Salcano XRS 001 Tiagra 2018
@Serkan Mıstınoğlu aynen çok oldu onu satalı. Ama o neslin kadrosu çok iyiydi ya. Oldukça rijitti
bundan alacak idim ama sağolsunlar ki olmadı
@lealtad yani evet artık nası bi rijitse, Örken hala o kadroyu kullanıyor Salcano Sakarya'da
@Serkan Mıstınoğlu güzeldi bunlar ya
Bide mavi renk TOHM için yapılmış ve pek kullanan olmayınca hazırda vardır herhalde bolca
2017 model 001 kötüydü zaten tutmadı. 2018 sağlam ses getirdi
Bu arada bugünkü detaylı XRS 001 Uci Tiagra kurcalamamın ardından ufak bir ara rapor paylaşıyorum. İlk izlenim diyebiliriz
- Maşa, çok rijit bir görünüm verdi. Kullanılan karbon katmanı oldukça kalın olduğu belli, aluminyum sesi çıkıyor vurduğunuzda Rijit bir maşa görüntüsü çizdi.
- Alın borusu, yeni nesil aero bisikletlerde kullanılan tarzda, kısa ve kalın bir alın borusu. Aynı Trek 9.9 gibi düşünülebilir. Benzer bir alın borusu var.
- Özellikle maşanın kadroya girdiği nokta beni çok şaşırttı, adamlar maşayı kadronun içine adeta gömmüşler, aero meselesi için baya kasmışlar kendilerini. Bu detay hoşuma gitti.
- Down tube dediğimiz boruda oldukça ince bir karbon katmanı kullanıldığı dikkatimi çekti.
- Bisikleti bottom bracket (orta göbek) bölgesi oldukça etli. Sprintte üst düzey performans vermesi için çok sayıda dokunuş olduğu belliydi.
- Üst borunun yere tamamen paralel oluşu ve çok uzun oluşu tırmanışta nasıl bir performansı olacağı konusunda kafamda ciddi anlamda soru işareti oluşturdu. En çok merak ettiğim meselelerden biri bu: Yokuş performansı.
- Arka çatalda güzel ince işçilikler vardı. Kaliteli görünüyor her şeyden önce. Arka çatalın üst borusu (seat stay) hem alt borusu (chain stay) ciddi şekilde uğraşılıp tasarlanmış, belirli yerlerinde kıvrımlar ve aerodinamik anlamda kazanç sağlamaya yönelik tasarımlar var.
- Bisiklet 23mm lastik ile geliyor. Merak ettiğim bir diğer konu maksimum ebatta lastik desteği. 28mm desteklemesine olur vermiyorum çünkü mümkün değil. Umarım 25mm destekliyordur. Çünkü 25mm desteklemiyorsa gerçekten yazık olur. 23mm lastikle gelmesi kafamda soru işareti oluşturdu.
- Aynakolun 52/36 olması çok iyi bir seçim olmuş.
- Özellikle öndeki kablolama biraz karmaşık ve kablolar kadroya pek çok yerde temas ediyor. O bölgelere kesinlikle koruyucu yapıştırılmalı.
- Gidon ve gidon boğazı malzemelerinin Pro marka kullanılmış olması çok iyi bir ayrıntı.
- Gidon bandı çok alel acele ve gelişigüzel sarılmıştı, tıpayı bile sallamasyon takmışlar. Bunlar fabrikada sarılıyor arkadaşlar. Gidon bandı gevşek sarılmış, tıpa güzelce takılamamış bile, ayrıca en son yapıştırılan bantlar da berbat yapıştırılmış. Yani sokaktan rastgele birisini çağırıp al bu gidon bandını sar deseniz inanın aynı şekilde sarar. Felaketti. Resmen haşat etmişler gidon bandını. Ve çok kalın bir gidon bandı kullanılmış.
