Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden Salcano'ya karşı bir önyargı var?

Scudo
@niyazi keşo

aynen öyle kardeşim. Zaten üzerindeki malzemeler shimano, sram, ritchey vs. gibi diğer tüm prestijli markaların da kullandığı malzemeler. Geriye kadro ve bu markaların parçalarıyla iyi bir kombinasyon oluşturmak kalıyor ki zaten işin profesyonelliği burada.

Mesela Sedona 1560 liraya 11,7 kg ağırlığında havalı maşalı süper bir model üretiyor, iyi bir kadro, iyi bir maşa ve güzel bir donanım kombinasyonuyla çatır çatır satıyor. 2. ele bile düşmüyor, düşse 300 tl indirimle adeta kapışılıyor.

Ama Salcano full X9 donanıma (101 srd), berbat hem ağır hem çatır çatır ses çıkaran bir kadro ve yine hem ağır hem pahalı yaylı bir maşa (Tora 302) takıp 1700 tl istiyor. Hem bayinin elinde kalıyor, hem benim gibi alıp bin pişman olanlar 950 tl ye bile satamıyor.
Yani hem kadro, hem kombinasyon olarak salcano berbat. Tabi bu senelerce sürecek değil nitekim 2010 modelleri oldukça iyileştirdiler, 2011 leri belki daha iyi yapabilirler.
 
Valla bende salcano kullanıyorum. Assos-X modeli. Artık üretilmiyor. Ön mekanik disk frendi. Bir hevesle acemilik aldım. Ama üstündeki komponentleri değiştiriyorum şimdi. Frenler avid single digit 7 oldu. Çekiş sistemini değiştiriyorum. Haa ne olur servis dediniz. Zaten garanti maranti dolalı yıllar oldu. Gidip başka bir bisikletçiyle anlaşırsınız ondan devam edersiniz.

Ben yarış falan yapmıyorum. Ve kendi kullanım amacıma göre şuanda gayet güzel. Parçalardaki sorunlar için firmayı suçlamıyorum ki sorun yaşamadım. Ama kadrosunda hiç bir problem çıkmadı. Esneme çatlama kırılma falan yok. Gayet düzgün iş görüyor. Çok çizdim sanırım bir o bence :)

Yeni aldığım komponentleri ileride kadro değiştirirsem direk ona aktarma yaparım temiz..
 
Bence bisikletin iyi veya kötü çıkması şansa kalmamalı
 
cengiz kardeş gerçekten çok haklısın kadroları kötüydü fakat ben busene ilerleme gördüm ve inşallah 2011 lerde daha da gelişecek
 
Internette SALCANO ile ilgili yasadigim olagan ustu problemi paylasmak icin yazdiktan sonra sizin forum basliginizi gordum. Neden SALCANO ya olan onyargi okuyun ve ogrenin.

(link)
 
Tarih olarak Ekim 2010 son haftası ; 3 - 4 gün aralıklar ile SALCANO nun sitesinden 2 adet bisiklet siparişi verdik ( ASTRA M ve EFES 24 ). Bisikletler demonte şekilde elimize geçti. Bisikletlerin sadece SALCANO yetkili servisinde montajı yapılır ise garantisinin geçerliliğini koruyacağı söylendi ve Beşiktaş Şair Nedim caddesindeki SALCANO tarafından yeterli görülmüş yetkili servisine yönlendirildi. Daha sonra bisikleti götür - getir yaptıktan sonra montajı tamamlandı ve hazır bir şekilde havaların düzelmesini bekledik.


Aradan takriben 20 gün ila 30 günlük bir süre geçti ve pazar günümüzde günün erken saatlerini bisikletleriden birisini kullanarak başlamak istedik. 300 metre kullanabildim! Şaka değil sadece 300 metre! Baltalimanından İstinye yönüne giderken yolun ilk yokuş olduğu noktaya kadar diyerek gidebildiğim mesafeyi çevreyi bilenler için dahada somutlaştırayim. Sorun ne idi?! Vites değiştirirken , vitesi değiştiren mekanizma jantın içerisine girdi. Gider halde iken! Yani darbe vs gibi dış etkenlerin "E" si dahi yok. Sonuç olarak bisikleti sırtlanıp arabaya geri yükledim. SALCANO ile iletişime geçtiğimizde aynı teknik servise götürmemiz ve incelenmek üzere fabrikasına gönderilmesi gerektiği söylendi. Ben öylesine emindim ki telafisinin yapılacağına. Toplam 300 metrede bisiklete neler yapmış olabileceğimi düşünebilirlerdi diyerek! "O kadar teknolojik imkanlarınız var incelemeye çağırıyorsunuz ya , nasılsa SADECE 300 METRE gidebildiğini , herhangi bir darbe olmadığını da anlarsınız." diyordum.


