Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Yani Cr-t Trip gibi bir bisiklet alıp şehir içinde gezmek yorar mı? Yoksa 330 alıp çamurluk falan filan ekipmanları alıp kullanmak mı mantıklı olur

330 yaklaşık 12 kg, CR-T Trip en az 18 kg.
Aynı kadro boyunda CR-T 330'dan uzun.
330'da 35 mm dişsiz performans lastikleri, CR-T'de 40 mm zırhlı ağır tur lastikleri var.
Diğer özellikleri tek tek yazmayayım, bunlara ve önceki mesajda verdiğim linklerden diğer özelliklere bakıp "yorar mı" kısmını kendiniz yorumlayın.

"çamurluk falan filan" ekipmanlardan bahsettiğinizden o bileşenlerin hazır gelmesini tercih ederseniz şu modellere de bakabilirsiniz: (link), (link), (link)
 
Scudo
Herkese iyi forumlar dilerim, foruma yeni katıldım.
Hafta içi ev - iş arası (google maps e göre 11-12 km mesafe), belki akşam üzeri spor amaçlı yine sağa sola gitmek amaçlı, hafta sonu da deniz geçişini sağladığım takdirde istanbul içi çoğunlukla bisiklet kullanmak niyetindeyim :)
6.000 -TL civarlarında bu tarz bir sürüş için önerebileceğiniz bisikletleri yazıp yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum.
Üniversite zamanında (Çanakkale/Merkez) öğrenci bütçesi ile alınabilecek 2. el bir bisikletle iki sene boyunca iş-ev-okul gezip durmuştum, ancak Çanakkale/Merkez oldukça düz yapıya sahip, şimdi İstanbul'da yer yer yokuş vs gibi durumlar için V Fren mi, Hidrolik Fren mi ya da amortisörlü mü normal maşa mı ?
Açıkçası şu sebeple soru soruyorum Hidrolik Fren'in V frene göre bakımının biraz daha meşakatli olduğunu okudum forumdan, benim gibi profesyonel olmayan bir kullanıcı için hangisi yeterli olur, bir de kadro boyunu (boyum 1.83 kilom 85 civarı şuan) neye göre seçmeliyim bu gibi konularda bilgi verirseniz tekrardan memnun kalırım, şimdiden cevap/cevaplarınız için teşekkür ederim. Herkese iyi akşamlar iyi forumlar :)
 
Herkese iyi forumlar dilerim, foruma yeni katıldım.
Hafta içi ev - iş arası (google maps e göre 11-12 km mesafe), belki akşam üzeri spor amaçlı yine sağa sola gitmek amaçlı, hafta sonu da deniz geçişini sağladığım takdirde istanbul içi çoğunlukla bisiklet kullanmak niyetindeyim :)
6.000 -TL civarlarında bu tarz bir sürüş için önerebileceğiniz bisikletleri yazıp yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum.
Üniversite zamanında (Çanakkale/Merkez) öğrenci bütçesi ile alınabilecek 2. el bir bisikletle iki sene boyunca iş-ev-okul gezip durmuştum, ancak Çanakkale/Merkez oldukça düz yapıya sahip, şimdi İstanbul'da yer yer yokuş vs gibi durumlar için V Fren mi, Hidrolik Fren mi ya da amortisörlü mü normal maşa mı ?
Açıkçası şu sebeple soru soruyorum Hidrolik Fren'in V frene göre bakımının biraz daha meşakatli olduğunu okudum forumdan, benim gibi profesyonel olmayan bir kullanıcı için hangisi yeterli olur, bir de kadro boyunu (boyum 1.83 kilom 85 civarı şuan) neye göre seçmeliyim bu gibi konularda bilgi verirseniz tekrardan memnun kalırım, şimdiden cevap/cevaplarınız için teşekkür ederim. Herkese iyi akşamlar iyi forumlar :)

