Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sedona beni mahkemeye mi verecek?

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
abi brooks al geç ben öyle yapacağım:cool: aynı sele bende de var çok konforsuz acıtıyor o_O
 
Scudo
@abbot

Profil resminde bir at var ve bir tasarımcı onu önemle tasarlamış ve sizin hoşunuza gitmiş. Sadece siyah beyaz renk seçilmiş. Hoşunuza gitmiş olmalı ki profil resmi yapmışsınız. Ancak atı kırmızı veya altındaki daireyi farklı bir renkte yapsaydılar hoşunuza gitmeyebilirdi. Yada bir telefon aldınız sizin özelliklerden çok tasarım merakınız var bu yüzden hoşunuza giden tasarıma sahip bir telefon alırsınız. Yani siz hiç bir insana bunu kafanıza takmayın diyemezsiniz bu çok saçma bir cevap olur. Ayrıca bisiklet sadece binmek içinse karbonda var çelikte var sen bu adamlara diyebilirmisin hepsi gidiyor ne die karbon alıyorsun? Seni bu forumda eleştiri yağmurlarına tutarlar. Kimimiz hızlı giden bisiklet kimiz tasarımı güzel olan bir bisiklet severiz bunu anlamakta zorluk çekmemeli bir insan. Umarım merakın nail olmuştur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Arkadaşlar müşteriyi savunduğum halde ben de kabul ediyorum çok basit bir mevzunun dert edildiğini. Kendim böyle bir durumu yaşasam asla bu kadar abartmam kabul ediyorum.
Ancak burada tüketici haklarını konuşuyoruz. Bu durumda hukuksal anlamda müşteri haklı yalnızca bundan bahsediyoruz :) Konunun tamamını okumadan gelip tartışmaya dahil olmayın gözünüzü seveyim.
Tamam çok daha büyük derde sahip olanlar var Allah derman buyursun. Ancak bu, müşterinin hakkını savunmaması gerektiği anlamına gelmez.

Bu yüzden kimsenin kalbini kırmanın, beddua etmenin anlamı yok. Bu güzel ortamı germenin de bir faydası yok kimseye. Bu tartışmadan bir galip çıkmayacak belli ki.
Bu konuda burada sonlansın derim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@Arseyus beddua mahayetinde söylemedim cümlem öyle gibi algılansada bu başına gelen çok ufak bir olay tamamen bunu vurgulamak için yanlış bir cümle kurdum. bisikletin üzerindeki bir çok parça ilk kullanımdan itibaren önemli ölçüde eskimeye başlayan parçalardan ibaret. tüketici haklarına bakarsak 2 yıl değilmi ben 2 yılda 3 rube 7 zincir değiştiriyorum. sana maliyetini söyleyimmi. yaklaşık 1200tl indirim mindirim kampanya 900 1000 liraya çözüyoruz. hadi ben aldım bisikleti götüreyim adamın başına ekşiyeyim. tüketiciye versem uğraşsam sonuç lehime çıkar ama bu doğrumudur. değildir. adamlar da sana zaten gerçek garanti kapsamı dahilinde bir işlemden ziyade. memnuniyet için yapılmış bir hamle ona bakarsan 20 iş günü bekletse bu süreyide geçirse ne yapacaksın gidip heyete uyarı çektirip 3 ayda sonuç almak için uğraştıktan sonra 30 liralık selenin yenisini alsan ne olur komple bisikletin parasını alsan kaç yazar. burada senin anlayışla karşılaman gerekir. yoksa tamam demen gerekir. kıllık yapmanın alemi yok. bir tane xlc pompa aldım. bas Allah bas basmıyor 3 gün bisiklete binemedim bu sebepten sıfır paketinde pompa bu vurdum sinirden kırdım yeni pompa sipariş ettim açtım xlc nin sitesini verdim ayarı ana bacı dümdüz. yapacağınız işin diye. adamlar durumu accell bisiklete aktarmış adamlar aradı bana 300 liralık pompayı hediye gönderdiler. bunlar önemli işler. yapmak zorunda değiller. bisiklet sektöründe bir çok firma çok cici yaklaşmaya çalışıyor. bezdirirsek bunların hiçbirini bulamayız.
 
