Scudo Sports

Rotor Yardım

@Emre Yıldız

Bulduğum sette ön rotor 160mm, gayet uygun fiyata bulduğum içinde ona yöneldim direk, ancak bir değişiklik yapıp ön slx rotor 180mm de yapabilirim.



@enes savaş

DH yapmasam da araziye çok sık çıkıyorum. Özkanlar kardeşim.
 
Scudo
@Doğukan KARBAL

Öyle aman aman bir fark olmaz ancak 180 biraz daha çabuk tepki verir önde.Bu arada bende bornova dayım.Takıldığın bir grup var mı yoksa tek başına mı gidiyorsun :)
 
Deore m596 2013 set var bende, açıkçası 160 mm de performans olarak hiç bir sıkıntı yok ancak ısınma problemi var 180 mm rotor olsa daha geç ısınır diye düşünüyorum, elime geçen ilk fırsatta slx ön 180 arka 160 mm rotorla değiştireceğim görünüşü de daha güzel.
 
@ctorhan
Rotorları 180lik yaptinizmi?
Performansi nasil?
 
@bcn17

Eğer uzun yokuşlar iniyorsanız 180 bence gerekli. Yoksa amatör kullanıcı olarak sizin için çok fark olacağını sanmıyorum.
 
Rotor ve balata uyumlu olmadığı zaman bazı hareketlerde (rocing (link) ) balata diski tam tutmuyor kaçırıyor.

En uyumlu olan balata ve rotor hangisi ? Frenlerim shimano slx.
 
Salcano igman slx bisikletim var rotorlarını değiştirmek istiyorum . Bildiğim kadarıyla mt35 jantların göbekleri centerlock denilen bir sisteme sahip ve şuan ki rotorlar 160 mm boyutlarda.

(link)

Bu seti alsam direk takabilir miyim 180 mm olması bir şey değiştirir mi ?

Veya bu linkten 160 mm herhangi bir ürünü mü almam gerekiyor

(link)
 
160mm centerlock rotor alırsanız direk değiştirirsiniz, sorun çıkmaz. 180mm alırsanız ayrıca kaliperi uygun konuma taşıyacak aparat almanız gerekir.
 
160 mm kullanıyosan ve 180 mm alacaksan kaliper için ayriyetten adaptör gerekecek
 
Bahsettiğiniz aparat bu sanırım Post ve Is dediği tam olarak ne dir bilginiz var mı ? Set olarak uygun fiyata geldiği için tercih nedenim oldu açıkçası

(link)
 
Değiştirme nedeninizi merak ettim, zira üzerindeki rotorlar SM-RT64 model gayet güzel rotorlar.
 
Üzerinde şuan mevcut olanlar SM-RT64 değil hocam . Salcano'nun kelime oyunu isminde slx geçiyor ama sadece aynakol ve arka aktarıcı slx diğer parçaları deore
 
merhaba arkadaşlar,
160 mm ve 180 mm rotor aldım. öne ve arkaya hangisini takmalıyım nedenleri ile açıklayabilen olursa sevinirim.
 
niye farklı aldınız ? :D ayrıca bisiklet bilgilerinize göre takarsanız daha iyi olur (örneğin bisikletinizin broşuründe kaç mm olduğu yazar)
 
  • Beğen
Tepkiler: sarkihalindekal
180i öne takmaniz daha iyi olur
 
Maşanızın ve kadronuzun müsade ettiği rotor değeri vardır. Onu göz önünde bulundurun. Eğer müsade ediyorsa bana göre doğrusu en çok hangi freni kullanıyorsanız ona takın. Ama esasen öne takmak ön frenin durma üzerindeki etkisinin daha fazla olmasından dolayı doğru olacaktır. Ön freni kullanmayan biriyseniz ön frenin pek bir önemi kalmaz.
 
Fizikteki yük çarpı yük kolu eşittir kuvvet çarpı kuvvet kolu dan yola çıkarsak 180 lik rotoru arkaya takmak ani frenlemelerde daha sağlıklı durma sağlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: muraterdem42
böyüğü öne ufağı arkaya tak.
 
neden büyüğü öne takıyorum. açıklar mısınız?
 
Temelden gidelim; bisiklet frenleme sırasında ağırlığını Öne verir yani durmak istediğinizde aynı derecede frenleri sıktığınızı düşünün, en çok yük ön frene biner, bunu anlamak gayet basit çünkü ön tekerleğe baskı yapan ağırlık sizin ağırlığınız+bisikletin arkadaki tüm Ağırlığı. Arka tekerleğe binen ağırlık ise kendi ağırlığı sadece.

Gelelim rotor çaplarına. Şöyle düşünün bir kapıyı kolundan iterek mi daha kolay kapatırsınız yoksa Menteşeye yakın kısmından iterek mi? Tabiki kolu yani kapanın Dönme merkezine en uzak olan yerden. O halde mantık nedir, dairesel hareket yapan bir cismi ya da dairesel bir cismin Dönme hareketini engellemek için en as enerji harcanan yer merkezine en uzak olan yerdir. O halde bir tekerleği durdurmak için ona nereden baskı yaparsak en az enerji harcamış oluruz?tabiki meleze en uzak yerden yani en dıştan. Disk frenlerde fren mekanizması rotorlar üzerinden Çalışır. Baskı buradan yapılır ve Dönme hareketi engellenir. Şimdi 160'lık rotorlarda fren Baskısı merkezden 160 mm uzaklıktan yapılır, 180 mm de ise 180 mm uzaklıktan yapılır. Mantıken daha uzaktan yapılan baskı frenleme performansını daha çok arttıracaktır. Fren yaparken ön tekerleğe daha çok Yük bindiği için fren mekanizmasını daha verimli hale getirecek olan 180'lik rotorun öne takılması daha mantıklı gelmektedir. Vesselam :)
 
Geri