Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Orta göbek değişimi

Scudo
Güneş ışığında daha iyi olur
IMG20240419123717.jpgIMG20240419123803.jpgIMG20240419123811.jpgIMG20240419123817.jpgIMG20240419123829.jpgIMG20240419123846.jpgIMG20240419123903.jpg

Resimde de görülen arka aktarıcıdaki zincirin geçtiği kırmızı yuvarlak ve yanındaki diğer çark el ile yalpalamaya çalıştığımda sağa sola oynuyor. Normal mi yoksa sıkılayayım mı?
Bu arada eski pedalın milini acemilik yüzünden yalama yapmayı başardım. Yeni pedal aldım ve taktım parlıyo :D
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
316422 dosyayı görüntüle316423 dosyayı görüntüle316424 dosyayı görüntüle316425 dosyayı görüntüle316426 dosyayı görüntüle316427 dosyayı görüntüle316428 dosyayı görüntüle

Resimde de görülen arka aktarıcıdaki zincirin geçtiği kırmızı yuvarlak ve yanındaki diğer çark el ile yalpalamaya çalıştığımda sağa sola oynuyor. Normal mi yoksa sıkılayayım mı?
Bu arada eski pedalın milini acemilik yüzünden yalama yapmayı başardım. Yeni pedal aldım ve taktım parlıyo :D
O dişliyi alyan ile sıkmalısın . Vidanın tam geçtiğinden emin ol.

Kadro güzel gibi ama arka tasarımını beğenmedim gereksiz uzantılar var. Benim kadroya baksana . Gayet az parça Çelik kadroyu yükseltmek
 
  • Beğen
Tepkiler: Wilhelm_LAS
O dişliyi alyan ile sıkmalısın . Vidanın tam geçtiğinden emin ol.

Kadro güzel gibi ama arka tasarımını beğenmedim gereksiz uzantılar var. Benim kadroya baksana . Gayet az parça Çelik kadroyu yükseltmek
Yeniden merhaba. Zincirimin kadroya değdiğinden bahsetmiştim. O sorun zincirin çok uzun olması yüzündenmiş ya bugün zinciri kısalttım ve harika oturdu. 119mm bu bisiklete adanmış resmen. O arka aktarıcıdaki çarkın vidası çok sıkıydı sanırım oynaması normal. Videolarda da arka aktarıcıların çarkları benimki gibi oynak halde. Şimdi ön süspansiyon için segman pensesi aramaya çıkacağım ve bakalım neler olacak :d bugün vites tellerini yenileyeceğim çok aksiyonlu olacak
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Yeniden merhaba. Zincirimin kadroya değdiğinden bahsetmiştim. O sorun zincirin çok uzun olması yüzündenmiş ya bugün zinciri kısalttım ve harika oturdu. 119mm bu bisiklete adanmış resmen. O arka aktarıcıdaki çarkın vidası çok sıkıydı sanırım oynaması normal. Videolarda da arka aktarıcıların çarkları benimki gibi oynak halde. Şimdi ön süspansiyon için segman pensesi aramaya çıkacağım ve bakalım neler olacak :d bugün vites tellerini yenileyeceğim çok aksiyonlu olacak
İyi halletmene sevindim .
Dişli çarklar sağa sola hareket yapmamalıdır. İçinde ufak bir rulman yatağı var o bozulduysa (eğrilme darbe alma varsa) çarkı değiştirmelisin .
 
Merhaba. Benim bildiğim göbekler ileri doğru sıkılıyor ancak demek ki bilmiyormuşum 😄.

Bisikletimdeki hollowtech göbek sağ sol ikisi de geriye doğru sıkılıyor. Bu göbekler ne tür göbeklerdir, adı nedir?
 

Dosyalar

  • 1733119666073.jpg
    1733119666073.jpg
    63,5 KB · Okunma: 24
Merhaba. Benim bildiğim göbekler ileri doğru sıkılıyor ancak demek ki bilmiyormuşum 😄.

Bisikletimdeki hollowtech göbek sağ sol ikisi de geriye doğru sıkılıyor. Bu göbekler ne tür göbeklerdir, adı nedir?
İkisi de aynı yönde kılavuza sahip . Aynakol olmayan taraftakini sıkmak için sağa çeviriyorsunuz , aynakol tarafındakini ise sola çeviriyorsunuz . Farklı bir yapıda göbek değil karşıdan bakınca evet her ikisi geriye dönüyor.
Aynakol tarafındaki pozisyonu itibariyle sola sıkıldığı için ters kılavuz olarak tabir ediliyor
 
Merhaba. Benim bildiğim göbekler ileri doğru sıkılıyor ancak demek ki bilmiyormuşum 😄.

Bisikletimdeki hollowtech göbek sağ sol ikisi de geriye doğru sıkılıyor. Bu göbekler ne tür göbeklerdir, adı nedir?
Normal hollowtech göbek. ITA olmadıkça böyle, sıkmak için çekiş sistemi tarafı saat yönünün tersine, diğer taraf saat yönüne çevriliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Teşekkürler. Bu istisnai bir kullanım mıdır yoksa yaygın olan tür bu mudur?
Normal hollowtech göbek. ITA olmadıkça böyle, sıkmak için çekiş sistemi tarafı saat yönünün tersine, diğer taraf saat yönüne çevriliyor.
Hocam ben yeni bir kadro aldım. Bugün yarın elime ulaşacak. Daha önce kadroda hollowtech göbek kullanılmış uygun olduğunu biliyorum. Şimdi yeni bir göbek için internetten sipariş vereceğim ama hangi kriterlere bakmam lazım
 
Teşekkürler. Bu istisnai bir kullanım mıdır yoksa yaygın olan tür bu mudur?

