Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Merhabalar;
Mustafa ben,
Boy: 1.67, Kilo: 64

38 yaşımdan sonra bisikletli olmaya karar verdim. Bisikletimi 17 yıl önce çaldılar ve o günden itibaren bisikleti unutttum. Her yere araç ile gitmekten aşırı ama aşırı derecede hareketsizim. Yürüyüş bile hiç yok desek yeridir. Bu birazda bedenim ile alakalı. Bu sorunu bisikletle aşacağımı düşünüyorum. Eskiden her yere bisiklet ile giderdim. Bisiklet sürmede bir sorunum yok. Kısa bir adapte olma süresinden sonra birkaç saat üzerinden inmeden sürebilirim veya 20-30 kilometreler gidip gelebilirim. Bu süre ve mesafeyi zamanla daha çok daha artırabileceğimi biliyorum. Bütün bunların bilincinde olmamdan dolayı bisiklet almaya karar verdim. Ancak araştırdıkça,okudukça ve izledikçe o kadar çok kafam karıştı ki. Bisiklete 17 senedir uzağım, bisiklet terimlerine çok uzağım. Tek bildiğim severek ve isteyerek pedallayacağım. Bunu yaparkende benim için en uygun bisikleti alarak bu hevesim ve heyecanımdan en ufak bir eksilme olamamasını istiyorum. Bunu hayata geçirmem için de siz değerli dostlarımın yardımına ihtiyacım olacak. Bisiklet ve seçiminden çok iyi anlayan üstatlarımın tavsiyelerine yardımcı olmak adına;

Bisikleti Nerelerde Kullanacağım

Genel olarak şehir içinde kullanacağım. Gittiğim şehirlere götürüp orada da şehir içi ağırlıklı kullanacağım. Örneğin Ankara ve İstanbul’a gittiğimde bisikletimde yanımda olsun kafama göre şehir içinde uzun uzun gezineyim. Yaşadığım şehre yakın köy yollarında bisiklet sürerim ama köy yollarımız genel olarak asfalt bunu belirteyim. Mıcırlı, çukurlu da olsa asfalt yol. Toprak yok denecek kadar az ve şahsen arazi de kullanmak pek istemiyorum arazi toprak neredeyse hiç görmeyeceğim. Şehirler arası yolda araçlardan dolayı çekinsem de zaman zaman yukarıda da bahsettiğim gibi 20-30 km gidiş geliş yaparım. Bunu ilerleyen zamanlarda biraz daha artırırım. Bu bahsettiğim mevzuyu bisiklet kullanımımın %25 ilk kısmı olarak kabul edelim geri kalan %75 ilk kısım ise şehir içi kullanım. Özellikle Ankara ağırlıklı lay lay lom gezinti deyim siz değerli dostlarım anlasın.

