Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Sedona 410

Merhaba, düzenli bisiklet kullanmayı yeni başladım sayılır. Yeni bir şehir bisikleti almayı düşünüyorum mosso legarda 1924 ve sedona 410 arasında kaldım. Fiyatlarıda birbirine oldukça yakın, hangi bisikleti tavsiye edersiniz?
 
Scudo
Sedona'nın en ideal modeli, bütçe dostu ve sadelik-işlevsellik konusunda çok tatminkar. Eğer fixie değilde vitesli bir model alacak olsam o model Sedona 410 olurdu.
 
@Fat1h
Teşekkür ederim cevabınız için sanırım kararımı 410'dan yana vericem. Boyum 183 cm kilom 85, bisikleti bayiden almayı düşünüyorum ama bayinin kalitesi nedir bilemiyorum, yanlış kadroya yönlendirmemeleri için kabaca 52 kadro ölçüsü uygun olur diyebilir miyiz?
 
@Hyrttn
52 küçük kalır size, iç bacak boyunuzu bilmiyorum ama en doğrusu deneyerek almaktır.
 
@Fat1h
Teşekkür ederim bende deneyerek almaktan yanayım ama bugun bilgi aldığım kadarıyla ilimde ki bayide şu an hiç bir sedona modeli bulunmamaktaymış. İnternet sitelerinde de en fazla 48 kadro boyu var. Aslı bisiklet ile iletişime geçtiğimde bu sezon yeni ürün gelmez, olanların hepsi stokta olanlar bilgisini aldım. Sedonadan vazgeçmek durumunda kalıcam sanırım. Yerine 2000TL bandında ne önerirsiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Fat1h
@Hyrttn
Hocam forumun market bölümüne bakabilirsiniz, sahibinden üzerinden yakınlarınızda olan modellere bakabilirsiniz. 2000tl ile 3000-4000 bandında olup ter temiz olarak satılan bir çok bisiklet var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hyrttn
Sedona 410'un lastiklerine ne kadar hava basmalıyız dostlar. ön ve arka olarak ? Lastiğin üstünde yazan rakamlar değil , şehir içi(asfalt) ve şehirdışı(toprak ) kullanımda en iyi oranlar şunlar diyecek tecrübeli dostlar cevaplarsa sevinirim. Çünkü bisikletçiyim diyen adam bile dün lastiğin üstünde yazan maksimum değeri lastiğe bastı ve bu oranın sağlıklı olduğunu iddaa etti.Bu tip baştan savma bilgiler yerine kullanıcıların deneyimi daha sağlıklı olur kanaatindeyim.
 
@Tolga Özdemir

Lastik üzerinde lastiğin kullanılabileceği en düşük ve en yüksek psi değeri yazar ama ne yazık ki ülkemizde hala el yordamı lastiklere hava basılır kullanılmaz mı kullanılır ama verimli sürüş olmaz. Bende carraro Sportive 224 vardı önler 65 arkalar 70 psi başardım neden aynı değer değil çünkü arka tekere daha çok yük biner. Lastikleri bu değerler yaptığımda ki ile şarj l yordamı arasında sürüşte dağlar kadar fark oluyor. Birde iç lastiklerin sağlamlığına da güvenmek gerek şahsen ben turda lastik patladiginda eğer onarım yaptıysam asla 70-65 psi hava basmam ne olur ne olmaz yamadan yeniden parlak olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Özdemir
@seyyah666

Hocam çok teşekkürler.Arayıpta bulamadığım cevap.Saygılar hürmetler.
 
Merhaba arkadaşlar. Ben uzun süredir bisiklet kullanmıyorum. Son zamanlarda bisiklete merak saldım ve 2-3 gündür araştırma yapıyorum. Sedona 410, carraro 224 arasında kaldım. Kullanan arkadaşlardan yorum alabilirmiyim.
Bu arada bisikleti şehirde 15 km gidiş 15 km geliş işe gidip gelirken tatildede gezme amaçlı kullanacam.
 
@Manwë


Şehir içi kullanım ve seçenekler bu 2 si ise tabii ki 410. Diğer bisiklet amartisörlü. Başlangıç seviyesindeki bütün amartisörler extra 2 kilodan başka bir işe yaramazlar. Gerçi bana da sorduğumda arkadaşlar böyle yazmıştı fakat ben araştırmayı seven birisi olduğum için 2 ay boğuştum bu meselelerle.Benim gibi vakit kaybetmeyin 410'un keyfini çıkarın.
 
@Tolga Özdemir
Teşekkür ederim bilgi için. Bende sedonadan yanayım ama carraro önerende çok forumda kadro kalitesi olarak hangisi daha iyidir acaba
 
@Manwë

Carraro sportive 224 kullanmış biri olarak carraro derim kullanimim sirasinda tek sorunum vites ayrıydı onuda aldigim yerdeki usta uygulamalı olarak anlattı bana bende öğrenmiş oldum.
Amortisör konusuna gelirsek çoğu zaman amortisör kapalı kullandım ama çoğu zamanda iyki var dedim özellikle bende senin gibi şehir içi kullanım ve sadece ev iş aradı için almıştım ama ilerleyen zamanlarda tur bisikletine çevirince yada çevirmeseniz bile farklı yollarda kullanınca amortisörun farkını anlarsınız.
Gelelim 2 bisikletin kiyaslamasina bana göre 224un kompanentleri daha iyi. Ben kullandığım süre zarfında hiç pişman olmadım keşke sunu alsam demedim, hatta zamanında alırken mosso , sedona daha uzuzdu Ankara'da gittiğim bir bisiklet bayinde ellerinde sportive 224 yoktu adam sedona ve mosso modelleri göstermesine ramen iyki de carraro almistim. Şimdiki aklım ve bilgim olsa hiçbirini almam ama başlangıç için iyi bisikletler.
 
@Manwë
ben de carraro sportive 321 kullanıyorum tabiki sedona derim hatta corelli trivor 4.0 alır kalan para ile iyi bir fren ya da vites sistemi alırdım
 
@seyyah666
Teşekkür ederim kardeşim. Yarın bayilerine gidip görerek karar verecem galiba. Ama anladığım kadarıyla ikiside beni üzmeyecek bisikletler
 
@Manwë
Evet üzmez bakımlarını düzgün yaparsan, ilk başlarda düzgün bir bisiklet üstadı bulursun ilerde de kendin yapmayi öğrenirsin ben usta sayesinde öğrendim her şeyi. 1 sene sonra kendim her şeyi yapabilir hale geldim
 
Dün sedona 410 aldım. Sabah işe giderken büyük bi hevesle bindim. Evden 1 km ilerde iç lastik çok yüsek bi sesle patladı. Tamirciye götürdüm çivi yok cam yok iş lastik yarılmış. Bisikletten buz gibi soğudum. İlk gün olacak şeymi ya
 
@Manwë

Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Sıfır mı aldınız yoksa ikinci el mi ?

Sıfır bisikletin iç lastiğinin çivi vs olmadan patlaması çok garip öyleyse garantiden değiştirmeleri gerekir lastiği.

Geçmiş olsun nazar boncuğu diyelim
 
@TatanQa_tr
Teşekkür ederim. Bisikleti sıfır aldım. Lastiği yanıma aldım götürecem aldığım yere
 
Geri