Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

İşin kötü yanı Carraro Sportive 328'in sitesindeki özellikleri yanlış, ön vites için 22 vitesli bir bisikletin özelliklerini yazmışlar. Hatalı özellikleri süspansiyonlu kardeşiyle aynı varsayıp ondan bakarsak:
Arka attırıcı, lastik ve selede Carraro iyi; aynakol, ön attırıcı, referans fiyat ve jant teli sayısında (ağırlık dayanımı için) Mosso iyi ama Mosso tarafındakilerin farkı çok az. İkisi arasında kalsam 328'e daha yakın olur ama hangisini bulabildiğime ve bulduğum fiyatına göre karar verirdim.
Selamlar, benzer bir karşılaştırmayı bir alt modeller, yani 324 ve 2224, arasında da yapmanız mümkün mü acaba?
 
Scudo
Selamlar kısmetse önümüzde ki günlerde sıfır hibrit bir bisiklet alacağım. Benim sorum kadroya ufak dokunuşlar yapmak istiyorum ( 1 yada 2 renk kullanarak) muhtemelen sticker takabilirim yada başka ne yapılabilir. Siyah kadro için göze hoş gelen uyumlu renk ne olabilir. Eski mesajlara bakındım pek paylaşım olmamış belkide ben kaçırdım. Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
288389 dosyayı görüntüle
Bu siteye bir göz atın derim.
(link)
 
Selamlar, benzer bir karşılaştırmayı bir alt modeller, yani 324 ve 2224, arasında da yapmanız mümkün mü acaba?

Ön attırıcıda Mosso (sadece seri olarak, pratikte hissedilir fark yok); lastik, sele ve referans fiyatta Carraro iyi. Diğer özellikler çoğunlukla aynı, ufak farklarda denk.

Carraro ile Mosso arasında ağırlık farkını da göz önüne almak lazım. Carraro hiçbir zaman ağırlık bilgilerini vermiyor ve neredeyse her modelinin diğer markalardaki denk modellerden ağır olduğu hissediliyor. Tabii bu fark kilolarca değil.

Kendi web sitelerindeki referans fiyatlara bakarsak Carraro yine daha avantajlı. Mosso'nun lastik seçimini hiç beğenmiyorum. Mitas lastiklerden memnun olan tanıdığım yok, kendi Legarda'mdaki Mitas lastikleri 80 km'de değiştirmek zorunda kaldım. Düzgün bir lastikle değiştirmek istediğinizde bu 500 liranın üstünde ek maliyet demek ve o düzgün alternatiflerden biri Carraro'nun tekerleklerinde geliyor. Lastik maliyetini ekleyince Carraro ile Mosso arasındaki fiyat farkı iyice açılıyor.

Tarz olarak ise Mosso'ya yakınım (ya da yakındım, Lime-Füme rengi kaldırmadan önce) ama bu tamamen kişiye bağlı bir konu.
 
Tarz olarak ise Mosso'ya yakınım (ya da yakındım, Lime-Füme rengi kaldırmadan önce) ama bu tamamen kişiye bağlı bir konu.
Cevabınız için teşekkürler, teknik kısım ile ilgili yorum yapamam ama bu kısma kesinlikle katılıyorum. En güzel rengi kaldırdıkları gibi bir de Koyu Gri - Gri hariç tüm mat renkleri parlak yapmışlar 2022 serisinde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Cevabınız için teşekkürler, teknik kısım ile ilgili yorum yapamam ama bu kısma kesinlikle katılıyorum. En güzel rengi kaldırdıkları gibi bir de Koyu Gri - Gri hariç tüm mat renkleri parlak yapmışlar 2022 serisinde.
Zevkler ve renkler meselsi tabi ama , bende 2227 kullanıcısıyım. Mat boyayı çok sevmiyorum ve almaya karar verince mecbur kabul etmiştim. Kutudan parlak çıkınca çok mutlu oldum. Boya kalitesi ve görüntüsü çok güzel.
 