Bisikletten Beklentim Nedir

Rahat ve konforlu aksamları olsun. Sürüş pozisyonu olarak söylemiyorum. Bisikleti sürmek için en uygun konumda sürmek gerekir elbette. Selesi, elcikler kullanımı rahat olsun. Soradan parçalarını revize etmek istemiyorum. Bir kere alayım ve hiçbir parçasını revize etmek zorunda kalmayım. Bisiklet ile yokuş çıkabileyim. Neredeyse hiç elimde çıkarmayım. Bisikleti sürdükçe gereken güce ulaşabildikten sonra çok dik yokuşları bile çıkabileceğim bir bisiklet olsun. Ankara’yı bilenler için Dikmen gibi Keçiören gibi yokuşu bol yerlerde rahat kullanabileyim. Ya da İstanbul için söyleyecek olursam Maltepe Zümrütevler mahallesi Kağıthane gibi yerlerdeki yokuşları çıkabileceğim bir bisiklet olsun. Elbette hemen değil. Gereken gücü yakaladıktan sonra. Çocukluğumda da en dik yokuşlarda bisikleti elimde götürmek istemezdim. İlla çıkacağım. Üstelik ayakta değil oturarak. Yine aynısı olur sanırım. Bu kısmı fazla uzattım kusura bakmayın. Özetle dik yokuşları bisiklette oturarak çıkabileceğim vites kalitesinde olsun. 30 vitesli bisikletler sanırım bu iş için diye tahmin ediyorum. Bu nedenle tercihen 30 veya 27 ve kaliteli bir vitese sahip bisiklet olsun. Gidon ayarı veya buna benzer ince ama önemli ayarlar yapılabiliyorsa buna uyumlu olsun isterim. Bisikleti aldıktan sonra garanti, servis, yedek parça konusunda sıkıntı yaşamak istemiyorum. Yaşadığım yerde sokaklar ve asfalt biraz tozludur. Büyük şehir asfalt ve caddeleri gibi değil. Her ne kadar Ankara gibi yerlerde de sürecek olasam da ağırlıklı olarak yaşadığım şehirde kullanacağım. Lastikler asfalt ama tozlu ara sokaklarda kullanmaya uygun olsun. En azından buna uyumlu lastik takabileceğim bir bisiklet olsun. Hatta dikenimiz çoktur. Gerekirse patlak önleyici şerit veya zırhlı lastik takabileyim ve görünümünü bozmasın. Bisiklette tip önemli çünkü. Tipini seveceğim bir bisiklet almak istiyorum. Bisiklete bakınca içim ısınsın. Neden bunu aldım deyip bisikletten hemen soğumayım. Kilitlenir maşalardan elle kilitlenmelerden falan anlamam ama sanırım konfor ve gerekirse uzun yollar için de kullanabilmek adına kilitlenir maşalı olması iyi. Bunun daha mekaniği rahatı varsa siz değerli dostlarımın bütün tavsiyelerine ihtiyacım olacak. Çünkü ne maşa ne ayna kol vs vs vs hiçbirisinin hakkında en ufak bir bilgim yok. Tek bildiğim çok kalitesiz olmasın. Olmuşken iyisi olsun ve bana uygun bir kadro boyunda uzun yıllar severek kullanabileceğim bir bisiklet olsun...

Değerli dostlarım aklımdaki bütçe 4.000-6.000 arası bir bütçedir ama aradığım sevdiğim bisiklet için gerekirse bu bütçenin üzerine biraz daha çıkabilirim. Bu bütçenin altında iyi bir bisiklet olursa ona da kabulüm. Trekking, fitness, şehir falan derken benim beynim yandı hangisi ne için uygun bilmiyorum. Araştırma yaparken bir yandan da bisikletlere baktım. Sizlere ilk gözüme takılan bisikletin Kron TX2000 olduğunu söylemek isterim. Tipi hoş 30 vitesli ama ne işe yara bilemem. Kadro boyu bana uygun mu bilemem. Bu bisikleti örnek olarak ve ilk gözüme çarptığı için sizlere örnek verdim. Buna para vereceğime üzerine koyup Ghost Square Cross 1.8 mi almalıyım. Bu ikisi arasında kararsız kalmama nedeni ile değil de sadece örnek vermek adına yazdım.Bilemiyorum belki bunlar bana uyumlu değildir zaten. Bu nedenle sizlerden yardım bekliyorum. Bisikleti Ankara’dan alacağım. Gerekirse Ankara’ya gidip gözümle görebileyim. Bu nedenle Ankara da bulabileceğim birden çok fazla seçenek olursa sevinirim. Ya da gitmeden bu çok seçenekleri sizlerle iki ya da üçe düşürüp öyle gideyim. Şimdilik noktayı koyayım. Çok uzattıysam, başınızı ağrıttıysam affola.
İlgilenen arkadaşlarım için şimdiden çok teşekkür ederim. Herkese mutlu ve sağlıklı günler dilerim.
Yokuş için vites sayısından öte vitesin oranları daha önemli. Önde üçlü aynakol olsun, arkadaki en büyük dişli de 32 veya 34’ten düşük olmasın. Bunlar yokuş için iyi olur. Ayrıca toplam ağırlığı da olabildiğince düşük tutun, 12-13 kiloyu geçmesin. Ayrıca bence biraz konfordan fedakarlık edip amortisörsüz alın ki toplam ağırlık da düşsün, amortisör kafadan 1-1,5 kilo ekliyor. Araziye girmeyecekseniz çok gerek yok.
Uzun yol yapacaksanız 28” tekerlekleri olsun. Lastikleri geniş ve düğmeli dağ bisiklet lastikleri gibi olmasın. 28-35 arası kalınlıkta daha düz desenli lastikler olsun ki ağırlığı ve yol direnci yokuşlara asfalta uygun olsun.
Giant escape tarzı bisikletlere bakabilirsiniz.
 
