Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Kullanıcıları Kulübü

mosso kullanıcısı olarak yeni satışta olan hiçbir mosso bisikletin alınması taraftarı degilim o eski mossolar yok artık.hepsini ümit kendisi üretiyor.eee kalitede ortada.
Eski dediğiniz hangi yılları kapsıyor
 
Scudo
Eski dediğiniz hangi yılları kapsıyor
Tayvan'dan orijinal Mosso'ların geldiği yılları.

Takribi 2019 ve öncesi yıllarda Tayvan malı Mosso'lar oldukça yaygındı: TCA, Pro, CB, TB vs. 2020-2021'de orijinal Mosso portföyü azalarak devam etti ve şu anda Çin'den gelen kadrolara Mosso logosu basılarak satılıyor.

Mosso bisikletin ülkemizde marka hakkı Umit Bisiklet'tedir ve yine Mosso markasının resmi distribütörü Ümit Bisiklet'tir.

Orijinal Mosso modellerine bu linkten bakabilirsiniz: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Tayvan'dan orijinal Mosso'ların geldiği yılları.

Takribi 2019 ve öncesi yıllarda Tayvan malı Mosso'lar oldukça yaygındı: TCA, Pro, CB, TB vs. 2020-2021'de orijinal Mosso portföyü azalarak devam etti ve şu anda Çin'den gelen kadrolara Mosso logosu basılarak satılıyor.

Mosso bisikletin ülkemizde marka hakkı Umit Bisiklet'tedir ve yine Mosso markasının resmi distribütörü Ümit Bisiklet'tir.

Orijinal Mosso modellerine bu linkten bakabilirsiniz: (link)

Elimdeki bisikletin Çin yapımı mi Tayvan yapımı mi olduğunu nasıl anlayabilirim? 2019 model monza var.
 
Elimdeki bisikletin Çin yapımı mi Tayvan yapımı mi olduğunu nasıl anlayabilirim? 2019 model monza var.
Gönderdiğim linkten kontrol ettiyseniz Mosso Tayvan sitesinde Monza modeline ait bir çerçeve yok. Bu da demek oluyor ki Monza modeli Tayvan üretimi bir model değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eray BAYĞAR
Disk frenli, sabit maşalı Legarda 2324 için çamurluk öneriniz var mı? Maşada çamurluk delikleri yok.

Geçici olarak evde bulunan SKS Raceblade XL çamurlukları taktım ama çok sallanıyorlar ve 38 mm lastiğe sürtünüyorlar.
1698861051229.png

Edit: Bisikletle ilgili bir problemim de var. Furş kapağını sıkmama rağmen maşada alamadığım bir boşluk var. Gidon boğazını furş kapağından sonra sıktım, bu haliyle boşluk kalmamalıydı. Diğer bisikletlerimle bu problemi hiç yaşamadım. Fikri olan var mıdır?
 
Disk frenli, sabit maşalı Legarda 2324 için çamurluk öneriniz var mı? Maşada çamurluk delikleri yok.

Geçici olarak evde bulunan SKS Raceblade XL çamurlukları taktım ama çok sallanıyorlar ve 38 mm lastiğe sürtünüyorlar.
311044 dosyayı görüntüle

Edit: Bisikletle ilgili bir problemim de var. Furş kapağını sıkmama rağmen maşada alamadığım bir boşluk var. Gidon boğazını furş kapağından sonra sıktım, bu haliyle boşluk kalmamalıydı. Diğer bisikletlerimle bu problemi hiç yaşamadım. Fikri olan var mıdır?

V frenlilerde delikler var, disk frenlilerde yok. Sonra HD lobisi bana kızıyor neden V frenciyim diye :)
Her derde deva cırtlarla çözülür aslında. Maşanın en dibine içinden çamurluk çubuğunu tutacak olan cırtın geçeceği bir cırt takarak. Kaymayacak kadar sıkılması lazım tabii.
1698862168003.png
 
V frenlilerde delikler var, disk frenlilerde yok. Sonra HD lobisi bana kızıyor neden V frenciyim diye :)
Her derde deva cırtlarla çözülür aslında. Maşanın en dibine içinden çamurluk çubuğunu tutacak olan cırtın geçeceği bir cırt takarak. Kaymayacak kadar sıkılması lazım tabii.
311045 dosyayı görüntüle
Ben de bunu yapmaktan korkuyordum ama mecbur görünüyor :) Fren etrafını temiz tutmak için çamurluk çubuklarını bükerek üstten bağlamayı da deneyebilirim. Teşekkürler destek için.

