Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

Scudo
Selam Arkadaşlar,

yeni bisikletimi (Legarda 2121 MSM) biraz kullandım. Gidişi beklediğimden daha iyi.

Aklıma takılan 1-2 konu oldu. Serviste kurulumu yapan abi bir ay kullanınca bisikletin parçaları yerine oturur, gel bakayım ve tekerlerin akordunu yapayım dedi. Garanti kitapçığında bakım yaptırın diye yazıyor zaten.

Ben yeni bisikletin bakıma ihtiyacı olacağını düşünmeyerek çok ciddiye almadım ama bisikleti yakından inceleyince tekerlerde 2-3mm akord kayması gerçekten de var, hatta iki tekerde de var. Yeni bir bisiklette bunu garipsedim ama hallolur diye de şimdilik önemsemiyorum.

Bir de, kabloların duruş açısındamıdır nedir çözemedim, direksiyona bakınca bana yamuk gibi gözüküyor. Sanki gidon sola doğru çok hafif eğik. Terazi ile ölçecem bir gün :)

Hepinize hayırlı bisiklet binmeler.
 
Selam Arkadaşlar,

yeni bisikletimi (Legarda 2121 MSM) biraz kullandım. Gidişi beklediğimden daha iyi.

Aklıma takılan 1-2 konu oldu. Serviste kurulumu yapan abi bir ay kullanınca bisikletin parçaları yerine oturur, gel bakayım ve tekerlerin akordunu yapayım dedi. Garanti kitapçığında bakım yaptırın diye yazıyor zaten.

Ben yeni bisikletin bakıma ihtiyacı olacağını düşünmeyerek çok ciddiye almadım ama bisikleti yakından inceleyince tekerlerde 2-3mm akord kayması gerçekten de var, hatta iki tekerde de var. Yeni bir bisiklette bunu garipsedim ama hallolur diye de şimdilik önemsemiyorum.

Bir de, kabloların duruş açısındamıdır nedir çözemedim, direksiyona bakınca bana yamuk gibi gözüküyor. Sanki gidon sola doğru çok hafif eğik. Terazi ile ölçecem bir gün :)

Hepinize hayırlı bisiklet binmeler.

Gidonun eğik olması pek rastlanabilecek bir şey değil ama eğiklik varsa garantideyken değiştirilmesini isteyin.

Akortun yeni bisiklette bozuk ya da kolay bozulabilir olması çok normal. Akort yapılsın diye jant verilen bisikletçilerin çoğu tel gerginliğini hiç önemsemeden, hizalamalarını da fazla toleranslı olarak yaparak üstünkörü akortla teslim ediyorken seri üretimde kusursuz bir işçilik beklememek lazım. Gerginlikler yeterli ve dengeli olmayınca, akort da hassas olmadan yapılınca doğal olarak çabucak bozuluyor.

Bu işlem nasılsa garanti kapsamındaki bakımda yapılacak. Akortu yaparken mümkün olursa ustayı izleyin. Sadece sesle ve gözle üstünkörü mü yapıyor, yoksa gerekli ek alet ve yöntemleri kullanarak gerginliği, merkezdeliği, radyal ve yatay hizalamaların hepsini çok hassas mı yapıyor. Ona göre sonraki akort işlerinde hatta garanti dışı tüm işlerde farklı bir bisikletçiye götürüp götürmemeyi düşünün.
 
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
Arkadaşlar pazar günü kısa bir tura çıktım.Eve dönüş yolunda zincir koptu.Zincirin yorgun olduğunu düşünüyorum ve yeni zincir almak istiyorum.Fakat almam gereken zincir özelliklerini bilmiyorum.Bilen varsa yardımcı olabilir mi?. Legarda 1827 -27 vites.
 
Arkadaşlar pazar günü kısa bir tura çıktım.Eve dönüş yolunda zincir koptu.Zincirin yorgun olduğunu düşünüyorum ve yeni zincir almak istiyorum.Fakat almam gereken zincir özelliklerini bilmiyorum.Bilen varsa yardımcı olabilir mi?. Legarda 1827 -27 vites.

Herhangi bir 9x uyumlu zincir kullanabilirsiniz. Mosso ile birlikte gelen YBN ya da KMC olmalı, aslında Shimano ya da SRAM daha iyi olabilir ama fiyatları biraz daha yüksek. Shimano'da ideal modelin adı HG53, diğer markaların isimlendirmelerine pek hakim değilim.

