Konuyu açan arkadaşın tam olarak neden şikayetçi olduğu ilk başta belli olmuyor. Yazanlar renk tonunun farklı olmasına takılmışlar. Altı üstü sele diye bir kaç farklı şekilde serzenişte bulunulmuş
Arkadaş diyorki " Renk takıntım var. Sele bisikleti altıktan 1 hafta sonra yırtılmaya başladı Garanti kapsamında gelen 2 seleninde renk tonları farklıydı. Gönderilen renk tonundaki seleyide kullanmak istemedim.
Tamda benim istediğim renk tonunda olanıda ellerinde mevcut olmasına rağmen , istediğim tondaki seleyi garanti kapsamından değiştirmeyip , Bu renk tonundaki seleyi alabilmem için 50 TL ödeme yapmamı istiyorlar"
Bu durumu forumlarda yazacağını beyann ettiğinde ise firmayı kötüyecek şekilde, haksız ifadeler kullanılması durumunda , firmanın kanuni haklarını arayacağı yönünde kendisini uyardığını beyan ediyor.
Yani olay kullanıcının tam olarak istediği selenin garanti kapsamında değiştirilmeyip , sele bedelinin talep edilmesi.
Şimdi burada BENCE , her iki tarafta kendice haklıdır.
Konuyu açan yönünden : Renk takıntısı ciddi bir olaydır.Bazen bence mola verirken bisikletimi seyrederim. Yanıma gelip soru soranlara cevaplar veririm.( Renk takımtım yoktur) Arkadaşın bisikletinin tüm parçalarının aynı tonda renkte olmasını istemesinide gayet normal karşılarım.Ayrıca benimde başıma garanti kapsamında girdiği halde , istediğim renk tonundaki bir ürünü alabilmem için fark ödemek veya ürün bedelini ödemek gibi bir olay gelse bende rahatsız olurum.
Firma açısından : İnternet ilginç bir mecraa arkadaşlar.Bir firma kuruyorsunuz ve bir ürün satıyorsunuz. Sattığınız ürünü kullanmayı bilende alıyor , bilmeyende.Aldığı ürün beklentileri karşılamayınca , forum gibi ortamlarda, "Sakın almayın", "Rezalet" "," Bir dövmedikleri kaldı" vs vs içerikli başlıklar açmak çok kolay olduğundan ve bir çok kişi, Bu başlığı açanın Ürünü ne şekilde kullandığından veya kullanmayı bilip bilmediğine bakmaksızın , iddialara ve yazılanlara inanıyor.
Bence bu başlıktaki olay , Konu sahibinin, firmadaki muhatabının başka , işlemi yapan kişi veya kişilerin başka kişiler olması ( Büyük ihtimalle böyle ) Firmadaki muhatabı , müşterisinin talebini yerine getirmek için , XXX modelinin yeşil selesini gönderin şeklinde bir talimat veya yazılı emir verdiyse , bu talimatı alan brimdeki kişi XXX modelini stoktaki mevcut yeşil renkli selesini bulup gönderiyor. Alıcınsın hangi tonda bir yeşil istediğinden büyük ihtimalle haberi yok. Gönderildiği mi ? Gönderildi ? Firmadakileri İşini yaptı mı ? Yaptı. Alıcı ne yaptı ? 2 seferde , gönderilen ürünü almayıp, farklı bir renk tonu istediğini talep etti.
Garanti belgesinde beyan edilen , misliyle değişim yapıldı mı ? Evet yapıldı.Firma açısından bir sorun varmı ? Hayır yok.
Bence konu sahibi ile firmadaki muhatabıda veya gönderimi yapan kişi , aynen forumdaki bazı üyeler gibi altı , üstü renk tonu farklı , ne varki ? diye talebin DETAYINI , çokta ciddiye almadı.
( Yazı uzamasın diye kısa kesiyorum) Bu başlıkta , başlığı açan tarafından sedona firmasınının ürünlerini kötüleyen bir ifade göremedim. Ama büyük bir hayal kırıklığı olduğu belli.
Bence olması gereken Sedona gibi bir firmanın , Madem ki ellerinde tamda istenilen renk tonunda selesi var. Müşterisinin talebini yerine getirip, bir bedel talep etmeksizin , garanti kapsamında değiştirmesi. Müşteri memnuniyeti ve Marka değerinin korumansı için bunu yapmaları yerinde olur diye düşünüyorum.