Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Motorcuları öldüren "tank slapper" yol bisikletçilerinin başına gelir mi?

Kesinlikle bencede rüzgarla ilgili.

Hani şöyle desem rahatlıkla anlarsınız ; Denize girdiğimiz de bir yerler çok soğuk diğer yerler normal olur ya bu da aynı böyle bir durum. Cereyan gibi bir şey olur bence en kısa anlatımı bu.

Kesinlikle bencede rüzgarla ilgili.

Hani şöyle desem rahatlıkla anlarsınız ; Denize girdiğimiz de bir yerler çok soğuk diğer yerler normal olur ya bu da aynı böyle bir durum. Cereyan gibi bir şey olur bence en kısa anlatımı bu.
 
Scudo
Hızla giderken ön tarafa gerektiği kadar ağırlık verilmeyince oluyor diyor bazı videoların altındaki yorumlarda. Ağırlık doğru dağılmadığı için gidon sağa sola sallanıyormuş. Tabi ne kadar doğrudur bilemem, hiç başıma gelmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptriatlon
Fikir ve tecrübelerini yazan arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Bu olay hergün başınıza gelebilecek bir durum değil. 4.000 km bisiklet sürdüm, 90 km hızlara çıktım, ne kazalar atlattım, kaç kere bisikletin kontrolünü kaybettim, daha sonra kontrolü topladım tekrar sürüşlerime devam ettim...
Fakat bu anlattığım olay, başınıza gelmeden anlayabileceğiniz birşey değil. "şundan olur, şöyle kurtarılır" gibi iyi niyetli ifadeler, malesef hiçbir anlam ifade etmiyor, edemiyor.
Burada ufak gidon titreşimi, yada bisikletin ufak tefek yalpalamaya başlamasından bahsetmiyoruz.. bunları zaten az çok hepiniz çözersiniz. Kontrol edemediğiniz bir anda oluşan inanılmaz güçlü bir titreşim ve sizi üzerinden atan bir bisiklet düşünün. titreşim birkaç saniye içinde rodeo ya dönüşüyor. Herkesin başına gelen aynı olmuyor, farklı şiddette ve farklı süre uzunluğunda oluyor..
Benim bahsetmek istediğim, bir felaket; Başınıza geldiği anda hiçbirşey yapamıyorsunuz. Hava aynı, rüzgar aynı, bisiklet aynı, sizin sürüşünüz aynı, kilonuz aynı, lastikleriniz vs. tüm kombinasyonlar aynı.. fakat bir anda birşey oluyor ve bisiklet sizi takmıyor. Düşmemek ve ölmemek için zaten refleks olarak gereken herşeyi milisaniyeler içinde yapıyorsunuz, geriye kalanı yaşadığınız titreşimin şiddeti ve o andaki yol şartları belirliyor. Sanırım motorcular ve bisikletçiler dışında kaykaycılar da bu olaydan etkileniyor.

Gereksiz konularda üşenmeden sayfalarca yazan bilgili arkadaşlar, acaba Bikefit konusunda olduğu gibi, bu konuda da sessiz kalacaklar mı, bilgilerini esirgeyecekler mi, hep beraber göreceğiz.
Dilerim konu sulandırılmadan, saçma tartışmalara girilmeden, mantıklı ve teknik yazışmalarla ilerleyerek, bisiklet camiasında farkındalık oluşmasına yardımcı olur. Çünkü bu başınıza bir kere geliyor, şansınız varsa, olayı yaşadıktan sonra gelir burada tecrübenizi yazarsınız. Bu konuyla ilgili ülkemizde bilgi bulamadım, gören arkadaş varsa, link paylaşmasını rica ediyorum.

@halil halil yarımcı olmak için bir foto paylaşmış, o ne işe yarıyor, bilen varsa yazsın lütfen

Screenshot_2018-06-20-12-44-12-1.png


Motorcuların yaşadıkları bu konu hakkında belki sizlere fikir verebilir, kimisi titreşimi hafif yaşarken, bazılarında gördüğünüz gibi kontrol mümkün olmuyor, bazıları da malesef... :(

 
@Alptriatlon

Bu bağlantı, sanırım tur bisikletlerinde arka ağırlıktan kaynaklı bisikletin gidonu dönüp yıkılmaması için tasarlanmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptriatlon
@Alptriatlon
Videoda 2:34 ten itibaren bozuk zeminden arka tekerin balansından ön giidon salınıma gidiyor.
Gidon amortisörü salınımı sönümlüyor.

2 türlü olur genelde.
Arka tekerde balans varsa olur.
Ön gidon bağlantıları darbe alıp eğrildiyse olur.
Arka teker sallantısı gidonu sallıyor ve gidonu sıktıkça arka teker daha çok zorluyor.

