Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Orta göbek değişimi

Bazen öyle bir sıkıyolar ki orta göbeği sanırsın araya somun yapıştırıcısı sıkmışlar. Geçen gün de fren ayağı getirdi birisi çıkarmaya çalışırken snaırım civatanın başı kırılmış içerde kalmış. Ne yaptıysam çıkmadı ben de ortasından delip tekrar diş açtım.
 
Son düzenleme:
  • İnanılmaz
Tepkiler: burakrusen
Scudo
@denizt Hayvani bir kuvvetle sıkılmasa da bilyalarin yuvarlanma etkisiyle zamanla sıkışıyor sağ çanak. Bazı (fransız, italyan) sağ çanakların düz diş olmasının sebebi bu kendiliğinden sıkışma durumunu bertaraf etmek tamamen. Ama onlarda da çanağı sık sık sıkmak gerekiyor, çünkü gevşiyorlar diş yönünden dolayı.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
B.twin rockrider (2016 civarı çıkmış olanlar) hangi orta göbeği kullanıyor? ebatları markası falan ne ?
benimde orta göbeği değiştirmem gerek.
 
@batuhan bora Orta seviye dağ bisikleti olduğuna göre "kare mil" denen tiptendir. Aynakolu çıkartmak için çektirme alman lazım. Sonrasında milin boyunu ölçüp ona göre karar verirsin. Göbek sert mi dönüyor?
 
@batuhan bora Orta seviye dağ bisikleti olduğuna göre "kare mil" denen tiptendir. Aynakolu çıkartmak için çektirme alman lazım. Sonrasında milin boyunu ölçüp ona göre karar verirsin. Göbek sert mi dönüyor?
Yok sert dönmesinden ziyade tıkırtı yapıyor
Bizim buralar hep yokuş dolayısıyla pedalara sert basıyorum tıkırtı kendini iyice beli ediyor
Bir mahale bisilletcisine gittim değişmesi lazım dedi bende evde kendim değiştirebilirmiyim diye bakıyordum ebatlarına.
 
Yok sert dönmesinden ziyade tıkırtı yapıyor
Bizim buralar hep yokuş dolayısıyla pedalara sert basıyorum tıkırtı kendini iyice beli ediyor
Bir mahale bisilletcisine gittim değişmesi lazım dedi bende evde kendim değiştirebilirmiyim diye bakıyordum ebatlarına.
Önce Karemil olan göbeklere bakacaksin ve karemili buldunmu BSA olduguna dikate edeceksin. Sonra bisikletinin üzerindeki milin uzunlugunu ölcüp aynisini bulman lazim. En son olarak karemillerde ISO yada JIS yazar Shimano JIS olan millere oluyor, Yanlislikla ISO alma.

Bisikletcilere sorarsan satmak icin sana farketmez ikiside oluyor derler. Evet oluyor ama zamanla Shimano ISO üzerinde gevseme yapiyor ve Aynakolun yuvasini bozuyor.

Nedeni ise...
- JIS olan milin ucu kisa ve konik kismi genis oluyor. JIS'in anlamida Japanische Industrie Norm
- ISO millerin ucu ise uzun ve konik kismi dar oluyor. ISO Norm'nun anlami ise Internationale Organisation Normung

Buraya kadar umarim anlamissindir.

Gelelim isin en önemli sökme kismina. Büyük ihtimalle sende aynakolu sökmek icin cektirme ve göbegi sökmek icin özel anahtari yoktur ve bunlari alman da sana ekstra bir maliyet olacak ve azda olmayacak. Sen en iyisi bir bisikletciye gitsen ve taktirsan bence daha ucuza cikarsin.
Eger göbek bisikletcide pahaliysa online üzeri ucuzunu bul ve al ve sonra bir bisikletciye taktir.
 
