Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Cevabınız ve ilginiz için teşekkür ederim.
48 cm sanırım ideal bir de 27 vites seçeceğini sizce düşünmeli miyim ? 21 viteste sorun yaşar mıyım?
 
Scudo
Cevabınız ve ilginiz için teşekkür ederim.
48 cm sanırım ideal bir de 27 vites seçeceğini sizce düşünmeli miyim ? 21 viteste sorun yaşar mıyım?

İç bacak boyunuz ortalamadan kısa değilse 48 cm iyi.

27 vitesli 328'de (sitesindeki ön vites, aynakol, vites kolu bilgileri hatalı, başka modele ait) ön-arka attırıcılar, zincir, ruble ve aynakol değişiyor. 9'lu 11-34 ruble daha iyi dişli oranları sağlıyor. 27 vitese geçmek çok gerekli değil ama o yükseltmeyi yapmak için iki model arasındaki fiyat farkından çok daha fazlası ödenir.

21 vites sorun yaşatmaz ama, linkini verdiğim mesajda yazdığım gibi:
"Neredeyse tüm markalar 21 vitesli bisikletlerinde standart altı bileşenleri (vidalı ruble, Çin ya da Doğu Avrupa markalı ön-arka-orta göbekler, bazılarında markasız aynakol, düşük kalite frenler, bazılarında düşük kalite/Shimano dışı fren/vites kolları, bazılarında seri dışı attırıcılar v.b.) topladıkları için bütçe yettiği sürece bu grubu geçip bir üst konfigürasyondan itibaren değerlendirilmesini öneriyorum. Carraro Sportive 321, 322, 220, 222, Mosso Legarda xx21'ler ve diğer markalardaki 21 vitesli modellerin neredeyse hepsi bu grupta. "
 
Son düzenleme:
Merhabalar.
Evimden iş yerine gitmek için (5km) bir şehir bisikleti arayışına girdim. Ve Carraronun Elite 706 modeli hoşuma gitti.
Bisiklet konusunda çok detaylı bilgim yok. Sizce iyi midir ? Daha önce bu modeli kullanıp tecrübelerini paylaşabilecek biri var mıdır ? Ya da muadil başka bir önerisi olan var mıdır ?
Şimdiden teşekkür ederim.
 
Merhabalar.
Evimden iş yerine gitmek için (5km) bir şehir bisikleti arayışına girdim. Ve Carraronun Elite 706 modeli hoşuma gitti.
Bisiklet konusunda çok detaylı bilgim yok. Sizce iyi midir ? Daha önce bu modeli kullanıp tecrübelerini paylaşabilecek biri var mıdır ? Ya da muadil başka bir önerisi olan var mıdır ?
Şimdiden teşekkür ederim.

(link)'nın yaygın markalardaki en yakın benzeri (link).
Legarda trekking bisikletinden şehir bisikleti yapılmış, sele borusu, furş, gidon boğazı, gidon v.b. trekking bisikletlerinde yaygın kullanılan ölçü ve özelliklerde. Arka attırıcısı 706'dan daha iyi. Vidalı ruble ve arka göbek kullanmasıyla ve diğer göbek modeli seçimleriyle burada belirttiğim nedenlerle geride kalıyor. Ek olarak basit de olsa ön ve arka lambası var.
706 doğrudan şehir bisikleti olarak yapılmış. Kullanıma yönelik özelliklerde arka attırıcı hariç her şeyiyle Legarda'dan iyi. Aslında oranları iyi ama ileride vitesi yetersiz gelirse 12-32 kaset rublesi arka attırıcısının 8 vitesi desteklemesi sayesinde onu değiştirmek gerekmeden vites kolunu 8'li yapılarak daha farklı oranlar sunan 8'li bir rubleyle değiştirilebilir.
Buna oldukça benzeyen (link) ise neredeyse her konuda bu iki bisikletten epey geride. Daha önce duyduğumdan yazıyorum, satıcıdan "o da 21 bu da 21 vites, bunun sadece frenleri V" diye bir söylem duyarsanız kanmayın.
Alternatif olarak her trekking/şehir/hibrit modeline bagaj ve çamurluk ekleyerek benzer bir şehir bisikleti elde edebilirsiniz.
 
