Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Peugeot T11 Kullanıcı Kulübü

Bugün yıllık izin aldım işten, o yüzden bisikleti yokuşta da bir 32 mm lastikler ile deneyeceğim. Denedikten sonra rehber olması adına lastikleri değiştirip bir yorum yaparım en kısa zamanda. Benim de bir faydam olmuş olur.
Hız yapmak önceliğiniz değil ise 32 mm pek tavsiye etmem. Şehir içerisinde 35 mm idealdir. Önceden semi slick 35mm lastik kullanıyordum sonra ise 32mm full slick lastiğe geçince belli bir oranda viraj almak zorlaştı diyebilirim ve artık eskisi gibi hafif gravel yollara giremiyorum ama yol da giderken ise çok rahat ediyorum. Tabii ben bunun bilincinde olarak aldım özellikle Barış abi çok yardımcı oldu lastik konusunda.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Scudo
Malesef desteklemiyor .
Dostum sana t11, t11x2 , t10x2 ve t12fs nin üzerindeki aynakol ve rublelerine sahip olduğu hız ve tırmanış vites oranlarını yazacağım
t11 : 3x9 27 vites. hız oranı 48/11 :4.36 . tırmanış oranı 26/34: 0.76
***
t11x2 : 2×9 18 vites . hız oranı 4.18 v tırmanış oranı 0.88
***
t12 fs . hız oranı 4.36 v tırmanış oranı 0.81
****
t10x2 (m3020 acera arka aktarıcı ve 11.40 ruble ile ) : hız oranı 4.18 v tırmanış oranı 0.75

( hız oranı büyüdükçe daha hızlı , tırmanış oranı düştükçe daha yumuşak ve rahat yokuş çıkarsınız
Hocam t12fs düşünüyorsanız ve yokuşlar da sizi düşündürüyorsa bir diğer seçenekte şu. Bu bisikletin 48.36.26 olan aynakolunu aynı modelin 44.32.22 ölçülerinde olanıyla değiştirirsiniz. Bu da size düz yolda yeterli hızı verirken yokuşta da çok rahatlatır
@Tlamir 😉😉😉
Daha iyi anladım hocam teşekkürler karar kısmı kaldı aslına bakarsanız gravel istiyordum ama fiyatlar aşırı uçuk geldi benim için en azından şimdilik:/ alırsam internetten Alicam ama ilçede Peugeot servisi yok başka kron salcona bisikletlere bakan yere sordum toplarız gelince sorun olmaz dedi
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Daha iyi anladım hocam teşekkürler karar kısmı kaldı aslına bakarsanız gravel istiyordum ama fiyatlar aşırı uçuk geldi benim için en azından şimdilik:/ alırsam internetten Alicam ama ilçede Peugeot servisi yok başka kron salcona bisikletlere bakan yere sordum toplarız gelince sorun olmaz dedi
Bazı güzel bisikletciler şöyle imkan da sunuyor. Bisikleti alırken üzerinde ki parçalarla aynı marka model başka bir parçayla değişiklik yapmak istediğinizde ücret almadan değişiklik yapıyorlar. mesela bisiklette 11.32 ruble varsa 11.34 takabilirmiyiz dediğinde de ücretsiz değiştirme fırsatı veriyorlar. ama bu tüm esnaf için geçerli değil. bisikleti alırken bunu da sorun satıcıya .
 