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️,


Sıfır sram gxp orta göbek var elimde ve rulmanlarını da seramik rulmanlarla değiştireceğim.. Elimde var.. Yalnız göbeğin sağ ve sol rulmanlarını yerinden nasıl çıkaracağım konusunda akıl almak istiyorum .. Dış kapak, iç rulman gerdirici, tamam.. Rulmanı nasıl çıkaracağım?
Pıt edip düşmüyor ya da kendisini salmıyor..


ae_1701782996013.jpg
images (10).jpegIMG_20231205_170323_368.jpg
 
Rulmanları sökmek için çektirme aleti gerekli ya da rulmanı içeriden düz bir tornavida ve çekiçle çıkıntısını hissederek zor yoldan sökmeyi deneyebilirsiniz(ki sökmüşlüğüm var) öncelikle bunu tavsiye etmem en iyisi tornacı yada rulmancıya götürün çektirmeyle güzelce söksün.
 
Son düzenleme:
@SerdarCYCoo2Bursa Shimano markalı Hollowtech göbeklerin sol tarafında kullanıcının rulmanı çıkartabilmesini (dolayısıyla başka rulman takabilmesini) engellemek amaçlı bir "hinlik" var. Göbeğin iç çapı 24.5 milimetre. Rulmanın iç çapı ise 25 milimetre. Bu sebeple rulmanın iç tarafına bir cisim dayayıp çıkartılamıyor orjinal haliyle. Torna müdahalesi gerekiyor.

SRAM göbek hiç almadığım için onlarda durum nasıl bilmiyorum. Göbeğin iç çapı (yani iç çapının en dar olduğu kısım) 26 mm veya daha büyük ise, çektirmeye gerek olmadan çıkartılır, şöyle ki. SRAM aynakollarda, Shimano'dan farklı olarak milin sol ucunda çap 23'e düşüyor. SRAM göbeklerde bu kısım için bir borucuk geliyor göbeğin yanında. Bu borucuk SRAM göbeğin içinden geçebiliyorsa, yani kafasının çapı göbeğin en dar kısmından küçük ise bu iş yapılabilir. Bu borucuğu kafası sağ tarafta olacak şekilde aynakolun miline geçirip, aynakolun milini göbeğe iç (kadroya temas eden) taraftan sokup kuvvetlice itersen rulman kayarak çıkar.

Asıl zor kısım, çıkardıktan sonra seramikleri kırmadan preslemek. Bisikletçilerin çok azında vardır bunu sağlıklı preslemek için gerekli ekipman. Rulmanı kadroya doğru ittiren pul iç ve dış bileziğe beraber temas etmeli ve esnememeli. Ayrıca şunu da belirtmem gerekiyor, olabilecek en uygun ölçülerde teçhizatla da yapılsa, rulmanın dış bileziğinin kırılma ihtimali var. Mesela, Shimano'nun dişli HT göbekleri, anormal sıkı geçirilmiş oluyor. Rulman yuvası dar açılmış yani. Böyle bir göbekte, ne kadar dikkatli de davranılsa, preslenirken kırılır seramik göbek. Bence riske atmayıp şöyle yapmak lazım. İlk başta rulmancıdan standart 6805 rulman al. Bunun 2-3 farklı noktasından çapını ölçtür mikrometre ile. Sonrasında bunu presle/preslettir. Çok sıkı geçiyorsa girerken usul usul kaymayıp "çat, çat, çat" şeklinde atlamalı ilerleyecek. Ve seramiğin çapı mikrometrede preslediğine eşit veya büyük gelirse, göbeği tornaya bağlayıp rulman yuvasına ince zımpara tutarak göbeği ideal ölçüye genişletmek seramiği kırma ihtimalini ortadan kaldırır.