Scudo
@Anonim
Bozuk olan şehir içi yollarda da kullanacağım. Amartisör bu anlamda işe yaramaz mı. Yaşadığım şehirde yolların iyi olduğu söylenemez. Amartisörün ağırlığı çok yokuş çıkmada bu kadar etkiler mi. Sonuç olarak tırmanmayı spor olarak değilde olur da önüme çok dik bir yokuş çıktı bisikletten inmeden rahat çıkabileyim. Son olarak benim verdiğim örnekteki bisikletlerin ayn kolu buna uygun değil mi
 
@Anonim
Bozuk olan şehir içi yollarda da kullanacağım. Amartisör bu anlamda işe yaramaz mı. Yaşadığım şehirde yolların iyi olduğu söylenemez. Amartisörün ağırlığı çok yokuş çıkmada bu kadar etkiler mi. Sonuç olarak tırmanmayı spor olarak değilde olur da önüme çok dik bir yokuş çıktı bisikletten inmeden rahat çıkabileyim. Son olarak benim verdiğim örnekteki bisikletlerin ayn kolu buna uygun değil mi
Amartisör işe yarıyor. Bisan trx 8500 için bir video çektim ve genel olarak da şehir bisikletlerinden bahsettim ama bu başlığa videonun linkini atamıyorum artık. Kanalıma profilden ulaşabilirsin ya da bir kanalın url'sini atmayı deneyeyim.

(link)
 
@Tlg7 teşekkür ederim. İnceliyorum şimdi
 
@MoNaN
O bisikletler de uygun, ama ağırlıklarını bilemiyorum. Bir de ghostun maşa kitlemeli mi emin değilim.
Ben olsam amortisörsüz alırdım, bu fiyat düzeyindeki amortisörler öyle çok kaliteli olmuyor.
Ben dağ bisikletinde bile amortisör kullanmıyorum, zira ağırlık bence daha öncelikli. Bazı tercihlerde bulunmak gerekiyor.
 
@Tlg7
Profildeki yazıyı okudum ve videoyu sonuna kadar izledim. Bisiklete bakış açışımız sanırım benzerlik gösteriyor. Benim sıkıntım bisiklete konusunda henüz emeklemeye bile başlayamamam. Bisiklet ve aksamları hakkında bilgi sahibi olamamak kötüymüş. En azından bisiklet almak hakkında biraz daha motive oldum. Sağolun
@Anonim
Ağırlık ne kadar önemli çok kestiremiyorum ama benim genel olarak kullanımım böyle ağır ağır şehirde dolaşmak. Ara ara tempolu sürüş olur ara ara yol boyu belli bir mesafe gidip gelmek olur ama genel olarak hafif sürüş şehir içi uzun süreli gezinti. Bunda maşanın ağırlığı çok etki eder mi. Yaşadığım şehirde arnavut kaldırım ve bozuk asfalt yol çok maşasız bir bisiklet sorun olmaz mı. Çünkü genel olarak yaşadığım yerde süreceğim
 