@Arseyus
Cevabı sizin düşündüğünüzden daha basit. Ben sadece bisiklet sürüyorum. Herhangi bir iddiam, yarış adabım yok, sadece bisiklet sürüyorum. Yarışlarda iddiası olan tabi karbon alsın, kim laf edebilir. Bu arada renklerin tamamiyle bir pazarlama metodu olduğunu hatırlatmak isterim. Bisiklet sektörüne aşina değilim lakin pazarlamanın dili ortaktır. Kadro diye tturmuş millet gidiyor. Ne biliyorsunuz kadro hakkında çok merak ediyorum, geç vakit oldu araştıramayacağım ama bisiklet kadrosunun esasında yıllar içerisinde çokta değişmediğini araştırırsanız sizde görebilirsiniz. Temel bir standart var, boruyu orasından bük burasından kıvır, şöyle boya. Bir bisikleti sizin için önemli yapan boya mı :D

Ben erkeğim ve ilk bisikletim pembe renkteydi. Pembe! Anlaşılmadıysa tekrarlıyorum, pembe. Siz renge takılın ben bisiklette hangi komponentler var diye düşüneyim orta noktayı bulalım.

Ekleme: Profil fotoğrafının orjinali siyah beyaz değildir, ben öyle tercih ettim. Rengarenk bir fotoyu alıp bu hale ben getirdim. Kırptım, biçtim, tonlarıyla oynadım.
 
Konuyu açan arkadaşın tam olarak neden şikayetçi olduğu ilk başta belli olmuyor. Yazanlar renk tonunun farklı olmasına takılmışlar. Altı üstü sele diye bir kaç farklı şekilde serzenişte bulunulmuş

Arkadaş diyorki " Renk takıntım var. Sele bisikleti altıktan 1 hafta sonra yırtılmaya başladı Garanti kapsamında gelen 2 seleninde renk tonları farklıydı. Gönderilen renk tonundaki seleyide kullanmak istemedim.

Tamda benim istediğim renk tonunda olanıda ellerinde mevcut olmasına rağmen , istediğim tondaki seleyi garanti kapsamından değiştirmeyip , Bu renk tonundaki seleyi alabilmem için 50 TL ödeme yapmamı istiyorlar"

Bu durumu forumlarda yazacağını beyann ettiğinde ise firmayı kötüyecek şekilde, haksız ifadeler kullanılması durumunda , firmanın kanuni haklarını arayacağı yönünde kendisini uyardığını beyan ediyor.

Yani olay kullanıcının tam olarak istediği selenin garanti kapsamında değiştirilmeyip , sele bedelinin talep edilmesi.

Şimdi burada BENCE , her iki tarafta kendice haklıdır.

Konuyu açan yönünden : Renk takıntısı ciddi bir olaydır.Bazen bence mola verirken bisikletimi seyrederim. Yanıma gelip soru soranlara cevaplar veririm.( Renk takımtım yoktur) Arkadaşın bisikletinin tüm parçalarının aynı tonda renkte olmasını istemesinide gayet normal karşılarım.Ayrıca benimde başıma garanti kapsamında girdiği halde , istediğim renk tonundaki bir ürünü alabilmem için fark ödemek veya ürün bedelini ödemek gibi bir olay gelse bende rahatsız olurum.

