Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Peugeot T11 Kullanıcı Kulübü

Hocam nasıl yapicaz vites ayarını tam anlayamadım. Kilometre sayacı gerekiyor heralde yoksa nasıl anlayacağım kilometreyi. Elcik km sayacı ve multitool tarzı bir şeye ihtiyacım var tavsiyeniz varsa alabilirim. Asıl en büyük sorun gidon kısmının benim için rahat olmaması biraz fazla geride ve alçak geliyor
Km ve rota hesaplamak için gps li saat kullanıyorum ben. Vites ayarı kurulumda yapılmıştır zaten, benim dediğim telin gerginliğini artırıp yada azaltıp dediğiniz o sesi kesmek için bi yöntem. Umarım işe yarar.
 
Scudo
Bu gün fırsat bulup bisikletcide toplattirdim sonunda. Bisiklet çok fena baya akıcı ilk defa ince lastik düz maşa bisiklet kullanıyorum asfalta uçuyor:D Bazı viteslerde ses geliyor biraz çoğu 0 ses onun sebebini tam anlamadım Peugeot servise gidemedim burda yok. Elcikler baya kötü gerçekten ilk sürüşte bile agritti değişmem gerekiyor. Gidon mesafesi yüksekliği biraz kısa geldi bana onları nasıl kendime göre ayarlamam lazim boyum 177 ama bacak uzunluğum boya göre baya kısa o yüzden 455 kadro aldım seleye oturdugumda pedala erişimin falan baya rahat istediğim gibi ama sanki gidon mesafesi ve yüksekliği biraz az geliyo. Bir de bakımını nasıl yapmam gerekiyor bunun hiç bilmiyorum:D
301613 dosyayı görüntüle
güzel günlerde güle güle kullanın. rengi çok hoş
 
  • Beğen
Tepkiler: Tlamir
Vites ayarına bakmadı galiba ilçede yetkili servisi yoktu Salcano kron servisligi olan bir bisikletcide kurdum garanti de gitti sanırsam bu yüzden tüm markalar var Peugeot yoktu bir tek ben de gidip Peugeot aldım :/
 
Bu bisikleti nasıl temizleyeceğim bu gün biraz çamur oldu YouTube videoları kafamı karıştırdı biri asperox kullanıyor biri wd40 biri pril. Bisiklet yağı almam gerekiyor heralde zincir için. Temizlik ve bakım için neler almam gerekiyor? Ayrıca bu gün farkettim pedallar çok rahat dönmüyor ayna kolun üstünde dokununca fırıl fırıl donmesi gerekmiyor mu ? Toplarken sıkıntı oldu galiba
 
@Dendo Hayırlı olsun. Peugeot'yla kilo verince çelik bisikleti de single speed yapıp kullanırsın ;)
Ya aslında o bisiklette bi ruh var gibi :D Kaynak noktaları şekilli işlemeli vs.

Bir tartmayı denedim 12.5 kg geldi. Ayaklığı söküp, Seleyi değiştirsem ve dediğiniz gibi single speed yapsam. Jantları da elden geçirirsem 10 kg altına düşer mi acaba? :D
 
@Dendo Aynakol değişimi 500 gr, single rubleye geçiş 500 gr, alü sele borusu 200 gr, ayaklık 600 gr kadar bir hafifleme sağlar diye tahmin ediyorum. Kontra fren yapılırsa arka frenden kurtulursun, oradan da az bir miktar tasarrufu olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
@Dendo Aynakol değişimi 500 gr, single rubleye geçiş 500 gr, alü sele borusu 200 gr, ayaklık 600 gr kadar bir hafifleme sağlar diye tahmin ediyorum. Kontra fren yapılırsa arka frenden kurtulursun, oradan da az bir miktar tasarrufu olur.
Selenin kendisi de zaten çok ağır gibi. 50 liralık plastik pedal takıp biraz ağırlaştırmış da olabilirim. Öbür bisiklete takmıştım pedalları. Dediğiniz gibi de olursa çok rahat 10 kg altına iner gibi o zaman. Peki single speed bayırda çok fazla zorlar mı acaba? Biraz konudisina çıkıyoruz ama kusura bakmayın arkadaşlar.
 
Tekrar merhaba, bu sorum t11x2 için. Vites kullanımı olarak x2 sistem ilk defa kullanıyorum. Düz yolda standart hızda yol alırken ön büyük dişlide arka ise 4-7 arası viteslerde kullanıyorum. Bayır tırmanırken önü küçüğe alıp 1-3 arası, bayırdan inerken veya sürat yapmak istediğimde de önü tekrar büyüğe alıp arkayı 7-9 arasında kullanıyorum. Bu kullanım doğru mudur? Sanırım istesem de 2x sistemde 3x'teki gibi çapraz kullanamıyorum. Zincir ve bileşenlerin ömrü için bu kullanım doğru mudur? Bu arada gerçekten kafa daha rahatlıyor vites seçimi yaparken.

