@AnılDemir41
Merhabalar,
Öncelikle artı ve eksilerinden bahsedelim,
Artı kısmı büyük disk daha hızlı soğuyan daha hızlı fren tepkisi alabilceğiniz anlamına gelir( araba için durum biraz farklı ama bisiklet için 160mm ve 203 mm arasında kuvvet açısında çokta fark hissetmeyeceksiniz, asıl mesele dojazlamanız fren hissiyatınız gelişecek). Peki bir sürücü neden bisikletinde daha hızlı soğuyan daha iyi hissiyat ister;
1) daha hızlı soğuyan disk daha az ısınan hidrolik sıvı demektir. Hidrolik frenlerin performasını en çok etkileyen faktörlerden birisidir bu ısı denen zillet.XC sürüşlerde zorlu bir inişve hoplama zıplama göremezsiniz bu yüzden bu tip bisikletlerin büyük kısmında 160mm toro görürsünüz. All m. ve Freeride bisikletlere baktığımızda sürüşler daha agresif olup uzun inişlere müsade ettiği için rotor çapı büyültülür.
özet: hızlı soğuyan disk inişlerde şarttır. bu yüzden uzun fren gerektiren sürüşlerde olabildiğince büyük rotor kullanılır.
2) Hissiyat: Yukarıda sürekli iniş dedik ve iniş yapan birinin hızını istediği ölçüde tutması ona kontrol sağlar ki kontrolsüz iniş, iniş değil düşüştür. Bu inişde sürekli fren yapması gereken arkadaş artan rotor çapı ile daha hassas şekilde istediği kadar sıkabilecektir. (kök nedeni nedir diye soran olursa diskin çevresel hızı büyüğü için etkin hız, fren padlerinde de yüksek olacaktır.) Ayrıca bir güzellik daha var bu hissiyatta elimizde mili saniye ölçen bir kamera olsa büyük rotor daha hızlı duracaktır, çünkü gene çevresel hızı yüksek olduğu için fren padini ısıtacak ve verimli ısıya daha çabuk çıkacaktır. (evet fren padlerininde yüksek verimi için ısı gereklidir.)
eksileri,
kesinlike metal aksam daha çabuk yorulacak, hattta uyumsuz kadro ve maşa kullanırsanız bırakın kırılmasını sizi bile kırabilir LÜTFEN DİKKAT UYUMSUZ KADRO VE MAŞAYA ROTOR YÜKSELTMESİ YAPMAYIN.
Ağırlığınız artacak,
büyük rotor demek taşlara mazgallara dikkat et, yola daha iyi bak demek, Evet başıma geldi 185lik rotoru taşa çarpıp yamulttum ve bende yamuldum.
Tavsiyem ne yaptığınızı biliyorsanız ve gerçekten, bakın gerçekten tarzınız All Mountain ise, kesinlikle geçin. Tavsiyedir. 185/185 yada F203/R185 mükemmel olur.
Tarzınız karışık ise 185F/160R devam edin.
Para yoksa olduğu gibi kalsın
Sağlıcakla...