Yokuş için vites sayısından öte vitesin oranları daha önemli. Önde üçlü aynakol olsun, arkadaki en büyük dişli de 32 veya 34’ten düşük olmasın. Bunlar yokuş için iyi olur. Ayrıca toplam ağırlığı da olabildiğince düşük tutun, 12-13 kiloyu geçmesin. Ayrıca bence biraz konfordan fedakarlık edip amortisörsüz alın ki toplam ağırlık da düşsün, amortisör kafadan 1-1,5 kilo ekliyor. Araziye girmeyecekseniz çok gerek yok.Merhabalar;
Mustafa ben,
Boy: 1.67, Kilo: 64
38 yaşımdan sonra bisikletli olmaya karar verdim. Bisikletimi 17 yıl önce çaldılar ve o günden itibaren bisikleti unutttum. Her yere araç ile gitmekten aşırı ama aşırı derecede hareketsizim. Yürüyüş bile hiç yok desek yeridir. Bu birazda bedenim ile alakalı. Bu sorunu bisikletle aşacağımı düşünüyorum. Eskiden her yere bisiklet ile giderdim. Bisiklet sürmede bir sorunum yok. Kısa bir adapte olma süresinden sonra birkaç saat üzerinden inmeden sürebilirim veya 20-30 kilometreler gidip gelebilirim. Bu süre ve mesafeyi zamanla daha çok daha artırabileceğimi biliyorum. Bütün bunların bilincinde olmamdan dolayı bisiklet almaya karar verdim. Ancak araştırdıkça,okudukça ve izledikçe o kadar çok kafam karıştı ki. Bisiklete 17 senedir uzağım, bisiklet terimlerine çok uzağım. Tek bildiğim severek ve isteyerek pedallayacağım. Bunu yaparkende benim için en uygun bisikleti alarak bu hevesim ve heyecanımdan en ufak bir eksilme olamamasını istiyorum. Bunu hayata geçirmem için de siz değerli dostlarımın yardımına ihtiyacım olacak. Bisiklet ve seçiminden çok iyi anlayan üstatlarımın tavsiyelerine yardımcı olmak adına;
Bisikleti Nerelerde Kullanacağım
Genel olarak şehir içinde kullanacağım. Gittiğim şehirlere götürüp orada da şehir içi ağırlıklı kullanacağım. Örneğin Ankara ve İstanbul’a gittiğimde bisikletimde yanımda olsun kafama göre şehir içinde uzun uzun gezineyim. Yaşadığım şehre yakın köy yollarında bisiklet sürerim ama köy yollarımız genel olarak asfalt bunu belirteyim. Mıcırlı, çukurlu da olsa asfalt yol. Toprak yok denecek kadar az ve şahsen arazi de kullanmak pek istemiyorum arazi toprak neredeyse hiç görmeyeceğim. Şehirler arası yolda araçlardan dolayı çekinsem de zaman zaman yukarıda da bahsettiğim gibi 20-30 km gidiş geliş yaparım. Bunu ilerleyen zamanlarda biraz daha artırırım. Bu bahsettiğim mevzuyu bisiklet kullanımımın %25 ilk kısmı olarak kabul edelim geri kalan %75 ilk kısım ise şehir içi kullanım. Özellikle Ankara ağırlıklı lay lay lom gezinti deyim siz değerli dostlarım anlasın.