Bazı güzel bisikletciler şöyle imkan da sunuyor. Bisikleti alırken üzerinde ki parçalarla aynı marka model başka bir parçayla değişiklik yapmak istediğinizde ücret almadan değişiklik yapıyorlar. mesela bisiklette 11.32 ruble varsa 11.34 takabilirmiyiz dediğinde de ücretsiz değiştirme fırsatı veriyorlar. ama bu tüm esnaf için geçerli değil. bisikleti alırken bunu da sorun satıcıya .
İnternetten sipariş vereceğim muhtemelen hocam karar verdim süspansiyondan vazgeçtim T11 in yeşil mavi renkleri arasında model/yıl farkı oluyor mu düz T11 mavi rengi cidden hoşuma gitmiyor T11 sari t11x2 turuncu ile arasındayim şu an :D
 
-Mat renklilerin tümü: 2019-2020
-Düz Cilalı krem renkliyse: 2019-2020
-Schwalbe Lastik varsa: 2019-2020
-Vites-Fren Kolları Ayrıysa: 2019-2020
-x2 Modelleri: 2021 İtibariyle
-Mitas Lastik varsa: 2021
-ST EF505 Tümleşik kollar: 2021 ve sonrası
-No Name Lastik ve Göbekler: 2022 sonrası
-Alivio Arka aktarıcı varsa: 2023
-Microshift Ön Aktarıcı varsa: 2023
-x2 modelleri Hollowtech, Düz Modelleri Octalink göbek

Benim gözlemlediğim kadarıyla böyle, kaçırdığım eksik bildiğim noktalar da olabilir.
 
-Mat renklilerin tümü: 2019-2020
-Düz Cilalı krem renkliyse: 2019-2020
-Schwalbe Lastik varsa: 2019-2020
-Vites-Fren Kolları Ayrıysa: 2019-2020
-x2 Modelleri: 2021 İtibariyle
-Mitas Lastik varsa: 2021
-ST EF505 Tümleşik kollar: 2021 ve sonrası
-No Name Lastik ve Göbekler: 2022 sonrası
-Alivio Arka aktarıcı varsa: 2023
-Microshift Ön Aktarıcı varsa: 2023
-x2 modelleri Hollowtech, Düz Modelleri Octalink göbek

Benim gözlemlediğim kadarıyla böyle, kaçırdığım eksik bildiğim noktalar da olabilir.
Hangisi model yılı daha iyidir baktiklarim deore arka aktarıcı flash lastik diyor kim hangi modeli satıyor belli değil
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Hangisi model yılı daha iyidir baktiklarim deore arka aktarıcı flash lastik diyor kim hangi modeli satıyor belli değil
deore m592 sgs arka aktarıcı olan 2022 model. güncel alivio ile aynı özelliklere sahip. 2022 lerin jant göbekleri shimano tx505. 2022 bulabilirseniz jant göbekleri shimano olduğu için daha iyi olur. eski deore ve alivio nun birbirlerinden artı veya eksisi yok. ikisininde kapasiteleri aynı .
bu arada elimde sıfır 11.34 9lu ruble var. ihtiyacı olan arkadaşa satabilirim. Cs-Hg-200 11.34t ruble (9vites)
 
deore m592 sgs arka aktarıcı olan 2022 model. güncel alivio ile aynı özelliklere sahip. 2022 lerin jant göbekleri shimano tx505. 2022 bulabilirseniz jant göbekleri shimano olduğu için daha iyi olur. eski deore ve alivio nun birbirlerinden artı veya eksisi yok. ikisininde kapasiteleri aynı .
bu arada elimde sıfır 11.34 9lu ruble var. ihtiyacı olan arkadaşa satabilirim.

T11 için mi t11x2 için mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
dostum soruyu tam anlamadım .
yanlış hatırlamıyorsam t11 ve t11x2 nin 2022 modellerinde deore arka aktarıcı var.
Anladım ikiside deore orta aktarıcı farklı peki internetten alma işine ne diyorsunuz farklı kadro boyu gelecek diye korkuyorum mağazaya gidip hangi boy olur diye denedim şüphem yok onda da
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Anladım ikiside deore orta aktarıcı farklı peki internetten alma işine ne diyorsunuz farklı kadro boyu gelecek diye korkuyorum mağazaya gidip hangi boy olur diye denedim şüphem yok onda da
eğer size uygun kadro boyunu belirlediyseniz kurumsal firmadan alıyorsanız herhangi bir sıkıntı yaşayacağınıza ihtimal vermiyorum . mesela 49 kadro sipariş ettiyseniz 52 kadro göndermezler. sadece bisiklet düzgünce kargolanip elinize hasarsız çiziksiz ulaşsın .