Merhabalar bu aralar benimde almayı düşündüğüm bir model var araştırmalarıma göre f/p açısından söylediğiniz fiyat bandında ön plana çıkıyor bu modeller;
1. si Mosso Legarda 2224 serisine tercihine göre sabit yada süspansiyonlu maşa ve hidrolik mi V frenmi diye değerlendirip bakabilirsin
2. si Carraro Sportive 324 Modeline bakabilirsin.
24 vitesli bu modeller malzeme kalitesi açısından 21 lerden bir adım öne çıktığı söyleniyor ve şehir içi kullanımda makul seçenekler gibi görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: kaktuss
Merhabalar, foruma yeni katıldım ve bir konuda yardımınıza ihtiyacım var. :D Ben daha çok asfaltta parkta, ve topraklı hafif engebeli yerlerde sürmek için bir bisiklet bakıyorum. Bütçem 5000 TL, eğer daha iyi bir model denk gelirse 400-500 lira kadar yükseltebilirim. Bana biraz model önerebilirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 
Merhabalar, foruma yeni katıldım ve bir konuda yardımınıza ihtiyacım var. :D Ben daha çok asfaltta parkta, ve topraklı hafif engebeli yerlerde sürmek için bir bisiklet bakıyorum. Bütçem 5000 TL, eğer daha iyi bir model denk gelirse 400-500 lira kadar yükseltebilirim. Bana biraz model önerebilirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Merhabalar, Carraro'nun Sportive serisini önerebilirim fazla arazi yapmayacaksanız 300lere bakın 200lere maşa için 1000 tl fark vereceğinize donanımı yüksek tercih edin. Ayrıca ileri ki zamanlar için tam takım tur bisikletine çevirebilirsiniz.
 
Merhabalar, Carraro'nun Sportive serisini önerebilirim fazla arazi yapmayacaksanız 300lere bakın 200lere maşa için 1000 tl fark vereceğinize donanımı yüksek tercih edin. Ayrıca ileri ki zamanlar için tam takım tur bisikletine çevirebilirsiniz.
Efendim acaba model numarası da önerebilir misiniz? Teşekkür ederim.
 
Efendim acaba model numarası da önerebilir misiniz? Teşekkür ederim.
Temiz 2. el 327 bulabilirseniz süper olur şuan sıfırları 6500 civarı sıfır 324 var ama 5400 fiyat bandında ve hala tourney vites kullanıyor bana sorarsanız onu alacağınıza 2. el 327 yada 328 bakın.
 
Temiz 2. el 327 bulabilirseniz süper olur şuan sıfırları 6500 civarı sıfır 324 var ama 5400 fiyat bandında ve hala tourney vites kullanıyor bana sorarsanız onu alacağınıza 2. el 327 yada 328 bakın.
İkinci el sitelerine baktım ancak dediğiniz modelde bisiklet yok maalesef.

@Spartiat Efendim acaba sizin önerebileceğiniz bir model var mıdır?
Merhabalar, foruma yeni katıldım ve bir konuda yardımınıza ihtiyacım var. :D Ben daha çok asfaltta parkta, ve topraklı hafif engebeli yerlerde sürmek için bir bisiklet bakıyorum. Bütçem 5000 TL, eğer daha iyi bir model denk gelirse 400-500 lira kadar yükseltebilirim. Bana biraz model önerebilirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 
@Spartiat Efendim acaba sizin önerebileceğiniz bir model var mıdır?

Çıkabiliyorsanız şu modellere çıkmanızda fayda var:

Düz maşa:
  • (link)
  • (link)
Süspansiyonlu:
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link) (Bu bisiklet 21 vitesli ve aşağıda bu konuda bir not var ama ruble ve göbek seçimleri nedeniyle bu model o grubun üstünde)

Daha ekonomik olarak 21 vitesli modelleri bulabilirsiniz ama önceki sayfalara baktıysanız bu bisikletler için sık sık şu görüşü belirttiğimi görmüşsünüzdür:
"Neredeyse tüm markalar 21 vitesli bisikletlerinde standart altı bileşenleri (vidalı ruble, Çin ya da Doğu Avrupa markalı ön-arka-orta göbekler, bazılarında markasız aynakol, düşük kalite frenler, bazılarında düşük kalite/Shimano dışı fren/vites kolları, bazılarında seri dışı attırıcılar v.b.) topladıkları için bütçe yettiği sürece bu grubu geçip bir üst konfigürasyondan itibaren değerlendirilmesini öneriyorum. Carraro Sportive 321, 322, 220, 222, Mosso Legarda xx21'ler ve diğer markalardaki 21 vitesli modellerin neredeyse hepsi bu grupta. "