Kolay gelsin :komik: :komik: :komik:
 
@Can Çelik abi öncelikle çok teşekkür ederim . Gerçekten harika bilgiler ve resmen gözümde canlandı bu konu ve sanki yaptım , başardım gibi oldum 🤣.. Latife yapıyorum ama "Bilal e anlatır gibi" anlatmışsın, sağol 😁 gerçekten teknik detaylarda atladığın bir şey yok desem yeridir.. Hazır bu konu açılmışken, benim jant göbeklerim de novatec D792sb-CL ve enduro seramik 6902 rulman takımı aldım.. onları da elime ulaşınca değiştirmek istiyorum .. kısaca bilgin olduğunca paylaşman mümkün mü? Onlarda sorunsuz çıkıyor mudur? Eminim korkutmamak için ya da soğutmamak için bisikletten fazlası da vardır, yazmamışsındır 😁 Ne yapmam gerekir? Duruma göre başka konu başlığına geçeriz.. Seramik başlıkları altında yazdığın diğer detayları da okudum...

Bu arada abi ek olarak daha hafif diye TOKEN gxp göbek de var , olursa onda deneyeceğim.. Bu da japon sonuçta , Shimano dan çok farklı değildir diye düşünüyorum ama? İçi açılabilitesi daha kolay ise token e takayım?
 

Dosyalar

  • 110972_D792SB-CL-X12-A4S-11S,black,NLL_web.jpg
    110972_D792SB-CL-X12-A4S-11S,black,NLL_web.jpg
    138,6 KB · Okunma: 9
Teker göbeklerinde rulman çıkarmak zor değil. Göbeğin kendi mili kullanarak çıkartılabiliyor. TOKEN için ise bişey diyemem. Kumpasın varsa bir eline kumpası bir eline göbeği alarak beni ararsın, tornacıya gerek olmadan çıkar mı çıkmaz mı bakarız.
 
Konuyu pırtlatıyorum. Orta göbeğimde kare mil ve çelenk tip bilyeli sistem mevcut. Şu anda neredeyse söktüm sayılır WD-40 sıktım ve aynakol tarafındaki dişlinin yumuşamasını bekliyorum.

Sorum ise ben bu kare mil ve çelenk tip bilyeli sistemi bırakıp yerine rulmanlı sisteme geçiş yapabilir miyim?

Kusura bakmayın konuya şuradan devam edebiliriz
Aynakolun da değişmesi gerekir göbek tipi değişirse. Ayrıca her vites sistemi için rulmanlı göbek olmayabiliyor. Genel olarak 9 ve üstü sistemler için rulmanlı aynakol var. Ben 3*8 aynakol için rulmanlı hallowtech aynakol bulamadığım için eski sistem olan kare mil göbeğe devam ettim. Sıkıntı yok bakımları yapılırsa uzun yıllar gidiyor ama rulmanlı göbeklere göre ağır oluyor haliyle.

Sonuç olarak göbek değişecekse ona uygun aynakolu da bulmak zorundasınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Wilhelm_LAS
Aynakolun da değişmesi gerekir göbek tipi değişirse. Ayrıca her vites sistemi için rulmanlı göbek olmayabiliyor. Genel olarak 9 ve üstü sistemler için rulmanlı aynakol var. Ben 3*8 aynakol için rulmanlı hallowtech aynakol bulamadığım için eski sistem olan kare mil göbeğe devam ettim. Sıkıntı yok bakımları yapılırsa uzun yıllar gidiyor ama rulmanlı göbeklere göre ağır oluyor haliyle.

Sonuç olarak göbek değişecekse ona uygun aynakolu da bulmak zorundasınız.
Teşekkür ederim tüm sorularımı tek bir cevap ile aydınlattın :harika:
 
Son düzenleme:
Ayrıca her vites sistemi için rulmanlı göbek olmayabiliyor. Genel olarak 9 ve üstü sistemler için rulmanlı aynakol var.
Yanlış bilgi. Her vites sayısı için rulmanlı aynakol mevcut.

