Scudo Sports

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Evet go ikinci el giant ta ikinci el şimdi peugeot t11 x2 ye bakıyorum. O da 9 k ya yakın bir fiyatı var ancak 12 kg gibi bir kilo da ve arka aktarımı deore
 
Scudo
Evet go ikinci el giant ta ikinci el şimdi peugeot t11 x2 ye bakıyorum. O da 9 k ya yakın bir fiyatı var ancak 12 kg gibi bir kilo da ve arka aktarımı deore
Bursa'da olsanız ben size T11x2 satabilirdim. Alalı bir ay oluyor. Yıldızımız barışmadı :D
 
Niye ya kağıt üstünde iyi duruyor. Ve görüntü olarak ta başarılı bir bisiklet gibi. Siz neden sevmediniz ki
 
Niye ya kağıt üstünde iyi duruyor. Ve görüntü olarak ta başarılı bir bisiklet gibi. Siz neden sevmediniz ki
Aslında güzel ve akıcı bir bisiklet. Ön hidrolikte ben sıkıntı yaşadım iki kere. Şuan bir sıkıntısı yok gerçi sızdıran kaliperi değiştirdiler. Ama servise götür getir bayağı beni soğuttu. Bir de en büyük kadrosu 53'tü. Kağıt üzerindeki verileri başarılı diye aldım. Deneme şansım da olmamıştı. Biraz dizimde ağrı hissediyorum 1 saatlik sürüş sonrasında. Sanırım kadro bana küçük geliyor. Yoksa hafif ve akıcı. Bulursanız alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Geçmiş olsun hocam. Tabi kadro boyu önemli bir seçenek bisiklette. O halde değiştirmek sizin için çok doğru karar gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
"Shimano parçaları kullanıyorlar" deyip geçmeyin, Shimano'nun farklı serileri arasında fiyat ve özellik bakımından astronomik farklar var. Aslında bu bileşenler çoğu durumda diğer her şeyden önemli. Örneğin trekking bisikletlerde diğer tüm bileşenler aynıyken Shimano Deore setli bir bisikletle Shimano Tourney setli bisiklet arasında 2-3 kat fiyat farkı olabilir. Yol bisikletlerinde ise Shimano Dura Ace setli bisiklet ile Shimano Claris setli bisiklet arasında 10 kattan fazla fiyat farkı olması normal.

Salcano City Life 21SHD diğer iki bisikletle aynı seviyede değil. Vidalı rubleli 21 vitesli bisikletler ancak daha üst modellere bütçeniz yetmediğinde bakılabilecek modeller. Tüm markalar 21 vitesli modellerde nispeten düşük kalite bileşenler ve vidalı arka göbek ile ruble kullanıyorlar. Vidalı rubleye sahip bir bisiklet aldığınızda kısıtlayıcı olan konu, 48-38-28 aynakollu bir sistemde 14-28 rubleyle hem yüksek hızdan, hem tırmanma yeteneğinden feragat ediyor olmanız. Ruble 14-34 megarange ile değiştirilebilir ama bu yüksek hıza etki yapmaz, ayrıca 7'li megarange rublelerin son iki dişlisinin 24 ve 34 olmasındaki kullanışsızlık uzun yolda çok rahatsız edici olabilir. Vidalıda başka bir ruble seçeneği yok. Vidalı rubleden kaset rubleye geçmek için arka göbeği değiştirip jantı yeniden ördürmeniz, kaset ruble ve hedef vites sayısına göre değişen sayıdaki parçaları değiştirmeniz gerekir.

Carraro Sportive 225 ve Lapierre Shaper 2.0 Disc 24 Vites birbirine yakın modeller. İkisi arasında seçim yaparken birinci öncelik düz maşa ve süspansiyon arasında seçim yapmak. Lapierre Shaper'in Carraro'daki doğru karşılığı Carraro Sportive 324. Fiyat bakımındansa Lapierre Shaper fiyatına Carraro'nun bir üst modeli 328'i alabilirsiniz.

Çok teşekkür ederim gerçekten çok yardımcı oldu söyledikleriniz.