Hidrolik hata mıydı diye düşünüyorum zaten hala. Çok uzun zamandır kullanmamıştım ve hiç özlememişim. Bakımı yapılmış V frenle yalnızca ıslak havalarda sorun yaşıyordum ve sırf bu yüzden değiştirdim. Bu bisiklet commuter çünkü, hava nasıl olursa olsun kullanıyorum. İş yolumda da çok dik yokuşlar var, V fren ıslandığında çok geç duruyor.

Bugün bisikleti kullanmamın 12. kilometresinde lastiğim patladı (Hoprider 500 son 4 ayda 760 km yaptı ve hiç patlamadı). İç lastik teker tarafından değil de jant tarafından patlamış. Jant şeridine baktım, kağıt gibi ipince bir şey sarmışlar ve üzerinde parmağımı gezdirince parmağıma bile batıyor. Şimdilik işyerinde elektrik bandıyla çözdüm, haftasonu gerçek jant şeridi yapacağım iki janta da. Epeydir ucuz segment olarak sadece Decathlon modelleri kullanıyordum, Mosso'nun küçük detayları Decathlon bisikletlerin yanında çok kalitesiz geldi doğrusu.
 
Ben de bunu yapmaktan korkuyordum ama mecbur görünüyor :) Fren etrafını temiz tutmak için çamurluk çubuklarını bükerek üstten bağlamayı da deneyebilirim. Teşekkürler destek için.

Hidrolik hata mıydı diye düşünüyorum zaten hala. Çok uzun zamandır kullanmamıştım ve hiç özlememişim. Bakımı yapılmış V frenle yalnızca ıslak havalarda sorun yaşıyordum ve sırf bu yüzden değiştirdim. Bu bisiklet commuter çünkü, hava nasıl olursa olsun kullanıyorum. İş yolumda da çok dik yokuşlar var, V fren ıslandığında çok geç duruyor.

Bugün bisikleti kullanmamın 12. kilometresinde lastiğim patladı (Hoprider 500 son 4 ayda 760 km yaptı ve hiç patlamadı). İç lastik teker tarafından değil de jant tarafından patlamış. Jant şeridine baktım, kağıt gibi ipince bir şey sarmışlar ve üzerinde parmağımı gezdirince parmağıma bile batıyor. Şimdilik işyerinde elektrik bandıyla çözdüm, haftasonu gerçek jant şeridi yapacağım iki janta da. Epeydir ucuz segment olarak sadece Decathlon modelleri kullanıyordum, Mosso'nun küçük detayları Decathlon bisikletlerin yanında çok kalitesiz geldi doğrusu.

Kadro, jantlar ve shimano parçaları hariç bisikletin hiç bir yerinden memnun kalmadım bende. Bir daha bu markayla işim olmaz.
 
Raleigh kullanıcıları grubu yok forumda, eşime aldığım Mosso bisiklet üzerinden buraya katılayım bari :p
 
Disk frenli, sabit maşalı Legarda 2324 için çamurluk öneriniz var mı? Maşada çamurluk delikleri yok.

Geçici olarak evde bulunan SKS Raceblade XL çamurlukları taktım ama çok sallanıyorlar ve 38 mm lastiğe sürtünüyorlar.
311044 dosyayı görüntüle

...

Çamurluk önerisi yapmayı unutmuşum.
Ben Legarda'da hafif ve spor görünümlü olduğu için Polisport Colorado kullanıyorum. Her hava koşulunda kullanıyor olsam muhtemelen Zefal Paragon C40 alırdım. Yerelde bulabildiğim, lastikleri en çok kapatan ürün oydu.
prod143862_Black_NE_01

(link)
41Z-a8kOTXL._AC_.jpg


Tabii benim bisikleti eve çıkarmak için bisikleti 90 derece dikine kaldırıp asansöre bindirmem gerekiyor. Bu uzun çamırluklar bunu yapmaya izin vermiyor. Polisport Colorado'nun kısa arka çamurluğu bu tür kullanım için avantaj oluyor.

Diğer bir şehir bisikletinde şunun siyahını kullanıyorum, o bisiklet bahçedeki kulübede durduğu için çamurluk boyu sorun olmuyor: (link)
Ürün resimlerinde eskiden bu forumda da gördüğüm eski model bir Legarda'da duruşu görünüyor:
1698911433570.png
1698911457100.png
Özceylan'daki diğer Orion modellerine de bakılabilir.

Birkaç alternatif daha:
(link)
(link)
(link)


...
Edit: Bisikletle ilgili bir problemim de var. Furş kapağını sıkmama rağmen maşada alamadığım bir boşluk var. Gidon boğazını furş kapağından sonra sıktım, bu haliyle boşluk kalmamalıydı. Diğer bisikletlerimle bu problemi hiç yaşamadım. Fikri olan var mıdır?

