Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ön ve arka rulmanlı göbek

@HakanAydn sevgili @denizt nin verdiğinden ucuzlar var. şişman bisiklet'te QUANDO diye bi markanın gördüm mesela 32h kaset. bence sırf marka diye fazla para verme. ayrıca bizim gibi ağırların (ben de 90 kg yum) arkada QR kullanmaması gerektiğini düşünüyorum. dingilin içi boş olduğu için mukavim olmuyor, kısa sürede yamuluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Scudo
@HakanAydn 60 tl'ye rulmanlı kaset göbek? ben sadece güleyim sen anla ne demek istediğimi :koptum:
 
@can_celik e o zaman gerek yok ...üzerindekinden kaliteli değildir..sram rulmanlı ama..😁..120 tl..o nasıl?
 
@HakanAydn sram o fiyata tabi ki rulmanlı değil. demin de dedim ya, disksiz rulmanlı kaset hublar 50 dolardan başlıyor.
 
  • Üzgün
Tepkiler: HakanAydn
Son düzenleme:
  • Hahaha
Tepkiler: Can Çelik
@HakanAydn Bence elinizdekini sökün bir bakın ses yağsızlıktan mı değil mi. Ben kauçuklu suya dayanıklı gres kullanıyorum. Göbeği açıp yatağı bilyaları temizlemek atla deve değil. Çok basit, ille 6 ay 1 yıl dolsun diye beklemiyorum aklıma geldikçe temizleyip yağlıyorum. Kullanılmayacak durumdaysa rulmanlı göbeğe geçersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@EnginK. haklısınız dostum, öyle yapacağım..kauçuklu gres konusunda kimi çok memnun kimi kalın vs demiş..skf lityumlu vs hakkında ne düşünürsünüz?
 
@HakanAydn Gresin kalın olması yaz ayları için daha iyi. Ben akıcılık konusunda bir sorun yaşamıyorum jantta. Skf lityumlu gresi kullanmadım yorum yapamam ama shimanonun servis yağı benim kullandığım gresten ince, ilk açtığımda bana fazla sıvı gelmişti shimano. Göbekte bilyalar yerine yapışmıyordu bile. Skf çalışma sıcaklığı daha yüksek ısıya dayanıklı. ama o derecelere göbek çıkmaz diye tahmin ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@HakanAydn Almaya karar verirseniz satıcıya bir sorun siz ne olur ne olmaz. Belki bilya yataklıdır hata olmuştur. Fiyat uygun olunca ben de verdiğim bağlantıdan emin olamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@EnginK. ben biraz daha araştırayım gresi..saolun hocam bilgiler için..
@denizt duran antalya zaten çok sorunlu bir firma...fiyatı hep uygun kalıyor ama kafadına göre takılıp göndermiyor filan..sitede var yorumları..
 
  • Beğen
Tepkiler: EnginK.
@can_celik ben kutumu açayım bir bakayım..aparat ve kırbaç siparişi verdim..😁
@can_celik sram da rulman yazıyor...
227692 dosyayı görüntüle
yahu satıcı kim biliyormusunuz...ilahi yaa..antalya duran bisiklet
.😁😂🤣🤣
Antalya - Duran Bisiklet hakkında
Hakan bey,

evet rulmanli yaziyor ama nekadar dogru bilinmiyor cünkü vites sayisida 12 yaziyor ve o kesinlikle yanlis, Sram 12li kasset takilsa freehub XD degil Shimano takmak istense freehub Micro Spline degil yani 12li kasset takilmiyor bilgi yanlis.
2. Ise mil genisligi 171-180mm demis bununla ne anlaya bilirizki, durum söyle ve en önemli noktasida burasi. Sizde bu soruyu sormustunuz bir kac yorum öncesi. Arka göbek genislikleri MTB lerde 135mm, 142mm ve üzeri olur, yol bisikletlerinde 130mm olur (yeni nesillerde 135mm de var). Simdi gelelim sehir/tur bisikletlerine, bunlardada 130 ve 135mm olanlar var ve yeni nesil olmasina gerek yok.
Siz ilk önce en önemlisi arka dropoutlarin icten mesafesini ölcmelisiniz. 130mm'mi 135mm'mi diye, sonra bu ölcüye göre alacaksiniz göbegi. Dropout arası 130mm ise ve aldiginiz 135mm ise genis gelecek ve olmayacak tersi dar gelecek ise yine olmayacak. 5mm arayi acarim yada QR'i 5mm fazla sıkarım demeyin cünkü 5mm o ara icin fazla oluyor ve zaten acmaya kalsanizda onun özel aletleri var yapamassiniz.