Bunlara ek olarak bir soru daha sormak istiyorum. Lapierre Fransız, Carraro ise İtalyan menşeili ama internette gördüğüm kadarıyla ikisi de Accell bünyesi altında Manisa'da üretiliyorlar ya da monte ediliyorlar diyeyim. Lapierre Shaper 2.0 ile Carraro Sportive 324 ya da 328 arasında bir seçim yaparken işçiliğin de aynı olduğunu düşünerek Krank takımı, lastikler gibi küçük farklılıkları göz önüne alarak bir seçim yapmam mı daha tutarlı olur yoksa marka farklılığından ötürü kadro, jant malzemeleri ciddi bir kullanım farklılığı yaratır mı?
 
Merhaba Arkadaşlar,

Ben yılda 4000-5000 km yapıyorum.
Tur veya günlük spor amaçlı 4 mevsim bisiklet kullanıyorum.

Akıcılık ve hız yerine konfor önemli. Yani rahat sele, amortisörlü maşa ve geniş lastik.
Toprak yollar benim için engel değil.:)

Çamurluk ve bagaj gerekli. Yağmur beni durduramaz.:)

Sağlam ve uzun ömürlü donanıma sahip bisiklet bakıyorum.

46 veya 48 cm kadro kullanıyorum.

Önerilerinizi alabilir miyim?

Yakın zamanda sezon ürünlerinden almayı düşünüyorum.

Teşekkürler.:)
 
Çok teşekkür ederim gerçekten çok yardımcı oldu söyledikleriniz.

Bunlara ek olarak bir soru daha sormak istiyorum. Lapierre Fransız, Carraro ise İtalyan menşeili ama internette gördüğüm kadarıyla ikisi de Accell bünyesi altında Manisa'da üretiliyorlar ya da monte ediliyorlar diyeyim. Lapierre Shaper 2.0 ile Carraro Sportive 324 ya da 328 arasında bir seçim yaparken işçiliğin de aynı olduğunu düşünerek Krank takımı, lastikler gibi küçük farklılıkları göz önüne alarak bir seçim yapmam mı daha tutarlı olur yoksa marka farklılığından ötürü kadro, jant malzemeleri ciddi bir kullanım farklılığı yaratır mı?

Ben markaların üretim yerlerini çok takip etmiyorum. Lapierre Fransız markası, Çin'de üretliyor ve Türkiye'ye hazır olarak ithal ediliyor diye duydum ama genel olarak duyumları doğru kabul etmemeyi tercih ederim. O nedenle bu kısmı pas geçiyorum.

Lapierre gibi markaların mutlaka bir marka değeri var, bu bir artı puan. Ürün seviyesine göre belirgin bir işçilik kaliteleri de oluyor, bu da artı puan. Burada sizin bakış açınıza göre bir yol ayrımı var: Eğer güzel bir kadrom olsun, ileride özelleştirir, geliştiririm diyorsanız ünlü marka, iyi kadro öncelikli bir tercih olabilir. Yükseltme/güncelleme istediğinizde bunu satar başka bir bisiklete geçerim diyorsanız yine ünlü markanın avantajı var ama önemi daha az. İlk alım fiyatı konusunda da her zaman ünlü markanın dezavantajı var.

Bence bir çizelge yapın, bir yana Lapierre'i, bir yana beğendiğiniz Carraro modelini yazın, özellikleri +/+ puanlayın. Yukarıdaki üretim ve markayı da puanlama kriterlerine ekleyin, bir de gözünüze hangisinin daha hoş göründüğünü. Servis konusuna pek takılmayın, çünkü servislerden hiçbir zaman aradığınızı bulamayacaksınız. Bisiklet kültürü oturursa servisler de düzelmeye başlar, o zamana kadar herkes kendi başının çaresine bakabiliyor olmalı.

Çizelgenin yukarıdaki ilk maddelerinden sonraki karşılaştırma kabaca şöyle (yeşil olanlar iyi, beyaz olanlar denk ya da belirsizlik var):