@Tlg7
Profildeki yazıyı okudum ve videoyu sonuna kadar izledim. Bisiklete bakış açışımız sanırım benzerlik gösteriyor. Benim sıkıntım bisiklete konusunda henüz emeklemeye bile başlayamamam. Bisiklet ve aksamları hakkında bilgi sahibi olamamak kötüymüş. En azından bisiklet almak hakkında biraz daha motive oldum. Sağolun
@Anonim
Ağırlık ne kadar önemli çok kestiremiyorum ama benim genel olarak kullanımım böyle ağır ağır şehirde dolaşmak. Ara ara tempolu sürüş olur ara ara yol boyu belli bir mesafe gidip gelmek olur ama genel olarak hafif sürüş şehir içi uzun süreli gezinti. Bunda maşanın ağırlığı çok etki eder mi. Yaşadığım şehirde arnavut kaldırım ve bozuk asfalt yol çok maşasız bir bisiklet sorun olmaz mı. Çünkü genel olarak yaşadığım yerde süreceğim
Estudiante aslında size gerekli açıklamaları yapmış , ağırlık bisiklette çok önemlidir. Sabit maşalı bir şehir bisikleti alın dua edersiniz , arnavut kaldırımı, bozuk yol vb sürüşü etkileyecek yerler içinde, bisiklet lastiğinin ölçüsünü 700*40 yahut 700*42 yaparsınız sürüş konforuna pozitif etki eder. Karar sizin kolaylıklar dilerim.
 
Estudiante aslında size gerekli açıklamaları yapmış , ağırlık bisiklette çok önemlidir. Sabit maşalı bir şehir bisikleti alın dua edersiniz , arnavut kaldırımı, bozuk yol vb sürüşü etkileyecek yerler içinde, bisiklet lastiğinin ölçüsünü 700*40 yahut 700*42 yaparsınız sürüş konforuna pozitif etki eder. Karar sizin kolaylıklar dilerim.

tesekkür ederim bilgilendirme için. Bu tarz bisiklet için bir kaç adet örnek verebilir misiniz. Benim belirttiğim kullanıma uyan bir kaç adet bisiklet örneği verirseniz ben de araştırmamı buna göre detaylandırabilirim.
@Anonim

Merhaba. Giant ın sitesinde sadece Fastroad SL 2 var. Özelliklerine bakabilir misiniz. Arka dişli oranı söylediğiniz gibi 34 yazıyor ama ön ayna kol 2 dişli. Ben bunu alırken 3 dişliye çevirebilir miyim bana maliyeti zahmeti fazla olur mu.
Aynı şekilde Merida Speeder 200 e de baktım sanırım önde 2 adet dişli var. Bu iki bisikletten örnek verecek olursam. Bunlarla hiç mi yokuş çıkılmaz. Hemen mi yorar. Ya da belli bir kondisyona ulaştıktan sonra yokuşları çıkabilir miyim. Bu arada yokuş çıkma derken gerekirse durup soluklanıp çıkabilirim. İlla anında çıkayım olmayabilir. Tereddüt ettiğim kısım bir çok yokuş tipimde beni yarı yolda bırakmasın. Bisikleti yokuşta ben taşımayım üzerinde bisiklet beni taşıyabilsin. Son olarak bisiklet konusunda bilgim gerçekten sıfır orada yazan özelliklerin hiçbirisi hakkında en ufak bir bilgi sahibi değilim. Bisiklet tavsiyelerinde bulunmak isteyen arkadaşlarım bunu da gözardı etmezler ise memnun olurum.
 
