Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Mosso Wildfire 3,29 MTB'den şehir/hybrid bisiklete doğru

Scudo
@Orhan A gene continental lightweight aldım takmadım çünkü halen işini sorunsuz gören, Kenda lightweight var.

(link) tam olarak bu 25 lik diyor ama şuan kullandığım kendalarda 25 lik sorun olacağını zannetmiyorum. 1500 km kadar veya daha fazla kullandım sadece 1 kere patladı.

bisiklet şuan 5000 kmyi geçmiş durumda..

Oda aşağıda görüldüğü gibi.

712ba6313bdf8128ad0089e498c554117f7c45ecea9a70cffb4856373aec31a3.jpg
 
Konuyu okudukca benim de 29x2.25 lastikten kurtulma istegi olustu :)

Genel olarak, basarili bir calisma olmus. Gule gule kullanin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
Anlamadığım; amortisör gitmiş, düz maşa gelmiş ve jantlar 28'lik olmuş. Doğru mu? Doğruysa neden bu kadar zahmete girdiniz? Düz maşalı bir şehir bisikleti almak varken. :)
 
@Semih Aydınlıoğlu Jantlar Zaten 28 idi. Beğenmediğim dönme dirençleriydi. Herhangi bir şehir bisikleti alsam gene değişecek konunun başında geliyorlardı.
Artı olarak evli misiniz? bilmiyorum ama bir hanım korkusu var ki bu daha eskimeden değişmez diyen.. Parça parça alındığında belki total olarak çok paraya gelmiş olabilir ama benim için bisikleti tüm hatları ile öğrenmeme sebeb oldu. Ki Herhangi bir ürünü ğarçalayıp geliştirmeye çalışmak her zaman hobim olmuştur. şehir bisikleti yada yol bisikleti aldığımda dahi bu benim için böyle olacaktır. sizin bisikletten ne beklediğiniz ile ilgilidir. Şuan tiagra aynakol almayı düşünüyorum mesela.. Yada dişlileri değiştirmeyi her 2 durumda aynı parayı ödeyeceğim.. tek aklıma takılan uyumluluk. çünkü hızım bana yetmiyor. 3x10 da 90 kadans ta 34km hız az önümde yol bisikleti giderken ona yetişemiyorum sorun bacaklarda değil dişli oranında :)

özetlersek;

Gidip ayfone 6 ya 2800 lira vermek yerine gözüm kapalı bisiklete 10000 lira yatırabilirim. ondan zevk alıp onunla zaman geçiyorum.Kişisel tercihlerdir bunlar.
 
Geçen arkadaşlarla bu konuyu tartıştık. Yok efendim ince lastik takacaksan, düz maşa alacaksan neden bu kadar masraf yapıp MTB aldın diyorlar. Evet haklılar belki xrs030 işimizi görecekti. Ama herkesin bir MTB, bir yol bisikleti muhafaza edecek yeri yok maalesef. Ayrıca 28 şehir bisikletlerinin kadroları 29 lastiklere izin vermiyor.Şahsen ben MTB'yi hibrit olarak kullanmaktan çok memmunum. Evet hiçbir zaman safkan bir yol bisikletinin yerini tutamaz, ama canım sıkıldığında 2.1x29'lara dönüp araziye, parkura girebiliyorum. Anlayacağınız 29er rijit bisikletler hem mtb hem de tur bisikleti olarak kullanılabiliyor. Ayrıca kadrosu şehir bisikletlerine göre daha güçlü. Avantajı bu...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
@ismail.yüksel 80 ila 90 ortalama kadans ile sürüyorum her gün ve isterseniz Deneyebilirsiniz. öyle kolay bişi değildir. 150-180 km lerde ortalamam 25 den aşağı çıkmıyor. Ben yolda kullanıyorum sadece. 110-120 kadansta max 50 km hıza ulaşıyor. Ben nerdeyse hergün deniyorum :)

Bunun nedeni ise dişli oranı çok ama çok küçük.. 40 diş büyük 11 diş ruble...
 
@Yavuz SOYLU Yanlış hatırlamıyorsan fc 371 aynakol 44 dişti, sen slx 40 dişli aynakola geçince ister istemez hızın biraz daha azaldı. Arka dişli oranına yapacak pek birşey yok, fakat aynakolu değiştirerek son süratini arttırabilirsin. 53'lük yol aynakolları işini görür diye düşünüyorum. Tabi bu sefer de yokuş performansından ödün vermek gerekecek...
 
@uguryilmaz144 Yokuş Bacak ve konsantrasyona bakar. ben orta dişlide arkası 32 yada 28 de çok rahat yüzde 10 luk 6-7 kmlik eğimi durmadan çıkabiliyorum. Aklımdaki ilk önce 48 lik dişli alıp ortayı 36 yapmakdı. yapraklar Tiagra aynakol ile yanı paraya geldiğinden direk Tiagra aynakol almak niyetindeyim. ekstra birde orta aktarıcı gerekecek tabi..

Ben sadece yolda kullandığımdan max ortalama hızı arttırmak. Önümdeki bisiklete yetişemiyorum. Dişli oranından.. aynı anda tiagra 11-25 ruble de almayı düşünüyorum düzgün kadans yakalamak için çünkü şuan kullandığım 11-36 dişli 1 yukarı 1 aşağı derken tam kadans tutmuyor ya çok yüksek oluyor yada o an için çok düşük.

bu gün yarın belli olur. ne alacağım.. her iki seçenekte yaklaşık aynı fiyat.
 

Dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    63 KB · Okunma: 28
  • 2.jpg
    2.jpg
    45,3 KB · Okunma: 27
@Yavuz SOYLU İç lastik olarak ne kullandınız?@Yavuz SOYLU 28C dış lastik için 25C iç lastik ince olmaz mı?
 
@Orhan A Açıkçası sorun olmuyor.(kenda için) Bende öyle düşündüm ama yerel bisikletçimden aldığım 25c lik iç lastikler ile sorun yaşamayınca bende hafif olmasından mütevellit gene 25 lik aldım. :) elimde tam olarak 3 adet yedek var ve daha onları kullanmak nasip olmadı. 1 Yamalı kenda lar duruyor halen.
 
28 lik dış lastik almaya karar verirsem, 25 lik iç lastik alabilirim yani. Laciverti de böyle öneriyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
Valla ben 23'lük lastik bile kullandım 32mm dış lastiğe. Yolda lastik patlamıştı ve 23 mm iç lastik takmıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuz S.
Nasıldı performans? Lastik kaldı mı öyle, yoksa değiştirdiniz mi?
 
Bence v frene geçin yaklaşık 1 kilo daha gider gibime geliyor
Abartmis olabilirim
 
@ahmetcan05 Selamlar;

Öncelikle Kadroda V-fren için hiç bir bağlantı noktası yok. Artı olarak toplam rejim sadece 200-300 gr kadar olur. daha fazla değil :)
 
@Orhan A
Değiştim, arkadaştan idareden almıştım. Bence 32mm'e 23 mm iç lastik takmak mantıksız. Sadece kullanılabildiğini belirtmek istemiştim.
 
Evet, bence de... '8'e en uygun iç lastik hangisi, onu araştırıyorum.

28'e..
 
Geri