Scudo Sports

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

@redwar Estağfurullah daha 16 yaşındayım :). Ben 1.70 civarındayım bisikletim M kadro. Yani kadro boyu olarak tavsiyem M olur 16" civarı oluyor.
 
Scudo
@EmirhanShn Aahaha tamam o zaman çok teşekkür ederim, Allah kaza bela vermesin pedalına taş değmesin inşAllah kask hayat kurtarır :)
 
Herkes bir şeyler söylemiş. Bende söyleyeyim neyim eksik :D Bence şehirde kullanılacaksa eğer hidrolik disk frenli bir hibrit alınmalı. Hatta kilitlenebilir ön amortisörü bile olmalı çünkü yollarımızda çukurlar ve saçma tümsekler var. Arada bir araziye gireceğim diye dağ bisikleti almak bana biraz fazla geliyor. Aynı fiyatlardaki dağ ve hibrit bisikletlerde genelde alüminyum oluyor. Belki biraz daha kibar duruyor ama çokta narin değil. Jantlarda ise akoru bozuldu derdini ben çekmedim hibritim ile (hibritle baya yüksek kaldırımda inmişliğim, kocaman çukurlara girmişliğim var). Zaten hidrolik fren olduktan sonra akoru bozmak bence çokta önemli değil (tabii teker sizi zıplatmıyor yada kocaman bir 8 çizmiyorsa). Birde tekerler ile ilgili konuşayım. Dağ bisikletinin tekeride yol bisikletinin tekeride hibritin tekeride bence yeterince yolu tutuyor (dağ bisikletimin lastiğini hatırlamıyorum. Hibritimde Michelin Protek yol bisikletimde ise Hutchinson Equinox var. 3 bisikletimde yağmurda beni yarı yolda bırakmadı yada beni yere çarpmadı). Hibritin lastiği ince yolu tutmuyor diye kimileri taşlamış. Eğer lastiğiniz iyiyse yolu gayet güzel tutuyor. Arada bir araziye girecekseniz hibrit bunun altından kalkar diye düşünüyorum. Frenler hidrolikse, önde küçükte olsa bir amortisör varsa lastiğinizi çokta zorlamadan gidebilirsiniz diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ventiol
Neden mtb şehirde? Çünkü benim için çok fark etmiyor tam üç senedir her gün mtb kullandım değişik marka model halende kullanıyorum sonuçta bu nesil mtb lar zaten hafif konforlu şekilmi şekil ve sonuçta yarışa vs. gitmiyoruz eve markete işe tura gezmeye hertürlü iş görüyor bu kadar ağırlık takıntısına gerek nereye kadar sonuçta biz prof. Sporcu değiliz.
 
Tur bisikleti de kullanmış biri olarak demek istiyorum ki asıl mesele bence tamamiyle kullanıcıya hitap etmesi. Evet kesinlikle katılıyorum şehir bisikletleriyle rahatlık arasında inanılmaz bir fark var ama ben karakterimin özelliğidir belki de bilemem fakat mtb üzerindeyken kendimi daha güvende hissediyorum. Belki de daha geniş yapısı, sarsmadan ve sarsılmadan ilerleyebilmem, şehirde rahatca dolasabilmek gibi avantajlar cazip geliyor. Şayet mtb sehirde kullanılmayacaktı her ortama uyum amaclı lastikler neden üretildi? 6 mtbnin ardından şehir bisikleti almış ve bu konforuna ragmen tekrar mtbye yönelmiş biri olarak son diycegim şu ki arada beni kan ter icinde bırakacak kadar konfor farkı da olsa ben bana hitap ettigini dusundugum mtbden vazgecmeyecegim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ayhandeniz71
29 sayfa ne yazilmis olabilir su konu hakkinda ahaahaha :D konuyu gördukce "ne kadar sacma salak sorular bunlar" diye baslayan video geliyor aklima :D
 
@Auron Sanchez değil mi herşeyin kendine göre olan şekli varken zorlamak saçma. Yol bisikletiyle downhill yapmak ne kadar mantıklıysa bu da o kadar mantıklı diye düşünüp kaçıyorum :D
 
@gunes1001 Yazdiklariniza kesinlikle katılıyorum.Ayrıca yukarıdaki bir arkadaşın yazdığına ithafen bu işte bir sedan varsa o hibrit biikletlerdir. Dağ da yol da daha uçta yer alıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: gunes1001
@ventiol bence iki taraftan 1'i ağırlık kazanana kadar hibrit sürülmeli. Çünkü tek fazlalığı (bence değil yokluğu hissediliyor) amortisör, ki bu bisiklette rahatlık bence esas olduğundan olmasındada bir sıkıntı yok. Sürecek kişi eğer şehirde sürmek sıktı dağa taşa çıkacam diyorsa dağ bisikleti alabilir. Asfaltta uçucam kaçıcam diyorsa yol bisikleti alabilir ama ondan biraz bundan biraz diyorsa hibrit hepsine gelir bence
 
@gunes1001 Kesinlikle katılıyorum. Amortisör tartışmalarına pek katılmam ama amortisörümü çok severim.Zaten bu bisikletlerde ağırlık hesabı yapmak anlamsız o yüzden amortisörün konforunu yaşamak da mantıklı. Ve bu bisikletler için söylüyorum tabi konfor olarak farkederken kilitleyince hız olarak çok farketmiyor onu da söyleyeyim. Benim tek kilitledigim zamanlar ayakta surusler.