Almak istediğim dükkanda ki bisikletçi ilk etapta "o da 21 bu da 21 vites, bunun sadece frenleri V" bunun aynısını söyledi :) sonra niyetimin ciddi olduğunu anlayınca detaya girdi.
Evimin 40 metre ilerisinde ki bisikletçiden alacağım. Carraro-Corelli-Salcano-Ümit modelleri satıyorlar genelde.
Fiyat performans olarak bana en yakın model bu geldi. Sizin cevabınızla kafama daha da iyi oturdu.
İlginiz ve cevabınız için teşekkür ederim. Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Herkese merhaba bende aranıza yeni katıldım.Hem spor amaçlı hem işe gidip gelmeye günde 50km yol yapacağım bir bisiklet almayı istiyorum.110 kiloyum 1.80 boyum var. Konyada kullanacağım öneriniz ne olur. Baş ağrıtmayan fiyat performans ürünü tavsiyelerinizi bekliyorum. :)
 
Herkese merhaba bende aranıza yeni katıldım.Hem spor amaçlı hem işe gidip gelmeye günde 50km yol yapacağım bir bisiklet almayı istiyorum.110 kiloyum 1.80 boyum var. Konyada kullanacağım öneriniz ne olur. Baş ağrıtmayan fiyat performans ürünü tavsiyelerinizi bekliyorum. :)

Hoş geldiniz.

Bütçeyi bilmeden bir öneride bulunmak çok zor.

Ödeyebileceğiniz tutara yaklaşık olarak nelerin denk geldiğini şu sitelerden bulabilirsiniz.
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • Peugeot (link) | (link)
  • (link)
Corelli ve Bisan sitelerinde fiyat yok, model bulup alışveriş platformlarında bakılabilir.

Verilebilecek maksimum tutar belli olduktan sonra maşa (düz/süspansiyonlu) tercihi kalan seçenekleri yaklaşık yarıya indirir, ondan sonra özelliklere bakılarak karar verilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
6bin lira civarına kadar çıkabilirim aslında bisiklet çok fazla çeşitlenmiş çok fazla gelişmiş ben bayağı geride kalmışım. Desteğinize çok ihtiyacım var gibi 🙂
 
6bin lira civarına kadar çıkabilirim aslında bisiklet çok fazla çeşitlenmiş çok fazla gelişmiş ben bayağı geride kalmışım. Desteğinize çok ihtiyacım var gibi 🙂

Bütçe yeterli olduğuna göre kadro malzemesi alüminyum.
Gideceğiniz yollar nasıl? Düz maşa/süspansiyon tercihi, bisikletin yeterliliği, hatta Fit Bike modellerinin uygun olup olmadığını öğrenmek için soruyorum. Aslında maşa tercihi yol durumundan bağımsız bir tercih olmalı ama genelde yol şartlarına göre seçiliyor.
Arada yükleyip tura da çıkar mısınız, tamamen sportif amaçla ve işe hızlı gidip gelmek için mi kullanırsınız?
Sık kullanılacak güzergahta çok yokuş var mı?
 
Bütçe yeterli olduğuna göre kadro malzemesi alüminyum.
Gideceğiniz yollar nasıl? Düz maşa/süspansiyon tercihi, bisikletin yeterliliği, hatta Fit Bike modellerinin uygun olup olmadığını öğrenmek için soruyorum. Aslında maşa tercihi yol durumundan bağımsız bir tercih olmalı ama genelde yol şartlarına göre seçiliyor.
Arada yükleyip tura da çıkar mısınız, tamamen sportif amaçla ve işe hızlı gidip gelmek için mi kullanırsınız?
Sık kullanılacak güzergahta çok yokuş var mı?
Günlük gideceğim yol asfalt bisiklet yolu olan bir güzergah , genelde düz ama hafif rampa var. kilom fazla olduğu için amortisörlü olması sıkıntı yapar mı aslında konforlu olmasını istiyorum. Sadece iş için değil bayağı heyecanlandım forumda gezerken arada tura da çıkmak isterim.
 