Hocam ben yeni bir kadro aldım. Bugün yarın elime ulaşacak. Daha önce kadroda hollowtech göbek kullanılmış uygun olduğunu biliyorum. Şimdi yeni bir göbek için internetten sipariş vereceğim ama hangi kriterlere bakmam lazım
Türkiye'de yaygın olan tür bu.

Bu yukarıdaki bisiklet gibiyse BSA'dır, yol ya da MTB olmasına göre 68 ya da 73 mm'dir (yollarda 68, MTB'lerde 73 mm daha yaygın). Çoğu hollowtech göbek bir ara parçayla hem 68 hem 73 mm'ye oluyor. Bu 68-73 mm, orta yatağın derinliği, şurası:
1733138909257.png
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Türkiye'de yaygın olan tür bu.

Bu yukarıdaki bisiklet gibiyse BSA'dır, yol ya da MTB olmasına göre 68 ya da 73 mm'dir (yollarda 68, MTB'lerde 73 mm daha yaygın). Çoğu hollowtech göbek bir ara parçayla hem 68 hem 73 mm'ye oluyor. Bu 68-73 mm, orta yatağın derinliği, şurası:
323552 dosyayı görüntüle
Teşekkürler tek kriterimiz bu ölçüdür demi. Bahsettiğiniz parçayı biliyorum. Göbeği sıkmadan arasına yanında gelen pullardan koyuyorlar
 
Teşekkürler tek kriterimiz bu ölçüdür demi...
24 mm kranka uygun BSA göbek ise tek kriterimiz o. Kadro USA, İtalya v.b. yerlerden gelmişse, farklı bir standart varsa ona göre bakmak lazım. Şuradaki "Hocam ben yeni bir kadro aldım. Bugün yarın elime ulaşacak. Daha önce kadroda hollowtech göbek kullanılmış uygun olduğunu biliyorum." ifadesi kafamı karıştırdı, fotoğraftaki bisiklete yeni göbek mi lazım, yeni alınan kadroya mı göbek alınacak, tam anlamadım.

...Bahsettiğiniz parçayı biliyorum. Göbeği sıkmadan arasına yanında gelen pullardan koyuyorlar
Evet, sola 1, sağa 2
1733145354987.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Furkan00
Teşekkürler tek kriterimiz bu ölçüdür demi. Bahsettiğiniz parçayı biliyorum. Göbeği sıkmadan arasına yanında gelen pullardan koyuyorlar
Evet kriter olarak bu ölcüler. Senin orta göbegin yuvasi BSA oluyor bu kesin ve 73mm.

Arkadas unutmus herhalde.
1 sola 2 saga 68mm yuvalarda takilir
73mm de ise sadece 1 tane spacer sag tarafa takilir.

E-Typ aktarici adaptör ile kullaniliyorsa, ozaman 73mm de Spacer hic takilmiyor ve 68mm de adaptör ile birlikte 1 saga 1 de sol tarafa takiliyor.

Spacerlerin kalinligi ise 2,5mm oluyor.

Bu spacerlerin amaci ise aynakolun zincir hattina uymasini ve aynakol milinin uzunlugu diger taraftan uzun yada kisa cikmamasini önler.

1.0.gif
1.3.gif
 
Son düzenleme:
Evet kriter olarak bu ölcüler. Senin orta göbegin yuvasi BSA oluyor bu kesin ve 73mm.

Arkadas unutmus herhalde.
1 sola 2 saga 68mm yuvalarda takilir
73mm de ise sadece 1 tane spacer sag tarafa takilir.

E-Typ aktarici adaptör ile kullaniliyorsa, ozaman 73mm de Spacer hic takilmiyor ve 68mm de adaptör ile birlikte 1 saga 1 de sol tarafa takiliyor.

Spacerlerin kalinligi ise 2,5mm oluyor.

Bu spacerlerin amaci ise aynakolun zincir hattina uymasini ve aynakol milinin uzunlugu diger taraftan uzun yada kisa cikmamasini önler.

323572 dosyayı görüntüle
323573 dosyayı görüntüle
Çizimler çok açıklayıcı. Değerli bilgiler için teşekkürler.
 
Tam diyordum ki ne ekipman lazımmış ucuza getirebilir miyiz falan, ani bi kararla Maltepe Park Decathlon’a gittim bisikletle bugün. Yarım saat sürmedi, 350 TL verdim ve artık yeni bir göbeğim var :) Göbeği değiştik ama zinciri de ölçtük ve onun da fena halde olduğunu gördük, bi de zincir lazım oldu şimdi.
 
Arkadaşlar bu ikisinin arasında sadece kalite farkı mı vardır?

1.PNG2.PNG
 
İkisi de uyumlu mu? BSA nedir?
Mil boyları aynı. Çelik bisiklet zamanında BSA, FR, ITA gibi farklı orta göbek standartları vardı. Ama artık bütün vidalı (vidalı = pressfit olmayan) orta göbeğe sahip alüminyum bisikletler BSA.
 
  • Beğen
Tepkiler: MertusAndrinaus
@Can Çelik Hocam 26 jant Salcano Ng 650'ye sahibim. 2019 yılında almıştım. Orta göbekte çok ses geliyor. Bu yüzden değişmem gerek olduğunu düşündüm. Hangi orta göbeği önerirsiniz ?
 
Geri