Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

İyigünler. Yeni bir bisiklet alacağım. Kararsız kaldım. Peugeot t11x2, bisan trx8500 ve carraro 328
Sizce hangi markanın kadroları iyidir, daha sonra uğraşmak istemem kadro veya yükseltmeyle sadece bozulunca üst seviye parçalara bakarım hangi modeli alsam uzun yıllar beni götürür. Bulunduğum yer genellikle düz ama yokuşda var biraz.

Peugeot T11 x2: (link)
Bisan TRX 8500: (link)
Carraro Sportive 328: (link)

Hepsi uzun yıllar götürür, en azından farklı bir türe geçmeye karar verinceye kadar.
Yokuşta hepsi birbirine yakın iş görür. Hepsinin rublesi 11-34, Peugeout'un aynakol 46-30, diğerlerinin 48-36-26. Peugeot en düşük kombinasyonda 30/34, diğerleri 26/34 ile tırmanacağından çok az daha zorlar ama o farkı hafiflikten kurtarır.
Düzlükte de en yüksek kombinasyon Peugeot'ta 46/11, diğerlerinde 48/11 olduğundan teoride maksimum hızda Peugeot en yavaş olmasına rağmen o oranlara çıkmanın zorluğu ve yine Peugeot'un hafifliği sayesinde düz yol performansları da birbirine yakın.
Peugeot hepsinden hafif, Bisan süspansiyonlu maşa sayesinde ağırlaşıyor, Carraro'lar zaten nedereyse her zaman ağır.
Vites sisteminde Peugeot > Carraro > Bisan.
Lastikte Carraro > Bisan > Peugeot.
Maşada Carraro > Peugeot > Bisan.
Görsellik çok kişisel bir konu ama benim için farklı yaklaşımlarla Peugeot ve Carraro farklı açılardan önde, Bisan her türlü sonda.

Toplamda kişisel sıralamam Peugeot T11 x2 > Carraro Sportive 328 > Bisan TRX 8500 şeklinde olurdu.
 
Scudo
Bir mtb arayışındaydım fakat tur bisikleti kıvamında bir bisiklette bakıyorum . Sedona 325 kullandığım dönemler de mtb ile yaptığım rotaları yapıyordum. Şehir/tur bisikleti daha avantajlı geliyor şu sıralar.
 
Teşekkür ederim. Peugeot alıcam. Kadro olarak bir bilginiz var mı yeni peugeot kadroları iyi mi?
 
Merhabalar tecrübeli bisikletçi arkadaşlar.Ben üniversitede 1 2 sene bisikletle kampüse gittim daha sonra memlekete döndüm ve araçla işe gitmeye başladım.Ancak malum ülke koşullarında yakıt parasına yetişemez oldum.Günlük maximum 15km kullanılacak bir bisiklet almaya karar verdim.Ancak yaklaşık 1 aydır bakıyorum sadece şehir tur bisikleti almamgerektiğine karar verebildim.Bisiklet fiyatları da durmadan artıyor ne yapacağımı bilemedim.Dechatlona gittim baktım ordaki bisikletler de güzel ancak konuştuğum bir iki arkadaş dechatlondan alacağına o fiyatlara daha güzel bisikletler bulabileceğimi söylediler.Bana sadece işe gidip gelmelik iş yerinden gerekirse arada çarşıya gidip gelmelik bir fiyat performans şehir-tur bisikleti önerebilir misiniz acaba?Bütçemi de dechatlonda alıp almamakta kararsızkaldığım btwin riverside 120 nin güncel fiyatı 3250 Tl olarak belirledim.Yardımcı olursanız sevinirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barudpitt
Merhabalar tecrübeli bisikletçi arkadaşlar.Ben üniversitede 1 2 sene bisikletle kampüse gittim daha sonra memlekete döndüm ve araçla işe gitmeye başladım.Ancak malum ülke koşullarında yakıt parasına yetişemez oldum.Günlük maximum 15km kullanılacak bir bisiklet almaya karar verdim.Ancak yaklaşık 1 aydır bakıyorum sadece şehir tur bisikleti almamgerektiğine karar verebildim.Bisiklet fiyatları da durmadan artıyor ne yapacağımı bilemedim.Dechatlona gittim baktım ordaki bisikletler de güzel ancak konuştuğum bir iki arkadaş dechatlondan alacağına o fiyatlara daha güzel bisikletler bulabileceğimi söylediler.Bana sadece işe gidip gelmelik iş yerinden gerekirse arada çarşıya gidip gelmelik bir fiyat performans şehir-tur bisikleti önerebilir misiniz acaba?Bütçemi de dechatlonda alıp almamakta kararsızkaldığım btwin riverside 120 nin güncel fiyatı 3250 Tl olarak belirledim.Yardımcı olursanız sevinirim.