Merhabalar
Son soruların cevaplarını bende merakla bekliyorum. Bence işe gidip gelmeye ve sportif amaçlı bisiklet bakarken sizlerin de yardımıyla carrao sportive 324 de karar kılmıştım. Ancak forumda gezindikçe mtb kategorisinden bir bisiklet mi almalıyım diye düşünmeye başladım. Bir de sanki carrao yerine kron daha çok tercih ediliyor gibi. Araştırdıkça yeni şeyler öğrenmekle birlikte kafam da karışmaya başladı. Acaba hiç fikir değiştirmeden seçimimde devam mı etmeliyim?
 
Günlük gideceğim yol asfalt bisiklet yolu olan bir güzergah , genelde düz ama hafif rampa var. kilom fazla olduğu için amortisörlü olması sıkıntı yapar mı aslında konforlu olmasını istiyorum. Sadece iş için değil bayağı heyecanlandım forumda gezerken arada tura da çıkmak isterim.
Fit bike modelinin çok uygun olacağını düşünmüyorum ama onun için öncelikle zayıflamam gerek.
 
Merhabalar
Son soruların cevaplarını bende merakla bekliyorum. Bence işe gidip gelmeye ve sportif amaçlı bisiklet bakarken sizlerin de yardımıyla carrao sportive 324 de karar kılmıştım. Ancak forumda gezindikçe mtb kategorisinden bir bisiklet mi almalıyım diye düşünmeye başladım. Bir de sanki carrao yerine kron daha çok tercih ediliyor gibi. Araştırdıkça yeni şeyler öğrenmekle birlikte kafam da karışmaya başladı. Acaba hiç fikir değiştirmeden seçimimde devam mı etmeliyim?

Şehir/Trekking'de Kron Carraro'dan çok satıyorsa nedeninin fiyattan başka bir konu olacağını sanmıyorum. İlgi alanımda olmadığı için dağ bisikletlerindeki durumu ve nedenini bilmiyorum. Buralarda toplamda Carraro belirgin çoğunlukta.

Fit bike modelinin çok uygun olacağını düşünmüyorum ama onun için öncelikle zayıflamam gerek.
Günlük gideceğim yol asfalt bisiklet yolu olan bir güzergah , genelde düz ama hafif rampa var. kilom fazla olduğu için amortisörlü olması sıkıntı yapar mı aslında konforlu olmasını istiyorum. Sadece iş için değil bayağı heyecanlandım forumda gezerken arada tura da çıkmak isterim.

Günde 50 km ile kilo zaten azalır diye düşünüyorum ama 110 kg sınırda bile olsa çoğu yol bisikletinin bile dayanabildiği bir ağırlık.

Bisiklette (en azından katlanmayanlarda) ağırlık dayanımını belirleyen en önemli etken tekerlekler. Trekking bisikletlerinin çoğunda 36 telli, 35 mm ve daha kalın lastikli, kaliteli jantlı tekerlekler var. Çok hor kullanmadıkça 120 kg üstü kullanıcılar, ek yüklerle bile kullanabiliyor. 120+ kg olup sadece teker seti değiştirerek yol bisikleti kullananlar var, yol bisikleti kullanılabiliyorsa fit bike da kullanılır. Bütçenize uygun az sayıdaki fit bike modellerinde pek iyi donanım olmadığından fit bike modelleri üstünde durmaya gerek yok.

Neredeyse tüm süspansiyonlu modellerde sertlik ayarı ve kilit var, ağırlığın çok sorun olacağını sanmıyorum ama çok sertleştirilmiş ya da kilitlenmiş bir süspansiyon gereksiz taşınan ağırlıktan başka bir şey değil. Çok bozuk yol ve arazide kullanılmayan, kaldırımlara -rampa dışında- inilip çıkılmayan bir bisiklette, özellikle belli bir süspansiyon kalitesinin üstüne çıkmadıkça süspansiyon pek de konfor sunmuyor ki bunlar yapılacaksa alınması gereken zaten dağ bisikleti. Maşa seçimi için şu eski konulardaki tartışmaları incelemek kullanım şekline göre ihtiyacı daha iyi şekillendirmek için faydalı olabilir: Şehir bisikletinde ön amortisörun olması avantaj mı dezavantaj mı? , Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı ve Düz maşa mı? amortisör mü?