ama her zaman gidip görüp almak daha iyi
 
Evet arkadaşlar bugün bir karşılaştırma yapma fırsatı buldum. Öncelikle bu yazıyı yazarken amatör bir kullanıcı olduğumu bilin. Elimden geldiğince bisiklete yeni başlayan birinin gözünden anlatacağım. Dağ bisikleti kullanıcısıyım. Bisiklet sürmeye geçen sene başladım ve en fazla günlük 60 km yol katedebildim. T11x2'yi alma amacım tamamen ağır ve hantal bir bisikletten kurtulup ulaşabildiğim maksimum mesafeyi arttırmak.

Bisikleti bugün iki lastik ile test ettim. Denediğim lastikler Mitas Flash 32 mm ile Vittoria Urbano 9.

Mitas zırhlı denmişti ama emin olamadım pek çünkü tarttığımda tanesi 600 gr geldi.
Vittoria ise telli ve zırhlı bir lastik. Tanesi 1150 gr geliyor.

32'lik Mitas takılıyken sürüş yaptığımda bisiklet daha atikti fakat titreşimden kaynaklı yol ile alakalı her ayrıntıyı hissediyordum. Genelde trafikte yoldan gidiyorum ama deneme amaçlı bisiklet yollarından da sürüş yaptım. Kaldırıma çıkıp inme anlarında neredeyse jantlar kırılacak gibi geldi. Bisiklete olan güvenim lastikler sebebiyle azaldı. Düz yolda normal sürüş ve performanslı sürüş denedim ve dağ bisikletine göre çok memnun kaldım, bisikletin eski bisikletimden 4.5 kilo hafif olması tabii ki bunda bir etken. Yokuş performansını yorumlayacak olursam, Bursa'da kullanacak arkadaşlar için söylüyorum. Nosabın çıkışından Balata doğru giden yoldaki bayırı bu sene dağ bisikleti ile çıkmakta zorlanıp bisikletten inip yürüyerek devam ettim. Fotoğrafı altta paylaşacağım. Bu yolu bu bisiklette 32 mm lastikler ile tek seferde çıkabildim. Öbür bisiklet 24 vites ve megarange vardı. Hepsi hikaye... 😀 Ağırlık daha önemli gibi.

Eve dönüp eski bisikletteki lastikleri söküp t11x2'ye taktım. Maşaya ve arkaya uydu. Çok az bir mesafe kaldı aşağıda fotoğraflarda paylaştım. Vittoria urbano ile aynı rotayı test ettim. Öncelikle titreşim tatmin edici bir şekilde azaldı. Önceki bisiklette ön amortisörü kapalı kullanıyordum fakat o halde bile düz maşaya göre daha az titreşim sağlıyor gibiydi. Yine de 32liğe göre b sınıfı araçtan d sınıfına geçmiş gibi hissettim. 45'lik Vittoria taktıktan sonra bisikletin atikliği beklediğim kadar düşmedi ama haliyle bisiklet 1 kg ağırlaştı ve sürtünme arttı. Bu da tahmini olarak süratte bi 5 km farketti. Fakat bana sorarsanız bu kayıp bu konfora değer. Yokuş performansı ise lastiğin tam yokuş çıkarken yandan patlaması ile yarıda kaldı fakat rahatsız edici şekilde yormadı beni bunu söyleyebilirim. 18 vites diye gözünüz korkmasın yani.