Fiyatları daha denk olan iki model:
Lapierre Shaper 2.0 DiscCarraro Sportive 328
Arka attırıcıShimano Acera FD-M360Shimano Alivio RD-M3100
Ön attırıcıShimano Tourney FD-TY710Shimano Altus FD-M370
AynakolShimano Tourney FC-TY501 48x38x28Shimano Altus FC-M371 48X36X26
RubleSunrace CSM400 8s 12–32Shimano HG200 9s 11-34
FrenShimano BR-MT200Shimano BR-MT200
Fren-vites kollarıShimano EF505 3x8 tümleşikShimano EF505 3x9 tümleşik
DiskShimano RT10 160mmShimano RT10 160mm
LastikSchwalbe Delta Cruiser 700x35cSchwalbe Delta Cruiser Plus 700x38C
JantLapierre DW 622-21c 32 telCarraro çift katlı 32 tel
SeleSelle Royal ShadowSelle Royal Shadow
ZincirYBN S52?
Ön-arka göbekShimano FH-TX505, HB-TX505Shimano FH-TX505, HB-TX505
Orta göbekKare mil belirsizKare mil belirsiz
Gidon boğazıXLC sabitXLC sabit
Fiyat1135011650

Özellikleri daha denk olan iki model:
Lapierre Shaper 2.0 DiscCarraro Sportive 324
Arka attırıcıShimano Acera FD-M360Shimano Altus RD-M310
Ön attırıcıShimano Tourney FD-TY710Shimano Tourney FD-TY710
AynakolShimano Tourney FC-TY501 48x38x28 Shimano Tourney FC-TY301 48x38x28
RubleSunrace CSM400 8s 12–32Shimano HG200 8s 11-32
FrenShimano BR-MT200Shimano BR-MT200
Fren-vites kollarıShimano EF505 3x8 tümleşikShimano EF505 3x8 tümleşik
DiskShimano RT10 160mmShimano RT10 160mm
LastikSchwalbe Delta Cruiser 700x35cSchwalbe Delta Cruiser Plus 700x38C
JantLapierre DW 622-21c 32 telCarraro çift katlı 32 tel
SeleSelle Royal ShadowSelle Royal Shadow
ZincirYBN S52?
Ön-arka göbekShimano FH-TX505, HB-TX505Shimano FH-TX505, HB-TX505
Orta göbekKare mil belirsizKare mil belirsiz
Gidon boğazıXLC sabitXLC ayarlı
Fiyat113509800

Carraro modellerinin forumda epey kullanıcısı var, az sayıdaki eksik bilgiyi tamamlayabilirler.

Bu karşılaştırmaya eklenmesinde fayda olan birkaç model daha var:
(link)
(link)
(link)
 
Merhaba arkadaşlar,
İstanbul'da şehir içinde kullanmak için bir bisiklet arıyorum. Bisiklet hakkında çok fazla teknik bilgim olmadığı için buradan sormak istedim. Boyum 190 kilom 75. Bütçem de yaklaşık 8-9k civarı. Önerebileceğiniz bir bisiklet var mı?
Teşekkürler şimdiden.
 
Merhaba arkadaşlar,
İstanbul'da şehir içinde kullanmak için bir bisiklet arıyorum. Bisiklet hakkında çok fazla teknik bilgim olmadığı için buradan sormak istedim. Boyum 190 kilom 75. Bütçem de yaklaşık 8-9k civarı. Önerebileceğiniz bir bisiklet var mı?
Teşekkürler şimdiden.

Model seçmeye başlarken süspansiyonlu/düz maşa seçeneğini, ardından da fren türünü belirleyebilirseniz aralarından seçim yapmanız gerekecek modeller azalır ve daha kolay karar verebilirsiniz.

Seçim işine yerli yaygın markaların fitness/trekking/şehir bisikletleri sayfalarındaki seçtiğiniz kriterlere uygun modellere bakarak başlayabilirsiniz:
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • (link)
  • Peugeot (link) (link)
  • (link)
Bu konunun önceki sayfalarında geçen çeşitli karşılaştırmalar ve model önerileri ile üreticilerin modelleri arasında beğendikleriniz olursa, en azından birkaç model seçebilirseniz onları karşılaştırarak seçim yapmanıza yardımcı olmak daha kolay olur.

Bütçeye göre hangi modellerin alınabileceğini bulmak için de popüler alışveriş sitelerinden genel olarak o fiyatlardaki modelleri bulup daha sonra seçtiğiniz modeli de fiyat karşılaştırma sitelerinde ya da satıcıların sitelerinde arayabilirsiniz.
(link) | (link)

Kriterlerinizden, kullanım şartlarınızdan bağımsız olarak, sadece bütçenize bakınca şu anda F/P oranı en iyi modeller Peugeot'da:
(link)
(link)
(link)
 
Lapierre markası Çinden geliyor. Getiren Firma Accell bisiklet. Demonte bicimde geliyor. Bazı komponentleri Accell burada kendisi takıyor. Komple hazır modellerde mevcut.

