Scudo Sports

Rotor Yardım

@Ozan k. adaptör dediğiniz rotor'un içine girdiği malzeme ise eğer onun dışındaki vida ( dış tarafa bakan kaliperi sıkıştıran ) yalama olmuş o yüzden sıkıştıramadım sanırım bu yüzden onuda değiştirmem gerekebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan k.
Scudo
Rotor vidaları nasıl bir anahtarla sökülüyor, bugün yeni aldığım rotoru taktırmak için iki tane bisikletçiye sordum bizde bunun anahtarı yok dediler.
 
Rotor vidaları M5 Torx tipindedir ve T25 Torx tornavida (veya uygun uç) ile sökülür:

p_080435025_1.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: avare_gezgin
@Mehmet Altuğ
Ya center lock ise???
 
@Mehmet Altuğ
Olabilir ama centerlock somununu belki vida olarak söylemek istedi. :)
Sen dogrusunu yazmissin ama arkadas yinede neyden bahst eddigini yazarsa iyi olur ki torx anahtari olmayan bisikletci olmaz. Mahalle bisikletcisi ise centerlock sökme anahtari olmaya bilir. Her centerlock anahtari her centerlock somununu da sökmüyor, centerlockun 2 cesit anahtari var.
 
  • Beğen
Tepkiler: avare_gezgin
Merhabalar,
Benim vidalar şu linktekilere benziyor.

(link)
 
Arkadaşlar merhaba. 2 gün önce Denizli Yaşam Bisiklet'ten (Aslı Bisiklet stoğundan) 2015 model sedona 345 aldım. Bisiklet gayet güzel, bir problem yok ancak hidrolik diskli bir modeli ilk kullanışım olacak.. Önceden mekanik disklerin kötülüğü hakkında kulaktan dolma bilgiler vardı.. Ancak gördüğüm kadarıyla hidrolik diskin de altta kalır yanı yok. İlk binişimde disk sürtmeye başladı. Her binişimden sonra, hatta sürüşe ara vererek disk mi düzeltmek zorunda kalacağım? Bu kadar dandik bir sistemse neden kullanılıyor?
Daha önce 410 kullanmıştım, v frenliydi. Onun da pabucun değdiği jant yüzeyi düzgün olmadığı için fren sıkınca bisiklet titriyordu. Sedonanın jantı yine dandiktir diye hd frenli aldık bunun da diski sürtüyor. Bu devirde hala böyle kusurlar nasıl oluyor anlamıyorum. Arka maşada v fren hazırlığı da yok.. Öpe öpe kullanacaz yani diski..
Ne dersiniz? Zamanla düzelir mi diyecem de ne alaka? Niye düzelsin ki zamanla? Daha iyi, pahalı, yamulmayan disk alma gibi bi sistem var mı? Ya da bu sorunu kalıcı olarak nasıl giderebilirim? Şimdiden teşekkürler..
3266798529281d7f47e07d38f8b58a06.jpg
5aee44d5c521756ce7727b2328291c17.jpg
08ad4a42dfc92fedcc6c3a565f7c8dfa.jpg
e55e7dedeab3e053bc93b400bc25c667.jpg


SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Selam millet müsaadeniz ile konuyu hortlatıyorum :)

Bisikletim Allmountain çift süspansiyon ve genelde dağ yollarında ağır koşullarda kullanıyorum. Frenlerim 160 mm rotora sahip. Adaptörler yardımı ile önü 203,arkayı 180 mm’ye yükseltmeyi düşünüyorum. Bu düşüncemi uygulamaya geçirirsem ne gibi artılarını ve eksilerini görürüm? Ya da konu ile alakalı tecrübeli arkadaşlarımızın varsa farklı önerilerine de açığım
 
@AnılDemir41
Merhabalar,

Öncelikle artı ve eksilerinden bahsedelim,

Artı kısmı büyük disk daha hızlı soğuyan daha hızlı fren tepkisi alabilceğiniz anlamına gelir( araba için durum biraz farklı ama bisiklet için 160mm ve 203 mm arasında kuvvet açısında çokta fark hissetmeyeceksiniz, asıl mesele dojazlamanız fren hissiyatınız gelişecek). Peki bir sürücü neden bisikletinde daha hızlı soğuyan daha iyi hissiyat ister;

1) daha hızlı soğuyan disk daha az ısınan hidrolik sıvı demektir. Hidrolik frenlerin performasını en çok etkileyen faktörlerden birisidir bu ısı denen zillet.XC sürüşlerde zorlu bir inişve hoplama zıplama göremezsiniz bu yüzden bu tip bisikletlerin büyük kısmında 160mm toro görürsünüz. All m. ve Freeride bisikletlere baktığımızda sürüşler daha agresif olup uzun inişlere müsade ettiği için rotor çapı büyültülür.
özet: hızlı soğuyan disk inişlerde şarttır. bu yüzden uzun fren gerektiren sürüşlerde olabildiğince büyük rotor kullanılır.