Aslında iki lastikle de aynı rotayı deneme amacım ortalama ve maksimum hızları programla ölçmekti fakat şöyle bir saçmalık oldu ki Vittorialar takılıyken Mitasa göre dışarıdaki rüzgar daha azalmıştı ve 4 tane lastik söküp takmak gücümü de bayağı azalttı. Lastik patlaması da tuz, biber oldu. O yüzden bunu inceleme dışında bırakacağım ama sanırım rüzgardan kaynaklı Vittoria ile daha hızlı gitmiş gözüktüm. Ilk aldığım gün rüzgarsız bir düz asfaltta 38 km gibi bir hız yapabilmiştim. Bugün Vittoria ile aynı yolda 33 km gördüm.

Bisikleti ilk aldığımda sele boyu çok alçaktı sanırım. Ilk sürüşte diz ağrısı yapmıştı. Onu yükseltip denedim. 53 kadro bana şuan sele yüksek iken tam oluyor. Boy 190 bacak boyu 85. Gövdem daha uzun. Seleyi ayarlayınca bacak ağrım kesildi. Elcikler berbat. Bir de adam elin ayasının geldiği kısımları aşağı doğru montajlamış. Bilek ağrısı yaptı. Barendleri ikinci sürüş öncesi takarken onu da düzelttim. Sürüş sonrası el ağrım azaldı. Vites geçişleri önceki bisikletimde yıldırmıştı beni, çok fazla para ve zaman harcayıp anca belli bir seviyeye getirmiştim. Ön arka altustu. Bu bisiklette arka Deore, ön ise acera. Arka tıkır tıkır atıyor. Belki de bisiklet yeni diye bilmiyorum ama ses bile çıkarmadan tık tık diye rahatlıkla geçiyor. Attırıcılar yüzünden bu bisikleti seçmiştim. Iyi ki seçmişim.

Toparlayacak olursam bisikleti tavsiye ediyorum. 2x9 vites başta korkutsa da kesinlikle verimsiz değil. Lastik için ise vittorialar eskidiğinde muhtemelen 700x38 zırhlı amber denilen şu yanları turuncu lastiklerden alırım. 32 çok konforsuz, 45 ise performansı düşürüyor. Tahminim arası birşey bana daha iyi gider.

Bisikleti kullandıkça yorumlarımı burada paylaşmaya devam ederim. Herkese iyi akşamlar.

20230310_155752.jpg
20230310_185946.jpg
20230310_182830.jpg
20230310_163043.jpg
 
Stok ve 45 lastik ile inceleme için teşekürler, benim için de fikir edinmem için süper oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Stok ve 45 lastik ile inceleme için teşekürler, benim için de fikir edinmem için süper oldu.
Rica ederim. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. 45likte kaldırımlardan inerken hiç tereddüt etmiyor insan. Ağır biri olduğum için benim için bu önemli açıkçası. Virajları da çok daha rahat alabildim. Ama dediğim gibi 38 sanki tam uygun değer gibi 😀 artık onu da seneye alınca incelerim.
İnternetten sipariş vereceğim muhtemelen hocam karar verdim süspansiyondan vazgeçtim T11 in yeşil mavi renkleri arasında model/yıl farkı oluyor mu düz T11 mavi rengi cidden hoşuma gitmiyor T11 sari t11x2 turuncu ile arasındayim şu an :D
Valla biraz saçma gelebilir ama ne yokuş ne de düz yol performansı benim seçimime etki etti. Turuncu renge bayıldığım için önceliğim x2 oldu 😀 bisiklet dış görünüş olarak göze hitap edince bana bir motivasyon geliyor.
 
Son düzenleme:
Evet arkadaşlar bugün bir karşılaştırma yapma fırsatı buldum. Öncelikle bu yazıyı yazarken amatör bir kullanıcı olduğumu bilin. Elimden geldiğince bisiklete yeni başlayan birinin gözünden anlatacağım. Dağ bisikleti kullanıcısıyım. Bisiklet sürmeye geçen sene başladım ve en fazla günlük 60 km yol katedebildim. T11x2'yi alma amacım tamamen ağır ve hantal bir bisikletten kurtulup ulaşabildiğim maksimum mesafeyi arttırmak.

