehir içinde de Carraro bende :)
Ormanda dik ve engebeli yollardan da indik. Bu yokuşlarda toprağa gömülü kalın dallar ve toprakta oluşan dar kanalımsı çukurlardan falan geçtik.
Carraro muhtemelen daha zorlu yollar için ama Mosso nispeten ince teker olmasına rağmen bu yollarda gayet dengeli ve kararlı gidiyor. Amortisör de görevini yapıyor. Deore de gereken yerlerde tek harekette zincir çıkmadan 2-3 vites düşürebiliyorum.
Bir yandan kullanım performansı ile ilgili bilgi vermek istedim, bir de küçük bir sorum var:
Bu tip kullanımla bisiklete zarar veriyor muyum? Trekking bisikletine bu tip yollar(?) uygun mu? Kadro bir şekilde kırılır mı, tekerler yamulur mu vs Bu tip kullanımlarda ne kadar sürede bakım gerekir? Bilgi paylaşabilirseniz sevinirim
tek sorunu lastikte yaşarsınız zırhlı bir lastikle sıkıntısız devam edin bizim grupta bir çok arkadaş treking bisikletle sert arazide sürüyor
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Şehir içindeki arnavut kaldırımı ya da kazılmış yollar o şartlardan daha kötü.
Belli bir seviyeye kadarki MTB'ler ile trekking bisikletleri benzer bileşenler kullanıyor. Örneğin konuyla ilgili bileşenler bakımından Carraro'nun hem MTB hem Trekking modellerinde, diğer markaların da üst seviye modellerinde göbekler Shimano TX505; jant kaliteleri, yapıları, ölçüleri neredeyse aynı. Mosso'da 36 telli jant kullanılması da avantaj. Süspansiyon kalitesi daha düşük, muhtemelen sıkıntı çıkarsa ilk oradan çıkar. Aşırı kötü şartlar oluşmadıkça (yüksekten düşme, çukura çok sert girme, tümseğe çarpma gibi) iki bisikletin kadroda yaşayacağı sıkıntı ihtimali çok farklı değil, trekking kadrosu biraz daha kolay etkilenebilir.
50 yaşında yüksekten düşme olursa, zaten bisikletten önce ben giderim. :)
Yüksekliği risk olarak değerlendirdiğiniz bir sınır var mı? Mesela 50cm yüksek mi?
Sonunu görmediğim yokuşlara yavaş giriyorum ama ormanda yokuş aşağı giderken hızlanınca çukur ve tümseklerden çok sakınamıyorum. Amortisör kadroya gelecek yükü kısmen alıyor gibi geliyor. Süspansiyon Mosso'da markasız gerçekten. Şu 3 maddeye biraz daha dikkat edeyim: yüksekten düşme, çukura çok sert girme, tümseğe çarpma
Teşekkürler bilgiler için
tek sorunu lastikte yaşarsınız zırhlı bir lastikle sıkıntısız devam edin bizim grupta bir çok arkadaş treking bisikletle sert arazide sürüyor
Mosso'da CST CLASSIC OTIS 700X40C lastik kullanmışlar. Bu zırhlı sanırım. Teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
50 yaşında yüksekten düşme olursa, zaten bisikletten önce ben giderim. :)
Yüksekliği risk olarak değerlendirdiğiniz bir sınır var mı? Mesela 50cm yüksek mi?...
...tümseğe çarpma...

Evet, 50 cm yüksek. Hendeğe/şarampole/uçuruma düşmeyi kastetmedim tabii.
"Tümseğe çarpma" derken kastettiğim de hız tümseği v.b. değil. Kaldırım, kaya, kütük v.b.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuz Ö.
Merhabalar legarde 2327 msm h model bisiklet kullanıyorum CST CLASSIC OTIS 700X40C dış lastik kullanıyor. sıklıkla ormanlık arazilere de giriyorum bu yüzden lastik patlıyor hangi lastiği önerirsiniz ve bu lastiğe uygun iç lastik ölçüleri nedir yanımda yedek iç lastik te taşımam gerek diye düşünüyorum
 
Merhabalar legarde 2327 msm h model bisiklet kullanıyorum CST CLASSIC OTIS 700X40C dış lastik kullanıyor. sıklıkla ormanlık arazilere de giriyorum bu yüzden lastik patlıyor hangi lastiği önerirsiniz ve bu lastiğe uygun iç lastik ölçüleri nedir yanımda yedek iç lastik te taşımam gerek diye düşünüyorum

Dış lastiğin genişliğinin (sizdeki lastikte 40) iç lastiğin genişlik aralığının içinde olması lazım.