Ikinci sorum da öne doğru eğilip ön tekerin içindeki janta baktığımda üstten sanki jant telleri sağda gözüküyor solda diskin olduğu kısımdaki teller neredeyse gözükmüyor bunda sıkıntı olmaz değil mi?
 
Tekrar merhaba, bu sorum t11x2 için. Vites kullanımı olarak x2 sistem ilk defa kullanıyorum. Düz yolda standart hızda yol alırken ön büyük dişlide arka ise 4-7 arası viteslerde kullanıyorum. Bayır tırmanırken önü küçüğe alıp 1-3 arası, bayırdan inerken veya sürat yapmak istediğimde de önü tekrar büyüğe alıp arkayı 7-9 arasında kullanıyorum. Bu kullanım doğru mudur? Sanırım istesem de 2x sistemde 3x'teki gibi çapraz kullanamıyorum. Zincir ve bileşenlerin ömrü için bu kullanım doğru mudur? Bu arada gerçekten kafa daha rahatlıyor vites seçimi yaparken.
...

Doğru.

...
Ikinci sorum da öne doğru eğilip ön tekerin içindeki janta baktığımda üstten sanki jant telleri sağda gözüküyor solda diskin olduğu kısımdaki teller neredeyse gözükmüyor bunda sıkıntı olmaz değil mi?

Göbeğin sağ-sol flanşlarının kenarlara ve ortaya mesafesi farklıdır. Disk frene uygun göbeklerin bir kısmında solda diske yer bırakmak için sol teller daha içeride oluyor, bazısında ise soldan diske verilen pay kadar sağdan da veriliyor ki dengeli görünsün. İkisi de olur, sorun değil.
Arka göbekte de tersi, sağdan rubleye yer bırakmak için teller daha içeride duruyor.
Tabii örüm dengesini de kontrol etmek lazım. Onu anlamanın en kolay yolu lastiğin maşanın her iki yanına mesafesini ölçmek. Farklıysa teker örümünde sağ-sol dengesi yapılmamıştır, akortla düzeltilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Doğru.



Göbeğin sağ-sol flanşlarının kenarlara ve ortaya mesafesi farklıdır. Disk frene uygun göbeklerin bir kısmında solda diske yer bırakmak için sol teller daha içeride oluyor, bazısında ise soldan diske verilen pay kadar sağdan da veriliyor ki dengeli görünsün. İkisi de olur, sorun değil.
Arka göbekte de tersi, sağdan rubleye yer bırakmak için teller daha içeride duruyor.
Tabii örüm dengesini de kontrol etmek lazım. Onu anlamanın en kolay yolu lastiğin maşanın her iki yanına mesafesini ölçmek. Farklıysa teker örümünde sağ-sol dengesi yapılmamıştır, akortla düzeltilir.
Çok teşekkürler. Bir iki hafta bu şekilde sürdükten sonra ilk bakımına götüreceğim. Ön tekerden ses geliyor zaten. Usta da bi 100 km veya bir ay sür sonra gelirsin bi ayar çekeriz demişti. Umarım akord ücretsize dahildir.

Bir de Balatalara hidrolik yağı akmıştı. Usta değişmesi gerek yoksa ses yapar demişti. Bu yüzden değiştirdim. Ses bir süre gitti ama tekrar geldi ve ön fren tam tutmuyor. Acaba diski söküp yağ çözücü sıkılmış bir suda bekletip sonra kurutup tekrar taksam işe yarar mı? Zarar verir mi?
 
...
Bir de Balatalara hidrolik yağı akmıştı. Usta değişmesi gerek yoksa ses yapar demişti. Bu yüzden değiştirdim. Ses bir süre gitti ama tekrar geldi ve ön fren tam tutmuyor. Acaba diski söküp yağ çözücü sıkılmış bir suda bekletip sonra kurutup tekrar taksam işe yarar mı? Zarar verir mi?

Disk frende yağ temizleme için her kafadan farklı ses çıkıyor. Disk frenle hiç işim olmadığı için çözümü bilen arkadaşlardan cevap gelene kadar şöyle bir video var:
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Arkadaşlar merhabalar, bende 2020 model T11 ile aranıza katıldım. Herkese iyi forumlar. Arkada deore arka aktarıcı var, 11-32 rubleyi 11-36 ile direk degisebilirmiyim. Herhangi bir başka parça değişmeden? Ve bu değişim yokuş performansıni nasıl etkiler? Yeniyim bisiklet konusunda
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Arkadaşlar merhabalar, bende 2020 model T11 ile aranıza katıldım. Herkese iyi forumlar. Arkada deore arka aktarıcı var, 11-32 rubleyi 11-36 ile direk degisebilirmiyim. Herhangi bir başka parça değişmeden? Ve bu değişim yokuş performansıni nasıl etkiler? Yeniyim bisiklet konusunda
Güzel günlerde güle güle kullanın. bisiklette en büyük ve en küçük dişli farkı 22 olan aynakol varsa (mesela 48.36.26) 11.34 ruble kullanabilirsiniz .
Eğer bisiklette 46.30 ikili aynakol varsa anca o zaman deore arka aktarıcı ile 11.36 ruble kullanabilirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Ön dişli shimano fc m 371 26-38-48 sanırım
 
