Merhabalar
Son soruların cevaplarını bende merakla bekliyorum. Bence işe gidip gelmeye ve sportif amaçlı bisiklet bakarken sizlerin de yardımıyla carrao sportive 324 de karar kılmıştım. Ancak forumda gezindikçe mtb kategorisinden bir bisiklet mi almalıyım diye düşünmeye başladım. Bir de sanki carrao yerine kron daha çok tercih ediliyor gibi. Araştırdıkça yeni şeyler öğrenmekle birlikte kafam da karışmaya başladı. Acaba hiç fikir değiştirmeden seçimimde devam mı etmeliyim?
Şehir/Trekking'de Kron Carraro'dan çok satıyorsa nedeninin fiyattan başka bir konu olacağını sanmıyorum. İlgi alanımda olmadığı için dağ bisikletlerindeki durumu ve nedenini bilmiyorum. Buralarda toplamda Carraro belirgin çoğunlukta.
Fit bike modelinin çok uygun olacağını düşünmüyorum ama onun için öncelikle zayıflamam gerek.
Günlük gideceğim yol asfalt bisiklet yolu olan bir güzergah , genelde düz ama hafif rampa var. kilom fazla olduğu için amortisörlü olması sıkıntı yapar mı aslında konforlu olmasını istiyorum. Sadece iş için değil bayağı heyecanlandım forumda gezerken arada tura da çıkmak isterim.
Günde 50 km ile kilo zaten azalır diye düşünüyorum ama 110 kg sınırda bile olsa çoğu yol bisikletinin bile dayanabildiği bir ağırlık.
Bisiklette (en azından katlanmayanlarda) ağırlık dayanımını belirleyen en önemli etken tekerlekler. Trekking bisikletlerinin çoğunda 36 telli, 35 mm ve daha kalın lastikli, kaliteli jantlı tekerlekler var. Çok hor kullanmadıkça 120 kg üstü kullanıcılar, ek yüklerle bile kullanabiliyor. 120+ kg olup sadece teker seti değiştirerek yol bisikleti kullananlar var, yol bisikleti kullanılabiliyorsa fit bike da kullanılır. Bütçenize uygun az sayıdaki fit bike modellerinde pek iyi donanım olmadığından fit bike modelleri üstünde durmaya gerek yok.
Neredeyse tüm süspansiyonlu modellerde sertlik ayarı ve kilit var, ağırlığın çok sorun olacağını sanmıyorum ama çok sertleştirilmiş ya da kilitlenmiş bir süspansiyon gereksiz taşınan ağırlıktan başka bir şey değil. Çok bozuk yol ve arazide kullanılmayan, kaldırımlara -rampa dışında- inilip çıkılmayan bir bisiklette, özellikle belli bir süspansiyon kalitesinin üstüne çıkmadıkça süspansiyon pek de konfor sunmuyor ki bunlar yapılacaksa alınması gereken zaten dağ bisikleti. Maşa seçimi için şu eski konulardaki tartışmaları incelemek kullanım şekline göre ihtiyacı daha iyi şekillendirmek için faydalı olabilir:
Şehir bisikletinde ön amortisörun olması avantaj mı dezavantaj mı? ,
Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı ve
Düz maşa mı? amortisör mü?
Birkaç yıl önce düz maşalı şehir/trekking bisikleti bulmak oldukça zorken, modeller oldukça sınırlıyken şimdi neredeyse her modelin hem düz hem süspansiyonlusunun sunuluyor olması bence genel eğilimin düz maşaya doğru yöneldiğini gösteriyor.
Burada açıkladığım nedenlerle 21 viteslilerin üstünü baz alırsak bütçenize uygun ideal modeller bence şunlar:
Düz maşa:
Bunlar resmi sitede bütçenin az üstünde görünüyor ama indirim ya da kampanyayla bütçe içinde bulunabilir:
Bütçe biraz arttırılıp indirim/kampanya sayesinde bunlara çıkılabilir:
Süspansiyonlu:
- (link)
- (link)
- (link)
- (link)
Bunlar resmi sitede bütçenin az üstünde görünüyor ama indirim ya da kampanyayla bütçe içinde bulunabilir:
Bunların dışında Bisan ve Corelli modelleri de var ama Bisan modellerini bulunabilirlik ve listelenenden farklı özellikte gelmeleri gibi sorunlar nedeniyle, Corelli modellerini ise maliyetten tasarruf için yaptıkları pek kaliteli olmayan bileşen seçimleri nedeniyle listelemedim ama yine de onlara bakılabilir.
Bu bütçe aralığında 24 vitesliler fiyat/performans açısından ideal modeller. 27 vitesli modellere çıkıp bütçeyi zorlamaya pek gerek yok ama aradaki fark çok olmadığında daha iyi bir yatırım olarak tercih edilebilirler. Sonradan yükseltmek her zaman aradaki fiyat farkından epey daha fazla tutuyor.
Yukarıdaki listede birbirine yakın duran bisikletlerin özellikleri neredeyse aynı, ufak tefek farklarla bazen bir marka, bazen diğer marka daha iyi. Tümüne bakıp bazılarını eleyebilirseniz kalan modelleri birbiriyle kıyaslamak, fiyat farkına değip değmeyeceğine karar vermek oldukça kolaylaşır.
Bunların dışında ikinci el bakılabilir, çok daha yüksek özellikli, temiz bisikletler bulunabilir.