2) Hissiyat: Yukarıda sürekli iniş dedik ve iniş yapan birinin hızını istediği ölçüde tutması ona kontrol sağlar ki kontrolsüz iniş, iniş değil düşüştür. Bu inişde sürekli fren yapması gereken arkadaş artan rotor çapı ile daha hassas şekilde istediği kadar sıkabilecektir. (kök nedeni nedir diye soran olursa diskin çevresel hızı büyüğü için etkin hız, fren padlerinde de yüksek olacaktır.) Ayrıca bir güzellik daha var bu hissiyatta elimizde mili saniye ölçen bir kamera olsa büyük rotor daha hızlı duracaktır, çünkü gene çevresel hızı yüksek olduğu için fren padini ısıtacak ve verimli ısıya daha çabuk çıkacaktır. (evet fren padlerininde yüksek verimi için ısı gereklidir.)

eksileri,

kesinlike metal aksam daha çabuk yorulacak, hattta uyumsuz kadro ve maşa kullanırsanız bırakın kırılmasını sizi bile kırabilir LÜTFEN DİKKAT UYUMSUZ KADRO VE MAŞAYA ROTOR YÜKSELTMESİ YAPMAYIN.
Ağırlığınız artacak,
büyük rotor demek taşlara mazgallara dikkat et, yola daha iyi bak demek, Evet başıma geldi 185lik rotoru taşa çarpıp yamulttum ve bende yamuldum.:(


Tavsiyem ne yaptığınızı biliyorsanız ve gerçekten, bakın gerçekten tarzınız All Mountain ise, kesinlikle geçin. Tavsiyedir. 185/185 yada F203/R185 mükemmel olur.
Tarzınız karışık ise 185F/160R devam edin.
Para yoksa olduğu gibi kalsın


Sağlıcakla...
 
@Mustafa Acar

Detaylı açıklama için teşekkür ederim :). Tarzım genelde Allmountain ile agresif oluyor,bu konularla alakalı profesyonel bi arkadaşım kadroyu riske atmamın gereksiz olduğunu,ön diski 160 dan 180 e çıkarıp arka diski 160 mm de bırakıp rotorları icetech olarak upgrade etmemi önerdi. Benim düşüncem ön 203 mm arka 180 mm olarak kullanmaktı fakat şuanki koşullara göre bütçem uygun olduğu zaman bi çift 180-160 mm icetech ile devam etmem yönünde. Yine de sonuç odaklı önerilere açığım
 
Çapı büyüdükçe fren gücü artar.
 
@AnılDemir41

Dediğim gibi karışık tarz ise F185/R160 mantıklı seçim olur. Açıkcası son teknolojileri takip edemiyorum shimanonun bir teknolojisi bildiğim kadarı ile padleri soğutan kaliper üstü aluminyum blok diye hatırlıyorum ki çok mantıklı bir hareket olur. Rotorların soğutma meselesi tamamiyle delikleri ve malzeme ile alakalı. açıkcası bisiklet rotorları atla deve değil. eğer sıfır yatırım yapacaksanız frenlere yukarıdaki aluminyum yapraklı modellere bir göz atın derim.

Benim rotorlar G3 Sweep, xc kadroda ve F185/R160 olarak kullanıyorum. Tavsiye edebilirim ;)

Çok emin değilseniz çevrenizdeki bir arkadaşınızdan adaptörleride uyumlu ise rotorları denemek için isteyebilirsiniz, yukarıda yazılanları gerçek hayatta test ederseniz, çok daha faydalı olacaktır.:)

Sağlıcakla..
 
Arkadaşlar öncelikle merhabalar elimde bir kron xc1000 2016 29jant bisiklet var 2 yıldır bakımlarını kendim yapıp kullanıyorum hala ilk gün ki gibi diyebilirim ancak rotorları çok sık eğilip sürtmeye başladı paslanmış birde bu sürede her seferinde kendim düzeltirdim ama canıma tak etti ve değiştirmeyi düşünüyorum rotorlar 160mmlik ben almışken 180mmlik kaliteli birşey alayım diyorum maksat birazda şık dursun performanslı olsun ama internette bu kadronun destekleyip desteklemediğine dair birşey bulamadım sadece ön amortisörün desteklediğini biliyorum arka hakkında bilgisi olan söyleyebilir mi frenleri pek hunharca kullanan biri değilim zaten extreme işler yapmıyorum fazla zorlamam ama bilginize ihtiyacım var
 
@Mountraider frenlerinizi bilmiyorum ama şu diskler muhteşem. Arkadaşta test ettim aynılarını. Satıcıya kefilim. Screenshot_20181115-202156.png
Kendim sm rt 54, 56, 64 kullandım. Onlar da ortalama diskler. Kullandığım frenler ise avid elixir 7, shimano br445, 615.(fikir olması açısından söylüyorum.) Kilom ise 95-100 arasında. Güncel setim 160mm sm56 ile 615 serisi frenler. Performans tatmin edici.

180 konusunda ise arkaya 180 önermem. Kadroyu yormaya gerek yok. Ön içinse eğer maşa ortalama üstü ise adaptör yardımıyla takabilirsiniz.
 
@Mehmet Metin Levent
Evet adaptör kullanmam gerekiyor ama xc1000in kadrosu hakkında bir bilgim yok kaldırır mı
 
@Mustafa Zeybek Rotor değiştirince hissiyat olarak nasıl bir fark oluşuyor hocam?
 
@kallone
Rt 64' ten 56' ya geçtiğimde, seviye düşse de yenisi sıfır kondisyonda olduğu için daha güçlü oldu. Rt70 ise çok ayrı bir dünya. Ayrıca icetech teknolojisine sahip. Paraya kıyıp balata alırsan modülasyon kaybı neymiş unutturur :krktm:
 
MrB arkadaşlar bir konu hakkında bilginize ihtiyacim var.185521 bu özellikteki bir kadroya Shimano m6000 30 vites set monte edebilir miyim...bisiklet toplamayla ilgili ilk tecrübem olacak yardımcı olursanız sevinirim.
US $168.36 8%OFF | SHIMANO DEORE M6000 Groupset MTB Dağ Bisikleti Groupset 2x10 30x10-Speed HG500-10 11-42 T M6000 Arka Attırıcı vites Kolu
(link)
 
Geri