Nereden mi biliyorum? İşim gereği 15 günde bir Accell bisiklet fabrikasindayım. Üretimide geziyorum.
 
Lapierre markası Çinden geliyor. Getiren Firma Accell bisiklet. Demonte bicimde geliyor. Bazı komponentleri Accell burada kendisi takıyor. Komple hazır modellerde mevcut.

Nereden mi biliyorum? İşim gereği 15 günde bir Accell bisiklet fabrikasindayım. Üretimide geziyorum.
[/QUOTE

Madem işin içindesiniz. Size küçük bir soru.

En sağlam ve kaliteli yerli marka hangisi?

Tabii burda fiyat değil sağlamlık ön planda.

Örneğin bu bisiklet sorunsuz 20.000 km gider vs. gibi.:)
 
Madem işin içindesiniz. Size küçük bir soru.

En sağlam ve kaliteli yerli marka hangisi?

Tabii burda fiyat değil sağlamlık ön planda.

Örneğin bu bisiklet sorunsuz 20.000 km gider vs. gibi.:)


Benim o kadar bilgim yok özellikle komponentler hususunda, bisiklette cok yeniyim henüz. Gorebildigim, meslegim geregi metal yapinin saglam olup olamayacagi( gorebildigimden kastim statik dayanim testleri yapiyoruz oradan gelen bir ongorum var, yoksa hic bir kadroya statik dayanim testi falan yapmadim)

Keske imkan olsada bisiklet alıp kadrolara maşalara testler uygulasak, tarafsiz bir goz ile yayinlasak.

Carraro hakkinda gordugum Aluminyum kadrolar hazir olarak geliyor, tasarimi, uretimi kaynaklamasi vs hepsi hazir, sadece boya yok uzerlerinde. Maşalarda ayni sekilde. Hepsi ithal.

Yine dış gozlemlere dayanarak ozellikle Mtb daytona ve sehir serisinde 3xx serisini kadrolari gercekten saglam gorunen kadrolar. Alüminyum et kalinliklari fazla. 2xx serisi biraz daha nazik duruyor, zaten agirliktanda anlayabilirsiniz. Mtb serisinin kaynak yerleri traslanmis kadrolarini kisisel gorusum olarak o kadar saglam bulmadim. Hani meslek geregi kaynak yeri traslanmasi mukavemet dusurur cunku.

Ha birde Carraronun 350 modelinin maşası gevrek gibi sanki, çakma karbon gibi 😅 kendimce kiyaslama yaptim ust duzey bir motosiklette kullanilan, sasi karbon parca ile alakasi yok, 350 de maşadaki karbonun sanki

Bianchi artik Accell uretmiyor, eski uretimlerde kadrolar yine saglam gorundu gozume. Yenileri Torbalıda baska bir fabrika cikaracak nasıl olur gorecegiz.

Salcano kadrolarıda biraz narin gibi geldi bana, cevremde ve bayilerde incelediklerim. Peugeotta zarif bir kadro yapisina sahip mesela

Daha once konu olarak yazmistim Giant alacaktim biraz inceleme firsati bulunca kadronun et kalinligini hic begenmedim, hafif olsun diye abartmislar Aluminyum inceligini vazgectim.

Mosso markasinin kadrolarida fena degil gibi, kizima alacagim gozume saglam gorundu legarda serisi kadrolar

Son olarak tekrar yaziyorum, aman diyim, kimse yanlis anlamasin tamamen kisisel gozlemlerime dayanarak yaptigim yorumlardir. Hic bir sekilde statik dayanim testi yapmadım. Soylediklerim kesinlikle tavsiye degildir. Kendi fikirlerimdir, beni bağlar.
 