Birkaç yıl önce düz maşalı şehir/trekking bisikleti bulmak oldukça zorken, modeller oldukça sınırlıyken şimdi neredeyse her modelin hem düz hem süspansiyonlusunun sunuluyor olması bence genel eğilimin düz maşaya doğru yöneldiğini gösteriyor.

Burada açıkladığım nedenlerle 21 viteslilerin üstünü baz alırsak bütçenize uygun ideal modeller bence şunlar:

Düz maşa:
  • (link)
  • (link)
Bunlar resmi sitede bütçenin az üstünde görünüyor ama indirim ya da kampanyayla bütçe içinde bulunabilir:​
  • (link)
  • (link)
Bütçe biraz arttırılıp indirim/kampanya sayesinde bunlara çıkılabilir:​
  • (link)
  • (link)

Süspansiyonlu:
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
Bunlar resmi sitede bütçenin az üstünde görünüyor ama indirim ya da kampanyayla bütçe içinde bulunabilir:​
  • (link)
  • (link)
  • (link)

Bunların dışında Bisan ve Corelli modelleri de var ama Bisan modellerini bulunabilirlik ve listelenenden farklı özellikte gelmeleri gibi sorunlar nedeniyle, Corelli modellerini ise maliyetten tasarruf için yaptıkları pek kaliteli olmayan bileşen seçimleri nedeniyle listelemedim ama yine de onlara bakılabilir.

Bu bütçe aralığında 24 vitesliler fiyat/performans açısından ideal modeller. 27 vitesli modellere çıkıp bütçeyi zorlamaya pek gerek yok ama aradaki fark çok olmadığında daha iyi bir yatırım olarak tercih edilebilirler. Sonradan yükseltmek her zaman aradaki fiyat farkından epey daha fazla tutuyor.

Yukarıdaki listede birbirine yakın duran bisikletlerin özellikleri neredeyse aynı, ufak tefek farklarla bazen bir marka, bazen diğer marka daha iyi. Tümüne bakıp bazılarını eleyebilirseniz kalan modelleri birbiriyle kıyaslamak, fiyat farkına değip değmeyeceğine karar vermek oldukça kolaylaşır.

Bunların dışında ikinci el bakılabilir, çok daha yüksek özellikli, temiz bisikletler bulunabilir.
 
Emeğinize sağlık çok detaylı bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim.Mosso legarda hoşuma giden bir model ama bu ikisinden hangisini önerirsiniz peki SPORTIVE 328 28-LEGARDA 2227 MDM H
 
Emeğinize sağlık çok detaylı bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim.Mosso legarda hoşuma giden bir model ama bu ikisinden hangisini önerirsiniz peki SPORTIVE 328 28-LEGARDA 2227 MDM H

İşin kötü yanı Carraro Sportive 328'in sitesindeki özellikleri yanlış, ön vites için 22 vitesli bir bisikletin özelliklerini yazmışlar. Hatalı özellikleri süspansiyonlu kardeşiyle aynı varsayıp ondan bakarsak:
Arka attırıcı, lastik ve selede Carraro iyi; aynakol, ön attırıcı, referans fiyat ve jant teli sayısında (ağırlık dayanımı için) Mosso iyi ama Mosso tarafındakilerin farkı çok az. İkisi arasında kalsam 328'e daha yakın olur ama hangisini bulabildiğime ve bulduğum fiyatına göre karar verirdim.
 
Yiğenime bisiklet hediye etmek istiyorum. Şehir bisikleti alacağım boyu 1.75 14 yaşında uzamaya da devam ediyor. Bütçe 4000 olarak belirleyebildim. Tavsiyeleriniz var mıdır birde kadro byu larak 48 mi düşünmeliyim uzamaya devam ettiği için 51 mi emin olamadım.
 