Son düzenleme:
tesekkür ederim bilgilendirme için. Bu tarz bisiklet için bir kaç adet örnek verebilir misiniz. Benim belirttiğim kullanıma uyan bir kaç adet bisiklet örneği verirseniz ben de araştırmamı buna göre detaylandırabilirim.
@Anonim

Merhaba. Giant ın sitesinde sadece Fastroad SL 2 var. Özelliklerine bakabilir misiniz. Arka dişli oranı söylediğiniz gibi 34 yazıyor ama ön ayna kol 2 dişli. Ben bunu alırken 3 dişliye çevirebilir miyim bana maliyeti zahmeti fazla olur mu.
Aynı şekilde Merida Speeder 200 e de baktım sanırım önde 2 adet dişli var. Bu iki bisikletten örnek verecek olursam. Bunlarla hiç mi yokuş çıkılmaz. Hemen mi yorar. Ya da belli bir kondisyona ulaştıktan sonra yokuşları çıkabilir miyim. Bu arada yokuş çıkma derken gerekirse durup soluklanıp çıkabilirim. İlla anında çıkayım olmayabilir. Tereddüt ettiğim kısım bir çok yokuş tipimde beni yarı yolda bırakmasın. Bisikleti yokuşta ben taşımayım üzerinde bisiklet beni taşıyabilsin. Son olarak bisiklet konusunda bilgim gerçekten sıfır orada yazan özelliklerin hiçbirisi hakkında en ufak bir bilgi sahibi değilim. Bisiklet tavsiyelerinde bulunmak isteyen arkadaşlarım bunu da gözardı etmezler ise memnun olurum.
Giant fastroad ve merida speeder 200 daha üst seviye yol bisikletine yakın fitness tarzı sportif modeller. Carraro manifesto da benzer tarzdır. Onlardan alıp da üçlü aynakol takmanızı önermem. Ben çok yokuş odaklı yazdığınız için 3’lü aynakol demiştim. Aslında 2’li aynakol performans olarak daha iyidir, daha hafiftir ve ayarı daha kolay. Genelde de daha üst ve pahalı serilerde bulunur. Ama dişli oranları nedeniyle yokuşlar daha zor olur yeni başlayan veya yükle kullanacak biri için. Örneğin speeder 34-32 oranı en düşük viteste, fast road ise 34-34. Üçlü aynakolda bu oranlar 26-32 veya 28-34 gibi çok daha rahat oranlara iner. Diz sağlığı açısından yeni başlayan birine yüksek oranlar önerilmez. Hele de yaşınız çok genç değilse.
Daha mütevazi düşünürseniz Giant escape veya carraro sportive gibi serilere de bakın derim. Onlar daha uygun fiyatlı, sizin kullanım tarzınıza da uygun bisikletler.
İlk alışta 10 yıl kullanmayı garantileyeceğiniz bir bisiklet düşünemiyorum. İlla ki ihtiyaç ve beğenileriniz değişir. O nedenle düzenli kullanılacak ilk bisiklet için daha geniş kullanım alanı olan ve nispeten ucuz bisikletler önerilir. O kadar yıl ara verdiyseniz bu bisiklet de sizin ilk bisikletinizmiş gibi düşünün. Benim tavsiyem budur, ama karar sizin.
 
Giant fastroad ve merida speeder 200 daha üst seviye yol bisikletine yakın fitness tarzı sportif modeller. Carraro manifesto da benzer tarzdır. Onlardan alıp da üçlü aynakol takmanızı önermem. Ben çok yokuş odaklı yazdığınız için 3’lü aynakol demiştim. Aslında 2’li aynakol performans olarak daha iyidir, daha hafiftir ve ayarı daha kolay. Genelde de daha üst ve pahalı serilerde bulunur. Ama dişli oranları nedeniyle yokuşlar daha zor olur yeni başlayan veya yükle kullanacak biri için. Örneğin speeder 34-32 oranı en düşük viteste, fast road ise 34-34. Üçlü aynakolda bu oranlar 26-32 veya 28-34 gibi çok daha rahat oranlara iner. Diz sağlığı açısından yeni başlayan birine yüksek oranlar önerilmez. Hele de yaşınız çok genç değilse.
Daha mütevazi düşünürseniz Giant escape veya carraro sportive gibi serilere de bakın derim. Onlar daha uygun fiyatlı, sizin kullanım tarzınıza da uygun bisikletler.
İlk alışta 10 yıl kullanmayı garantileyeceğiniz bir bisiklet düşünemiyorum. İlla ki ihtiyaç ve beğenileriniz değişir. O nedenle düzenli kullanılacak ilk bisiklet için daha geniş kullanım alanı olan ve nispeten ucuz bisikletler önerilir. O kadar yıl ara verdiyseniz bu bisiklet de sizin ilk bisikletinizmiş gibi düşünün. Benim tavsiyem budur, ama karar sizin.