Firma açısından : İnternet ilginç bir mecraa arkadaşlar.Bir firma kuruyorsunuz ve bir ürün satıyorsunuz. Sattığınız ürünü kullanmayı bilende alıyor , bilmeyende.Aldığı ürün beklentileri karşılamayınca , forum gibi ortamlarda, "Sakın almayın", "Rezalet" "," Bir dövmedikleri kaldı" vs vs içerikli başlıklar açmak çok kolay olduğundan ve bir çok kişi, Bu başlığı açanın Ürünü ne şekilde kullandığından veya kullanmayı bilip bilmediğine bakmaksızın , iddialara ve yazılanlara inanıyor.

Bence bu başlıktaki olay , Konu sahibinin, firmadaki muhatabının başka , işlemi yapan kişi veya kişilerin başka kişiler olması ( Büyük ihtimalle böyle ) Firmadaki muhatabı , müşterisinin talebini yerine getirmek için , XXX modelinin yeşil selesini gönderin şeklinde bir talimat veya yazılı emir verdiyse , bu talimatı alan brimdeki kişi XXX modelini stoktaki mevcut yeşil renkli selesini bulup gönderiyor. Alıcınsın hangi tonda bir yeşil istediğinden büyük ihtimalle haberi yok. Gönderildiği mi ? Gönderildi ? Firmadakileri İşini yaptı mı ? Yaptı. Alıcı ne yaptı ? 2 seferde , gönderilen ürünü almayıp, farklı bir renk tonu istediğini talep etti.

Garanti belgesinde beyan edilen , misliyle değişim yapıldı mı ? Evet yapıldı.Firma açısından bir sorun varmı ? Hayır yok.

Bence konu sahibi ile firmadaki muhatabıda veya gönderimi yapan kişi , aynen forumdaki bazı üyeler gibi altı , üstü renk tonu farklı , ne varki ? diye talebin DETAYINI , çokta ciddiye almadı.

( Yazı uzamasın diye kısa kesiyorum) Bu başlıkta , başlığı açan tarafından sedona firmasınının ürünlerini kötüleyen bir ifade göremedim. Ama büyük bir hayal kırıklığı olduğu belli.

Bence olması gereken Sedona gibi bir firmanın , Madem ki ellerinde tamda istenilen renk tonunda selesi var. Müşterisinin talebini yerine getirip, bir bedel talep etmeksizin , garanti kapsamında değiştirmesi. Müşteri memnuniyeti ve Marka değerinin korumansı için bunu yapmaları yerinde olur diye düşünüyorum.
 
@Cömert

Sedona gibi firma nasıl bir firma? Ben bu foruma üye olduğumdan beri sıra sıra sedona güzellemesi görüyorum. Arkadaşa belli konularda hak veriyorum belli konularda vermiyorum ama bu sedonayı gömülen krondan daha iyi yapan ne var çok merak ediyorum.

@abbot

Kron yetkili olsam yarın gider sadece istanbulu gösteren bir reklam filmi çekerdim, emin olun satış patlar.Ne kadro kalitesi düşünürsünüz ne müşteri memnuniyeti.

Hop örnek geldi :) hutchinson satışları patlar yakında, hazır beşiktaşta şampiyon olmuşken.

 
Bu mesajınızda, yazdıklarımı altıntı yapıp , altına yazdıklarınız arasına bir bağ kuramadım.
( Hatta aynı mesaj içinde kendinizden alıntı yapmanızıda anlayamadım. )
 
@Cömert
Sedona gibi bir firma demişsiniz, sedona nasıl bir firma? Bosch gibi mi? Bekar kızların hayali bosch. Sedona bunu nasıl başarmış bilmiyorum ama bir istek objesine dönüşmüş. Sedona aşşağı sedona yukarı. Salcano, Corelli, Kron, Carraro,Bianchi tu kaka. Kim bu sedona abi allah aşkına biri anlatsın.

Aslı bisiklet isimli bir firmanın tabiri caizse beyaz türklere hallendiği bir marka. Altın kaplama falan mı bu kadrolar nedir, diğer yerli markalara önyargı varken diğer bir yerli marka olan sedonaya bu hürmet neden?