Bisikleti bugün iki lastik ile test ettim. Denediğim lastikler Mitas Flash 32 mm ile Vittoria Urbano 9.

Mitas zırhlı denmişti ama emin olamadım pek çünkü tarttığımda tanesi 600 gr geldi.
Vittoria ise telli ve zırhlı bir lastik. Tanesi 1150 gr geliyor.

32'lik Mitas takılıyken sürüş yaptığımda bisiklet daha atikti fakat titreşimden kaynaklı yol ile alakalı her ayrıntıyı hissediyordum. Genelde trafikte yoldan gidiyorum ama deneme amaçlı bisiklet yollarından da sürüş yaptım. Kaldırıma çıkıp inme anlarında neredeyse jantlar kırılacak gibi geldi. Bisiklete olan güvenim lastikler sebebiyle azaldı. Düz yolda normal sürüş ve performanslı sürüş denedim ve dağ bisikletine göre çok memnun kaldım, bisikletin eski bisikletimden 4.5 kilo hafif olması tabii ki bunda bir etken. Yokuş performansını yorumlayacak olursam, Bursa'da kullanacak arkadaşlar için söylüyorum. Nosabın çıkışından Balata doğru giden yoldaki bayırı bu sene dağ bisikleti ile çıkmakta zorlanıp bisikletten inip yürüyerek devam ettim. Fotoğrafı altta paylaşacağım. Bu yolu bu bisiklette 32 mm lastikler ile tek seferde çıkabildim. Öbür bisiklet 24 vites ve megarange vardı. Hepsi hikaye... 😀 Ağırlık daha önemli gibi.

Eve dönüp eski bisikletteki lastikleri söküp t11x2'ye taktım. Maşaya ve arkaya uydu. Çok az bir mesafe kaldı aşağıda fotoğraflarda paylaştım. Vittoria urbano ile aynı rotayı test ettim. Öncelikle titreşim tatmin edici bir şekilde azaldı. Önceki bisiklette ön amortisörü kapalı kullanıyordum fakat o halde bile düz maşaya göre daha az titreşim sağlıyor gibiydi. Yine de 32liğe göre b sınıfı araçtan d sınıfına geçmiş gibi hissettim. 45'lik Vittoria taktıktan sonra bisikletin atikliği beklediğim kadar düşmedi ama haliyle bisiklet 1 kg ağırlaştı ve sürtünme arttı. Bu da tahmini olarak süratte bi 5 km farketti. Fakat bana sorarsanız bu kayıp bu konfora değer. Yokuş performansı ise lastiğin tam yokuş çıkarken yandan patlaması ile yarıda kaldı fakat rahatsız edici şekilde yormadı beni bunu söyleyebilirim. 18 vites diye gözünüz korkmasın yani.

Aslında iki lastikle de aynı rotayı deneme amacım ortalama ve maksimum hızları programla ölçmekti fakat şöyle bir saçmalık oldu ki Vittorialar takılıyken Mitasa göre dışarıdaki rüzgar daha azalmıştı ve 4 tane lastik söküp takmak gücümü de bayağı azalttı. Lastik patlaması da tuz, biber oldu. O yüzden bunu inceleme dışında bırakacağım ama sanırım rüzgardan kaynaklı Vittoria ile daha hızlı gitmiş gözüktüm. Ilk aldığım gün rüzgarsız bir düz asfaltta 38 km gibi bir hız yapabilmiştim. Bugün Vittoria ile aynı yolda 33 km gördüm.