Zevkler ve renkler meselsi tabi ama , bende 2227 kullanıcısıyım. Mat boyayı çok sevmiyorum ve almaya karar verince mecbur kabul etmiştim. Kutudan parlak çıkınca çok mutlu oldum. Boya kalitesi ve görüntüsü çok güzel.

Seveni mutlaka vardır ama boya ve renk seçimi konusunda en başarısız bulduğum marka (link):

588eb48286b37adb1c66d3d4efe84a.png

9d2501bf283d27243f999ab484d1ca.jpg

d1ce8d8dcf5962dad539b66b6f2cf9.jpg

14c8c389d51258318a90fa0ebe1182.png

b5fb272bf635cc82ecefb086ef25e4.png
 
Seveni mutlaka vardır ama boya ve renk seçimi konusunda en başarısız bulduğum marka (link):

588eb48286b37adb1c66d3d4efe84a.png

9d2501bf283d27243f999ab484d1ca.jpg

d1ce8d8dcf5962dad539b66b6f2cf9.jpg

14c8c389d51258318a90fa0ebe1182.png

b5fb272bf635cc82ecefb086ef25e4.png
Salcano ve kron nun boya stili aliexpress te satılan bisikletlere çok benziyor yada bana öyle geliyor.
 
Seveni mutlaka vardır ama boya ve renk seçimi konusunda en başarısız bulduğum marka (link):

588eb48286b37adb1c66d3d4efe84a.png

9d2501bf283d27243f999ab484d1ca.jpg

d1ce8d8dcf5962dad539b66b6f2cf9.jpg

14c8c389d51258318a90fa0ebe1182.png

b5fb272bf635cc82ecefb086ef25e4.png
Salcano City Sport 10 HD (2018) sahibi olarak aynen katılıyorum. Niye aldın derseniz ben alırken o gün o paraya en iyi komponent seçimi ve zırhlı lastiklerle gelen bisikletti. Önce seleyi (üzerinde gelen beş para etmez) değiştirmekle başlayıp, pedallar, elcikler, iç lastikler derken aynakol, ruble (nispeten dağlık tepelik bir yerde yaşıyorum bu sebeple tırmanışı iyileştirmek için) ve nihayetinde üzerindekiler eskidiği için dış lastikleri de değiştirdim. Sele borusu da kadro boyuna göre kısa, son nokta diye işaretli gelen yerden 1 cm daha dışarı çıkarmam gerekiyor. Geçen kadro kulağı vidasının sıkılığını kontrol etmek için alyanı çevirir çevirmez yalama olmaya yüz tuttu. Vidadan bile tasarruf edilmeye çalışılmış, sanırım alüminyum, neyse ki alyanı dikey eksende kanırtarak yeteri kadar sıkabildim.

Tüm bunları geçersek Salcano boya ve logo tasarımını yapan ekibe acilen yol verip aklı başında, iş bilen birilerini alması lazım. Logolar neredeyse comic sans fontu ile yapılmış kadar ciddiyetsiz ve boya tasarımları neredeyse boyama kitabına bisiklet resmi basıp çocukların eline pastel boya ile birlikte verip çıkan sonuçtan ilham alınmış gibi. Carraro seviyesine gelmesi için (tek renk metalik boya üzerine kabartmalı marka ve logo basımı, düzgün renk kombinleri (yine de arada saçma zevksiz kombinler olsa da), vs) çoklu sayıda fırın kadar ekmek yemeleri lazım. Karbon yarış bisikletlerini çocuklara falan sattıklarını düşünerek boyuyorlar izlenimi yaratıyor.
 