Bu konular sizin için sorun değilse ya da şimdilik böyle alıp ilerde değiştiririm diye düşünürseniz şu modellere de bakabilirsiniz:

Düz maşa:
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
Süspansiyonlu:
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)


Düz maşa/süspansiyonlu maşa seçimi konusunda benim görüşüm, çok fazla taşlı/parkeli yollarda ya da hafif arazide kullanılmadığı sürece süspansiyonun gerekli olmadığı. Ağırlık, ilk satın alma maliyeti, gürültü, bakım gereksinimi, stabiliteyi bozması gibi konular nedeniyle süspansiyonlu maşa tercih etmiyorum. Süspansiyonlu bisiklet kullanıcılarının çoğu hızlanma ve tırmanmalar için süspansiyonu kilitlemek zorunda kalıyor, kilitlenmiş bir süspansiyon da ağırlığın en büyük sorun olduğu bu durumlarda boşuna taşınmış oluyor. Çok bozuk yol ve arazide kullanılmayan, kaldırımlara -rampa dışında- inilip çıkılmayan bir bisiklette, özellikle belli bir süspansiyon kalitesinin üstüne çıkmadıkça süspansiyon pek de konfor sunmuyor. Yine de süspansiyonu zorunluluk olarak gören, kullanan ve tavsiye edenler var, onlardan da görüş almak ya da şu konuları incelemek daha iyi karar vermeyi sağlayabilir. Şehir bisikletinde ön amortisörun olması avantaj mı dezavantaj mı? , Şehir içinde sabit maşa ve amortisör farkı ve Düz maşa mı? amortisör mü?

Bunlara bakarak model sayısını azaltabilirseniz model bazında karşılaştırma yapmak kolaylaşır.

Edit: Yazmadan önce fiyatlarına bakarak seçtiğim modellerden üstünü çizdiğim iki tanesine şimdi zam gelmiş görünüyor, fiyatlar bütçe sınırının üstüne çıkmış. Böyle bir devirdeyiz artık.
 
Son düzenleme:
Temiz 2. el 327 bulabilirseniz süper olur şuan sıfırları 6500 civarı sıfır 324 var ama 5400 fiyat bandında ve hala tourney vites kullanıyor bana sorarsanız onu alacağınıza 2. el 327 yada 328 bakın.
Ben de 328 bakıyordum hepsine zam gelmiş. 1000 lira şaka gibi ama güldürmüyor…
 
  • Üzgün
Tepkiler: Spartiat
Herkese iyi forumlar dilerim, foruma yeni katıldım.
Hafta içi ev - iş arası (google maps e göre 11-12 km mesafe), belki akşam üzeri spor amaçlı yine sağa sola gitmek amaçlı, hafta sonu da deniz geçişini sağladığım takdirde istanbul içi çoğunlukla bisiklet kullanmak niyetindeyim :)
6.000 -TL civarlarında bu tarz bir sürüş için önerebileceğiniz bisikletleri yazıp yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum.
Üniversite zamanında (Çanakkale/Merkez) öğrenci bütçesi ile alınabilecek 2. el bir bisikletle iki sene boyunca iş-ev-okul gezip durmuştum, ancak Çanakkale/Merkez oldukça düz yapıya sahip, şimdi İstanbul'da yer yer yokuş vs gibi durumlar için V Fren mi, Hidrolik Fren mi ya da amortisörlü mü normal maşa mı ?
Açıkçası şu sebeple soru soruyorum Hidrolik Fren'in V frene göre bakımının biraz daha meşakatli olduğunu okudum forumdan, benim gibi profesyonel olmayan bir kullanıcı için hangisi yeterli olur, bir de kadro boyunu (boyum 1.83 kilom 85 civarı şuan) neye göre seçmeliyim bu gibi konularda bilgi verirseniz tekrardan memnun kalırım, şimdiden cevap/cevaplarınız için teşekkür ederim. Herkese iyi akşamlar iyi forumlar :)

Bir önceki mesajımda verdiğim modeller 6000 TL bütçe içinde sizin için de geçerli ama şu modeller de bütçenize uyuyor ya da az daha yükselterek alınabiliyor:

Düz maşa:
  • (link)
Süspansiyonlu:
  • (link)
  • (link)
  • (link)
Süspansiyon konusundaki görüşüm de yukarıdaki mesajda var.