En çok tutulan şehir bisikletlerinden
Fiyat performans serileri;
-Cararro sportive serisi
-Mosso legarda serisi
-Bisan trx serisi
Bu üç seride de 21 vitesten 30 vitese kadar farklı donanımlarda bisikletler mevcut. Bütçene göre sıfır veye ikinci el bakabilirsin.
 
Merhabalar bende yeni üye oldum 2. el bisiklet arayışındayım. Yaş 30 uzun süredir bisiklet kullanmıyordum geçen yıl belediyenin kiraladığı bisikletlerden kiralamaya başladım bu yılda 2. el almaya karar verdim. Genelde düz yolda bisiklet yollarında kullanılacak o yüzden düz maşa aklıma yattı bütçe olarak 2500 TL civarında bakıyorum bir kaç seçenek buldum. Sedona aklıma yattı ama bunlar eski model dezavantajı olur mu bilmiyorum.

Sedona 410 bu 2017 modelmiş ağırlık 11kg boyum 170 sorduğum kişi m beden dedi uygun olur mu bilemedim açıkçası en kötü buluşup denemem gerekebilir.
Carraro 323 buda 2016 model ikisi de 24 vites v fren
Kron nomad 3.0 21 vites sıfır fiyatı uygun geldi 2300 civarında
 
Merhabalar bende yeni üye oldum 2. el bisiklet arayışındayım. Yaş 30 uzun süredir bisiklet kullanmıyordum geçen yıl belediyenin kiraladığı bisikletlerden kiralamaya başladım bu yılda 2. el almaya karar verdim. Genelde düz yolda bisiklet yollarında kullanılacak o yüzden düz maşa aklıma yattı bütçe olarak 2500 TL civarında bakıyorum bir kaç seçenek buldum. Sedona aklıma yattı ama bunlar eski model dezavantajı olur mu bilmiyorum.

Sedona 410 bu 2017 modelmiş ağırlık 11kg boyum 170 sorduğum kişi m beden dedi uygun olur mu bilemedim açıkçası en kötü buluşup denemem gerekebilir.
Carraro 323 buda 2016 model ikisi de 24 vites v fren
Kron nomad 3.0 21 vites sıfır fiyatı uygun geldi 2300 civarında
Sedona 310 serisi de iyidir ,410 serisi de iyidir. İkinci el baktığın bisiklet temiz ise , gönül rahatlığı ile alabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: juve
Sedona 310 serisi de iyidir ,410 serisi de iyidir. İkinci el baktığın bisiklet temiz ise , gönül rahatlığı ile alabilirsin.
Teşekkürler pek anlamıyorum aslında ama görünürde temiz kişinin olumlu yorumu da var uzun süredir evde duruyormuş trainera bağlı kullanıyormuş
sıfır zırhlı lastikleri varmış sanırım hidrolik fren baksaydım 2. el biraz daha riskli olurdu ama v frende en kötü yeni pabuç taktırırım gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Teşekkürler pek anlamıyorum aslında ama görünürde temiz kişinin olumlu yorumu da var uzun süredir evde duruyormuş trainera bağlı kullanıyormuş
sıfır zırhlı lastikleri varmış sanırım hidrolik fren baksaydım 2. el biraz daha riskli olurdu ama v frende en kötü yeni pabuç taktırırım gibi.
V fren de iş görür. Sedonanın 420 ve sonraki şehir bisikleti serilerinde hidrolik fren var. V frenin bakımları daha kolay ve daha hesaplıdır.
Tranierda da kullanılmış olsa , rutin kontrollerini yapmayı ihmal etme. Kadro,gidon,ruble,göbekler,maşa ,vites attırıcılar, vites-fren kolu her bir kontrolü yap. Alacağın kişi bisiklet sever bir arkadaş ise daha da yardımcı olur kanaatindeyim. Hayırlı alış verişlerin olsun. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: juve
V fren de iş görür. Sedonanın 420 ve sonraki şehir bisikleti serilerinde hidrolik fren var. V frenin bakımları daha kolay ve daha hesaplıdır.
Tranierda da kullanılmış olsa , rutin kontrollerini yapmayı ihmal etme. Kadro,gidon,ruble,göbekler,maşa ,vites attırıcılar, vites-fren kolu her bir kontrolü yap. Alacağın kişi bisiklet sever bir arkadaş ise daha da yardımcı olur kanaatindeyim. Hayırlı alış verişlerin olsun. :harika:
İnşallah hocam sağolun
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Bütçe zorlanıp uzun vadeli kafam rahat olsun ve orta/üst seviye donanımda şehir bisikleti istiyorsan. 2. El temiz Carraro Sportive 330 güzel bir çözümdür. Özellikle Antalya gibi kentlerde yaşayan asfaltda sürücü olacak bireyler için harikadır. Kendim de kullanıyorum en güzel özelliği sanırım yormaması.
 