Ama öyle olmadı. Kullanıcı hatası dediler. Parça parası olarak 50TL , işçilik için ise 30 TL toplamda 80 TL karşılığında tamiratını yaptılar. Açıklama ise: Ani olarak vites değiştirme yapılmış! Duyduğum en komik cevap. Peki sadece kendilerimi bilgili sanıyorlar acaba? Aniden veya ani olmadan ; herhangi bir viteste (en yüksek veya en düşük) o mekanizma jantın içerisine girmez. Eğer giriyorsa bir ayar sorunu vardır!


Madem öyle ;


Garanti devamlılığı için serviste monte edilecek diyorsunuz. Neden motajda hata veya ayarsızlık yapıyorsunuz!
Hanginiz yeni bir araba , motorsiklet aldığında ayarlarını kendisi yapıyor?! 0 km alınan taşıtın ayarını ben yapacaksam siz ne yapıyorsunuz? Ben kendi kendime imalde edeyim o zaman!
Teknik servisiniz beceremiyorsa neden yeterlilik belgesi var ve sizin adınıza çalışıyor?!


EFES 24 'ü henüz kullanmaya cesaret edemedik. Ama kullandığımızda geri bildirimleri muhakkak alırsınız. Herşey için çok teşekkürler.


Valla kardeşim çok iyi yapmışsın. İzninle yazını buraya koyuyorum.

Şimdi forum ortamı olmasa kötü konuşacam ama neyse efendilik bizde kalsın.

Bu ne rezilliktir. Yazı ibret olsun..

Sokakta gencecik çocuklarda görüyorum bazı modelleri yuhh diyorum böyle bisikletler olur mu ? 20 -30 kilo bisikletler. çoğu full süspansyonlu.

Bianchi de öyle rezil modeller var. 10-15 yaşındkai çocukların hepsinde çift süspansiyon 20-30 kilo. Fren tutmaz vites çalışmaz bisiklet tutkusuna zara veriyorlar.

marketlerde satılan modeller de cabası. Umit diye bir marka var. Markayı da anlamış değilim ama ümit mi umit mi umıt mi yok böyle bisikletler.
 
  • Beğen
Tepkiler: OMER AYYILDIZ
Salcano kullanıcısıyım bisikletleri oldukça iyi servisi kötü olabilir bende zaten servisininin kötü olduğunu duyduğum için güvenilir işini iyi bilen bir bisikletçiye toplattım sorun hiç olmadı. hangi servis olursa olsun ömür boyu kadro garantisi verenler dahi kullanıcı hatası diyip işin içinden sıyrılıyorlar. bence salcano iyi bir marka daha iyi olacak ilerdede servis sorunlarını çözeceklerine inanıyorum. teşekkürler iyi pedallar...
 
  • Beğen
Tepkiler: ertan sevim
Durum gerçekten içler acısıymış. Anlamadım yani o bisikletin seri dışı shimano vitesimi 50 tl..işçilik 30 tl ne ya çok komik sanayimi orası :)
 
Valla anlamak mümkün değil zaten! Bir arkadaş Salcano'yu iyi marka olarak değerlendirmiş ama; Teknik servisi iyi olmayan nasıl iyi marka olabilir? Biz ona iyi SATICI diyebiliriz belki. Önemli olan sattığın malın arkasında durabilmek ve desteğini sağlayabilmek! Elimden geldiğince bunu daha çok paylaşacağım...
 
sadece salcano ya değil koskoca bir ülke ve halka karşıda ön yargı var, biz adam olmayız, avrupa şöyle falan filan gibi. Bu aşağılık kompleksini yenmeye başlıyoruz.yakında amerikalı pazarlama firmaları tarafından uzak doğuda imal ettirilip boyanan, yarışlarda reklamları yapılan bisikletlere tomarla para vermenin gülünçlüğünü anlamaya başlarız. Amerikalılar orta asyada hakimiyet sağlamak için telif haklarını gözardı edip holivud filimlerinin korsan cd lerini pompalayıp duruyorlardı. ben amerikan aleyhtarı değilim. adamlar kendi memleketlerinin çıkarı için çalışıyor. Ama bizde akıllı olalım zorla elde ettiğimiz kaynakları pırıltılı bir pazarlamaya kaptırmayalım. Bisiklette saygıdeğer firma sayısı bir elin parmak sayısını geçmez. Shimano, sram, campagnalo. sizin aklınıza geliyorsa katkıda bulunun lütfen. kadro esnemezliği, kadro geometrisi çok önemli, ama insanoğlu 100 yıllık bisiklet deneyimi sonucunda kadro tasarımında bir noktaya ulaştı. geometri bir sır değil artık. nerdeyse standart Kadro materyali olan aliminyumun performansı ise artık hobi kullanıcısının sınırlarının çok üstünde. atımtutturdium karışımından kadro 0,5 gram daha hafif diye para sacıkcak halim yok doğrusu.