Neredeyse tüm markalar 21 vitesli bisikletlerinde standart altı bileşenleri (vidalı ruble, Çin ya da Doğu Avrupa markalı ön-arka-orta göbekler, bazılarında markasız aynakol, düşük kalite frenler, bazılarında düşük kalite/Shimano dışı fren/vites kolları, bazılarında seri dışı attırıcılar v.b.) topladıkları için bütçe yettiği sürece bu grubu geçip bir üst konfigürasyondan itibaren değerlendirilmesini öneriyorum. Carraro Sportive 321, 322, 220, 222, Mosso Legarda xx21'ler ve diğer markalardaki 21 vitesli modellerin neredeyse hepsi bu grupta. Dolayısıyla belirgin daha düşük konfigürasyonlu bisikletler hariç hiçbir bisikletten onlara geçilmesini önermem.

Riverside 500 ayrı bir sınıfta. Yaygın yerli markalarda onun dengi yok. Riverside 500'üm olsaydı ya detaylı bir yükseltmeye girişir (öne ikili aynakol, kollar, attırıcılar, frenler, maşa, lastikler) ya da 2x9-2x10-2x11-3x9-3x10 vitesli modellerden biriyle değiştirirdim.
Tavsiyeniz için teşekür ederim, mevcut riverside 500 bisikletinin düz asfaltta fazla akıcı olmamasından muzdaribim. bunda tek yaprak aynakol sistemininin ve mevcut no name bilyalı göbeklerin rolü büyük. Genelde asfaltta kullandığım için amortisör de fazladan ağırlık yapıyor.O yüzden eldekini satıp, Carraro Sportive 324 ya da Peugeot T09 bakıyorum. Üçüncü ve biraz çılgın bi fikir gibi gelse de bi yanım ikinci el btwin triban 520 istiyor. Baya kararsız kaldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhabalar. Forumda ki ilk mesajım olabilir. Geçmiş cevapları da okudum. Kafam karıştı baya. Boyum 187 kilo 87 İç bacak 90 cm. Hesaplamam da yanlış yoksa kadro boyu 22 inc olmalı seçeceğim bisiklette. Yanlış bir hesabım varsa belirtirseniz sevinirim verdiğim ölçülere göre. Ayrıca alacağım bisikleti Genellikle günlük 50-60 km asfalt yollarda kullanacağım. Zaman zaman rampalar mevcut olacak. Ve de Nadiren arazi toprak yol kullanacağIm. Bunun için trekking bisikletler gözüme kestirdim. Kron SPX300 Modelini beğendim. Eğer bu fiyat bandında daha kaliteli bir öneriniz varsa alabilirim.
 
Merhabalar. Forumda ki ilk mesajım olabilir. Geçmiş cevapları da okudum. Kafam karıştı baya. Boyum 187 kilo 87 İç bacak 90 cm. Hesaplamam da yanlış yoksa kadro boyu 22 inc olmalı seçeceğim bisiklette. Yanlış bir hesabım varsa belirtirseniz sevinirim verdiğim ölçülere göre. Ayrıca alacağım bisikleti Genellikle günlük 50-60 km asfalt yollarda kullanacağım. Zaman zaman rampalar mevcut olacak. Ve de Nadiren arazi toprak yol kullanacağIm. Bunun için trekking bisikletler gözüme kestirdim. Kron SPX300 Modelini beğendim. Eğer bu fiyat bandında daha kaliteli bir öneriniz varsa alabilirim.

22"~56cm uygun olur ama her zaman deneyip emin olmak lazım.
SPX300'ün alternatifi Carraro Sportive 328. Aralarında küçük farklar var, bazıları birinde bazıları diğerinde iyi. Bir de Kron'da bazı bilgiler eksik, lastiğin marka modeli ve aynakolun diş sayıları gibi. Aynakol 48-36-26 da olabilir, 44-32-22 de olabilir, ilki yüksek hızda, ikincisi tırmanışta avantajlı. Ruble tırmanış için yeterince büyük olduğundan aynakolun 48-36-26 olması bisikletin amacına daha uygun olurdu.
Bir de özellikler sayfalarında yazılan, Kron'daki gibi "Kron Bisiklet A.Ş. tüm modellerinde önceden belirtmeksizin fiyat, renk ve teknik özelliklerinde değişiklik yapma hakkını saklı tutar." ve Corelli'deki gibi "*Parça değişiklik hakkı CORELLİ'ye aittir." ifadelerini hiç sevmiyorum, kötü sürpriz olabileceğini gösteriyor. Zaten öyle bir hakları yok ama Kron ve Corelli alırken özellikleri sorup emin olmak, beklenenden farklı bir özellikle gelmesine karşı kurulumdan önce kontrol etmekte fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: theKing__2K
Cevabınız için teşekkür ederim. 328 i de değerlendireceğim. Rengi de güzelmiş.
 