(link)
(link)

(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

(link)
 
Çok teşekkür ederim.Emeginize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Arkadaşlar merhaba bugün bisikleti sürerken pedalı kaldırıma çarptım. HAfif bi yamukluk var gibi ama bilemedim. Bu pedalı neyle değiştirsem uygun olur. yardımcı olur musunuz. Legarda 2024 var bende
Arkadaşlar merhaba bugün bisikleti sürerken pedalı kaldırıma çarptım. Hafif bi yamukluk var gibi ama bilemedim. Bu pedalı neyle değiştirsem uygun olur. yardımcı olur musunuz. Legarda 2024 var bende
bir de balçova taraflarında bildiğiniz iyi bir bisiklet tamircisi var mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Arkadaşlar merhaba bugün bisikleti sürerken pedalı kaldırıma çarptım. HAfif bi yamukluk var gibi ama bilemedim. Bu pedalı neyle değiştirsem uygun olur. yardımcı olur musunuz. Legarda 2024 var bende

bir de balçova taraflarında bildiğiniz iyi bir bisiklet tamircisi var mı ?
balçova tarafını bilmem ama şiddetle güzelyalı sahilinde köprü tramvay durağının orda doruk bisikleti öneririm . servisleri çok iyi
 
Selamlar herkese..
Elimde Mosso Legarda 1821 MSM H var fakat artık vites sayısı bana yeterli gelmiyor,bunu ortalama yazın 30-50 km lik turlarda kullanıyorum.
Bisiklete bindiğimde kafayı dağıtmak amacıyla genellikle manzaralı yerlere çıkmayı seviyorum,eğimli olan tepelere bir şekilde çıkabiliyorum fakat birazda hırs yaparak gerçekleşiyor bu durum.Bu sebepten de dik yokuşlarda beni daha çok rahat ettirecek bir bisiklet arayışına girip girmemek arasında kararsız kaldım.
Sizce artan piyasa koşulları da göz önüne alındığında ne yapmak daha mantıklı?
Eldekini korumak mı yoksa değişim mi?(Bütçe için 5-6k düşünüyorum.)
@M.Hamza.Afacan Hocam ile konuştuğumuzda full deore set,düz maşa,27-30Vites şehir trekking düşündük.
1821 donanımları.
Adsız.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Selamlar herkese..
Elimde Mosso Legarda 1821 MSM H var fakat artık vites sayısı bana yeterli gelmiyor,bunu ortalama yazın 30-50 km lik turlarda kullanıyorum.
Bisiklete bindiğimde kafayı dağıtmak amacıyla genellikle manzaralı yerlere çıkmayı seviyorum,eğimli olan tepelere bir şekilde çıkabiliyorum fakat birazda hırs yaparak gerçekleşiyor bu durum.Bu sebepten de dik yokuşlarda beni daha çok rahat ettirecek bir bisiklet arayışına girip girmemek arasında kararsız kaldım.
Sizce artan piyasa koşulları da göz önüne alındığında ne yapmak daha mantıklı?
Eldekini korumak mı yoksa değişim mi?(Bütçe için 5-6k düşünüyorum.)
@M.Hamza.Afacan Hocam ile konuştuğumuzda full deore set,düz maşa,27-30Vites şehir trekking düşündük.
1821 donanımları.
278642 dosyayı görüntüle

Konuştuğunuz gibi Deore setli düz maşa trekking mantıklı bir seçenek, olmuşken de güncel bileşenlere uygun olarak arkada 10 vites, toplamda 20 ya da 30 vites olmasında fayda var.
Yeni bisikletlerle ilgili başka tavsiyeler ya da model önerileri gelecektir ama ben eldekiyle ne yapılabileceğine dair birkaç şey yazmak istiyorum, kol hariç vites sistemi aynı olduğu için bendeki 1921 MDM-V'ye dayanarak.

Sadece rubleyi değiştirmek, dik yokuşlar konusunda en hesaplı katkı: Rubleyi Shimano TZ500 Megarange ya da TZ510 Megarange ile değiştirmek. Son dişlinin 28'den 34'e büyümesi dik yokuşlarda şifa gibi geliyor ama bu dişli artık diş yokuşlar dışında kullanılamıyor. 24 dişli 2. vitesten 34 dişli 1. vitese geçişte yaşanan boşa pedal çevirme hissine alışmak lazım tabii. Bu seçenek bana yaz başında kendinden kapaklı megarange rubleyle 120 liraya maloldu, şimdi kendinden kapaklı olmayan megarange ruble 190 lira civarında.

