Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ön ve arka rulmanlı göbek

Sıfır alınmış rulmanlı göbekli jant, neden 15 saniye bile dönmez? Sürtme olmamasına rağmen kaliperi de çıkardım sonuç aynı;
 
Scudo
@undefined Hocam muhtemelen rulmanlar aks tarafından sıkıştırılmış. Mil ayarını yaparsanız düzelir.
 
Rulmanların içindeki yağ bazen çok düşük vizkositeli oluyor. Her rulman aynı boyutta da olsa aynı sürtünme ve ağırlığa dayanıma sahip değildir. 3-4 sene önce kızımaaldığım bir bisikletin yatakları rulmanlıydı. Hemen bilyalılarla değiştirdim. Hala yataklar elimde duruyor ama akıcı olmadığını elime geçtikçe görüyorum. Uzun süre da bayır Shimano'nun alt-orta seviye göbekli bir jant seti kullandım o kadar hoplama zıplama neticesinde bisikletle birlikte kayınbiradere sattım abartısız 15 senelik ve 1 kere bakım yaptım hala çok akıcı dönüşü var. Hatta bisiklet bir süredir benim depomda duruyor geçenlerde genel temizlik yaptım bisikletlere acaba yedeğe geri alsam mı diye de düşündüm.
Rulmanda hafif bir boşluk olur yük tabana biner. Sürekli yatak döner ama anlık olarak tek noktaya yük biner. Bilyalıda tüm yatağa alttan üstten yük biner (doğru yataklanmışsa) Bir de uygun gres varsa üzerinde sürtünmesi düşüktür. Rulmanda yağ kapakları da bir miktar sürtünmeye yol açar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
Harun abi ( Emre Bisiklet ) göbeklerin sorunlu olduğunu, zamanla bir parça açılabileceğini söyledi. Aldığım yere de yazdım videosunu da ekleyerek. Bakalım ne diyecekler. İadeye doğru gidiyor bu iş.
@Yegah mille alakalı olduğunu sanmıyorum , çıplak halde bile dönüş zayıf.
 
Son düzenleme:
@Aybek Cihan zamanla açılma olayı doğru ben bilya yataklı göbekte gözlemlemiştim. kapalı rulmanda da aynı durum söz konusu olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan
Ek olarak yazayım mesela yataklarda kullanılan gresler içinde bazıları vardır mesela kauçuklu gres, koyu yeşil renkli. O gres kadar yapışkanını görmedim elinize bulaşsa ayırmak için parmaklarınız yorulur. Ondan sürerseniz su mu girmez yatağın içine, gres te yıllarca yerinde durur akmadan. Bazı gresler vardır ısınınca sıvılaşır akar gider haberiniz olmaz. Bazı gresler vardır mesela havacılıkta kullanılan. Benim de bir miktar edindiğim hem içine giren partikülleri (taşı toprağı değil) içinde zamanla eritiyor hem ısıyla akışkanlaşıp kaybolmuyor ve vizkozitesi düşük böylece dönme konusunda zorlamaya yol açmıyor. Mümkün olduğunca sanayiden böyle bir gres araştırın yağcılarda mevcut.
 
@Aybek Cihan Hocam milden eminseniz eğer sorun yağda veya rulman yataklarından olabilir. Rulmanlar bir şekilde sıkışmış gibime geldi. Sıkıştıran mil değilse ya yataklarda sorun vardır ya da kullanılan yağ rulman uyumlu değildir.
 
Selam arkadaşlar v fren bisiklete disk uyumlu arka göbek takılır mı sorun çıkartır mı
 
@Samiyt Çıkarmaz. Vidalı göbek mi kasetli göbek mi ve delik sayısına dikkat edin yeter.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
@denizt benim 32 tel ve vidalı ruble, disk uyumlu göbek te 32 tel ve vidalı ruble için tek fark disk bağlantı yeri
 
@Samiyt Takılır. Değiştirecekken Shunfeng marka rulmanlı göbekleri de değerlendirin. Belki 32 delik olanını bulursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Samiyt
Ben göbekleri değiştirmek istiyorum rulmanlılarla...32 delik ve v fren, başka hangi kriteri bilmem gerek? arka maşa QR yuvalarının iç aralık ölçüsü mü? dropout muydu verilen ad emin değilim..Bu ölçüler tutuyorsa telleri vs hiç değiştirmeden direk yeniden örüp takabiliyormuyuz?
 
@HakanAydn Göbek mesafesi diye biliyorum ben o terimi. Büyük oranda standartlaşmış ölçülerdir zaten. Göbeğiniz Vidalı mı yoksa kasetli mi onu bilmeniz gerekiyor. 8 vites üstü kasetlidir ordan anlayabilirsiniz. Eğer 7 vites ve aşağısı ise vidalıdır. Eğer 8 vites 11-32 oran bana yeter derseniz uygun fiyatlı rulmanlı arka göbekler var. 8 vites üstü kullanıcaksanız ve rulmanlı göbek istiyorsanız kesenin ağzını biraz açmanız gerekiyor.
 
@denizt hocam 7 vites olup kasetli ruble kullanıyorum. bence vites sayısına bakıp aldanmamak gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
@denizt 9 vites, arka 135 ön 100 mm genişlik (ölçtüm), kasetli, v fren, 32 h.. Daha önce konuşmuştuk, Shunfeng marka var, fiyatıda makul, onu düşünüyorum.
Dün yolda bir arkadaşla denk geldik, kendi bisikletinde DT Swiss var. Çevirerek bir benimkine baktım bir ona, yok, göbek rulmanlı olmalı..İpek gibi dönüyor, ve durmuyor, benimki hırıltılı, daha az dönüyor..150-200 TL ye halledebilirsem, tamam bir DT olmaz ama net olur en azından.
 
@HakanAydn 8 vites olarak şu an decathlonda 13-32 oranlı ruble var pasolu. Shunfeng'e maksimum takabileceğiniz ruble şu an piyasadaki o. Ama 8 vitesi 9lu arka aktarıcılar 8 li vites kolları ile çalıştırabiliyormuş. Yani alivioya kadar ( hatta belki eski seri deore slx xt de dahil ) kullanabiliyorsunuz. Tabi vites sayısı yine 8.
@mali.ozdemir Siz diyene kadar varlığından haberim yoktu 7 li kaset rubleden. Demekki olabiliyormuş.
 
Son düzenleme:
@denizt rublem yeni, 11-36 acera 9s...bu shunfeng göbeklere uymaz mı? kaset sonuçta
 
@HakanAydn Shunfengler pasolu (vidalı) Siz sanırım yanlış anlamışsınız. Onlar için Maksimum 8li ruble var(link). O halde siz yenilemekle vakit/para harcamayın derim. Kaset uyumlu rulmanlı göbeklerin dediğim gibi fiyatları yüksek. Tabi tercih sizin.
 
Son düzenleme:
@Cuneyt Erkman Bu sanırım hem hakan bey hem de benim için güzel bir haber niteliğinde oldu teşekkürler :D

Bu gün kendimi bilmemkaçıncı kez düzeltmem gerekti. İddaamı "Türkiye'de en fazla 8 li pasolu ruble bulabilirsiniz" olarak değiştiriyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Geri