On fren kablosu nerden geçiyor T11 de ? Soldan borunun sağına sonra tekrar sola gidiyordu bende sonra değiştirdim şimdi de tuhaf oldu eski hali ile de kablo kadroya çarpıyordu nasıl olması lazım. İlk fotoğraf yeni hali ikinci eski ilk kurdurttugum zaman.yetkili servis olmaması baya kötü oldu maalesef ayarları doğru mu bilemiyorum bisikletin kendim öğrenmem lazım :D
 

Dosyalar

  • IMG_20230321_220141_166.jpg
    IMG_20230321_220141_166.jpg
    89,6 KB · Okunma: 37
  • IMG_20230321_220148_851.jpg
    IMG_20230321_220148_851.jpg
    128,4 KB · Okunma: 38
On fren kablosu nerden geçiyor T11 de ? Soldan borunun sağına sonra tekrar sola gidiyordu bende sonra değiştirdim şimdi de tuhaf oldu eski hali ile de kablo kadroya çarpıyordu nasıl olması lazım. İlk fotoğraf yeni hali ikinci eski ilk kurdurttugum zaman.yetkili servis olmaması baya kötü oldu maalesef ayarları doğru mu bilemiyorum bisikletin kendim öğrenmem lazım :D
20221001_160303.jpg

bende bu sekilde . Ön fren kablosu gevsek olarak soldaki fren kolundan direk ön masadaki kalipere uzanma li
***
yeni hali düzgün duruyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Tlamir
Güzel günlerde güle güle kullanın. bisiklette en büyük ve en küçük dişli farkı 22 olan aynakol varsa (mesela 48.36.26) 11.34 ruble kullanabilirsiniz .
Eğer bisiklette 46.30 ikili aynakol varsa anca o zaman deore arka aktarıcı ile 11.36 ruble kullanabilirsiniz
Ne alaka 36 ruble takılır zaten uzun bacak arka aktarıcı var üzerinde. Deore felan gerek yok.
 
Ne alaka 36 ruble takılır zaten uzun bacak arka aktarıcı var üzerinde. Deore felan gerek yok.
Screenshot_2023-03-21-23-05-53.png

(link) . bunu ben kafamdan sallamıyorum . shimano kendi web sayfasında bu ürünün teknik özelliklerinde bu şekilde belirtmiş .t11 lerin üzerinde gelen deore m592 sgs aktaricinin teknik verisi linkte ki alivio ile ayni . ama siz dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz
 
Tekrar merhaba, bugün bir sürüş daha yaptım. Tekerlerin birinden her dönüşte bir sürtme sesi geliyor. Geçen de geliyordu bisikletciye götürdüm. Disklere baktı. Hala devam ediyordu eve gidip tekrar kendim diskleri ayarladım. Milim milim dinledim ses sıfır. Üzerine binip hareket edince oluyor. Acaba jantların akordundan olabilir mi? Servis bir ay sür sonra gel vidaları falan gevşemiş olur sıkarız demişti. Galiba jant telleri biraz kendini saldı. Pek anlamam ama. Ondan olabilir mi?
 
Tekrar merhaba, bugün bir sürüş daha yaptım. Tekerlerin birinden her dönüşte bir sürtme sesi geliyor. Geçen de geliyordu bisikletciye götürdüm. Disklere baktı. Hala devam ediyordu eve gidip tekrar kendim diskleri ayarladım. Milim milim dinledim ses sıfır. Üzerine binip hareket edince oluyor. Acaba jantların akordundan olabilir mi? Servis bir ay sür sonra gel vidaları falan gevşemiş olur sıkarız demişti. Galiba jant telleri biraz kendini saldı. Pek anlamam ama. Ondan olabilir mi?
Sürtme sesi sesi gibi değilde, jantın her dönüşünde hafif gıcırdama sesi geliyordu bende de. Tellerden bir kaç tanesi gevşemiş. Akort anahtarıyla sıktım düzeldi. Ayrıca plastik cırtlardan amatörce akort ayarını da yapıyorum, büyük sorunlar hariç bisikletçi kahrı çekmiyorum. Youtube "Üniversitesi" nde her türlü bilgi mevcut, elinizden geliyorsa sizede tavsiye ederim. İzleyerek jant örmüşlüğüm bile var ☺️
 

Dosyalar

  • IMG_20230315_132851.jpg
    IMG_20230315_132851.jpg
    57,2 KB · Okunma: 32
Geri