Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Ben de ilk Pinokyo satın aldım, şehirde kullanıyorum sürekli. Fakat yeterli gelmedi :) Arada 20-25 km lik mesafeye gidince zor gelmeye başladı. Sonra Btwin Rock Rider 540 aldım ama dağa tırmanmaya/gezmeye vaktim olmadı 5-6 ay. 2-3 ay önce de Sedona 410 aldım artık şehirde bunu kullanıyorum. Lastikten ve ağırlıktan dolayı fark ediyor. Aktif olarak son aldığım iki bisikleti kullanıyorum. Çamurluk sadece birinde var, hava durumuna göre seçim yapıyorum..

1546718912418.png1546718988364.png
 

Dosyalar

  • 1546718857888.png
    1546718857888.png
    89,4 KB · Okunma: 1
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Scudo
Türkiye'deki yolların çoğu bozuk, çukur ve taşlı. Hem şehir hem de asfalt olmayan arazi yollarıyla beraber kullanılabilecek bisiklet olarak şunlar tercih edilebilir,



Yalnız bunlar kur farkından dolayı çok pahalı onun yerine Cube tarzı marka alloy MTB alıp karbon maşa takabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aruera
Türkiye'deki yollar bozuk diyenlerin söylediklerine baksan, yolda 3 metrelik göçük falan var sanacak. Siz yol bisikletiyle setlerden falan da geçilemiyor sanıyorsunuzdur Allah bilir :)

Yol ile, CX ile trail riding yapamazsınız ama ormandaki yangın yollarında gayet de dolaşabilirsiniz. Konforu size kalmış tabi.

Ha bana sorarsanız, eğer tek bir bisiklet alacak olsaydım orta seviye, hafif, göbekleri iyi bir hardtail alırdım. Her yerden geçebilmek daha güzel. Ormandaki büyük tümseklerden ya da dereden vs geçmek örneğin.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Ana baslikla biraz alakasiz olacak, ama yol tutusu olarak kiyaslamalar okudum. Dag ile yol bisikleti tekerleklerinin amaclari birbirinden cok farkli. Biri gevsek zeminde tutmasi icin tasarlanmis, biri de asfaltta tutmasi icin yapilmis. Bu karsilastirma 4x4 ile spor otomobil tekerleklerini kiyaslamaya benziyor. MTB lastikleri kendi aralarinda da kategorilere ayriliyor: kimi camurda daha iyi kiminin rolling resistance daha dusuk vs. Sehir kullanimi icin Maxxis Ardent tavsiye ederim. Ben kullandim memnun kaldim, digerlerinden de fiyati daha uygun.

Diger bir konuda MTB komponentleri, Road komponentlerine daha cok hirpalanmaya dayanikli.

Dag bisiklerinde kaybettigin watti da buraya ekleyelim. En guzel sehir bisikleti hibrit bence.

Turkce karakter icin ozur, ben Irlanda'dan katiliyorum.
 
Son düzenleme:
Dağdan indim şehire ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Bumbala
Bu işe yeni giriyorsan ve bir rehberin yoksa bisiklet satıcısının kitledigi mtb ye mahkumun tıpkı benim gibi...
 

Dosyalar

  • IMG_20190423_122351.jpg
    IMG_20190423_122351.jpg
    2,1 MB · Okunma: 109
Artık kullanmıyorum.
 
Düşük ışık koşullarında şehirde MTB kullanmak gerekebiliyor, yoldaki bozuklukları seçmek zor çünkü. Onun dışında MTB'yi dağa ulaşmak için gitmek zorunda olduğum 2 km asfalt hariç hiç şehirde kullanmadım.
 
MTB kullanmanın abes bir yanı yok bence tamamen tercih meselesi.. bende uzun yıllar kullandım ama zamanla tamamen kendi kendine gelişen bir süreç içerisinde satarak başka bir modele geçtim.. O kullandığım dönemde de yine bir zaman sonra lastikleri biraz inceltip zırhlı, düz yola uygun lastiklere geçiş yağmış, yine hem arazi hem yola uygun kullanabilir durumda kullanmıştım..

Esas abes olan bir durum varsa o da kesinlikle fatboy modelleri neden şehirde kullanılır diye sormak olmalı :)
 
yeni asfalt attılar o bile biçimsiz timsah sırtı gibi girintili çıkıntılı 5-10 km gezilerde DS MTB'ye biniyorum arkada ve önde sepet var ağırlığı 20 kilo vardır eski kötü bir kadroyu toparladım yeni olunca çalıyorlar :(

10 km üzeri gezilerde yol bisikletini tercih ediyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Fiyatlar daha uygun, hem bacaklarınızı da güçlendirirsiniz :D
 
Ben bu ilandaki başlığın tam tersini dün yaşamış bulundum.Geçen gün aldığım merida crosway model bisikletle 3 kişi gezintiye çıktık.
İzmiri bilenler bilir evka3 ten , çiçekli köye.Ama tamamen köy yollarından giderek çiçekli köye vardık.Dönüşte ana yoldan bornova manisa kavşağına iniş çok adrenalin doluydu. Diyeceğim Bisiklet beni mahçup etmedi üzerindeki mitchelin protek zırhlı lasitiklerle o dikenli yollardan lastiği patlatmadan geçebildik.30 vites olması artısıyla da rampaları daha rahat çıkabildim.Sonuç olarak 10 üzerinden 8 puanı verdim.2 puan'da bir yerlerden ses geldi gıcırtılı ses ona sinir oldum. Sonuç
olarak şehir bisikletleri de dağa çıkabiliyor yeter ki lastiğiniz sağlam olsun.
DSC_1191.JPG
 