Herkese merhabalar, birkaç gün önce ikinci el pazarından bir bisiklet edindim. Marka model olarak wst zephyr. İşin açığı bisiklet için bütçem kısıtlıydı, bu bisikletin sıfıra yakın durumda olması, alüminyum kadroya sahip olması ( daha sonra kendi isteklerime göre parça değiştirebilecek olmam) cazip geldi ve 2400 TL gibi bu ekonomide komik sayılacak bir meblağa ya satın aldım. Daha öncesinde mersinin çoğu bisikletçisini gezip bu bütçe ile sadece 26 jant eski çelik bisiklet edinebildiğimi tecrübe etmiştim ki onların hali de gerçekten berbattı. Ancak bisiklet hakkında internet üzerinde hiçbir bilgiye rastlayamadım, markanın bir sitesi yok. Migros harici bu bisikleti satan bir yer bulamadım. migrosun sitesinden yada google a yazarak bulabilirsiniz link atamıyorum. Merak ettiğim konu şu bu bisiklet iyi midir ? kadro boyutu nedir üzerinde herhangi bir ibareye rastlamadım ? yaklaşık 80 kilo ve 184 boylarında olmama rağmen arka lastiğimin yere yapıştığını görüyorum havası da iyi durumda bu konuda ne yapabilirim ? daha önce kullanmış olan var mı ? bisikletin üzerinde tourney set var frenleri ise berbat bir çin markası, maşası biraz garip çalışıyor ve çok sert. selesi gerçekten berbat yakın zamanda değiştirmeyi planlıyorum tavsiyede bulunursanız sevinirim. Bike packing ve uzun yol yapmayı düşünüyorum. Son olarak bisikletin selesini, maşasını ve frenlerini değiştirmeyi düşünüyorum tecrübeli ve bilgili abilerimin cevaplarını bekliyorum şimdiden teşekkür ederim. wst.png
 
Herkese merhabalar, birkaç gün önce ikinci el pazarından bir bisiklet edindim. Marka model olarak wst zephyr. İşin açığı bisiklet için bütçem kısıtlıydı, bu bisikletin sıfıra yakın durumda olması, alüminyum kadroya sahip olması ( daha sonra kendi isteklerime göre parça değiştirebilecek olmam) cazip geldi ve 2400 TL gibi bu ekonomide komik sayılacak bir meblağa ya satın aldım. Daha öncesinde mersinin çoğu bisikletçisini gezip bu bütçe ile sadece 26 jant eski çelik bisiklet edinebildiğimi tecrübe etmiştim ki onların hali de gerçekten berbattı. Ancak bisiklet hakkında internet üzerinde hiçbir bilgiye rastlayamadım, markanın bir sitesi yok. Migros harici bu bisikleti satan bir yer bulamadım. migrosun sitesinden yada google a yazarak bulabilirsiniz link atamıyorum. Merak ettiğim konu şu bu bisiklet iyi midir ? kadro boyutu nedir üzerinde herhangi bir ibareye rastlamadım ? yaklaşık 80 kilo ve 184 boylarında olmama rağmen arka lastiğimin yere yapıştığını görüyorum havası da iyi durumda bu konuda ne yapabilirim ? daha önce kullanmış olan var mı ? bisikletin üzerinde tourney set var frenleri ise berbat bir çin markası, maşası biraz garip çalışıyor ve çok sert. selesi gerçekten berbat yakın zamanda değiştirmeyi planlıyorum tavsiyede bulunursanız sevinirim. Bike packing ve uzun yol yapmayı düşünüyorum. Son olarak bisikletin selesini, maşasını ve frenlerini değiştirmeyi düşünüyorum tecrübeli ve bilgili abilerimin cevaplarını bekliyorum şimdiden teşekkür ederim. 303746 dosyayı görüntüle

Bisiklet temizse bence iyi bir alışveriş olmuş.

Kadrosunu beğendiyseniz bisiklet iyidir. Her yerde bulunması, Türkiye'de ünlü olması gibi detayların hiç önemi yok. Mesela bu bisiklet de aynı şartlarda. Türkiye'de satışı yok, markasını Türkiye'de bilen çok az, sadece Türkiye'de değil, dünyada bile artık bir resmi sitesi yok. İkinci el bisikletin resmi sitesi, bayisi, servisi olsa ne oluyor zaten, servislerin bir şey yapabildiği yok.

İstediğiniz değişikliklerin bazıları çok daha pahalı sıfır bisikletlerde bile yapılıyor. Zaten özelleştirince kendi bisikletimiz oluyor. Nelerin değişmesi, alternatiflerin ne olabileceği konusunda detaylar için bileşen modelleri ve mümkün olduğunca çok detaylı fotoğraf lazım. Vites grubunun birkaç resmi yeterli olur.