Hafif gevşetip bisikleti gidondan hafif kaldırıp yere bıraktıktan sonra tekrar sıkmak denenebilir.
 
Çamurluk önerisi yapmayı unutmuşum.
Ben Legarda'da hafif ve spor görünümlü olduğu için Polisport Colorado kullanıyorum. Her hava koşulunda kullanıyor olsam muhtemelen Zefal Paragon C40 alırdım. Yerelde bulabildiğim, lastikleri en çok kapatan ürün oydu.
prod143862_Black_NE_01

(link)
41Z-a8kOTXL._AC_.jpg


Tabii benim bisikleti eve çıkarmak için bisikleti 90 derece dikine kaldırıp asansöre bindirmem gerekiyor. Bu uzun çamırluklar bunu yapmaya izin vermiyor. Polisport Colorado'nun kısa arka çamurluğu bu tür kullanım için avantaj oluyor.

Diğer bir şehir bisikletinde şunun siyahını kullanıyorum, o bisiklet bahçedeki kulübede durduğu için çamurluk boyu sorun olmuyor: (link)
Ürün resimlerinde eskiden bu forumda da gördüğüm eski model bir Legarda'da duruşu görünüyor:
311056 dosyayı görüntüle
311057 dosyayı görüntüle
Özceylan'daki diğer Orion modellerine de bakılabilir.

Birkaç alternatif daha:
(link)
(link)
(link)
Öneriler için çok teşekkürler. Topeak Defender'ın tasarımı ve özellikle de ön çamurlukta çubuklarının açılı gelmesi hoşuma gitti. Onun siparişini vereceğim sanırım. Çamurluk önerisindeki asıl sorum da deliksiz montajdı aslında ama zaten bende olan SKS Raceblade'den daha iyi seçenek yok gibi o konuda da. Dolayısıyla zip-tie ile bağlayacağım.

Bir de evde Eurofender Rapido varmış. Biraz modifikasyonla onu da kullanabilirim. Tekerleri tamamen saran çamurluklar yağmurlu havada çok konforlu oluyor.

Hafif gevşetip bisikleti gidondan hafif kaldırıp yere bıraktıktan sonra tekrar sıkmak denenebilir.
Bunu da denedim ama işe yaramadı. Sonradan aklıma geldi, bisikleti daha kullanmadan gidon boğazını değiştirmiştim. Haftasonu biraz uğraşacağım, belki bir hata yaptım orada.

Bu arada dün ön lastiği kötü jant şeridi yüzünden patlattıktan sonra da bugün arka lastik yine aynı nedenle patladı. İlk defa Mosso kullanıyorum ve genel kalitesi çok üzücü.
 
...
Bu arada dün ön lastiği kötü jant şeridi yüzünden patlattıktan sonra da bugün arka lastik yine aynı nedenle patladı. İlk defa Mosso kullanıyorum ve genel kalitesi çok üzücü.

Her şeyini değiştirince çok güzel bisiklet oluyor :)
Benim Legarda 1921 MDM V'nin kadro, maşa, gidon, gidon boğazı ve sol fren-vites kolu orijinal, kalan her şeyi değiştirdim. Çıkanların çoğunu Can Çelik'ten aldığım kadroya yazlık şehir içi bisikleti olarak topladım.
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Her şeyini değiştirince çok güzel bisiklet oluyor :)
Benim Legarda 1921 MDM V'nin kadro, maşa, gidon, gidon boğazı ve sağ fren-vites kolu orijinal, kalan her şeyi değiştirdim. Çıkanların çoğunu Can Çelik'ten aldığım kadroya yazlık şehir içi bisikleti olarak topladım.
Sevilen bir bisikletin hayat döngüsü olarak görüyorum zaten bunu :) Önceki bisikletlerimde zamanla pek orijinal parça kalmıyordu. Bu da öyle olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
İç lastik teker tarafından değil de jant tarafından patlamış. Jant şeridine baktım, kağıt gibi ipince bir şey sarmışlar ve üzerinde parmağımı gezdirince parmağıma bile batıyor.

Bu konu hakkında ben de yazdım... Hatta mosso servisi olarak kayıtlı bisikletçi abiye de söyledim bunu, Ümit bisiklete hatalarını bildir diye de tembihledim.