Ben 3*8 aynakol için rulmanlı hallowtech aynakol bulamadığım için eski sistem olan kare mil göbeğe devam ettim.
Buradan "kare mil rulmanlı orta göbekle kullanılamaz" sonucu çıkıyor. Bu da yanlış. Kare mil için rulmanlı tip orta göbek var.
 
Konuyu pırtlatıyorum. Orta göbeğimde kare mil ve çelenk tip bilyeli sistem mevcut. Şu anda neredeyse söktüm sayılır WD-40 sıktım ve aynakol tarafındaki dişlinin yumuşamasını bekliyorum.

Sorum ise ben bu kare mil ve çelenk tip bilyeli sistemi bırakıp yerine rulmanlı sisteme geçiş yapabilir miyim?

Kusura bakmayın konuya şuradan devam edebiliriz
Evet kolaylikla rulmanli tipe gecis yapabilirsiniz ki zaten artik karemil göbeklerde genelde rulmanli oluyor. Bilyali yani celenk tipi bilyali rulmanlar nerdeyse yok artik. Sizin aradiginiz rulmanli göbekler Cartige tipi oluyor.
Dikkat etmeniz gereken noktalar ise Göbeginiz ITA'mi, BSA'mi Yoksa Fransizmi ki sizinki %90 büyük ihtimal BSA'dir. ve milin Uzunlugunu ölmeniz gerekiyor.
Aradiginiz göbegin tipi ise su sekilde.
bbs18.jpg

Aynakolun da değişmesi gerekir göbek tipi değişirse. Ayrıca her vites sistemi için rulmanlı göbek olmayabiliyor. Genel olarak 9 ve üstü sistemler için rulmanlı aynakol var. Ben 3*8 aynakol için rulmanlı hallowtech aynakol bulamadığım için eski sistem olan kare mil göbeğe devam ettim. Sıkıntı yok bakımları yapılırsa uzun yıllar gidiyor ama rulmanlı göbeklere göre ağır oluyor haliyle.

Sonuç olarak göbek değişecekse ona uygun aynakolu da bulmak zorundasınız.
Lutfen yanlis bilgilerden uzakduralim, Karemilgöbekler de arti genel de rulmali oluyor. Yukarida arkadasa Fotograf attim baka bilirsin. Ayrica 8li sistem icin HT2 (Holowtech 2 sistemi bulmaniz imkansiz ama aynakolunuz HT1 ise Holowtech 1 rulmanli takabilirsiniz.
Dogru göbegi alinca Aynakolun degismesi gerekmez.
Teşekkür ederim tüm sorularımı tek bir cevap ile aydınlattın :harika: Bu yorumu direkt bu konuya kopyala yapıştır yapmanızı rica ediyorum diğer insanlar da faydalansın
Hemen ilk gelen cevaplari dogru bulup baskalarinin da faydalanmasi icin bilgi dagitimi yapmak pek dogru degil. Yukarida verilen bilgilerin kismen olarak gectim bilgi bastan sona kadar yanlis.

Zaten @Can Çelik arkadasimiz da yanlis oldugunu yazmis.
 
Benim mil BSA tipli, 120mm uzunluğunda, bisiklet göbek uzunluğu ise 68mm ve 32.8 (1.37x24) iç çapı var. Ne önerirsiniz? Orta halli bir şeyler arıyorum ama internette 120mm uzunluğunda bir mil pek yok gibi.
Evet kolaylikla rulmanli tipe gecis yapabilirsiniz ki zaten artik karemil göbeklerde genelde rulmanli oluyor. Bilyali yani celenk tipi bilyali rulmanlar nerdeyse yok artik. Sizin aradiginiz rulmanli göbekler Cartige tipi oluyor.
Dikkat etmeniz gereken noktalar ise Göbeginiz ITA'mi, BSA'mi Yoksa Fransizmi ki sizinki %90 büyük ihtimal BSA'dir. ve milin Uzunlugunu ölmeniz gerekiyor.
Aradiginiz göbegin tipi ise su sekilde.
316059 dosyayı görüntüle


Lutfen yanlis bilgilerden uzakduralim, Karemilgöbekler de arti genel de rulmali oluyor. Yukarida arkadasa Fotograf attim baka bilirsin. Ayrica 8li sistem icin HT2 (Holowtech 2 sistemi bulmaniz imkansiz ama aynakolunuz HT1 ise Holowtech 1 rulmanli takabilirsiniz.
Dogru göbegi alinca Aynakolun degismesi gerekmez.