- Fren kaliperleri garip bir şekilde 105 ve bunun sebebi de Direct Drive olmaları. Yani çift pivotlu kaliperlerden bahsediyoruz. Zamana karşı ve triathlon kadrolarında kullanılan kaliperler, ilginç olmuş. Ekstra ağırlık anlamına geliyor bunlar. Neyi düşünerek bunları taktılar anlamış değilim
@Serkan Mıstınoğlu (link)
Kadro geometrisini ve 25 mm lastik desteklediğini burda görebilirsiniz. Ayrıca siteye girdiğimde daha önce olmayan bu kadronun disk fren uyumlusu gelmiş. Acaba Salcano Türkiye’ye getirir mi?
Founder Pelokon Cycling Team on Strava
@Serkan Mıstınoğlu abi salçano dedin büyük konuştun o zaman eğer hakkatten geçeceksen... cervelo'yu getirtemeyenler utansın
@Ahmeturan Süper 25mm lastik desteği var, kadro+maşa ağırlığı 1500 gram gayet iyi. Cervelo S2 ile aynı
@Serkan Mıstınoğlu Ayrıca bir rivayete göre bu siteden 400$+kargoya kadro alınabiliyormuş.
Bide bu satıcı var tabi
(link)
@Ahmeturan sadece kadroset 666 dolar civarı hocam.
(link)
Ve Salçano'nun kadrosu UCI onaylı. Bu, fiyatının daha da yüksek olmasına sebep olur. Neredeyse 3500 liralık bir kadro aşağı yukarı. İkinci elde 2500-3200 liraya satılıyor zaten birkaç ilan var
@Serkan Mıstınoğlu
Serkan ben de bu kadroyu bi test etmeyi düşünüyorum. Eski nesile göre biraz daha ağır ama görsel açıdan fena durmuyor. Kadro boyları hakkında bir bilgin var mı ortalığı çok karıştırıyor bu salcano :/ Neyin ölçüsünü verdikleri belli değil
@Serkan Mıstınoğlu
Hocam bu bisikleti 105'ten aşağısı kurtarmaz ben sana söyleyeyim.
O kadar esnemezlik, watt, zincir maşası vs. makale yazdın şimdi tiagra diyorsun hocam?
Tabi yarış koşmayacaksan tiagra iyidir. Bu arada 1.5 yıl bisiklet binmeyip 1.5 yıl bisikletler hakkında karşılaştırma, makale yazmakta bir acayipmiş; hani üniversiteden mezun oluruz ama istediğimiz işi yapamayız ya ha onun gibi birşey galiba bu. Bu arada bizim Salcano'yu çok beğendim ben.
@Serkan Mıstınoğlu hocam orada aliexpress payı falan var. Benim bahsettiğim skype üzerinden pazarlık yapılıp alınan fiyat. Bende bunu zaten geçen senenin cumhurbaşkanlığı bisiklet turu konusunda bir arkadaşın paylaşımında gördüm. Bu linkide o atmıştı zaten.
@Özhan Akgöğ 52 kadro alacağım, sana küçük gelir tabi ama ayakta bi tur atarsın artık
@KitapSever 15 kilo fazlam var
Onu verene kadar Tiagra'yı eskitirim zaten ben. Ayrıca ruble 12-28, onu çok uzun süre kullanmam diye tahmin ediyorum
@Serkan Mıstınoğlu Hep merak etmişimdir 50-11'le yol bisikletçileri 60-70 kilometre hızlardayken hala pedal çevirebilecek gücü nasıl buluyorlar diye?
@KitapSever hafif yokuş aşağı eğimli yollarda veya düz yolda rüzgar arkanızdayken ihtiyacınız oluyor o vites kombinasyonuna
Yoksa hiç birimiz "aha düz yola çıktım, vitesi hemen 50/11'e alayım" demiyor
Yapamayız zaten bunu
@Serkan Mıstınoğlu Bana 3/1 yetiyor genelde dağ bisikletiyle, 54'ü yakaladım daha da gitmese de idare ediyor. En iyisi bu zevki tatmadan ölmemek galiba...