Kadro boyu olarak iç bacak boyunuz ortalamadan kısa değilse 50-51-52 kadro uygun olmalı. Yine de iç bacak boyunuzu ölçmekte ve mümkünse herhangi bir bayide farklı model de olsa uygun olduğunu düşündüğünüz boyları denemekte çok büyük fayda var.

V fren bakımını/ayarını kendiniz yapabilecekseniz hidrolik yerine V fren tercih etmeniz kolaylık olur ama ikisini de servise yaptıracaksanız biraz maliyet artışı dışında pek bir farkı olmaz. Bütçeniz yetiyorsa ya da sonraki bakımlar sorun olmayacaksa hidrolik frenden çok çekinmeye gerek yok. Tabii hidrolik frenin bazı artıları ve dikkat edilmesi gereken bazı noktaları var ama fren konusundaki eğilimin disk frenlere yöneldiği de bir gerçek.
 
@Spartiat Efendim mesajınız için çok teşekkür ederim, linklere tıklayınca zam geldiğini gördüm oysaki yarın bayiye gidip model bakacaktım. Umarım bayii zamsız fiyattan alışveriş sağlar.
 
Carraro Sportive 328 veya 330 kullanan var mı acaba? Kadro boyu konusunda yardım istiyorum. Boyum 1.83 Carraro yol bisikletim var 54 kadro kullanıyorum. Sportive serisinde kadro boyları yol bisikletleriyle aynı değil sanırım. Tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Merhaba arkadaşlar, uzun zamandır araştırıyorum fiyat performans ürünleri Bisan TRX 8100 ve Carraro Sportive 220 arasında kaldım. Boy 187 bacak iç boy 86 cm. Birde bayide kron tx 100'ün 2022 modelini gördüm görsel olarak çok güzeldi.
56 Kadro almayı düşünüyorum ama 56 bulamazsam 51 veya 52 ( modele göre değişiyor) kadrolarda çok sıkıntı yaşarmıyım ? Ürünlerin siteleri açık cevap geldiği an sipariş vereceğim. Şimdiden çok teşekkür ederim.
Bu arada Trx8100 54 kadro tamm oldu arada 3 - 4 cm boşluk kaldı. Tx 100 20 inç(51 cm) kadro vardı 7 8 cm kadar boşluk oluştu ama rahattı sportive modeli bayiye gelmediği için deneyemedim. İlgili arkadaşların bilgisine.

1. Kron tx 100 (2022'de kilitli maşa var)
2.Bisan TRX 8100
3. Carraro Sportive 220

Özellikle @Spartiat hocam yorumlarınız benim için çok önemli şimdiden çok teşekkür ederim.

Mesajlarınızı ve sipariş vermeyi bekliyorum dostlar....
 