Cevabınız için teşekkür ederim. 328 i de değerlendireceğim. Rengi de güzelmiş.

Not olarak, resmi sitede (link)'in aynakol ve vites kolu bilgileri yanlış, onlar (link)'deki gibi

KRANK TAKIMI: SHIMANO ALTUS M371 48X36X26T
VİTES KOLU: SHIMANO EF505 3X9

olmalı.

unknown.png
 
  • Beğen
Tepkiler: theKing__2K
İlginç gerçekten. Niye böyle hata yaparlar garip 🤔 Online da satışı var da fiyatlar pahalı. Bulunduğum yer de tek bi satış noktası var oraya bakayım. Olmazsa SPX300 araştırayım.
 
Herkese merhaba. Ben kısa zaman sonra spor, egzersiz amaçlı bir Carraro Sportive 330 düşünüyorum. Şimdilik kararım bu yönde. Çoğunlukla şehir içi kullanacağım. Mersinde yaşıyorum. Her yer dümdüz neredeyse. Dağ bayır gezmeyeceğim yani. Ama son zamanlarda Carraro Cr-t Trip modeli de dikkatimi çekti. Fiyatı da mantıklı gibi. Sizce hangisi daha mantıklı olur?Datanıklılık ve kullanım kolaylığı açısından.
 
Herkese merhaba. Ben kısa zaman sonra spor, egzersiz amaçlı bir Carraro Sportive 330 düşünüyorum. Şimdilik kararım bu yönde. Çoğunlukla şehir içi kullanacağım. Mersinde yaşıyorum. Her yer dümdüz neredeyse. Dağ bayır gezmeyeceğim yani. Ama son zamanlarda Carraro Cr-t Trip modeli de dikkatimi çekti. Fiyatı da mantıklı gibi. Sizce hangisi daha mantıklı olur?Datanıklılık ve kullanım kolaylığı açısından.

İkisi tamamen farklı dünyaların bisikletleri. Carraro'da (link) vites seti ve slick/dişsiz lastikleriyle serinin sportif amaçlı en uç ürünlerinden biriyken (link) çelik kadro ve maşalı, 27.5 jantlı bir uzun tur bisikleti. CR-T Trip'in amacı dağ-bayır gezmek, uzun turlara çıkmak. Sağlamlık açısından CR-T Trip mutlaka önce ama amacınıza hiçbir yönden uymuyor.
 
Anladım. Tahmin etmiştim. Tura falan çıkma niyetim şimdilik yok. Sanırım 330 benim işimi hayli görebilecek bir bisiklet.
 
Açıkcası şehir içi kullanımlarında bisikletlerin çok farkettiğini düşünmüyorum.
Uzun vadeli kullanımda tur yaparım ya da dağ tepe gezerim diyorsanız seçenekleri değerlendirmek lazım.
Onun dışında al birini vur ötekini modunda bisikletler çoğu.
O yüzden en iyi bisiklet ekonominizi sarsmayan içinize sinen bisiklet.
 
Yani Cr-t Trip gibi bir bisiklet alıp şehir içinde gezmek yorar mı? Yoksa 330 alıp çamurluk falan filan ekipmanları alıp kullanmak mı mantıklı olur
 
Geri