kıssadan hisse bisikletin markasından çok, üstündeki komponentlerin kalitesi ve satış sonrası garanti hizmeti önemli.

servis konusu bence çok abartılmamalı temel mekanik becerisi ile fren vites ayarları rahatlıkla yapılabilir. teker seti örmek veya akord ayarı yapmak ustalık istiyor. ama akord ayarı için iyi bir usta bulmak yeterli diye düşünüyorum.
 
@kayhan

Baştan sona katılıyorum. Ancak eklemek istediğim ;

Bir yere SALCANO teknik servisi yeterliliğini veriyorsanız o işletme sizin sesiniz , sizin temsilcinizdir. Onun iyi hizmetinden de kötü hizmetinden de sorumlu olduğunuzu ifade etmiş olursunuz.

Benim olayımda ise, eğer servisin kötü montajı , ayar yapamaması gibi bir sıkıntı varsa ben orada ki montajı yapan şahsı değil markayı tanırım.

Kalite konusuna gelince hangi mekanizma jantın arasında girerse girsin aynı hale gelecektir. (Kırıldı) O yüzden Shimano marka olan mekanizma ile ilgili sıkıntı duymuyorum. Ama eğer sen bu olayın sorumluluğunu marka olarak üzerine almıyorsan kaliteyi orada sorgularım. Ve olay çok traji komik. 300 metre ne demek yani? Hadi ben yanlış bilgi verelim diyelim metre konusunda. O kadar inceleme yapıyorsunuz. Her yerini temizlesem bile aralarda derelerde TOZCUKlar olur en azından.
 
sezer bey,
sizin başınıza gelen bisikletin ayarlarının yapılmamasından kaynaklanıyor. bide bayi kendi hatasını fırsata çevirip paranızı almış. size önerim kendinize iyi bir bisikletçi dükkanı bulun (bisiklet servisi diye bir şey yoktur- bisiklet işi araba işinden farklıdır). Başınıza gelen bu kötü olayı salcano nun merkezine yazın. Birde aklınızda bulunsun garanti ile ilgili her işlem için yetkili bayiden imzalı tutanak isteyin. Kullanıcı hatasından dolayı kırılan arka vites değiştirildi. kaşe imza.
geçmiş olsun unutmayın vatandaşlar kanunları bilmekle yükümlüdür.
 
@sadana

ali abim konua açıklık getirmiş,neresini savunuyorsunuz ki hala bu markanın türk markası diye mi çekeceğiz bu rezilliği,hangi parçayı üretmişler kadro yurt dışından malzemeler yurtdışından montaj fabrikadan.yapılabilecek en basit iş için binlerce bahane,kullanıcı hatası.sokak bisikletçilerine teknik servislik veriyorlar adam hayatında görmüşmü bakalımda toplayacak o bisikleti.teknik servis için kriterleri olması lazım üç kuruş ucuza halledelim diye markayı rezil rüsva ediyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: sadana
Evet özelliklede sokak bisikletçilerinin motorsikletçilerin salcano teknik servisi olması baştan hata zaten. Böyle yerlerde asık surat,cahillik,bilgisizlik,deneyimsizlik,bekletme,kazık yeme gibi şeyler Allah ın emri olmuş biyerde. Saygılar
 
2009 trek 4300 ümü kurulu almıştım 2010 da bi 4300 daha almaya karar verdim oda kutulu geldi hiç açılmamış.kutuyu açtım çıkarttım beni bekleyen 3 montajlık parça vardı korkulcak hiç birşey yokmuş pedalla,ön teker ve gidon.vitesleri ayarlı firenleri ayarlı bize pek bişey bırakmamışlar.heralde marka farkı bu olsa gerek.öyle abartılan ımaj isim falan yokdu işin içinde.
-1 yılı geçen trek kullanıcılığımda 10,000km yi geçen 2009 model 4300 üm ile kullanılan donanımın hiçde basit kompanentler olmadığını farkettim hele ki bu kış şartlarında hidrolik fren ile sağlayamadığım yumuşak freni mekanikte çok rahat frenleme yapabildiğimi buzlu zeminler küçümsenmicek derecede bi donanım kullandığını ispatlamıştı.
 
Geri