Bisikletten Beklentim Nedir
Rahat ve konforlu aksamları olsun. Sürüş pozisyonu olarak söylemiyorum. Bisikleti sürmek için en uygun konumda sürmek gerekir elbette. Selesi, elcikler kullanımı rahat olsun. Soradan parçalarını revize etmek istemiyorum. Bir kere alayım ve hiçbir parçasını revize etmek zorunda kalmayım. Bisiklet ile yokuş çıkabileyim. Neredeyse hiç elimde çıkarmayım. Bisikleti sürdükçe gereken güce ulaşabildikten sonra çok dik yokuşları bile çıkabileceğim bir bisiklet olsun. Ankara’yı bilenler için Dikmen gibi Keçiören gibi yokuşu bol yerlerde rahat kullanabileyim. Ya da İstanbul için söyleyecek olursam Maltepe Zümrütevler mahallesi Kağıthane gibi yerlerdeki yokuşları çıkabileceğim bir bisiklet olsun. Elbette hemen değil. Gereken gücü yakaladıktan sonra. Çocukluğumda da en dik yokuşlarda bisikleti elimde götürmek istemezdim. İlla çıkacağım. Üstelik ayakta değil oturarak. Yine aynısı olur sanırım. Bu kısmı fazla uzattım kusura bakmayın. Özetle dik yokuşları bisiklette oturarak çıkabileceğim vites kalitesinde olsun. 30 vitesli bisikletler sanırım bu iş için diye tahmin ediyorum. Bu nedenle tercihen 30 veya 27 ve kaliteli bir vitese sahip bisiklet olsun. Gidon ayarı veya buna benzer ince ama önemli ayarlar yapılabiliyorsa buna uyumlu olsun isterim. Bisikleti aldıktan sonra garanti, servis, yedek parça konusunda sıkıntı yaşamak istemiyorum. Yaşadığım yerde sokaklar ve asfalt biraz tozludur. Büyük şehir asfalt ve caddeleri gibi değil. Her ne kadar Ankara gibi yerlerde de sürecek olasam da ağırlıklı olarak yaşadığım şehirde kullanacağım. Lastikler asfalt ama tozlu ara sokaklarda kullanmaya uygun olsun. En azından buna uyumlu lastik takabileceğim bir bisiklet olsun. Hatta dikenimiz çoktur. Gerekirse patlak önleyici şerit veya zırhlı lastik takabileyim ve görünümünü bozmasın. Bisiklette tip önemli çünkü. Tipini seveceğim bir bisiklet almak istiyorum. Bisiklete bakınca içim ısınsın. Neden bunu aldım deyip bisikletten hemen soğumayım. Kilitlenir maşalardan elle kilitlenmelerden falan anlamam ama sanırım konfor ve gerekirse uzun yollar için de kullanabilmek adına kilitlenir maşalı olması iyi. Bunun daha mekaniği rahatı varsa siz değerli dostlarımın bütün tavsiyelerine ihtiyacım olacak. Çünkü ne maşa ne ayna kol vs vs vs hiçbirisinin hakkında en ufak bir bilgim yok. Tek bildiğim çok kalitesiz olmasın. Olmuşken iyisi olsun ve bana uygun bir kadro boyunda uzun yıllar severek kullanabileceğim bir bisiklet olsun...
Değerli dostlarım aklımdaki bütçe 4.000-6.000 arası bir bütçedir ama aradığım sevdiğim bisiklet için gerekirse bu bütçenin üzerine biraz daha çıkabilirim. Bu bütçenin altında iyi bir bisiklet olursa ona da kabulüm. Trekking, fitness, şehir falan derken benim beynim yandı hangisi ne için uygun bilmiyorum. Araştırma yaparken bir yandan da bisikletlere baktım. Sizlere ilk gözüme takılan bisikletin Kron TX2000 olduğunu söylemek isterim. Tipi hoş 30 vitesli ama ne işe yara bilemem. Kadro boyu bana uygun mu bilemem. Bu bisikleti örnek olarak ve ilk gözüme çarptığı için sizlere örnek verdim. Buna para vereceğime üzerine koyup Ghost Square Cross 1.8 mi almalıyım. Bu ikisi arasında kararsız kalmama nedeni ile değil de sadece örnek vermek adına yazdım.Bilemiyorum belki bunlar bana uyumlu değildir zaten. Bu nedenle sizlerden yardım bekliyorum. Bisikleti Ankara’dan alacağım. Gerekirse Ankara’ya gidip gözümle görebileyim. Bu nedenle Ankara da bulabileceğim birden çok fazla seçenek olursa sevinirim. Ya da gitmeden bu çok seçenekleri sizlerle iki ya da üçe düşürüp öyle gideyim. Şimdilik noktayı koyayım. Çok uzattıysam, başınızı ağrıttıysam affola.
İlgilenen arkadaşlarım için şimdiden çok teşekkür ederim. Herkese mutlu ve sağlıklı günler dilerim.
Uzun yol yapacaksanız 28” tekerlekleri olsun. Lastikleri geniş ve düğmeli dağ bisiklet lastikleri gibi olmasın. 28-35 arası kalınlıkta daha düz desenli lastikler olsun ki ağırlığı ve yol direnci yokuşlara asfalta uygun olsun.
Giant escape tarzı bisikletlere bakabilirsiniz.