Elinde jant bandı olmayınca çıkma lastikten bir jant bandı yapmış ve lastiği de tamir etmiş. Sanırım bunlardan para almadı. Olay esasında para alıp almaması değil (jant bandı ben de değiştirip lastiği tamir edebilirim ), Ümit bisikletin eksikliklerini bilmesi gerekiyor.
 
Kişisel olarak Kadro hakkında yorum yapabilirim. Mesleğim olduğu için, isletmelerde statik dinamik analizleri ve ekipman kontrolleri yapiyorum.

İnceledigim Legarda trekking modelinin kadro yapisini saglam olarak tanimlayabilirim. Hafiflik, aerodinami, uzerlerindeki ekipman.. vs o konularda yorum yapmayim, ancak kullanilan malzemenin mukavemeti, kaynak birlesim noktalari, ve daha fazla yuk binen noktalarin tasarim ve iscilikleri, saglamlik konusunda bana guven verdi.

Ayni sekilde Carraro 3x serisinin kadrolarinida begeniyorum. Zamaninda Giant marka, trekking tarzi bir bisiklet alacaktim, cevremde inceleme imkanim yoktu, daha sonradan firsat bulup inceledigimde saglamlik konusunda begenmedim.

Lutfen sahip olan arkadaslar yanlis anlamasinlar. İncelediğim Bazi marka ve modeller hafiflik/saglamlik oranindaki hassasiyeti, hafiflik yönüne doğru bozmuşlar biraz. Elbette 25 kiloluk çelik ve destekli bir kadroya sahip bisiklete binin demiyoruz ancak Bisiklet icabinda arkaya bir çocuk yada yük alinarak tasiyabilecek bir kapasitede olmali, dustugunde yada derin bir cukura girdiginde, bir yerden atladiginda hemen dagılacak bir yapida olmamalidir. Kisisel gorusum bu sekildedir.
 
Bence herkesin (ve benim) kadro hakkındaki eleştirileri detaylarla ilgili. Örneğin benim şimdilik beğenmediklerim:
- Suluk, portbagaj bağlantı dişlerinin çok sığ olması. Suluk bile olsa sadece 3 diş tutuyor. Ağır bir şey asılsa düşeceğinden korkarım. Buna karşın tüm Decathlon modellerinde bu dişler daha derin.
- Orta göbek altındaki kablo kılavuzları hiçbir standarta göre değil. Metal parça kaynatmışlar. "Kaynakçıya söyledik çözdü" gibi bir şey olmuş.
- Ön maşada çamurluk delikleri yok ki bu bisiklet "trekking" olarak satılıyor.
- Deliklerin arkasında öyle kötü çapak var ki, hiç dokunulmamış. Üstünden boyanmış. Örneğin ön maşanın ortasındaki lamba/çamurluk vidası takılan delik. Dremelle temizleden kullanılamaz gibi görünüyor ama daha denemedim.
- Garip sele borusu ölçüsü.
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
Bence herkesin (ve benim) kadro hakkındaki eleştirileri detaylarla ilgili. Örneğin benim şimdilik beğenmediklerim:
- Suluk, portbagaj bağlantı dişlerinin çok sığ olması. Suluk bile olsa sadece 3 diş tutuyor. Ağır bir şey asılsa düşeceğinden korkarım. Buna karşın tüm Decathlon modellerinde bu dişler daha derin.
- Orta göbek altındaki kablo kılavuzları hiçbir standarta göre değil. Metal parça kaynatmışlar. "Kaynakçıya söyledik çözdü" gibi bir şey olmuş.
- Ön maşada çamurluk delikleri yok ki bu bisiklet "trekking" olarak satılıyor.
- Deliklerin arkasında öyle kötü çapak var ki, hiç dokunulmamış. Üstünden boyanmış. Örneğin ön maşanın ortasındaki lamba/çamurluk vidası takılan delik. Dremelle temizleden kullanılamaz gibi görünüyor ama daha denemedim.
- Garip sele borusu ölçüsü.

+ ikinci suluk yuvasının olmaması

Sele borusu ölçüsü neden garip? 31.6 mm değil mi yenilerde?
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
+ ikinci suluk yuvasının olmaması

Sele borusu ölçüsü neden garip? 31.6 mm değil mi yenilerde?
Yenisinde 31.2 mm. Aslında standart bir ölçü ama çok nadir. Sele borusunun girdiği yer de 31.35 mm geldi kumpasla, 31.6 da olmaz dolayısıyla. (Edit: Gerçi sele borusu kelepçesini tamamen söküp ölçmedim. Bir de öyle denenebilir).

Belki evdeki diğer sele borularımı kullanırım diye bu adaptörü sipariş ettim.
(link)
 
Geri