carraro sportive 321 28 jant 21 vites nasıl sizce? fiyatı 3200-3500 tl arası değişiyor. ya da 4000 tl'ye kadar bisiklet önerir misiniz? işi gidip gelmek amacıyla kullanacağım gideceğim yolun bir kısmı düzgün iken bazı kısımlarında bazen çukurluklar falan oluyor, dağ bisikleti mi almak daha mantıklı olur?
 
12 yaşında oğlum için (zaman zaman bende kullanırım) 28 jant 44-46 cm aşağıdaki modelleri düşünüyorum. Yada 3000 TL civarlarında hangi modelleri önerebilrsiniz.

Carraro Sportive 321 44cm
Kron TX 75 46cm
 
12 yaşında oğlum için (zaman zaman bende kullanırım) 28 jant 44-46 cm aşağıdaki modelleri düşünüyorum. Yada 3000 TL civarlarında hangi modelleri önerebilrsiniz.

Carraro Sportive 321 44cm
Kron TX 75 46cm

Carraro Sportive 321'in vites sistemi aynakol hariç Shimano ürünleri, Kron TX 75'in vites sisteminde sadece arka attırıcı Shimano.
Üzerlerinde gelen arka atırıcılarla TX 75'te en fazla 28 dişli ruble kullanılabilir, Sportive 321'de 34 dişli.
Geriye kalan özellikler benzer.
Fiyata bağlı olmak üzere Sportive 321 daha önde.
 
  • Beğen
Tepkiler: ByAdmin
3K bandında yada az yükseltmek kaydıyla başka ne önerebilirsiniz peki.
 
3K bandında yada az yükseltmek kaydıyla başka ne önerebilirsiniz peki.

Yukarıdakilerde en önemli farklardan biri olan süspansiyonu yazmayı unutmuşum. Sportive düz maşalı, TX 75 süspansiyonlu. Bu sınıftaki bisikletlerde ilk karar verilmesi gereken özelliklerden biri bu.

Yakın fiyatlarda aşağıda listelediğim modeller var ama yukarıdaki ikisinden daha çok önerdiğim için değil, diğer alternatifler de akılda dursun diye. Çoğu Shimano Tourney temelli, bazıları başka markalarla tamamlanmış vites seti içeren ürenler. Carraro Sportive 321 3500 lira civarına kadar hala ötekilerden önde diyebilirim. 4K'ya yaklaşırken Carraro Sportive 220 ve Kron TX 100 var. Daha iyi seçilmiş bileşenler içeren Mosso Legarda'lar için bütçeyi 4500'e yaklaştırmak gerekiyor.

Listedekileri kadro boylarına bakmadan listeledim, marka-model bakıp başka yerlerden kadro-fiyat araması yapılabilir.

Corelli Trivor 1.0: (link)
Corelli Fitbike Zero: (link) (bu Fit Bike, düz gidonlu yol bisikleti, 25mm lastikli. resmi sitede (link))
Salcano City Explorer: (link)
Ümit Magnetic: (link)
--- buradan aşağısı 3500-4000 TL aralığında
Salcano City Life: (link)
Corelli Trivor 2.1: (link)
Carraro Sportive 220: (link)
Corelli Trivor 5.1: (link)
Peugeot T18: (link)
Kron TX 100: (link)
 
Çok çok teşekkürler önerilerini değerlendireceğim.
 