Son olarak Carraro 227 bisikletimle 10kg ekstra yükle şu iki zeminde de gittim. Daha da bozuk yol bulmak zaten oldukça zor.

IMG_20160913_142534.jpg IMG_20160914_173939.jpg
 
@ventiol bence kilitleme hız için değil rampa için kullanılmalı. Rampa çok yoruyor insanı az da olsa katkı önemli bence
 
  • Beğen
Tepkiler: Metin_S ve ventiol
el cevap: çünkü bazı yerlerde şehir yollarımız dağ yollarını aratmıyor...:krsn:
 
  • Beğen
Tepkiler: Önder Bahadır
MTB ufaklıktan kalma bi heves gibi. Hepimiz küçükken bisikletimizle merdivenlerden indik, bi yerlerden zıpladık ettik. Fakat şuan mtb alıpta yolda düz giden bi arkadaşım olmadı. 500 metrelik yolu giderken bi kaldırıma bi yola inip çıkıp gidiyor bi çoğu. Ve mtb'nin şöyle bi avantajı var, kışın kullanıma daha uygundur. Yol bisikleti ile geçen günlerde yağmurda sürüş yapmak istediğimde aşırı zorluk çektim. V fren olduğu için tutmuyor, lastiğiniz ince her an düşmek üzeresiniz, viraj alırken neredeyse durmak zorundaymış gibi hissediyorsunuz.

Mtb'yi şehirde kullanmanın mantıklı ve mantıksız birçok nedeni vardır tabii. Ama bunu tartışmamak gerekir :)
 
Kentseş dönüşüm bitene kadar İstanbul'da çok da saçma olmayan bir hareket. En azından hibrit bir bisiklete en az 35'lik lastik takılmalı. Ama amortisöre hâlâ karşıyım :D
 
Mtb ye ince lastik takıp turkiyede onlarca tur gerçekleştiren uyelerimiz oldugunu gordukten sonra bu algı da otomatikman düşmüştür herhalde artık. Vaktiyle birisi boş vaktini değerlendirmek için bunu polemige cevirecek bir konu açmıştı. Herneyse, ben mtb ( geotech neon) ile basladigim bu spora sırasıyla scott sub 40 , trek allant, cannondale quick 5 ve suanda aldigim trek fx 7.2 ile devam ediyorum. Trek allant commuter, digerleri ise citybike ( trek yol bisikleti olarakta geciyor). Canim isterse mtb de alırım. Bunun içinde kimseye danisacak degilim.
 
Nedeni basit İstanbul yollarının dağ yollarından çokta farkı yok çukur,tümsek,mazgal tabi birde ayılar var yarış bisikletimde var kullanması daha zevkli bana göre ama yollar ah o yollar.
 
Tamam her şeyin bir yapılış amacı ve ait olduğu bir yer vardır ama bırakın insanlar nerede neye biniyorlarsa binsinler. Kaç senne evvel bisiklete binen yok mu diye soruluyordu şimdi niye yolda dağ, dağda yol bilmem ne. Yakında neden continental neden michelin neden fox neden rock-shox. Eşş..
 
Açıkçası ben de kesinlikle isteyen istediğine binsin yeter ki binsin düşüncesindeyim. Çoğu arkadaşımızda böyle aslında. Kimse okumuyor sanırım ama burada söylenmeye çalışılan karşı durulan tek bir cümle var ki o da "yollarımız malum". Yani bugün her tür hibrit bisiklet hatta yol bisikletleri dahi o hiç beğenmediğiniz mübarek dağ yolu dediğiniz yolda gider. Bu bir kabul edilse bütün sorun çözülecek sanırım. Benim ısrar etme amacımda ben de bisiklet alırken benzer sorularla uğraşmıştım ve şu an da bu tip soruları olan insanlara yardımcı olabilmek. İnsanların dağ bisikletini sadece bu "yollarımız malum" düşüncesiyle almasının önüne geçmek. Bunun bilincinde olduktan sonra artıları eksileri değerlendirip dağ bisikleti almaya karar verirse kişi sonuna kadar saygı duyarım.
 
Kusura bakmayın da bence bisiklet kesinlikle zevke göre sürülmeli o o zaman fat bikeların hic yeri yok ülkemizde herkes istedigi kalınlıkta lastigi istedigi tarz bisikleti yolda kullanır bu tartısma konusu olmamalı
 
  • Beğen
Tepkiler: FerroMuratti
Geri