Kadro ölçüsü için şu iki ölçüyü alın:
Kırmızı olan, sele borusu ölçüsü. Orta göbeğin ortasından sele kelepçesine kadar. Firmaların kullandığı kadro ölçüsü bu.
Diğer ölçülerin uygunluğunu değerlendirmek için de efektif üst boruyu ölçün. Sele borusu üstündeki sanal dikmenin alın borusu ortasına olan uzunluğu.
1683189250830.png
 
Bisiklet temizse bence iyi bir alışveriş olmuş.

Kadrosunu beğendiyseniz bisiklet iyidir. Her yerde bulunması, Türkiye'de ünlü olması gibi detayların hiç önemi yok. Mesela bu bisiklet de aynı şartlarda. Türkiye'de satışı yok, markasını Türkiye'de bilen çok az, sadece Türkiye'de değil, dünyada bile artık bir resmi sitesi yok. İkinci el bisikletin resmi sitesi, bayisi, servisi olsa ne oluyor zaten, servislerin bir şey yapabildiği yok.

İstediğiniz değişikliklerin bazıları çok daha pahalı sıfır bisikletlerde bile yapılıyor. Zaten özelleştirince kendi bisikletimiz oluyor. Nelerin değişmesi, alternatiflerin ne olabileceği konusunda detaylar için bileşen modelleri ve mümkün olduğunca çok detaylı fotoğraf lazım. Vites grubunun birkaç resmi yeterli olur.

Kadro ölçüsü için şu iki ölçüyü alın:
Kırmızı olan, sele borusu ölçüsü. Orta göbeğin ortasından sele kelepçesine kadar. Firmaların kullandığı kadro ölçüsü bu.
Diğer ölçülerin uygunluğunu değerlendirmek için de efektif üst boruyu ölçün. Sele borusu üstündeki sanal dikmenin alın borusu ortasına olan uzunluğu.
303756 dosyayı görüntüle
Cevabınız için çok teşekkür ederim. Söylediğiniz üzere bisikletin ölçümlerini yaptım kırmızı olan yer yaklaşık 45 cm yeşil yer ise 54 55 cm civarında. Bisikletin detaylı resimlerinide ekledim. 20230504_154541.jpg20230504_154556.jpg20230504_154611.jpg20230504_154601.jpg20230504_154611.jpg
 
Cevabınız için çok teşekkür ederim. Söylediğiniz üzere bisikletin ölçümlerini yaptım kırmızı olan yer yaklaşık 45 cm yeşil yer ise 54 55 cm civarında. Bisikletin detaylı resimlerinide ekledim. 303781 dosyayı görüntüle303780 dosyayı görüntüle303782 dosyayı görüntüle303778 dosyayı görüntüle303777 dosyayı görüntüle

Kadro 1.84 boyunuza göre küçük gibi, yaklaşık 46 kadro trekking bisikleti ölçülerinde. İç bacak boyunuza da bağlı olmak şartıyla size 51-55 arasındaki kadrolar daha uygun olur.

Maşa pek iyi görünmüyor, sanırım kilitlenebilir de değil. Düz maşaya da geçebilirsiniz, yeni bir kilitlenebilen süspansiyonlu maşa da bakabilirsiniz. Düz maşaya geçiş ekonomik olur, süspansiyonlu maşa için kalitesine ve bisikletin kadro+furş yapısına göre epey bütçe ayırmak gerekebilir.

Frenler düzgün çalışıyorsa ya da bakım/ayarla düzgün çalışmaya başlarsa markasına hiç takılmadan kullanmaya devam edin. Sonuçta V frenin yaptığı iş basit, farklı fren bacakları arasında ciddi farklar yok ve bu az miktardaki fark için ciddi artan fiyatlarla karşılaşılıyor.
Ekonomik olarak, bacakları plastik ya da güçsüz olduğu belli olan alüminyum olanlardan kaçınmanız yeterli olur:
(link)
(link)
(link)
İdeal bir ürün olarak:
(link) + (link)
(bunlarda ön-arka aynı, iki tane ön ya da iki tane arka alırsanız sadece birindeki pabuçların yönünü değiştirmek yeterli. örneğin bir yerde 270 liraya ön, başka yerde 295 liraya arka varsa iki tane ön alıp geçebilirsiniz)

Lastiğin yere yapışıyor gibi görünmesi konusunda, lastiğin kenarında yazan aralıkta kalmak (sadece üst sınır yazıyorsa üst sınırı aşmamak) şartıyla daha yüksek basınçla şişirebilirsiniz. Yine de inik görünüyorsa yukarıdan bakarken genişlemeyi gördüğünüz için normal olabilir. Aynada/vitrinde bakın, başkası baksın ya da başkasını bindirip siz dışarıdan bakın.
 