Konuyu dallandırıp budaklandırdım ama konu içerisinde sürekli sedonaya övgü olunca insan bir celalleniyor. Türk markaları bazında adil olunması gerektiğini düşünüyorum. Hepsi birbirinin farklı rengi, tek fark bu kanımca.
 
Bu başlık bir, bir de otobüsün sıkıştırdığı bir arkadaşın başlığı vardı. O iki. Türk toplumunun fotoğrafını o kadar güzel çekiyor ki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Aklıma ekşideki mö 1750. Bakır teslimatı rezaleti başlığını getirdi. Yazar arkadaş varsa aramızda sesini zi duyurmak için; sedona bisiklet selesi renk tonu uyumsuzluğu rezaleti olarak gündeme getirebilir.
 
@k. ahmet biz yine fazla yüklenmedik. ekşide... :D anladınız siz onu :D

Ben tebrik ediyorum sedona yı. 1 yıl geçmesine rağmen hala çözüm için bişeyler yapıyor.
Sen al bisikleti sele sorunlu olsun ona rağmen bin 1 yıl sonra sedona kötü pis kaka.

Sizin yanlışınız o bisiklete 1 yıl binmek. olay olduğunda değişim talep edip gerekli yasal süreci başlatsaydınız afedersiniz ama seve seve o bisiklet değişirdi.

Sizin yaptığınız sütüm ekşimesin yoğurdum dökülmesin.
 
vay arkadaş yazmayayım dedim ama olmadı, forumda bisikletin 1 gr ağırlığını, kılcal çiziğini vs. dert eden milletim şimdi adama otur o koltuğa zaten .ötün le örtüyorsun bir şey olmaz diyor... vay vay vay. öteki de 1 yıl binmişsin diyor, arkadaş garanti 2 yıl değil mi? istediğim zaman götürürüm yahu müsaitlik denen bir durum filan yok mu? adam bekler 23 ay sonra gönderir. sonuç; garanti süresi ve kapsamı içerisinde ne kadar önemli ya da önemsiz ne varsa aslı ile aynısı yahut bir üst modeli ile değişimi ücretsiz olarak yapılmalıdır.
 
@a.f.k.

arkadaş noktalı boşluğa sekiz sesli harfi yerleştirdim. Bu sekiz sessiz harften TDK sözlüğüne göre sadece üçü anlamlı terimler oluşturuyor. Acaba doğrusu hangisidir merakımızı giderirmisin.
 
@mehmetsunu alfabemizin güzide sesli harflerinden olan "i" harfi uygundur efendim :)

Çocuklarımıza kötü örnek teşkil etememesi babında direk kullanmak istememiştim...

Hürmetler... :)
 
Kendimi konu sahibinin yerine koydum, belki uzun süre para biriktirdim bisiklet almak için, sonra gittim ve rengine hayran kaldığım bu bisiklete hatırı sayılır miktarda para verdim ve aldım. Yeni, göz alıcı, ışıl ışıl parlayan bir bisikletim vardı artık. Her şey çok güzel giderken bir baktım ki selede problem var. Garanti hakkımı kullanarak yetkililerden değişim talep ettim ve kabul ettiler lakin o da ne!! Bu sele benim çok zor beğenen birisi olmama rağmen rengine hayran olarak satın aldığım bisikletime görsel olarak uymuyor. Tekrar aynı yola başvurdum ama hala olması gereken sele bir türlü elime ulaşmadı. (konuya tam hakim olamadım ama olması gereken sele için ek ücret talep ettilerse bu çok ayıp). Ve ben ayıplı seleyi renk uyumunu bozmamak adına kullanmaya devam etmek zorunda kaldım. Bence işin peşinin bırakmamak ve maruz kaldığı durumu pek tabiki bu forumda paylaşmak için yeterli sebepler mevcut. Ben şahsen uğraşmazdım bu kadar. Gelen seleyi kabul ederdim (ilgilendiklerine, cevap verdiklerine şükretmek gerekebiliyor bazen). Ama kabul etmeyene de neden kabul etmedin demem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Müşteri haklıdır bu tartışma konusu değil fakat o aldığınız mail e değinmek istiyorum. Işlem süresince sizin üslubunuz nasıldı ? Siz tehdit edilmemissiniz bilgilendirilmissiniz. Kurum sizde hakaret potansiyeli görmese onu demezdi. Memnuniyet konusunda 2 sene aynı ürün değişimine yada iadesine mecburlar. Bu sene üretilmiş ürünün yedeği olmak zorunda. Bence konunuzda haklı, konuya ait adımlarınızda hatalisiniz.