Simdi rulmanli veya normal almak size kalmis ama bence göbegi degistirene kadar önce icindekileri kullanirdim sonra asininca kaliteli yatak ve bilya alir takardim.
Bugüne bugün Campagnolo gibi bir marka 1000€ luk jantlarda hala bilyali göbek kullaniyor ve belki inanmayacaksiniz ama ucuz serilerdede rulman kullaniyor. Campagnolonun bir bildigi olmasa Campagnolo olmazdi ve hepsinde rulman kullanirdi.
 
@Murat Cömez Campagnolo'nun 1000 euroluk bilya yataklı jant seti yol bisikleti içindir. Dura ace jant seti de bilya yataklı. Yol setlerinde olabiliyor bu. Tur bisikleti için 1000 euro'luk set çıkaracak olsa bilya yataklı kullanmazdı muhtemelen. Siz daha iyi bilirsiniz tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Son zamanlarda küçümsenir oldu ama daha düne kadar birçok bisiklet ustası bu işler için Petrol Ofisi kauçuklu gres kullanıyordu.

Bende şu an Müller sıvı gres var. Zincir için fazla yapışkan ama göbekler için fena değil gibi. Ucuz da.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@HakanAydn o göbek kesinlikle rulmanlı değil. rulmanlı freehub larda, zincir tarafındaki rulman, flanşların (tel başlarının geçtiği çemberlerin) arasında oluyor mecburen. ve o kısım kalın oluyor. bu sram'da öyle bişey yok. yanlış bilgi girmişler. rulmanlı freehub lar bu şekilde oluyor.
novatech-arka-gobek-f172sb-11s-28h-rulmanli-siyah__0925234160192541.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Siz ilk önce en önemlisi arka dropoutlarin icten mesafesini ölcmelisiniz. 130mm'mi 135mm'mi diye, sonra bu ölcüye göre alacaksiniz göbegi. Dropout arası 130mm ise ve aldiginiz 135mm ise genis gelecek ve olmayacak tersi dar gelecek ise yine olmayacak. 5mm arayi acarim yada QR'i 5mm fazla sıkarım demeyin cünkü 5mm o ara icin fazla oluyor ve zaten acmaya kalsanizda onun özel aletleri var yapamassiniz.
özellikle bu kısım çok değerli üstad, sağolasın..bende gerekli aletlerin siparişini verdim, gelince söküp bakacağım..gerekmezse zaten temizler takarım, tur bisikletinde akıcılığa çok katkısı olmayacak, onu anladım..titiz bir insanım göbekte hırıltı hissedince keyfim kaçtı..🙂
@Cem Coşkun motul var c4 ve c5 diye geçer motosiklet zincirinde harikalar ama göbek rulmanında kullansam mı bilemedim..c4 sprey, yapışkan bir gres..
@can_celik rulmanlı olsa açıklama sayfasında da yazardı sanki ama yok..

Screenshot_20200524-231616.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Coşkun
@Cem Coşkun aynen, şimdi millette düz gresi bi küçümsemeler bi snobluklar :) gres candır oysaki. bilyalarda gres kullanılmazsa konulacak sıvı yağ 1 saatlik sürüşte bile akar gider zaten. hiç gres kullanılmasa en iyisi ama o zaman da bilyalar ve yataklarda paslanma başlıyor. bilyaların üstünü kaplayacak eser miktarda gres kafi. bütün yatak boşluğunu gresle kaplamak gereksiz dönme direnci yaratıyor tekerde.
 
@Murat Cömez Campagnolo'nun 1000 euroluk bilya yataklı jant seti yol bisikleti içindir. Dura ace jant seti de bilya yataklı. Yol setlerinde olabiliyor bu. Tur bisikleti için 1000 euro'luk set çıkaracak olsa bilya yataklı kullanmazdı muhtemelen. Siz daha iyi bilirsiniz tabi.
Ben sadece misal olarak söyledim ve ucuzlarinda da rulman kullaniyor dedim ki cogu kisinin dedigine göre rulmanli daha akici olurmus ya hani ben aslen bu konuya dayanmak istedim. Tabiki yol bisikletlerinde kullaniyor ama öncelik de zaten akicilik yol bisikletlerinde degilmi, hizli ve rahat gitsin diye? Iste bende buna ragmen Campa neden rulman degilde bilya kullaniyor pahali jantlarda demek istedim. :)
 
@Murat Cömez rulman konusunda bilirkişi sayılabilirim. enerji verimliliği bakımından, bir rulmanın ya tam eksenel (axial), ya da tam radyal olması en iyisidir. "cup and cone" denen, hem eksenel hem de radyal yükleri karşılaması için yapılmış olan, bilyaların iki konik yüzey arasında yuvarlandığı tipte, basit bir fiziksel eşitlik gereği, bilyalara binen yük, rulmanlıdakinden daha fazladır. bu da bilyalar ile, yuvarlanırken birbirlerine eşit mesafede kalmalarını sağlayan kafes arasında daha büyük sürtünme kuvvetleri oluşması demek oluyor. ha bu kayıp enerjinin miktarı ne kadardır, pahalı göbekler alıp onlara pahalı rulmanlar alıp titizlikle rulmanları preslemeye değer mi, o kişiden kişiye değişir.

shimano ve campy, bu enerji kaybını "ihmal edilecek kadar az" olarak yorumlayarak, tercihlerini servis kolaylığından yana yapıyorlar. göbeği açıp bilyaları değiştirip kontra somunla göbek boşluğunu ayarlamak yaprak anahtarı olan herkesin yapabileceği basit bir iş çünkü. (bu arada, bu iki firma da rulmanlı orta göbek yapıyor nedense. çünkü rulmanlının enerji bakımından üstün olduğunu, yapmazlarsa BB pazarında yok olacaklarını ikisi de biliyor).

ayrıca, 1000 euroluk setlerden bahsedilmişken, imal edilen göbeklerdeki rulman yuvalarının mikronu mikronuna aynı yapılması (idealden çok az geniş olması rulmanın yuvada gezinmesine, çok az küçük olması ise rulman bilyalarının sıkışıp rahat dönmemesine sebep oluyor) hassas kalibre edilmiş cnc sistemler ile mümkündür. yani bilyalı sistemin göbek ve milini imal etmeye göre daha maliyetlidir. campy o fiyatı biçerken o setin maliyetine değil, yüzyıldır yaptığı inovasyonlarla inşa ettiği marka imajına alıyor o parayı. 100 yıl öncesinin demir yığını maksimum hızı 100 olan, heybetli amerikan otomobillere ferrari parası vermek gibi bir haz bu. bazı şeylere fonksiyonu için değil de görünümü için, sizde hissettirdiği hava/statü için para verilir. campagnolo da o hesap...

mühendis Hambini'nin konu ile ilgili bir videosu da var: (link)
 
@Murat Cömez rulman konusunda bilirkişi sayılabilirim. enerji verimliliği bakımından, bir rulmanın ya tam eksenel (axial), ya da tam radyal olması en iyisidir. "cup and cone" denen, hem eksenel hem de radyal yükleri karşılaması için yapılmış olan, bilyaların iki konik yüzey arasında yuvarlandığı tipte, basit bir fiziksel eşitlik gereği, bilyalara binen yük, rulmanlıdakinden daha fazladır. bu da bilyalar ile, yuvarlanırken birbirlerine eşit mesafede kalmalarını sağlayan kafes arasında daha büyük sürtünme kuvvetleri oluşması demek oluyor. ha bu kayıp enerjinin miktarı ne kadardır, pahalı göbekler alıp onlara pahalı rulmanlar alıp titizlikle rulmanları preslemeye değer mi, o kişiden kişiye değişir.

shimano ve campy, bu enerji kaybını "ihmal edilecek kadar az" olarak yorumlayarak, tercihlerini servis kolaylığından yana yapıyorlar. göbeği açıp bilyaları değiştirip kontra somunla göbek boşluğunu ayarlamak yaprak anahtarı olan herkesin yapabileceği basit bir iş çünkü. (bu arada, bu iki firma da rulmanlı orta göbek yapıyor nedense. çünkü rulmanlının enerji bakımından üstün olduğunu, yapmazlarsa BB pazarında yok olacaklarını ikisi de biliyor).

ayrıca, 1000 euroluk setlerden bahsedilmişken, imal edilen göbeklerdeki rulman yuvalarının mikronu mikronuna aynı yapılması (idealden çok az geniş olması rulmanın yuvada gezinmesine, çok az küçük olması ise rulman bilyalarının sıkışıp rahat dönmemesine sebep oluyor) hassas kalibre edilmiş cnc sistemler ile mümkündür. yani bilyalı sistemin göbek ve milini imal etmeye göre daha maliyetlidir. campy o fiyatı biçerken o setin maliyetine değil, yüzyıldır yaptığı inovasyonlarla inşa ettiği marka imajına alıyor o parayı. 100 yıl öncesinin demir yığını maksimum hızı 100 olan, heybetli amerikan otomobillere ferrari parası vermek gibi bir haz bu. bazı şeylere fonksiyonu için değil de görünümü için, sizde hissettirdiği hava/statü için para verilir. campagnolo da o hesap...

mühendis Hambini'nin konu ile ilgili bir videosu da var: (link)
Sizi anliyorum ve rulman konusunda bilir kisi sayildiginizada inaniyorum. Ben kesinlikle rulman ve bilyayi sadece görüntü olarak su rulman suda bilya diye tanirim ve baskada bilirkisiligim yok. Siz nekadar Campay kullandiniz bilmiyorum ama benim kullandigim bilyali Campy lerle Shimano göbegini kesinlikle karsilastirmak mümkün degil. Suan üst model olarak 4 cift bilyali Shamal modeline sahibim (Euruslari, Zondalari vs saymiyorum) ve ikisi bunlarin ilk cikan versiyonlari ve suan en az 20 senelik ama birdefa olsun bilyalardan dolayi ne ayar nede problem cikti ve bugün bile ilk gündeki gibi calisiyor, bu aynizamanda yeni diger iki cift icin de gecerli ama diger orta seviye 2015 rulmanli modelde rulman degsimi oldu. Inanin Campyde kesinlikle nekadar para veriseniz verin her kurusuna kadar hak eden ve sadece markaya verilmeyen paradir, ben sahsen Campyden baska sistem tanimam.
Tekrar diyorum ben uzman falan degilim sadece senelerdir daha dogrusu uzun senelerdir sadece 1 tane de degil bir kac tane de ve cesitli modellerinde tercübe ettigim malzemelerden konusurum. Bana simdi burada birisi novotecmi ne ve buna benzer göbekleri sorsa bilgi vermem cünkü hic kullanmisligim ve tercüben yok, tercübem olmayan seylerede kesinlikle su söyle su söyle demem ve bilgide vermek icin de googleden okuyup kendimi bilgili göstermek icin buraya yazmam. Yanlis anlamayin son sözüm size degildi.
Dedigim gibi ben buraya sadece gercekten uzun yillar tercübe edindigim bilgilerimi ve tercübelerimi yaziyorum. Mesela yukardi göbeklerin genisligini bildigim icin yazdim aksi taktirde yazmazdim yada linkdeki 12 vitesin yanlis oldugunu yazmam gibi, bilmesem yine yazmazdim.
 
Geri