Rasgele bir örnek olarak şu lastiğin uygunluk aralığı 35-43 mm: (link)
35 < 40 < 43 olduğundan kullanabilirsiniz.

Dikkat etmeniz gereken diğer ayrıntılar
- sibop tipi (sizin bisikletinizdeki jantlar için SV (Schrader Valve) = Auto = oto = motor = kalın sibop.
- lastik çapı (700c = ETRTO 622 = 28" = 29" (eşitlik şeklinde yazınca garip oldu ama 28" ve 29" lastiklerin janta oturan iç çapı aynı, dış çapı farklı))
- bir de sibop uzunluğu önemli ama jant yüksek profilli olmadıkça her uzunluk uyar

Patlamaya karşı ideal ürünler Schwalbe Marathon serisi. Seri Race gibi zırh/performans dengesini sağlayan modelden başlayıp Plus Tour gibi yüksek korumalı ama ağır modellere kadar farklı seçenekler içeriyor: (link)

Başka zırhlı ürünler de var tabii ama çok mağduru olduğu için belirteyim; satıcıların "9. seviye zırhlı" diye satmayı çok sevdikleri, aslında "9. nesil" olan Vittoria Urbano lastikler karşınıza çıkarsa onlardan önemli bir koruma beklentiniz olmasın. Mitas/Rubena lastikler de en azından bu sınıfta pek beklenti içinde olmamanız gereken lastikler. Mitas/Rubena lastikleri tercih etmenin fiyat dışında bir nedeni yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: coldfire
Dış lastiğin genişliğinin (sizdeki lastikte 40) iç lastiğin genişlik aralığının içinde olması lazım.

Rasgele bir örnek olarak şu lastiğin uygunluk aralığı 35-43 mm
35 < 40 < 43 olduğundan kullanabilirsiniz.

Çok teşekkür ederim ders niteliğinde çok kıymetli bilgiler işin mantığını kavrama açısından.

dış lastikten bir şikayetim yok aslında çoğu arazi koşulunda denedim pek bir sıkıntı çıkarmadı. iç lastikte patlama/dayanım açısından bir "kalite farkı" var mı yoksa gönderdiğiniz linkten alayım mı.
 
Çok teşekkür ederim ders niteliğinde çok kıymetli bilgiler işin mantığını kavrama açısından.

dış lastikten bir şikayetim yok aslında çoğu arazi koşulunda denedim pek bir sıkıntı çıkarmadı. iç lastikte patlama/dayanım açısından bir "kalite farkı" var mı yoksa gönderdiğiniz linkten alayım mı.

Kalite farkı pek yok. Continental Tour gibi çok iyi iç lastikler de var ama onlar da mucizeler yaratmıyor, delecek nesne hepsini deliyor. Biraz malzeme kalınlığı, çok büyük etken olmayan malzeme türü, sibop kalitesi v.b. değişir. Gönderdiğim link ilk aklıma gelen bisikletçiden gördüğüm ilk uygun ürünün linki. Şişman hesaplıdır ama belki daha hesaplı, en azından kargo dahil yerler vardır. Başka ihtiyaçlar varsa oradan alınabilir tabii.

Birkaç alternatif:

(link)
(link) (bu kutusuz, kutulusu da bu: (link))
(link)

(link)

HB, N11, Trendyol gibi platformlara da bakabilirsiniz; ücretsiz kargo, puan, kupon kullanma imkanı da olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: coldfire
Herkese iyi akşamlar
Eşimle birlikte akşamları kullanabileceğim
Mümkünse çamurluk ve arka selesi olan disk frenli bisiklet almak istiyorum.
Varmı önerebileceğiniz model
 
Herkese iyi akşamlar
Eşimle birlikte akşamları kullanabileceğim
Mümkünse çamurluk ve arka selesi olan disk frenli bisiklet almak istiyorum.
Varmı önerebileceğiniz model

Mosso bölümüne yazdığınız için bunlar: (link) , (link)
Diğer markalardaki benzerleri de şunlar:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

Tabii tüm trekking bisikletlerine bagaj ve çamurluk takabilirsiniz, o zaman model seçenekleri çok fazla artıyor:
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • Peugeot (link) (link)
  • (link)
  • (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Eray BAYĞAR
Geri