Yiğenime bisiklet hediye etmek istiyorum. Şehir bisikleti alacağım boyu 1.75 14 yaşında uzamaya da devam ediyor. Bütçe 4000 olarak belirleyebildim. Tavsiyeleriniz var mıdır birde kadro byu larak 48 mi düşünmeliyim uzamaya devam ettiği için 51 mi emin olamadım.

Bacak boyu ortalamadan kısa değilse 51 kadroyu şu anda sınırda kullanabilir, daha sonrası için de daha iyi olur. Tam tersinden bakarsak biraz uzasa da 48'i kullanır ama hızlı uzama yaşlarında olduğundan beklenenin üstünde uzayabilir. Yaygın trekking bisikletlerinde sele borusu yüksekliği dışındaki değerler fazla değişmediği için yine çok sorun olmaz ama tam boy her zaman en iyisi tabii.
Sürpriz olmayacaksa herhangi bir marka/modelin 51 kadrosunu denetin, trekking bisikletlerinde genelde ölçüler yakın.

4000 liraya kadarki modeller için şurada bir liste paylaşmıştım. Fiyatlar biraz artmış olabilir ama temel modeller için kaynak olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: yunuskent
@yunuskent 14'de 175 cm ise, erişkin boyu en az 195 olur gibi. Bence sürpriz yapmaktan vazgeçip bisikletçiye giderek deneyerek alması en iyisi. Seleyi en aşağı indirdiğinde bacak boyu anca yetecek bir kadro olmalı. Daha 20 cm uzayacak. Bu dediğim üst borusu yere paralel kadrolar için. Üst boru eğimli olursa işler değişir.
 
  • Beğen
Tepkiler: yunuskent
İşin kötü yanı Carraro Sportive 328'in sitesindeki özellikleri yanlış, ön vites için 22 vitesli bir bisikletin özelliklerini yazmışlar. Hatalı özellikleri süspansiyonlu kardeşiyle aynı varsayıp ondan bakarsak:
Arka attırıcı, lastik ve selede Carraro iyi; aynakol, ön attırıcı, referans fiyat ve jant teli sayısında (ağırlık dayanımı için) Mosso iyi ama Mosso tarafındakilerin farkı çok az. İkisi arasında kalsam 328'e daha yakın olur ama hangisini bulabildiğime ve bulduğum fiyatına göre karar verirdim.
Bilgiler için çok teşekkür ederim. Çok faydalı oldu. Hayırlı geceleriniz olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Bacak boyu ortalamadan kısa değilse 51 kadroyu şu anda sınırda kullanabilir, daha sonrası için de daha iyi olur. Tam tersinden bakarsak biraz uzasa da 48'i kullanır ama hızlı uzama yaşlarında olduğundan beklenenin üstünde uzayabilir. Yaygın trekking bisikletlerinde sele borusu yüksekliği dışındaki değerler fazla değişmediği için yine çok sorun olmaz ama tam boy her zaman en iyisi tabii.
Sürpriz olmayacaksa herhangi bir marka/modelin 51 kadrosunu denetin, trekking bisikletlerinde genelde ölçüler yakın.

4000 liraya kadarki modeller için şurada bir liste paylaşmıştım. Fiyatlar biraz artmış olabilir ama temel modeller için kaynak olabilir.

Çok teşekkürler hocam carraro 220 güzel duruyor sanırım onu tercih edeceğim. Sadece bu tavsiye için değil bir çok mesajınızdan da yararlanıyorum emeğinize sağlık.


@yunuskent 14'de 175 cm ise, erişkin boyu en az 195 olur gibi. Bence sürpriz yapmaktan vazgeçip bisikletçiye giderek deneyerek alması en iyisi. Seleyi en aşağı indirdiğinde bacak boyu anca yetecek bir kadro olmalı. Daha 20 cm uzayacak. Bu dediğim üst borusu yere paralel kadrolar için. Üst boru eğimli olursa işler değişir.

En iyisi bi bayiye gidip denemesi dediğiniz gibi teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Geri