Aklımdaki soru işaretleri sayenizde birer birer gidiyor.Sizlerin yorumları benim için çok önemli olduğu için yazdığınız yorumları sadece okuyup geçmiyorum.Gerekli araştırmalarını da yapıyorum.Benim bisikletten beklentime karşılık olarak sizin maşasız bir bisikleti neden önerdiğinizi şimdi daha iyi anlıyorum. Şimdi üstadım bahsi geçen bisikletleri de inceledim baktım ve karar aşamasına yaklaştım.
1. Tercihim Giant Escape Disc 1
Bu bisikleti görür görmez şeklini duruşunu sevdim. Canım çok kaynadı. Eğer özellikleri güzel ise severek bineceğime eminim.
Alternatif olarak,
2. Tercihim sırası ile Carraro 340, 330 ve 328 serilerinden bir tanesi. 328 son tercihtir olurda mağazalarda bisiklet sıkıntısı vardır falan mecburiyet anlamında alınır. Carraro laf görünüş olarak beni Gaint Escape gibi etkilemedi ama çok da kötü de durmuyor. Biner miyim evet sevmeme değil yani. Sadece Giant daha hoş geldi. Belki yakından görsem fikrim değişir bilemiyorum.
Sizden ricam Giant birinci öncelikli olmak koşulu ile Carraro 340 serisinden başlayarak benim için özellik kıyaslaması yapabilir misiniz. Lastik kısmı da benim için önemli. Giant da tubeless yazıyor. Carrarolar da ise patlamaya dirençli lastik. Yaşadığım yerde pıtırak şeklinde diken fazlası ile var. Her yer değil elbette ama sık karşılaşma ihtimalim var. Lastik için sevdiğim bisikletten de vazgeçmeyebilirim. Örneğin; Giant bu dikenlere karşı koruma sağlamaz ise parlak önleyici şerit uygun olacak ise takabilirim veya bu da uyumlu değil ise kendi üzerinde olan lastik ile bir müddet denerim patlaklar ile sorun yaşarsam zırhlı lastik alır kullanırı. Kendi lastiğini de Ankara ya falan geldiğimde takar kullanırım. Çift set ile de bu işi halledebilirim. Lastik için bisiklet seçimini daraltmış olmayayım. Sadece birisi tubeless diğeri patlamaya dirençli diyor ya arasındaki farkı anlamak adına sordum. Size zahmet olmayacaksa bu bisiklet karşılaştırmalarını benim için yapabilir misiniz.
 
@MoNaN
Bisiklet sizin kullanımınıza uygun olduktan sonra komponentlere çok da fazla takılmayın, benzer fiyattaki bisikletler arasındaki farklar çok önemli değildir.
Lastik konusunda ise tubeless lastik deneyimim yok, iyi zırhlı lastikler ise daha az patlar ama hem pahalı hem ağırdır. Mükemmel lastik olmuyor yani. Tercih meselesi oluyor biraz.
Diğer taraftan aslında bahsetmem gereken en önemli kriteri atlamışım.
Bakınca mutlu olduğunuz, beğendiniz ve binmek için sizi heyecanlandıran bisikleti almanız en önemlisidir.
Mutlu ve sağlıklı pedallamalar,
 
@Anonim
Sitede arkadaşlar biraz bisiklet kıtlığından da bahsetmiş. Yarın ilk iş olarak Ankara daki mağazaları arayıp sorayım. Bakınca mutlu, binerken seveceğim bisiklet Giant. Yok yani dönüyorum dolaşıyorum yine gözüm ona takılıyor. Tek sorun bedenime uygun olup olmaması ki sanırım avantajlı beden grubundayım. Bakalım olmadı Carraro da bakacağım zaten. Ankara da bu bisikletler var ise önümüzdeki hafta içi gidip bakacağım. Destek olmadan olmayacaktı. Sizin söyledikleriniz bana rehber oldu. Size çok zahmet verdim. O uzun yazımı okumamış olsaydınız böyle yardımcı olamazdınız. Her şey için çok teşekkür ederim. Kendinize çok iyi bakın. Sağlıklı ve mutlu kalın,
 
@Anonim
Sitede arkadaşlar biraz bisiklet kıtlığından da bahsetmiş. Yarın ilk iş olarak Ankara daki mağazaları arayıp sorayım. Bakınca mutlu, binerken seveceğim bisiklet Giant. Yok yani dönüyorum dolaşıyorum yine gözüm ona takılıyor. Tek sorun bedenime uygun olup olmaması ki sanırım avantajlı beden grubundayım. Bakalım olmadı Carraro da bakacağım zaten. Ankara da bu bisikletler var ise önümüzdeki hafta içi gidip bakacağım. Destek olmadan olmayacaktı. Sizin söyledikleriniz bana rehber oldu. Size çok zahmet verdim. O uzun yazımı okumamış olsaydınız böyle yardımcı olamazdınız. Her şey için çok teşekkür ederim. Kendinize çok iyi bakın. Sağlıklı ve mutlu kalın,
Giant markasını seçmenize sevindim . Tabi ki önceliğimiz yerli üretici firmalar lakin Giant aldığınız takdirde ileride satmaya karar verdiğinizde de satışta sizi hiç üzmeyecek bir markadır. Her zaman ilk tercih olur en azından benim öyledir . Ankara da bulabilir misiniz ? Tahmin etmek güç bayağı araştırmanız lazım , sahibinden sitesinden ikinci ellere de bakabilirsiniz . Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın şimdiden sağlıcakla.
 
  • Beğen
Tepkiler: MoNaN
Teşekkür ederim güzel sözleriniz için. Yarın arayım bir ön araştırma yapayım Ankara da 2 adet yetkili satıcı var. Belki ellerinde yoksa da getirtebilirler. Önümüzdeki ay İstanbul a gitme ihtimalim de var. Artık kısmet umarım haftaya Ankara da bulabilirim. Tekrar teşekkür ederim. Kendinize çok iyi bakın. Sağlıklı mutlu günler dilerim.
 
Son düzenleme:
@Anonim , @İSKORPİT Scorpaena , Merabalar. geçen hafta Ankara'da idim. Giant Escape 1 in esamesi bile okunmuyor. 2021 model Escape R3 gelmiş ama bilmiyorum o gün konuştuğumuzdan sonra sadece Escape 1 modeline odaklandım. Escape R serileri karbon maşa değil Escape 1 harici 27 vites değil. Sizlerin önerisine saygım sonsuzdur bu nedenle başka markalara bakmak aklımda yok ama sorun şu ki piyasada bisiklet yok. Escape 1 olmuşken disc özelliği olan olsun dedim ancak disc fren özellikli zaten hiç yok. Araştırdım disc fren ve ve v fren olması haricinde aralarında hiçbir fark yok. Sanırım profosyonel bakış açısına göre önerilen v fren. Kaliteli papuçlar kullanmak koşulu ile kesinlikle aralarında fark yokmuş. Bilenler, anlayanlar öyle derler. Yağışlı hava dağ inişi gibi işler haricinde pek işe yaramıyor dile anladım. Cahil kalmayayım diye biraz araştırma yaptım. Benimkisi sadece gözüme disc frenin güzel görünüyor olmasıydı. Artık ondan da vazgeçtim ve araştırmalar neticesinde v fren daha iyi gibi ama yok yani bisiklet yok. İçime sinerek binebileceğim bisiklet Giant Escape 1. S bedeni sadece İstanbul'da 1 adet bulunuyor. Allah bir zarar ziyan vermezse 3 hafta sonra İstanbul'da olacağım. O zamana kadar 2021 modelleri gelmezse o bisikleti alır dönerim. Tek can sıkıcı kısmı ben aldıktan sonra 2021 modelleri gelirse biraz üzülürüm. Çünkü bu 2019 modeli. Durum bu sayın hocalarım. O kadar uzun yazdım anlattım sağolun eksik olmayın ilgi alaka gösterdiniz. Duyarsız kalmış gibi olmayım. Bundan sonraki aşamada 2021 model Escape 1 in bana uyan bedenini bulursam onu alırım. 2021 model gelmez ise İstanbul'a gittiğimdeki benim bedenime uyumlu olan bisikleti alırım. 3 hafta sonra hem yeni model gelmez hem de İstanbul'daki son bisiklet satılır ise ne yapacağımı bilmiyorum. O zaman mecburen strateji değişecek. Buraya kadar olan mevzuya göre herhangi eksik bir düşüncem var mı? Forum kurallarını da tam bilemiyorum. Gereğinden fazla konuşmuş gibi olmayım. Özelde yazma imkanınız var ise yazarsanız sevinirim. Forum sitelerine girmeyeli çok uzun zaman oldu. Görüşmek üzere. Şimdilik hoşçakalın...
 
Son düzenleme:
Merhabalar herkese. 2 aydır bu foruma takıldım ve bayağı yardım aldım. Yaş 34, yıllar sonra bisiklet sğrmeye karar verdim. Mosslo legarda 2121 v fren almayı düşündüm ama piyasada yok. Bir fırsat geçti elime peugeot t17 47 kadro bir bisiklet buldum. Fiyat olarak 1500’e bırakırım demişti. Bisiklet kozmetik olarak 1-2 çizik var temiz gibi duruyor. Artık çok da beklemek istemiyorum. Şehir içinde ve basit turlara katılmak için bu bisikleti tercih etmelimiyim ?
 
Spam gibi oluyor ancak yarın almaya gitme durumum var. Şöyle güzel yürekli işten anlayan bir bisiklet sevdalısı cevap verebilir mi ?
 
@Despot hocam bisikleti beğendiyseniz ve kadro boyu size uygunsa işinizi fazlasıyla görecektir bu bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: Despot
@celilyafes fiyatına değer diyorsunuz. Bisikletler markalar ve ürünler hakkında bilgim yok gibi birşey. O yüzden sizin yorumlarınız benim için çok değerli teşekkür ederim
 
@Despot hocam açıkçası güncel fiyatları pek takip etmiyorum. Piyasa çok uçtu. Ben 1500 liraya corelli trivor 6.0 aldım mesela bir ay sonra 2300 liraya çıktı fiyatı. Zaten aldıktan sonra güncel fiyatlar hakkında ek araştırma yapmadım bundan dolayı pek bilgim yok. Size şu şekilde tavsiyede bulunayım: vites fren grubu shimano (tourney<altus<acera<deore...) olduktan sonra her türlü işinizi görür. Bu paranteze aldığım modeller shimanonun en düşükten en kaliteli modeline göre sıralamadır. Bunlar ne kadar kaliteli olursa o kadar konforlu olur sürüşünüz. Bu tavsiyem üzerine bütçenize ve kadro boyuna göre karşılaştırıp karar verebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Despot
Geri