Son düzenleme:
Carraro Sportive 328 veya 330 kullanan var mı acaba? Kadro boyu konusunda yardım istiyorum. Boyum 1.83 Carraro yol bisikletim var 54 kadro kullanıyorum. Sportive serisinde kadro boyları yol bisikletleriyle aynı değil sanırım. Tavsiyelerinizi bekliyorum.
Merhaba. Fikir olması açısından: Carraro Sportive 230 kullanıyorum. Boyum 180 cm, iç bacak boyum 80 cm. 51 kadro kullanıyorum ve sorun yaşamıyorum.
@Mahmut88 51 kadro size küçük gelir düşüncesindeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahmut88
Maalesef
Ben de 328 bakıyordum hepsine zam gelmiş. 1000 lira şaka gibi ama güldürmüyor…
Maalesef artık bu devirde en iyi bisiklet kendi bisikletiniz oldu.
Carraro Sportive 328 veya 330 kullanan var mı acaba? Kadro boyu konusunda yardım istiyorum. Boyum 1.83 Carraro yol bisikletim var 54 kadro kullanıyorum. Sportive serisinde kadro boyları yol bisikletleriyle aynı değil sanırım. Tavsiyelerinizi bekliyorum.
Merhabalar, ben 327 kullanıcısıyım 328 ile aynı bisiklet tek farkı hidrolik disk fren olması gayet güzel bir bisiklettir. Kadro boyuna gelecek olursak yol bisikletinde kullandığınız 54 kadro şehir bisikleti için rahat olmayabilir ama 1.83 boyundaysanız sizi rahatsız etmeyecektir 54 kadro. Ayrıca kadro boyunu hesaplamak için bacak ölçüleri v.s gerekir evinizde mezura yada metre varsa internetten kadro ölçüsü hesaplamanız için siteler vardır oralardan yararlanabilirsiniz ama yine de bisikletin üstüne oturmadan karar vermeyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: bitinya_s
Kron SPX150 ve LEGARDA 2224 MDM H
Şu iki bisiklet arasında Mosso model daha cazip geldi bana arkadaşlar, zırhlı tekerlek ve vites aksamlarının altus olması hemde fiyat olarak bir tık daha uygun oluşu açısından, farklı düşünen bir arkadaş var mıdır acaba ?
Mosso modeli alırsam bikestore sitesi üzerinden alacağım, diğer mağazaların internet sitesinde genelde stok bulamadım bu site üzerinden alışveriş yapıp deneyimini paylaşacak arkadaşlar var mıdır ? Teşekkürler herkese
 
Kron SPX150 ve LEGARDA 2224 MDM H
Şu iki bisiklet arasında Mosso model daha cazip geldi bana arkadaşlar, zırhlı tekerlek ve vites aksamlarının altus olması hemde fiyat olarak bir tık daha uygun oluşu açısından, farklı düşünen bir arkadaş var mıdır acaba ?
Mosso modeli alırsam bikestore sitesi üzerinden alacağım, diğer mağazaların internet sitesinde genelde stok bulamadım bu site üzerinden alışveriş yapıp deneyimini paylaşacak arkadaşlar var mıdır ? Teşekkürler herkese

Mosso'nun pozitif yöndeki küçük farklarıyla SPX150'den daha pahalı olması gerekirdi, tersine SPX daha pahalı. Bence Mosso doğru seçim olur.
BikeStore üzerinden bisiklet değil, 2 defa parça alışverişim oldu. İkincisinde yaşadığım sorundan dolayı çok olumlu bakamıyorum ama birçok yerde bulunamayacak bisikletleri orada bulmak mümkün. Sadece yaygın modeller değil, Türkiye'de bulunamayacağını düşündüğüm bazı modelleri de görüyorum. O bakımdan da iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: kaktuss
Mosso'nun pozitif yöndeki küçük farklarıyla SPX150'den daha pahalı olması gerekirdi, tersine SPX daha pahalı. Bence Mosso doğru seçim olur.
BikeStore üzerinden bisiklet değil, 2 defa parça alışverişim oldu. İkincisinde yaşadığım sorundan dolayı çok olumlu bakamıyorum ama birçok yerde bulunamayacak bisikletleri orada bulmak mümkün. Sadece yaygın modeller değil, Türkiye'de bulunamayacağını düşündüğüm bazı modelleri de görüyorum. O bakımdan da iyi.
Teşekkür ederim ilgili cevaplarınız için size ve forumdaki diğer cevap veren arkadaşlar, yetkili satıcıları biraz daha araştırıp maddi durumu da hallettikten sonra Mosso modelini alma niyetindeyim bakalım, umarım hayırlısı olur
 
merhabalar ben yaklaşık 2-3 haftadır bisiklet almak istiyorum. arkadaşlarımla şehir içinde nadirde olsa biraz toprakta sürmek istiyorum bundan şehir ve tur bisikletlerinden iki model belirledim. hangisini almalıyım bu konulara biraz uzağım ama hem isimlerini hem de linklerini paylaşacağım yardımcı olursanız çok mutlu olurum.
1- Carraro sportive 220 21 vites 46 kadro
2- Mosso Legarda 2224 MSM V fren 46 kadro

ben 2 numaraya daha sıcak bakıyorum aslında amortisörü de var kilitli. malum indirime de girmiş ekonomi daha zorlaşmadan almak iyi olur diye düşünüyorum. (link koyamadım kusura bakmayın)
 
Geri