Kadro 1.84 boyunuza göre küçük gibi, yaklaşık 46 kadro trekking bisikleti ölçülerinde. İç bacak boyunuza da bağlı olmak şartıyla size 51-55 arasındaki kadrolar daha uygun olur.

Maşa pek iyi görünmüyor, sanırım kilitlenebilir de değil. Düz maşaya da geçebilirsiniz, yeni bir kilitlenebilen süspansiyonlu maşa da bakabilirsiniz. Düz maşaya geçiş ekonomik olur, süspansiyonlu maşa için kalitesine ve bisikletin kadro+furş yapısına göre epey bütçe ayırmak gerekebilir.

Frenler düzgün çalışıyorsa ya da bakım/ayarla düzgün çalışmaya başlarsa markasına hiç takılmadan kullanmaya devam edin. Sonuçta V frenin yaptığı iş basit, farklı fren bacakları arasında ciddi farklar yok ve bu az miktardaki fark için ciddi artan fiyatlarla karşılaşılıyor.
Ekonomik olarak, bacakları plastik ya da güçsüz olduğu belli olan alüminyum olanlardan kaçınmanız yeterli olur:
Promax TX-117 108mm Alüminyum V-Fren Takımı Siyah - Promax - V Fren Setleri -
Alhonga 811 V Fren Seti Siyah Tw - Alhonga 811 V Fren Seti Siyah Tw - Fren Setleri
Alhonga HJ-7011AD7 95mm Alüminyum V-Fren Takımı Siyah - Alhonga - V Fren Setleri - Alhonga HJ-7011AD7 95mm Alüminyum V-Fren Takımı Siyah
İdeal bir ürün olarak:
Shimano Alivio BR-T4000 Ön Fren Ayağı Siyah - Shimano - V Fren Setleri - Shimano Alivio BR-T4000 Ön Fren Ayağı Siyah + Shimano Alivio BR-T4000 Arka Fren Ayağı Siyah - Shimano - V Fren Setleri - Shimano Alivio BR-T4000 Arka Fren Ayağı Siyah
(bunlarda ön-arka aynı, iki tane ön ya da iki tane arka alırsanız sadece birindeki pabuçların yönünü değiştirmek yeterli. örneğin bir yerde 270 liraya ön, başka yerde 295 liraya arka varsa iki tane ön alıp geçebilirsiniz)

Lastiğin yere yapışıyor gibi görünmesi konusunda, lastiğin kenarında yazan aralıkta kalmak (sadece üst sınır yazıyorsa üst sınırı aşmamak) şartıyla daha yüksek basınçla şişirebilirsiniz. Yine de inik görünüyorsa yukarıdan bakarken genişlemeyi gördüğünüz için normal olabilir. Aynada/vitrinde bakın, başkası baksın ya da başkasını bindirip siz dışarıdan bakın.

Hızlı cevabınız için çok teşekkür ederim. Dediklerinizi dikkate alarak v frenlerin tellerini yeniledim ve pabuçların arasında olan somunların eksik olduğunu fark ettim iki freninde eksik parçalarını yerine taktım şimdi canavar gibi sürtme yapmadan çalışıyorlar. Lastik konusuna gelecek olursak üzerindeki havaya göre çok daha fazla hava aldı şu anda bindiğimde akıcı ilerliyor lastikte herhangi bir deformasyon yok. Şehir bisikletleri için üretilmiş idareten kullanmak üzere selemi yeniledim. Ön maşa ne kadar dandik olsa da düz yolda hiçbir şekilde içeri oynamıyor, kaldırım taş vs olmadan kilitli maşa görevi görüyor. Kadro boyu bana tam uymadığı ve uzun sürüşler istediğim için şimdilik bu şekilde kullanmayı önümüzdeki süreçte de endurance kadrolu bir gravel bisiklet edinmeye karar verdim. Engin bilgileriniz ve zamanınız için çok teşekkür ederim.
 
Geri