8'li sisteme geçmek: Bisiklet üstündeki Altus M310 arka attırıcı, zincir ve aynakol 8 vitese uyumlu. Değişmesi gerekenler:
- kaset uyumlu arka göbek (çünkü 7'li 14-28 ve 14-34 dışında vidalı sisteme uygun ruble yok)
- 11-32 ya da 11-34 Altus (HG41), Acera (HG51), yeni Altus (HG200) gibi 8 hızlı ruble
- Altus FD-310 ya da Tourney TX gibi arkadaki 8 dişliyle uyumlu çalışabilen ön attırıcı
- 8 vitese uyumlu Altus Sl-M310 gibi bir sağ vites kolu.
Bu seçenek bana 2 ay önce 480 liraya maloldu. Şu anda yaklaşık 1000 lira, işçilik hariç. Kendim hallettiğim için işçilik maliyetini bilemiyorum.

9'lu ya da 10'lu sisteme geçmek: Sol vites/fren+vites kolu dışında vites sistemiyle ilgili her şeyin değişmesini gerektireceğinden pek efektif değil.

Amortisörden kurtulmak: 2 kilodan, tıkırtıdan ve laçkalıktan kurtulmak olduğu için paha biçilemez ama uygun maşa Türkiye'de yok. Amortisörlüye geçmek isteyen ve düz maşaya geçmek isteyen iki arkadaşın maşalarını takas ettik, onun dışında uygun düz maşa bekleyen 3 tanıdığım var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Myali
Konuştuğunuz gibi Deore setli düz maşa trekking mantıklı bir seçenek, olmuşken de güncel bileşenlere uygun olarak arkada 10 vites, toplamda 20 ya da 30 vites olmasında fayda var.
Yeni bisikletlerle ilgili başka tavsiyeler ya da model önerileri gelecektir ama ben eldekiyle ne yapılabileceğine dair birkaç şey yazmak istiyorum, kol hariç vites sistemi aynı olduğu için bendeki 1921 MDM-V'ye dayanarak.

Sadece rubleyi değiştirmek, dik yokuşlar konusunda en hesaplı katkı: Rubleyi Shimano TZ500 Megarange ya da TZ510 Megarange ile değiştirmek. Son dişlinin 28'den 34'e büyümesi dik yokuşlarda şifa gibi geliyor ama bu dişli artık diş yokuşlar dışında kullanılamıyor. 24 dişli 2. vitesten 34 dişli 1. vitese geçişte yaşanan boşa pedal çevirme hissine alışmak lazım tabii. Bu seçenek bana yaz başında kendinden kapaklı megarange rubleyle 120 liraya maloldu, şimdi kendinden kapaklı olmayan megarange ruble 190 lira civarında.

8'li sisteme geçmek: Bisiklet üstündeki Altus M310 arka attırıcı, zincir ve aynakol 8 vitese uyumlu. Değişmesi gerekenler:
- kaset uyumlu arka göbek (çünkü 7'li 14-28 ve 14-34 dışında vidalı sisteme uygun ruble yok)
- 11-32 ya da 11-34 Altus (HG41), Acera (HG51), yeni Altus (HG200) gibi 8 hızlı ruble
- Altus FD-310 ya da Tourney TX gibi arkadaki 8 dişliyle uyumlu çalışabilen ön attırıcı
- 8 vitese uyumlu Altus Sl-M310 gibi bir sağ vites kolu.
Bu seçenek bana 2 ay önce 480 liraya maloldu. Şu anda yaklaşık 1000 lira, işçilik hariç. Kendim hallettiğim için işçilik maliyetini bilemiyorum.

9'lu ya da 10'lu sisteme geçmek: Sol vites/fren+vites kolu dışında vites sistemiyle ilgili her şeyin değişmesini gerektireceğinden pek efektif değil.

Amortisörden kurtulmak: 2 kilodan, tıkırtıdan ve laçkalıktan kurtulmak olduğu için paha biçilemez ama uygun maşa Türkiye'de yok. Amortisörlüye geçmek isteyen ve düz maşaya geçmek isteyen iki arkadaşın maşalarını takas ettik, onun dışında uygun düz maşa bekleyen 3 tanıdığım var.
İşçilik sorun olmaz benim için kendim de yapabilirim
Teknik olarak söyledikleriniz konusunda bilgisizim bu sebepten ötürü araştırıp öğreniyorum diyene kadar vakit kaçırır,dolayısı ile alacağım bisikleti de alamayabilirim.
Sonuç bağlamında yine baktığımda bana uygun hem fiyat hem kadro ölçüsü olarak seçeneklerim de çok dar.
1.77 boy 78 iç bacak mossomda 51 kullanıyorum.
 