Önerileriniz ve beğenmemiz neticesinde sportive 220 aldım. Şimdilik memnunuz gayet güzel
 
  • Beğen
Tepkiler: cndnali
Merhabalar,
Eskişehirden yazıyorum yaşım 42 ismim hakan malum yakıt zamlarından sonra iş yerim ile olan 1.2 km lik mesafeyi bisiklet ile gidip gelmek istiyorum bu arada aslında işe bisiklet ile gitmek bahane aslında 127 KG 1.83 boyum var aslında spor olsun zayıflarım diyede almak istiyorum bisikleti malasef bir hastalıgım var sol kalcada kemik erimesi (peltes) hastalıgım var gün icerisinde cok uzun sure bisiklet kullanamayacam sanırım tam emin degilim 8 9 yaslarında BMX'im vardı cok eglenceliydi o zamandan beri bisiklete binmiyorum ayağımdaki rahatsızlıktan oturu konforlu sanırım duz masalı almam gerekiyor yokus cık in için kilom gereği sağlam jantlımı selelimi olması gerekiyor bilemedim ? kalcamdaki sorun icin sele tercihi nasıl olmalı ? olurda binemem diye beni taşıyabilicek bir bisiklet arıyorum yorumlarını tavsiyeleriniz için şimdiden tesekkurler.
 
Merhabalar,
Eskişehirden yazıyorum yaşım 42 ismim hakan malum yakıt zamlarından sonra iş yerim ile olan 1.2 km lik mesafeyi bisiklet ile gidip gelmek istiyorum bu arada aslında işe bisiklet ile gitmek bahane aslında 127 KG 1.83 boyum var aslında spor olsun zayıflarım diyede almak istiyorum bisikleti malasef bir hastalıgım var sol kalcada kemik erimesi (peltes) hastalıgım var gün icerisinde cok uzun sure bisiklet kullanamayacam sanırım tam emin degilim 8 9 yaslarında BMX'im vardı cok eglenceliydi o zamandan beri bisiklete binmiyorum ayağımdaki rahatsızlıktan oturu konforlu sanırım duz masalı almam gerekiyor yokus cık in için kilom gereği sağlam jantlımı selelimi olması gerekiyor bilemedim ? kalcamdaki sorun icin sele tercihi nasıl olmalı ? olurda binemem diye beni taşıyabilicek bir bisiklet arıyorum yorumlarını tavsiyeleriniz için şimdiden tesekkurler.

Her şeyden önce var olan kemik erimesinin bisikletle etkileşimine dair bir uzmana danışmak lazım diye düşünüyorum.
Alüminyum kadrolu şehir bisikletlerinde maksimum ağırlık sınırı olarak bisiklet + sürücü + üstündeki her şey bisiklete göre 135-150 kg arasında değişiyor. Bisikleti ortalama 15 kg, sizi 127 kg, 1-2 kg de aksesuarlar desek 140 kg'yi geçiyor. Kısa süre içinde biraz kilo verilebilirse düz maşalı, 36 tel jantlı, 40mm lastikli bir şehir bisikleti tercih edilebilir ama çelik kadrolu bir şehir/trekking bisikleti tercih etmek daha doğru olabilir. Decathlon'un şehir bisikletleri genel olarak daha sağlam ama daha ağır da tabii. Yenileri yok ama ikinci el Original ya da Hoprider'lar bulunabilir. Öncesinde başka bir yolla kilo biraz düşürülebilse 36 tel jantlı, normal kalınlıkta lastiği olan her şehir bisikleti uygun olur. Tabii 1.2 km bisiklet sürmenin kilo vermeye pek katkısı olmaz ama her türlü hareketliliğin faydası var. Binmişken yol biraz uzatılır, fazladan dolaşılır, hafta sonu gezintilerine çıkılır, zamanla yol uzar, performans artar.
Sele seçimi dayanıklılık konusunda önemli değil ama kullanım rahatlığı konusunda önemli. İdeali bulmak biraz deneme-yanılma işi. Sele genişliği hesaplamak için internette araçlar, kaynaklar, videolar var. Onlardan yola çıkıp bir boy seçilip sonra deneyerek biraz daha iyisi bulunabilir. Günümüz şartlarında dene, olmazsa değiştir işi çok pahalıya geldiğinden bunları yazarken içim rahat değil. İyisinden birkaç sele değiştirmek ikinci el bisiklet parasına ulaşıyor. Önceki yıpranmayacağı için satılarak yenisi kısmen finanse edilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: cndnali
Geri