Bisikleti ilk aldığımda sele boyu çok alçaktı sanırım. Ilk sürüşte diz ağrısı yapmıştı. Onu yükseltip denedim. 53 kadro bana şuan sele yüksek iken tam oluyor. Boy 190 bacak boyu 85. Gövdem daha uzun. Seleyi ayarlayınca bacak ağrım kesildi. Elcikler berbat. Bir de adam elin ayasının geldiği kısımları aşağı doğru montajlamış. Bilek ağrısı yaptı. Barendleri ikinci sürüş öncesi takarken onu da düzelttim. Sürüş sonrası el ağrım azaldı. Vites geçişleri önceki bisikletimde yıldırmıştı beni, çok fazla para ve zaman harcayıp anca belli bir seviyeye getirmiştim. Ön arka altustu. Bu bisiklette arka Deore, ön ise acera. Arka tıkır tıkır atıyor. Belki de bisiklet yeni diye bilmiyorum ama ses bile çıkarmadan tık tık diye rahatlıkla geçiyor. Attırıcılar yüzünden bu bisikleti seçmiştim. Iyi ki seçmişim.

Toparlayacak olursam bisikleti tavsiye ediyorum. 2x9 vites başta korkutsa da kesinlikle verimsiz değil. Lastik için ise vittorialar eskidiğinde muhtemelen 700x38 zırhlı amber denilen şu yanları turuncu lastiklerden alırım. 32 çok konforsuz, 45 ise performansı düşürüyor. Tahminim arası birşey bana daha iyi gider.

Bisikleti kullandıkça yorumlarımı burada paylaşmaya devam ederim. Herkese iyi akşamlar.

301415 dosyayı görüntüle
301416 dosyayı görüntüle
301417 dosyayı görüntüle
301418 dosyayı görüntüle
çok güzel anlatmışşınız. resimlerde çok iyi fikir veriyor . bende 700.35 yada 700.38 amberli gravel lastiği takmayı düşünüyorum.bence amber yanaklar da çok tarz katıcak ve yakişıcak. İnşallah bunu yapınca paylaşıcam
 
çok güzel anlatmışşınız. resimlerde çok iyi fikir veriyor . bende 700.35 yada 700.38 amberli gravel lastiği takmayı düşünüyorum.bence amber yanaklar da çok tarz katıcak ve yakişıcak. İnşallah bunu yapınca paylaşıcam
Ben bu yıllık bütçeyi biraz aştım. Seneye kısmetse. Ben de yakışacağını düşünüyorum. Öne ve arkaya da bagaj takıldı mı al sana dusuk bütçeli gravel 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Çok iyi anlatmışsınız aslina bakarsaniz ben de çok takmam yokuş performansı falan diyecegim de amacım gerçekten bursa Yenişehir/ iznik arasi gidip gelebilmek ve yol baya yokuş uzun süre tırmanış var o yüzden T11 e yonelecegim gibi duruyor Youtubetan aratıp yola bakabilirsiniz boyum 177 ama bacak boyum kısa 50 kadro Bisan denedim ayak ucunda Zor duruyordum seleden inince Mosso 46 kadro denedim bursa aydın bisiklette denedim 50 altı kadro gerekiyor bana. Magzadan almak tabi iyi ama burda satan yok alıp 65 km suremem :D AliExpress den karbon masa gidon almayı düşünüyorum şu an onlara bakıyordum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Carraro sportive de bakabilirsiniz
Çevrenizde Carraro bayisi varsa t11x2 ile aynı donanıma sahip şu bisikleti de önerebilirim
(link)

bir de bisikletinizi almadan gidon maşa gibi tamamlayıcı parçalar almanızı tavsiye etmem
(link)
**
Ayrıca Giant escape de bakabilirsiniz
(link)
 
Merhaba herkese. Carraro flexi 121 d katlanır bisikletimi satıp Peugeot T11 siparişi verdim. Bisiketi teslim alıp kurulumu yaptırdıktan sonra görüşlerimi yazacağım. Önerileriniz varsa dinlemek isterim. İyi pedallamalar.
 
güzel günlerde güle güle kullanın
 
  • Beğen
Tepkiler: R. Ünal
Geri