Ayrıca hak arayana engel olanlar, eleştirenler; bu durumun yarattığı sorunlarla umarım kendileri karşılaşırlar. O zaman hak aramanın önemini anlarlar. 1 tl bile olsa aramak gerekir aksi halde 1000 tl nizi alırlar ilerde, zaten aliyorlarda. Ama akıllanan % kaç?
 
Başlık için teşekkür ederim.

Sedona benim için hep ikinci planda olan bir firmaydı. Ancak çok zorda kalırsam tercih ederim diyorum.

Bu başlıktan sonra artık ilk tercihlerim arasında yer alacak.

Tüketici sorunlarıyla bu kadar yakından ilgilenen ve mağduriyet yaşandıysa hemen telafi eden bir firma olduklarını bilmiyordum.
 
Konunun neredeyse tamamını okudum bence arkadaş ikince kez gelen seleyi kabul etmeyip sıcağı sıcağına itirazını devam ettirseymiş bisikleti bile iade edebilirdi ama ikinci gelen seleyi bir sene kullanıp sonra gene sorun çıktığında renk konusuna takılması garip geldi renk konusunda bu kadar takıntılıyken diğer seleye neden bir sene bindiniz firma da neden elinde sele varken ek ücret talep eder oda ayrı muamma
 
  • Beğen
Tepkiler: gael ve Carcass06
@hidromek Ikinci gelen seleyi kabul etmemis. Adam hic sele kabul etmemis, gelen seleleri hep geri yollamis. Birinci gelenle ikinci gelen arasinda kendi selesine binmis problem cogalinca tekrar talep etmis yine ayni rengi yollamislar. Yanlissa duzeltilsin.
Benim anlamadigim bu firma seri numarasiyla is yapmiyor mu? Sattigi urunun seri nosu uzerinden ne zaman kime fatura kesildigi belli degil mi ki 50TL fark isteyip once sonra pardon siz garanti kapsamindasiniz o zaman size bu seleyi gonderebilirim diyor.
Bu maillesmelerden anlasilan firma tamamen garanti kapsamidaki musterilerle kapsam disi musteriler arasinda ayrim gozetmistir (Klasik). Paran varsa butun seleler senin ama bi kere musterim olduysan bendeki muamele bu kadar kusura bakma isine gelirse demistir bi de. Yani daha once soylenen diger zayif firmalardan bi tik ustte bi muamele. Sark kurnazligi bireyden kurumsalliga donustu son yillarda ulkemizde. Yazik! Tabi ki bu konuda yazilan yazilari gorunce firmayi sucluyor muyum? Hayir. Kendisi sark kurnazi olan vatandas tabi ki sark kurnazi firmayi ister. Sunu bir kez daha anladim ki 20 yil once bi firma boyle bisey yapsa batardi, fakat gunumuzde patlama yapar, satis rekorlari kirar.
Buna da sukur diyen insanlar tabiki cikacaktir ve bu da bize insana verilen degeri gosterir. Hakederek aldigimiz hicbir urune sukretmemek lazim.
Bu konuyu actigin icin tesekkur ederim @Arseyus ancak beni tamamen karamsarliga surukledigini de bil isterim.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri