Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Her şeyden önce var olan kemik erimesinin bisikletle etkileşimine dair bir uzmana danışmak lazım diye düşünüyorum.
Alüminyum kadrolu şehir bisikletlerinde maksimum ağırlık sınırı olarak bisiklet + sürücü + üstündeki her şey bisiklete göre 135-150 kg arasında değişiyor. Bisikleti ortalama 15 kg, sizi 127 kg, 1-2 kg de aksesuarlar desek 140 kg'yi geçiyor. Kısa süre içinde biraz kilo verilebilirse düz maşalı, 36 tel jantlı, 40mm lastikli bir şehir bisikleti tercih edilebilir ama çelik kadrolu bir şehir/trekking bisikleti tercih etmek daha doğru olabilir. Decathlon'un şehir bisikletleri genel olarak daha sağlam ama daha ağır da tabii. Yenileri yok ama ikinci el Original ya da Hoprider'lar bulunabilir. Öncesinde başka bir yolla kilo biraz düşürülebilse 36 tel jantlı, normal kalınlıkta lastiği olan her şehir bisikleti uygun olur. Tabii 1.2 km bisiklet sürmenin kilo vermeye pek katkısı olmaz ama her türlü hareketliliğin faydası var. Binmişken yol biraz uzatılır, fazladan dolaşılır, hafta sonu gezintilerine çıkılır, zamanla yol uzar, performans artar.
Sele seçimi dayanıklılık konusunda önemli değil ama kullanım rahatlığı konusunda önemli. İdeali bulmak biraz deneme-yanılma işi. Sele genişliği hesaplamak için internette araçlar, kaynaklar, videolar var. Onlardan yola çıkıp bir boy seçilip sonra deneyerek biraz daha iyisi bulunabilir. Günümüz şartlarında dene, olmazsa değiştir işi çok pahalıya geldiğinden bunları yazarken içim rahat değil. İyisinden birkaç sele değiştirmek ikinci el bisiklet parasına ulaşıyor. Önceki yıpranmayacağı için satılarak yenisi kısmen finanse edilebilir.
Oncelik yorumlarınız icin cok tesekkurler. Bir arkadasim fat bike lastikli alabilirsin dedi kiloyu tasıma acısından ancak normal lastige gore lastik genis oldugu icin daha fazla performans harcamak gerekicek diye dusunuyorum birde yokuslarda sorun yaratabilir diye dusundum
 
Scudo
Oncelik yorumlarınız icin cok tesekkurler. Bir arkadasim fat bike lastikli alabilirsin dedi kiloyu tasıma acısından ancak normal lastige gore lastik genis oldugu icin daha fazla performans harcamak gerekicek diye dusunuyorum birde yokuslarda sorun yaratabilir diye dusundum

Fatbike sürücüsünü değil, sürücüsü fatbike'ı taşıyor.
Onların asıl amacı karda, kumda, çamurda, bataklıkta yani bisikletin batmamasının gerektiği yerde sürmek. (link)
Dayanıklılık için o kadarına gerek yok. Şehir/trekking bisikletleri sizin için kullanılmaz değil, sadece sınıra yakın. Biraz dikkat ederek kullanılır, azim olduktan sonra hareketliliğin meyveleri yenir, ondan sonra da her bisiklet kullanılır.
Benim bu konudaki favorilerimden biri Leonard: (link)
Boyut, şekil veya yaştan bağımsız olarak bisikletinizden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olmaya adanmış bir Youtube kanalı. Ben sadece bisikletini sürmekten hoşlanan normal bir adamım. Geleceğin büyük yol yarışçısı olmaya aday 20 yaşında sıska, süper formda biri değilim ama uzun yıllardır bisiklet sürüyorum ve bu süre içinde birkaç şey öğrendim.
Her zaman kilolu, yol bisikleti kullanıyor. Kilolu bir bisiklet sürücüsünün gözünden bisiklet dünyasına bakıyor, bisikletle etkileşimine dair ipuçları veriyor.
 
Yokmu baska tavsiyesi olan arkadaslar ? 127 kg 1.83 boy icin
 
Yokmu baska tavsiyesi olan arkadaslar ? 127 kg 1.83 boy icin
Benim kişisel fikrim sizin ilk önce bisiklet kiralayan bir yerden boyunuza uygun bir şehir bisikleti ile deneme yapmanız.Böylece sürüp süremeyeceğinize karar verebilirsiniz.
 
Yokmu baska tavsiyesi olan arkadaslar ? 127 kg 1.83 boy icin
Carraro Fatbike modellerine bakabilirsiniz ama yine de dikkatli olun sele borusundan kadro çatlayabilir.
Amacım alay etmek değil lütfen beni yanlış anlamayın, 2 ay fitness salonunda kardiyo yaptıktan sonra bisiklete başlarsanız daha çok keyif alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: JulioIglesias
Carraro Fatbike modellerine bakabilirsiniz ama yine de dikkatli olun sele borusundan kadro çatlayabilir.
Amacım alay etmek değil lütfen beni yanlış anlamayın, 2 ay fitness salonunda kardiyo yaptıktan sonra bisiklete başlarsanız daha çok keyif alabilirsiniz.
Estafırıllah hocam da vaktim yok inanın sürekli çalışıyoruz en azından aralarda o gittiğimiz yolu bisiklet ile gidip gelip bir nebze hem spor hemde maddi acıdan destek gibi dusundum.
 
  • Beğen
Tepkiler: JulioIglesias
Merhabalar. Küçüklüğümde bisiklet üstünden inmezdim. Lise, yurt, üniversite, yine yurt, işsizlik, askerlik, aşırı kilo, covid derken bisikletten çok uzak kaldım. Çok şükür sorunlar çözüldü ve artık düzenimi oturttum. Artık pedallayabilirim! (şu mart soğuğu bi geçse:) ) Bana bir bisiklet lazım diye her araştırmaya koyulmamda seçeneklerin çokluğu arasında eriyip kayboluyorum ve hevesim kaçıyor. Bu yüzden siz tecrübeli kullanıcılara danışmak istedim.
175 boyunda 88 kiloluk bir insanoğluyum.
Uzun yol yapabileceğim bir bisiklet arayışındayım. Öyle ki yazları arkaya çantayı çadırı bağlayıp 1-2 haftalık süreçte Artvin'den başlayıp memleketim olan Ordu'ya kamp yaparak gezmeyi düşünüyorum. Araştırmalarım sonucu carraro sportive serisinin çok övündüğünü gördüm. Ancak bu gezintide nazımı çekecek modelin hangisi olduğunu bilemedim. Malum konuya gelecek olursak; 3000-5000 bandında bir model düşünüyorum. Diğer markalara da açığım. Yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: JulioIglesias
Merhabalar. Küçüklüğümde bisiklet üstünden inmezdim. Lise, yurt, üniversite, yine yurt, işsizlik, askerlik, aşırı kilo, covid derken bisikletten çok uzak kaldım. Çok şükür sorunlar çözüldü ve artık düzenimi oturttum. Artık pedallayabilirim! (şu mart soğuğu bi geçse:) ) Bana bir bisiklet lazım diye her araştırmaya koyulmamda seçeneklerin çokluğu arasında eriyip kayboluyorum ve hevesim kaçıyor. Bu yüzden siz tecrübeli kullanıcılara danışmak istedim.
175 boyunda 88 kiloluk bir insanoğluyum.
Uzun yol yapabileceğim bir bisiklet arayışındayım. Öyle ki yazları arkaya çantayı çadırı bağlayıp 1-2 haftalık süreçte Artvin'den başlayıp memleketim olan Ordu'ya kamp yaparak gezmeyi düşünüyorum. Araştırmalarım sonucu carraro sportive serisinin çok övündüğünü gördüm. Ancak bu gezintide nazımı çekecek modelin hangisi olduğunu bilemedim. Malum konuya gelecek olursak; 3000-5000 bandında bir model düşünüyorum. Diğer markalara da açığım. Yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.

Popüler markaların trekking bisikletlerinin hepsi olur.
Hem düz yol hem yokuş için 11-34 ruble olsa iyi olur ki ilk giriş modellerinden sonrakiler genelde öyle.
Yük kapasitesi için jantları 36 tel olsa iyi olur. Carraro'da hem 32 hem 36 telliler var, diğer markalarda genelde 36 tel.
Lastikler en az 35 mm olsa iyi olur ki çoğu modelde 38-40 mm.
Bagaj takma delikleri olsa iyi olur ki çoğu modelde var. Önde de olsa daha iyi olur ama her modelde yok. Peugeot T11 X2'de var mesela. Olmasa da bagaj takılır ama olsa daha sağlam.
Çamurluk delikleri olsa iyi olur ki çoğu modelde var.

Önceki sayfalarda bu fiyat aralığında epey modelin adı geçiyor. Carraro fanı değilim ama Sportive'ler ağır olsa da iş görür. Peugeot ve Mosso'lara da bakılabilir.

Bisiklet fiyatının üstüne çamurluk, bagaj ve çantalar için de bütçe ayırmak lazım. Yaz bile olsa Karadeniz turu hedeflendiğine göre yağmurluk, rüzgarlık v.b. giyim aksesuarlarına da masraf yapılacak.
 
Popüler markaların trekking bisikletlerinin hepsi olur.
Hem düz yol hem yokuş için 11-34 ruble olsa iyi olur ki ilk giriş modellerinden sonrakiler genelde öyle.
Yük kapasitesi için jantları 36 tel olsa iyi olur. Carraro'da hem 32 hem 36 telliler var, diğer markalarda genelde 36 tel.
Lastikler en az 35 mm olsa iyi olur ki çoğu modelde 38-40 mm.
Bagaj takma delikleri olsa iyi olur ki çoğu modelde var. Önde de olsa daha iyi olur ama her modelde yok. Peugeot T11 X2'de var mesela. Olmasa da bagaj takılır ama olsa daha sağlam.
Çamurluk delikleri olsa iyi olur ki çoğu modelde var.

Önceki sayfalarda bu fiyat aralığında epey modelin adı geçiyor. Carraro fanı değilim ama Sportive'ler ağır olsa da iş görür. Peugeot ve Mosso'lara da bakılabilir.

Bisiklet fiyatının üstüne çamurluk, bagaj ve çantalar için de bütçe ayırmak lazım. Yaz bile olsa Karadeniz turu hedeflendiğine göre yağmurluk, rüzgarlık v.b. giyim aksesuarlarına da masraf yapılacak.
Mesajımı dikkate alıp zaman ayırarak detaylıca yanıtladığınız için çok teşekkür ederim. verdiğiniz bilgileri sipariş oluşturma sürecinde göz önünde bulunduracağım. peugeot ve mossoları da inceleyip umarım birkaç güne karar vereceğim. iyi akşamlar :)
 
Selam millet, konu açamadığım için buraya yazıyorum. Carraro 225 ve 328 arasında kaldım. Şehir içi genelde hafta sonları ve spora gidip gelirken kullanmak için almayı düşünüyorum. Sizce hangisini almalıyım. Yolda akıcılık ve kalite açısından hangisini tercih etmeliyim
 
Selam millet, konu açamadığım için buraya yazıyorum. Carraro 225 ve 328 arasında kaldım. Şehir içi genelde hafta sonları ve spora gidip gelirken kullanmak için almayı düşünüyorum. Sizce hangisini almalıyım. Yolda akıcılık ve kalite açısından hangisini tercih etmeliyim

(link) | (link)

328 düz, 225 süspansiyonlu maşa. Tercihiniz hangi maşa türüyse ikisi daha bu aşamada ayrılıyor.

Aşağıdakilerin tamamında 328 daha iyi:

328 9, 225 8 vitesli.
Arka attırıcı 328'de Deore, 225'te eski Altus (benim büyük makaralarıyla çok sevdiğim bir modeldir ama 8'e kadar destekliyor)
Ön attırıcı ve aynakol 328'de Altus, 225'te Tourney.
Ruble 328'de 11-34, 225'te 12-32

Geriye kalan özellikler aynı.

Düz maşayı tercih ettiğimden benim için tüm özelliklerde 328 daha iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: SinanU
Herkese Merhaba, öncelikle sitenin yöneticilerine ve katkı sağlayan arkadaşlara teşekkürler. Aranıza yeni katılıyorum birçok bilgiye rahatlıkla ulaştım sayenizde. Hafta sonları spora giderken ve hafta içi uygun oldukça işe gitmek için bir bisiklet bakıyorum. 3000 maximum 4000 TL civarında. Aşagıdaki modellere bakıyorum sizce hangisine daha uygun olur ?
Günlük 20 km civarı bir yolum var. Trekking bisikleti istiyorum arada bisiklet gruplarıyla patika yollara girebilecek tarzda. Aşağıdaki modeller haricinde öneride bulunursanız sevinirim çünkü bu konuda hiç bilgim yok. Amortisör çok önemli değil ama olursa da kilitli olsun yazılıyor genelde.
Corelli Trivor 1
Salcano lion v
Ümit magnetic 2863
Riverside 500
Carraro active 280
Sedona 330

Bu arada kafama en çok takılan kadro boyu. Boyum 188 iç bacak boyu 85 kilom 112. Sanırım 56 kadro benim için uygun olur. Arka bagaj da takmayı düşünüyorum sanırım yazdığım trekking modellerinin hepsi bagaj için uygun modeller. Önerilerinizi heyecanla bekliyorum.
 
Herkese Merhaba, öncelikle sitenin yöneticilerine ve katkı sağlayan arkadaşlara teşekkürler. Aranıza yeni katılıyorum birçok bilgiye rahatlıkla ulaştım sayenizde. Hafta sonları spora giderken ve hafta içi uygun oldukça işe gitmek için bir bisiklet bakıyorum. 3000 maximum 4000 TL civarında. Aşagıdaki modellere bakıyorum sizce hangisine daha uygun olur ?
Günlük 20 km civarı bir yolum var. Trekking bisikleti istiyorum arada bisiklet gruplarıyla patika yollara girebilecek tarzda. Aşağıdaki modeller haricinde öneride bulunursanız sevinirim çünkü bu konuda hiç bilgim yok. Amortisör çok önemli değil ama olursa da kilitli olsun yazılıyor genelde.
Corelli Trivor 1
Salcano lion v
Ümit magnetic 2863
Riverside 500
Carraro active 280

Bu arada kafama en çok takılan kadro boyu. Boyum 188 iç bacak boyu 85 kilom 112. Sanırım 56 kadro benim için uygun olur. Arka bagaj da takmayı düşünüyorum sanırım yazdığım trekking modellerinin hepsi bagaj için uygun modeller. Önerilerinizi heyecanla bekliyorum.
Merhaba. Gelecek cevaplardan bağımsız olarak sayın @Spartiat forumdaşın nickine tıklayarak geçmiş iletilerini okumanızı öneririm. Kendisinin trekking bisikletler hakkında çok kapsamlı, öğretici iletileri var. Çok faydalı şeyler öğreniyorum.
 
Hocam cevap için teşekkürler. O zaman 328 i tercih etmek mantıklı. Maşa amortisor olayı benim için gerekli değil.
 
Herkese Merhaba, öncelikle sitenin yöneticilerine ve katkı sağlayan arkadaşlara teşekkürler. Aranıza yeni katılıyorum birçok bilgiye rahatlıkla ulaştım sayenizde. Hafta sonları spora giderken ve hafta içi uygun oldukça işe gitmek için bir bisiklet bakıyorum. 3000 maximum 4000 TL civarında. Aşagıdaki modellere bakıyorum sizce hangisine daha uygun olur ?
Günlük 20 km civarı bir yolum var. Trekking bisikleti istiyorum arada bisiklet gruplarıyla patika yollara girebilecek tarzda. Aşağıdaki modeller haricinde öneride bulunursanız sevinirim çünkü bu konuda hiç bilgim yok. Amortisör çok önemli değil ama olursa da kilitli olsun yazılıyor genelde.
Corelli Trivor 1
Salcano lion v
Ümit magnetic 2863
Riverside 500
Carraro active 280
Sedona 330

Bu arada kafama en çok takılan kadro boyu. Boyum 188 iç bacak boyu 85 kilom 112. Sanırım 56 kadro benim için uygun olur. Arka bagaj da takmayı düşünüyorum sanırım yazdığım trekking modellerinin hepsi bagaj için uygun modeller. Önerilerinizi heyecanla bekliyorum.

Bu mesajda yakın fiyat aralığı için bazı modeller listelemiştim.
Burada da yüksek kiloya uygun bisiklet konusunda bazı konulara değinmiştim.

Bunların dışında yukarıdaki 6 model için bir şeyler yazabilirim:

Öncelikle şehir/trekking/hibrit olanlar bagaj takmak için uygun. Markasına göre 56 ya da 54 kadrolar uygun ama yine de farklı model bile olsa bir yerlerde bulup boyunu denemek lazım.

(link): Yaygın olanlardan daha düşük model Tourney bileşenleri ve markasız ya da Corelli'ye özgü bileşenlerden oluşmuş, 21 vitesli, çelik düz maşalı, alüminyum kadrolu bisiklet. Biraz daha fazla ödeyerek daha iyi donanımı olan bir bisikleti tercih etmeyi öneririm.
(link): Lion serisini Salcano dağ bisikleti olarak listeliyor. Listedeki diğer bisikletlere aykırı bir seçim. Bagaj takma delikleri yok ama yine de sele bağlantılı bagaj takılabilir. Dağ bisikletleri tamamen ilgi alanımın dışında olduğundan bu modeli yorumlamam zor. Farklı modelleri var ama gördüğüm kadarıyla hepsi çelik kadrolu.
(link): Yaygın modellerden seçilmiş Tourney bazlı bileşenlerden oluşan 21 vitesli, kilitlenebilir süspansiyonlu maşalı, alüminyum kadrolu bisiklet. Süspansiyona rağmen 13.75 kg ağırlığıyla birçok trekking bisikletinden hafif.
(link): Diğerlerinden farklı olarak tek yapraklı aynakollu, kilitlenemeyen amortisörlü, dişli oranları yüksek hızdan çok araziye/tırmanmaya uygun, B'twin vitesli alüminyum kadrolu hibrit bisiklet. Tasarımını ve işçiliğini beğendiğim bir model. Daha sonra iki yapraklı aynakol ve vites kolu eklenip kablolaması yapılarak 18 vitesli daha esnek bir bisiklet haline getirilebilir. 14.1 kg ağırlığı benzer birçok modelden iyi.
(link): Yaygın modellerden seçilmiş Tourney bazlı bileşenlerden oluşan 21 vitesli, çelik düz maşalı, çelik kadrolu bisiklet. Belirgin fiyat avantajı olmadığı sürece alüminyum modellerden birine yönelmekte fayda var.
(link): Acera ve yeni Altus bileşenler ve SRAM ruble kullanan, 27 vitesli, hidrolik disk frenli, kilitlenebilir süspansiyonlu maşalı, alüminyum kadrolu bisiklet. Donanım olarak yukarıdaki 5 modelin epey üstünde. Sedona'nın sitesinde 2018'den sonraki modeller olmadığından bu modelde yakın zamanda değişiklik olup olmadığını, piyasada bulunan modelin güncel olup olmadığını bilmiyorum.
 
Modelleri değerlendirdiğiniz için teşekkür ederim. Sedona'nın satışı yok galiba dediğiniz gibi eski bir model diğer model önerilerinizi de inceledim ümit magnatec 2863, riverside 500 veya trivor 5.1 düşünüyorum. Bütçeyi yükseltebilirsem mosso legarda 2121'de çok güzel bir seçim gibi görünüyor. En yakın zamanda bayi de kadro boylarını deneyeceğim. Büyük kadro boylarında tedarik sıkıntısı var diye duydum ama umarım aradığım model ve boyu bulurum.
Zaman ayırdığınız için tekrardan sağolun sayın @Spartiat
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhaba ben de 4000 Tl ye kadar(artabilir de) bir bisiklet arıyorum. Forumdan elde ettiğim verilere göre bir şehir bisikleti almalıyım. Kullanım amacım şöyle: haftasonları çocuğumla birlikte bisiklet süreceğim. Hem birlikte vakit geçirmiş hem de spor yapmış olurum diye düşünüyorum. 182 boy 75 kiloyum. Genelde asfalt yollarda sürmeyi planlıyorum. Bulunduğum yer yokuşlu inişli bir bölge. Buradaki bisikletçiye gittim. Bana KRON 150 29 inc tekerlekli modeli önerdi ama fiyat 6000 tl dedi. O an mantıklı geldi yok şu kadar garanti bileşenleri shimano falan sorun çıkarmaz çocuk büyüyünce de o kullanır ömürlük olur falan dedi. Ama fiyat çok geldi. Bana yardımcı olabilir misiniz? Sağlamlık benim için önemli beni uğraştırmayacak sorun çıkarmayacak yormayacak bir bisiklet arıyorum. Şimdiden teşekkür eerim.
 
Merhaba ben de 4000 Tl ye kadar(artabilir de) bir bisiklet arıyorum. Forumdan elde ettiğim verilere göre bir şehir bisikleti almalıyım. Kullanım amacım şöyle: haftasonları çocuğumla birlikte bisiklet süreceğim. Hem birlikte vakit geçirmiş hem de spor yapmış olurum diye düşünüyorum. 182 boy 75 kiloyum. Genelde asfalt yollarda sürmeyi planlıyorum. Bulunduğum yer yokuşlu inişli bir bölge. Buradaki bisikletçiye gittim. Bana KRON 150 29 inc tekerlekli modeli önerdi ama fiyat 6000 tl dedi. O an mantıklı geldi yok şu kadar garanti bileşenleri shimano falan sorun çıkarmaz çocuk büyüyünce de o kullanır ömürlük olur falan dedi. Ama fiyat çok geldi. Bana yardımcı olabilir misiniz? Sağlamlık benim için önemli beni uğraştırmayacak sorun çıkarmayacak yormayacak bir bisiklet arıyorum. Şimdiden teşekkür eerim.

Fiyattan önce, bisikletçinin önerdiği gibi dağ bisikleti (KRON 150 29 inc) almak isteyip istemediğinize karar vermelisiniz. Kullanım şeklinize göre başta belirttiğiniz gibi şehir bisikleti size daha uygun.
"Çocuğumla birlikte" derken çocuk koltuğu kullanımından bahsediyorsanız, dağ bisikletlerinin büyük çoğunluğunda bagaj delikleri olmadığından sele borusu bağlantılı koltuk kullanmanız gerekir ve o şekilde bağlanan koltuklar hem çok sallanıyor, hem yerinden oynayabiliyor, hem de o ağırlığın sele borusuna aykırı bir yönde binmesi iyi değil.
Bisikleti sonra çoğuğun kullanması konusuna zamanı gelince çocuğun karar vermesi daha doğru olur. Belki babasının eski dağ bisikletini kullanmak yerine farklı bir türü tercih eder. Çocukların kullandığı ilk bisikletler gelecekteki bisiklet hayatlarını çok etkiliyor.
Son birkaç sayfada 4000 liraya kadar alınabilecek birçok bisiklet listelendi ve yorumlandı. Kullanım amacınıza göre hafif, akıcı, yokuşa uygun bisiklet lazım. Güncel şehir/trekking bisikletlerinin neredeyse hepsi öyle. Yokuşların dikliğine göre rublenin büyük dişlisinin 32 ya da 34 dişli olmasına dikkat etmekte fayda var ki yeni bisikletlerin çoğu en azından 14-34 rubleyle geliyor. Yokuşlar hafifse ona bile gerek yok, daha eski ya da hesaplı modellerde sık görülen 14-28 bile olur.
Sağlamlık konusunda da güncel bisikletlerin hiçbirinde sıkıntı olmaz. Çok yüklü kullanım için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var tabii.
Bütçenize uyduğu sürece çelik yerine alüminyum kadrolu bir model tercih etmenizde fayda var ama zaten o fiyat aralığında epey alüminyum model var.
Beğendiğiniz modellerden bir liste oluşturabilirseniz aralarındaki farkları ayrıca değerlendiririz.
 
Kısa mesafelerde işimi görecek mümkün olduğunca ucuz, mümkün olduğunca hafif bir bisiklet bakıyorum şu sıralar. Elektrik direğine bağlayıp gözüm arkada kalmayacak bir bisiklet. Öyle fazla vites olmasına da gerek yok V fren yeterli hatta Canti fren bile olur. Bisikletini güncelleyecek olan arkadaşlar eskisini ne yapayım diye düşünürse eğer mesajım burada bulunsun.
 
Fiyattan önce, bisikletçinin önerdiği gibi dağ bisikleti (KRON 150 29 inc) almak isteyip istemediğinize karar vermelisiniz. Kullanım şeklinize göre başta belirttiğiniz gibi şehir bisikleti size daha uygun.
"Çocuğumla birlikte" derken çocuk koltuğu kullanımından bahsediyorsanız, dağ bisikletlerinin büyük çoğunluğunda bagaj delikleri olmadığından sele borusu bağlantılı koltuk kullanmanız gerekir ve o şekilde bağlanan koltuklar hem çok sallanıyor, hem yerinden oynayabiliyor, hem de o ağırlığın sele borusuna aykırı bir yönde binmesi iyi değil.
Bisikleti sonra çoğuğun kullanması konusuna zamanı gelince çocuğun karar vermesi daha doğru olur. Belki babasının eski dağ bisikletini kullanmak yerine farklı bir türü tercih eder. Çocukların kullandığı ilk bisikletler gelecekteki bisiklet hayatlarını çok etkiliyor.
Son birkaç sayfada 4000 liraya kadar alınabilecek birçok bisiklet listelendi ve yorumlandı. Kullanım amacınıza göre hafif, akıcı, yokuşa uygun bisiklet lazım. Güncel şehir/trekking bisikletlerinin neredeyse hepsi öyle. Yokuşların dikliğine göre rublenin büyük dişlisinin 32 ya da 34 dişli olmasına dikkat etmekte fayda var ki yeni bisikletlerin çoğu en azından 14-34 rubleyle geliyor. Yokuşlar hafifse ona bile gerek yok, daha eski ya da hesaplı modellerde sık görülen 14-28 bile olur.
Sağlamlık konusunda da güncel bisikletlerin hiçbirinde sıkıntı olmaz. Çok yüklü kullanım için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var tabii.
Bütçenize uyduğu sürece çelik yerine alüminyum kadrolu bir model tercih etmenizde fayda var ama zaten o fiyat aralığında epey alüminyum model var.
Beğendiğiniz modellerden bir liste oluşturabilirseniz aralarındaki farkları ayrıca değerlendiririz.
Çok teşekkür ederim. Bisikletçi bana dağ bisikleti satmaya çalıştı sadece ben bilinçsizce gitmiştim. Sizin forumunuzu okuyunca vazgeçtim. Çocuğum kendi bisikleti ile ben ona eşlik edeceğim. Şimdi bir arkadaş da /umit-2968-29-mirage-msd-h-500-21- tavsiye etti. Ama bu da dağ bisikleti. Ben de bilemedim. Herkes birşey diyor ama sizin gibi tecrübeli birinden yardım alma fırsatı verdiğiniz için teşekkür ederim.
 
Geri