Hemen ilk gelen cevaplari dogru bulup baskalarinin da faydalanmasi icin bilgi dagitimi yapmak pek dogru degil. Yukarida verilen bilgilerin kismen olarak gectim bilgi bastan sona kadar yanlis.

Zaten @Can Çelik arkadasimiz da yanlis oldugunu yazmis.
Benim mil tam 120mm ama illa 120mm olması mı lazım? Bi arkadaş shimano bb-un 300 önerdi fakat orada bile her çeşit var iken 120mm yoktu. 122.5 takarsam ne olur?
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Benim mil BSA tipli, 120mm uzunluğunda, bisiklet göbek uzunluğu ise 68mm ve 32.8 (1.37x24) iç çapı var. Ne önerirsiniz? Orta halli bir şeyler arıyorum ama internette 120mm uzunluğunda bir mil pek yok gibi.

Benim mil tam 120mm ama illa 120mm olması mı lazım? Bi arkadaş shimano bb-un 300 önerdi fakat orada bile her çeşit var iken 120mm yoktu. 122.5 takarsam ne olur?
O öneren benim . 122.5 takarsan sağdan ve soldan pedal 1.25 mm gibi dışarıda durur tek farkı bu olur . Hissetmezsin bile. Çok düşünülecek bir fark değil . Ön aktarıcının açısını ayarlayacaksın tamam . Artık senin alacağın göbek cartidge ismiylr anılan kartuş tip kare mil göbek oluyor. Bunu kullanmaya başlaıdktan sonra neden şimdiye kadar kendime eziyet etmişim diyeceksin .
 
O öneren benim . 122.5 takarsan sağdan ve soldan pedal 1.25 mm gibi dışarıda durur tek farkı bu olur . Hissetmezsin bile. Çok düşünülecek bir fark değil . Ön aktarıcının açısını ayarlayacaksın tamam . Artık senin alacağın göbek cartidge ismiylr anılan kartuş tip kare mil göbek oluyor. Bunu kullanmaya başlaıdktan sonra neden şimdiye kadar kendime eziyet etmişim diyeceksin .
Teşekkürler. O zaman uzunluğu birkaç milim farklı olsa da bir sipariş vereceğim. Anlamadığım son nokta kaldı. Bu BB ve UN ne oluyor? BB tüm orta göbeklerde görüyorum nedense ama ne anlama geldiğini bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Teşekkürler. O zaman uzunluğu birkaç milim farklı olsa da bir sipariş vereceğim. Anlamadığım son nokta kaldı. Bu BB ve UN ne oluyor? BB tüm orta göbeklerde görüyorum nedense ama ne anlama geldiğini bilmiyorum.

BB = Bottom Bracket. Bizim orta göbek dediğimiz parçanın evrensel adı. UN de Simano'nun kare mil aynakollara verdiği kod. External göbekler (press fit, hollowtech) yolda RS, MTB'lerde MT v.b.
 
İyi akşamlar baya bi araştırdım ve (link) almak yerine sanırım (link) alacağım. Sebebi ise bu bisikletimin ilk bisikletim olması ve acemiye profesyonel parça kesinlikle yakışmaz. Normalde (link) olan rastgele modelini sipariş edecektim fakat ön aktarıcımda zincirin geçtiği yerde aynakolu çıkarma tarafına doğru çizilme izleri gördüm ve milimetre artışının faydalı olacağını düşünüyorum yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve MAERKEK
Geri