Tek tekerlilerde böyle bir sorun yok.
hqdefault.jpg


kontaranın da yan etkisi var gidon salınımında
 
Sanırım yükün eşit dağılımı ve ağırlık merkezi konu için önemli. Bu video da belki biraz açıklayıcı olabilir. Aynı zamanda önemsemiyoruz ama yokuşlardan inerken bisiklet için oldukça yüksek hızlara çıkıyoruz.
 
aynen böyle olur arka tekerden. Sürekli pozisyon alır gidon. Kontra da iyice yangına körük verir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptriatlon
@Tolga Çelebi
Uçakta da türbülans olarak karşımıza çıkan şey odur o zaman...:eek:
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptriatlon
Genelde dağ çıkışı-inişi yaptığım için nadiren sallantı durumuna denk geldiğim oluyor. Motorcuların başına gelenle aynı sayılmayabilir ama kendimce nedenlerini yazayım ;

1-)Değişken rüzgar yapısı; yüksek hızla giderken ormanlık alandan geçiyorsanız yolun yanındaki ağaçların yapı ve sıklığına göre değişebilecek rüzgar durumu.
Ağaçlar rüzgarı keserken aniden ağaçsız bölgeye girerseniz ve rüzgar varsa rüzgarın etkisini hissedersiniz.
Ani değişim bu etkiyi yaratabilir. Yanlardan geçen arabalar da bu etkiyi sağlayabilir.
2-)Ayarları tam yapılmamış bisiklet;(göbek, firen vs) Hafif gevşeklik normal hızda etki etmese bile hız artınca etkiliyor.
3-)Yol durumu; 2. madde de sorun varsa daha çok etkiler , ufak çukurlar yüksek hızda yalpalama yaptırabilir.
4-)Lastik durumu; Basınç ve dış lastiğin yapısı... Bir kere başıma geldi, mtb tarzı dişli dış lastik ile hızlı şekilde viraja girdim. Dış lastiğin son uçlarındaki dişliler ile virajı alayım derken yola temas yüzeyi lastiğin diş yapısının bir sağ bir sol tarafına geçer hale gelince toparlayamadım. Videolardaki sarsıntının aynısı başıma geldi virajı almaya devam etsem düşmem garantiydi asfalta düşeceğime düz gidip tarlaya girerim dedim ve tarlaya uçtum, sadece eziklikler oluştu. Artık yavaşlayarak viraja giriyorum:)
5-)Yük durumu; termos matara taşıyorsanız ağırlık durumlarının yanlardan gereksiz moment oluşturmaması gerekiyor. Heybe varsa dengeli olmalı ayrıca eşyalar sallanmamalı.
 
@SEL PER

Çok mantıklı, ağırlık merkezinin önemini gösteren harika bir video.
Keşke römork kullanan tüm otomobil sürücüleri bu videoyu izleyebilse..
Ülkemizde çok kullanılan, traktör ve römork kazalarının azaltılması içinde gerekli bir bilgi.
 
Bu sadece yol bisikletlerinde mi meydana gelen bir durum ? Mtb veya gezi ile bunu yaşayan oldu mu ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptriatlon
Uzun lafın kısası eğer profesyonel bir bisiklet sürücüsü olup yarışta değilseniz fazla hız yapmamak. Sonuçta çoğumuz spor için eğlence için bisiklete biniyoruz aşırı hız yapıp sağlığımızdan olmayalım.
 
Tepeden assaya gelirken 60km hizda oldu.. Eskiden motorsiklet sürdügüm zamanlardada olmustu, buna karsi Direksion yayi var.
Bisikletde tabiki gerek degil..

Across_the_frame_damper_1024x1024.jpg


Gelmis geçmis en kötü Tankslapper kamerada yakalanan:

 
  • Beğen
Tepkiler: Alptriatlon
@Ilter Elmas



Teşekkürler hocam. baya araştırdım konuyu gördükten sonra ama hep yol bisikleti ile karşılaştım.
Allah göstermesin kimseye. Valla daha başıma gelmedi inşallah gelmez
 
motorda olay farklı bisiklette olay farklı motorda direksiyon kendini düzeltme esnasında cok sıkı tutmak sarsılmayı meydana getiri...

bisiklette ise yabancı bir sitede gördüğüm kadarı adamlar gidonu eşit acılarda tutmamaktan ve eşit şekilde tutsak bile bir tarafı cok sıkı tutarak diğer tarafı hafif tutmak bile denge kaybına neden oldugunu bahsediyorlar yüksek hızlarda giderken...
 
O panik ve dar zamanda çok zor biliyorum ama bunny hop ya da tek tekere kaldırmak sorunu direk çözer mi acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptriatlon
@halil halil Bu takılmalı mı bisiklete sizce?

5 saniyelik falan bunlara göre hafif bir sarsıntı yaşamıştım yokuş aşağı gelirken mtb ile büyük ihtimalle 50'li hızlarda ama ben birşey yapmadan kendiliğinden azalmıştı sonra da daha olmadı ama Allah korusun olmasın da benimki kuvvetli değildi ama daha yüksek hızlarda kötü sonuçlarla sonlanabilirdi
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptriatlon
Geri