Merhaba mosso legarda ct msm v kullanıyorum. Bisikletin tekerlerini sökmek durumunda kaldım birkaç kere ve tekrar geri taktığımda arka teker fren papuçları janta sürtüyor tekeri sağa sola kaydırdım fren ayarını telden de pabuç ileri geri ayarını da yaptım ama bir türlü sürtünmeyi engelleyemedim ve sanki artık alyanı çevirdiğimde ileri geri ayarı pabuça işlemiyor gibi sürütnmeyi nasıl engelleyebilirim yardımcı olursanız sevinirim cevap verenlere şimdiden teşekkürler
 
Merhaba mosso legarda ct msm v kullanıyorum. Bisikletin tekerlerini sökmek durumunda kaldım birkaç kere ve tekrar geri taktığımda arka teker fren papuçları janta sürtüyor tekeri sağa sola kaydırdım fren ayarını telden de pabuç ileri geri ayarını da yaptım ama bir türlü sürtünmeyi engelleyemedim ve sanki artık alyanı çevirdiğimde ileri geri ayarı pabuça işlemiyor gibi sürütnmeyi nasıl engelleyebilirim yardımcı olursanız sevinirim cevap verenlere şimdiden teşekkürler

Fren ayarı için tekerleği sağa sola kaydırmayın, bu dengeyi bozar.
Önce fren bacaklarını sıkıp tel piposunu yuvasından sökerek fren bacaklarını tamamen boşaltın ki fren tekerleğin yerine oturmasına hiç müdahale etmesin.
Tekerleği bisiklet tersken yerine takıyorsanız aşağı doğru bastırarak, bisiklet düzken takıyorsanız bisikleti aşağı bastırarak tam yerine oturduğundan emin olduktan sonra sıkın.
Fren piposunu çıkardığınız şekilde geri takın.
Fren bacaklarının maşaya bağlandığı yerdeki sağa ve sola doğru çıkıntı yapan, yıldız ve düz tornavida ile çevrilebilen vidalardan pabuçların janta yaklaşım ayarını yapın. Örneğin sağ pabuç janta yakın diğeri uzaksa sağdaki vidayı sıkmanız, diğerini gevşetmeniz dengeyi sağlar. Vidayı sıkmak pabucu janttan uzaklaştırır, gevşetmek yakınlaştırır ama bunu karşılıklı zıt olarak ve az az yapın, vidayla her oynamanızdan sonra freni birkaç kez sıkıp bırakın, hala ilerletmek gerekiyorsa tekrar vidalarla oynayın.
Anlaşılmayan bir kısım varsa fotoğraf ya da video gönderebilirim.
 
Son düzenleme:
Fren ayarı için tekerleği sağa sola kaydırmayın, bu dengeyi bozar.
Önce fren bacaklarını sıkıp tel piposunu yuvasından sökerek fren bacaklarını tamamen boşaltın ki fren tekerleğin yerine oturmasına hiç müdahale etmesin.
Tekerleği bisiklet tersken yerine takıyorsanız aşağı doğru bastırarak, bisiklet düzken takıyorsanız bisikleti aşağı bastırarak tam yerine oturduğundan emin olduktan sonra sıkın.
Fren piposunu çıkardığınız şekilde geri takın.
Fren bacaklarının maşaya bağlandığı yerdeki sağa ve sola doğru çıkıntı yapan, yıldız ve düz tornavida ile çevrilebilen vidalardan pabuçların janta yaklaşım ayarını yapın. Örneğin sağ pabuç janta yakın diğeri uzaksa sağdaki vidayı sıkmanız, diğerini gevşetmeniz dengeyi sağlar. Vidayı sıkmak pabucu janttan uzaklaştırır, gevşetmek yakınlaştırır ama bunu karşılıklı zıt olarak ve az az yapın, vidayla her oynamanızdan sonra freni birkaç kez sıkıp bırakın, hala ilerletmek gerekiyorsa tekrar vidalarla oynayın.
Anlaşılmayan bir kısım varsa fotoğraf ya da video gönderebilirim.
Yazdıklarınız çok yardımcı oldu teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
3 ay önce 3650'e aldığım legarda 2127 şimdi 7000 tl'nin üzerine çıkmış. Allahım aklıma mukayet ol :kötü:
 
Arkadaşlar mosso legarda 2021 mdm-v bisikletlerim satılıktır. Düşünen olursa gönlünüz rahat olsun 0 dan pek farkı yok.

Mosso Legarda 2021 MDM V
 
magnezyum kemik jantlara hız göstergesi bağlantısı nasıl yapılıyor? Jantı matkapla delsek kırılma çatlama yapar mı? bilgisi olan var mıdır?
 
Geri