Dosyalar

  • DSC_1209.JPG
    DSC_1209.JPG
    73,9 KB · Okunma: 61
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Bence rahat etmeyle alakalı bi durum. Nasıl ki koca koca jiplerle insanlar büyük şehirlerde geziyo, kendilerini daha rahat ve güvenli hissediyorlar, aynı şey bence. Benim X5'i, Grand Cherokee'si, Navara'sı olan tanıdıklarım oldu hiç dağda, bırakın dağı köy yollarında bile sürmemiş olan. Şahsen ben de eskiden ulaşım yada ufak tefek turlar için mtb kullanıyordum. Ancak bisikletten aldığım zevkin değişmesiyle yol bisikletine geçtim. Ancak Türkiye'ye döndüğümde pahallı olmayan bir dağ bisikleti alarak, apartmanın girişine kitleyip sağa sola onunla gitme fikri var bende de. Hafta sonları yada akşamları taytı, spd ayakkabıları giyip yol bisikleti keyfi yaparım ancak günlük kullanımda mtb'nin rahatlığı yadsınamaz. Bu benim düşüncem elbette.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Aldım bir tane MTB bakıyorum keyfime zevk benim zevkim yorarsa yolsun duruşu asaleti yeter güven veriyor günde 60 km yapıyorum hiç yormuyor sayesinde bacaklarım kollarım kas yaptı kendimi zinde hissediyorum.. Yol bisikletini ne kadar övdüler anlamadım sanki stoklar yol bisikleti doluda sattırma amacında millet.
 
Elbette hissedilen başka bir şey, istenen başka bir şeydir. Bazen de bütün şartlara rağmen eldeki başka bir şeydir.
Dağ bisikleti alıp yolda sürmek? Sürülür neden sürülmesin? Ama şöyle bir şey var. Amacına uygun donanım kullanmak laızm ki piyasada bu kada rçok çeşit ürün var.

Dağa da çıktım sahlie de indim, anayolda da hız yaptım. Son 1 sene içinde sanırım 15 tane bisiklet değiştirdim. Kimisini 2 ay sürdüm kimisini 1 hafta. Dağ bisikletimi ise 1 senedir sürüyorum hala satmadım. Ama baktım ki çoğunlukla şehirde kullanıyorum. Dağ bisikletini ana caddede, sahilde sürdükçe şehir bisikletime ve yol bisikletime kıyaslıyorum, daha fazla yoruluyorum. Aynı mesafeleri gidiyorum. Daha yavaş gidiyorum. Daha konforlu gidiyorum. Daha fazla yoruluyorum.

Yol bisikletiyle daha hızlı gidiyorum. ama takır takır at arabasında gidiyormuş gibi gidiyorum. Ama hiç yorulmuyorum.
Şehir bisikletiyle gidiyorum. Bu ikisinin arası. Hem biraz konfor hem biraz hız.
e hocam fat bike var, downhill var, var da var. var da var.. Bu kadar bisiklet niye var?

Eğer tüm şartlar uygunsa, neden amacına uygun hareket etmiyoruz? Ynai bir şehir bisikleti almaya imkanı olan (-250 liradan başlar) alsın şehir bisikleti. Eğer tüm şartlar uygunsa derken sadece maddiyat demiyorum. Şehirde sürecek. Sahilde sürecek, dağa çıkıp downhill yapmayacak.

Downhill apacak olan adam zaten kırar bisikletin jantını kadrosunu şehir bisikletiyle bu hareketleri yaparsa. Downhill bisikleti bir diğer deyişle ve ucuz modelleriyle dağ bisikleti, dağ için, arazi için. Kumda gitmiyor bak. Sahilde kumda süremedim. battı saplandı kaldı. Eh, buraya da fat bike lazım. O halde fat bike alıp hem sahile, hem caddeye hem dağa çıkabiliriz. Ama her gün, her zaman bunları yapan biri bunu alsın.

Al abi şu bisikleti her yola girersin denilecek bir bisiklet henüz icat edilmedi
 
@Şeffaf
aslında gravel yol biikletleri biraz karşılıyor gibi drop bar ve grupseti ile yolda iyi gidiyor,kalın lastik takılabildiği için daha konforlu ve kalın lastiği sayesinde ufak patikalı yollarda da gayet iş görüyor ama çok pahalı oldukları da bir gerçek
 
Salcano city fun 50 hd yi 2 yıldır kullanıyorum. Alırken şehir bisikleti kavramına pek hakim değildim. Fiyatı uygun denk geldi aldım. Ancak Yakın zamanda oğlumun kullanması için bir ng650 aldım. Bazen eşimle gezerken eşim ng650 yi kullanıyor. Aynı yolda yan yana giderken ben pedalları bıraktığım zaman o aynı hizada gidebilmek için bir süre daha pedal çevirmeye devam ediyor. (Ng650 bakımlı ve frenleri sürtmüyor) Ayrıca düz yolda bariz bir lastik sesi geliyor ng650 den. Dağ bisikletinin şehirde tek avantajı konforu. Kalın lastikler iyi oluyor.
Şehir içinde şehir bisikleti gerekli bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hidiman
Geri